بازار خودرو «هنگ» کرد

 

بازار خودرو «هنگ» کرد

 
 در حالی بازار خودرو هنوز کم‌رمق و از رکود خارج نشده که خبرها حاکی از آن است که برخی از خودروسازان در اقدامی غیرقابل انتظار، قیمت محصولات خود را بالا بردند.
 
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزها بازار خودرو همچنان بدون مشتری و کمتر کسی حاضر به خرید خودرو صفر یا تعویض خودروی خود است. این موضوع باعث شده که صنعت خودرو همچنان از رکود خارج نشود و رونق به این بازار بازنگردد.
 
این در شرایطی است که در روزهای گذشته شاهد بودیم برخی از خودروسازان اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کردند؛ این امر اگرچه گفته می‌شود به دنبال مجوز چند ماه گذشته شورای رقابت و قانونی بوده است، اما با این وجود، به نظر می‌رسد در رکود بازار اثرگذار خواهد بود.
 
در روزهای گذشته قیمت چهار محصول تیبا، وانت پراید و برلیانس H220 و H230 (صندوق‌دار و هاچ‌بک) تا حد یک میلیون تومان افزایش پیدا کرد و نیز شنیده شد قیمت لیفان820 حدود 8 میلیون تومان، جک J5 دنده‌ای 2 میلیون تومان و اتوماتیک 200 هزار تومان گران شده است.
 
در این خصوص، نایب رییس اتحادیه صنف اتومبیل‌داران و فروشندگان خودرو گفته است: «بازار خودرو همچنان در رکود کامل به سر می‌برد و فصل تابستان همواره جزو فصل‌هایی بود که معاملات خودرو رونق می‌گرفت، اما متاسفانه امسال با گذشت دو ماه از سال بازار هیچ تکانی نخورده است و یک مقدار خرید و فروش جزئی روی خودروهای دست دوم وجود دارد.»
 
به گفته وی، «به طور قطع کاهش تولید توسط خودروسازان به دلیل تعطیلات 15 روزه تابستانی و افزایش قیمت‌های صورت گرفته، روی افزایش قیمت برخی خودروها در بازار اثرگذار خواهد بود و این موضوع منجر به رکود بیشتر در بازار معاملات می‌شود.»
 
به اعتقاد قاسمیان، «با گذشت حدود دو سال از آغاز رکود در بازار خودرو، بازار هیچ کششی برای افزایش قیمت ندارد.»
 
بنا به این گزارش، در حال حاضر پراید SE131 در بازار با قیمت 20 میلیون و 900 هزار تومان و پراید111 با قیمت 21 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رود. در همین حال، در بازار تیبا با قیمت حدود 24 میلیون و 700 هزار تومان دیده می‌شود. وانت پراید 151SE نیز با قیمت 18 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می‌رود.
 
اما در این میان، قیمت پژو 405SLX در بازار 32 میلیون تومان، پژو 206 صندوق‌دار V8 حدود 37 میلیون و 700 هزار تومان و پژوپارس LX (TU5) 40 میلیون و 100 هزار تومان است.
 
از سوی دیگر، برلیانس H230 با قیمت 38 میلیون و 500 هزار تومان، لیفان 620 با قیمت 46 میلیون و 200 هزار تومان، تندر90 با قیمت 48 میلیون تومان به فروش می‌رود.
 
 
 
 

منبع

خبر آنلاین

 

برچسب : خودرو , برلیانس H230 , برلیانس H220 , پژو پارس , تیبا , سایپا , ایران خودرو , کرمان موتور , لیفان 820 , قیمت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

کاربر: m&z
3

باور کنید پول تو دست مردم نیست، وگرنه کمی نفت گرون بشه و پول دست این مردم بیاد چینی ها رو بالای 200 هم خواهند خرید و هیوندا بالای 500 میلیون خواهد شد. این مردم علاقه عجیبی به دادن تمام دار و ندارشون به ماشین دارند!!!
13:11  1395/06/07
پاسخ دادن
امیر(سابق)
11

وقتی دولت و نظام تمام قد پشت خودروساز باشد و نگرانی از بابت رقیب و یا ماخذه وجود ندارد و شوراهایی با اسمهایی دهن پر کن بجای طرفداری از مردم با دستور از بالا هر ماه به افزایش قیمت رای میدهند چرا نباید گران کنند؟ البته با این کارشون به دلیل بیسوادی در صنعت و تخصص بالا در دلالی دارند تیشه به ریشه خودشون میزنند اگه. اگه مردم باز حماسه ای دیگر بوجود نیاورند
14:32  1395/06/06
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
3

گل گفتی امیرجان.
دیریا زود از خواب خرگوشی بیدار میشن. و تازه میفهمن چقدر دیر بیدار شده ان.
همین الانش هم فاصلمون با جهان به اندازه ی تاریخ کهنمون شده. دیگه کی میخوان تکونی ب خودشون بدن نمیدونم!!!!
ما همچنان راه خودمون رو میریم و در حد توانمون اثرمثبت ایجاد میکنیم. لاقل اینجور وجدانمون آسودس.یکی یکی با هم همراه بشیم تحول بزرگی ایجاد میکنیم.
خوشحالم که دوستانی چون شما دارم.
02:17  1395/06/07

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هلیا : دیروز یعنی ۲۹ اردیبهشت کلی ایکس ۵ بار زدن به سمت مقاصدشون.مشاهدات میدانی من بمی.نگران نباشید دارن میفرستنشون.
حسین تارا : واریزی ۹:۲۱هستم سفید هنوز خبری نیس
احمد : تو بیشتر از هرکسی به این نیاز داری که باد به کلت بخوره
اطلس مادران : من زنگ زدم گفتن ۹۰ روز کاری .قبلا هم تیبا گرفته بودم اونم ۹۰ روز کاری بود ۹۷ روزه دادن
ایمان (شاهین اتومات) : سلام دوستانی که فاکتور شدند براشون جریمه تاخیر هم لحاظ شده یاخیر یااینکه کجا مشخص میشه مبلغ جریمه
Bahar : منم پذیرش ۱۹ اسفندم ۹۰ روزه، و خیر، همچنان خبری نیست
Bahar : منم پذیرش ۱۹ اسفندم ۹۰ روزه، و خیر، همچنان خبری نیست
S5 مهر : ۲۹ مهر ثبت نام چک ها ۲ آبان تایید شدند . ۱۴۰۳.۰۲.۲۷ پنج شنبه عصر ساعت ۱۵:۳۰ پیامک شاسی اومد.
مهرداد۷۵ : دوستانی که بعد چند ماه تاخیر تحویل گرفتید مبارک باشه فقط ممکنه بگید جریمه تاخیر برای وی فور هر ماه چقدر شد و کی میدن
مجید : الان شاهین دستی تکلیفش چی شده ؟باید جاش اطلس بگیریم حتما؟؟!!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا دوگانه بهمن ماه : 22روز از تکمیل وجه هم گذشت
فروش فوری اسفند : تو تحویل تاخیر کنن سودشو میگریم
ایکس 33 اتومات اسماعیل : منم راهنمایی کنید چرا فاکتور نشده
محسن : سلام رضا شیراز کارگرایران خودرو خوبی داداش گلم میگم خبری ازاولویت بهار وماکه تابستان هستیم نیست؟برا ایلکس اولویت تابستان؟
دنا efp مشکی : من تحویل 5 خردادم اما هنوز فاکتور نشده؟؟؟؟؟؟ احتمالا تا چهارم شده اگه کسی از پنجم فاکتر شده کامنت بزاره
رانا تبدیل به 207 : سلام دوستان تکمیل وجه 14 دی تبدیل به 207 امروز فاکتور شد
احمد X33CVT : آقا رسول گرفتار شدیم از اقای الوند و آقا فرشید بازم از شما متشکرم بابت پاسخگویی صحیح
منتظر پارس : ما هم 4723 هستیم هیچ خبری نیست
مهدی 70 شیراز سفارشی زمستان : در جواب مهدی منم یکی مثل شما ،نمیدونم کی پیامک میاد و منتظر پیامک هستم.این امار رو که گفتم از تو سایت ایرانخودرو نگاه کردم. در جواب دوست دیگر سال گذشته فیلمش تو اینترنت پخش شد که ایرانخودرو سیستم ضد تگرگ نصب کرده و داخل کارخانه تگرگ نمیاد.البته بدان تا خدا نخواد برگی از درخت نمی افتد.در جواب دوست دیگر دیگه سفارشی ساده تولید نمیشه و به احتمال زیاد ای ال ایکس بجاش میدن که 70 میلیون گرونتره.امیدوارم مفید باشه
تبدیلی به 207پانوراما : دوستان کد تبدیلی 60021هست که سقف شیشه ای، کروز کنترلر، فرمان برقی،رینگ آلومینیومی، tu5,چهار چرخ دیسکی،85گانه، خلاصه از لحاظ امکانات از سورن بهتره و بازار هم گرونتره و کارخونه هم ارزونتره ، من سه شنبه تبدیل زدم چهارشنبه فاکتور و پنج شنبه پلاک شد،تعجب میکنم دوستان چرا تبدیل نزدن ، فوقش اینه میاد میفروشم و یه سورن میگیرم و پنجاه تومن هم سود میکنم