خودرو سازی که دو ترم متوالی مشروط شد!

 

خودرو سازی که دو ترم متوالی مشروط شد!

 
شرکت مرتب خودرو در حالی در ارزیابی عملکرد خدمات پس از فروش در سال ۱۳۹۴ مردود شناخته شده که در ارزیابی سال قبل از آن (۱۳۹۳) نیز مردود شده بود. این وضعیت در حالی است که وزارت صنعت مکلف به نظارت بر عملکرد خودروسازان بوده و باید شرکت‌های خودرویی با عملکرد ضعیف را مجبور به اصلاح و ارتقای سطح خدمات کند.
 
به گزارش ایسنا، هر ساله عملکرد خودروسازان و شرکت‌های واردکننده خودرو در حوزه خدمات پس از فروش مورد ارزیابی قرار گرفته و این شرکتها از نظر سطح خدمات رده‌بندی می‌شوند.
 
در این زمینه در ارزیابی عملکرد شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو در سال گذشته (۱۳۹۴) هفت شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای سبک و سنگین شامل شرکتهای آلفا موتور، مرتب خودرو، نیرو خودرو آسیا، کاریزان خودرو، پیشرو شتاب، ماد خودرو دیزل و آکیا خودرو مردود شناخته شدند.
 
این وضعیت در حالی است که یکی از این شرکت‌ها (مرتب خودرو) در ارزیابی سال قبل از آن نیز (۱۳۹۳) مردود شناخته شده بود. مردودی دوباره یک شرکت خودرویی در دو سال پیاپی در حالی است که طبق قانون، شرکتی که در این ارزیابی‌ها مردود شناخته می‌شود باید در بازه زمانی مشخص برنامه خود برای اصلاح عملکرد و ارتقای سطح خدمات و خروج از رده مردودی را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کند و مجددا مورد ارزیابی قرار گیرد.
 
در این شرایط مشخص نیست چگونه شرکت مرتب خودرو که در ارزیابی‌هایی سال ۱۳۹۳ مردود شناخته شده بود باز هم در ارزیابی سال ۱۳۹۴ مردود شده و نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت در این حوزه چگونه است که یک شرکت برای دو سال پیاپی از اصلاح عملکرد خود خودداری کرده و همچنان جایگاه مردودی را حفظ کرده است.
 
علاوه بر مرتب خودرو، شرکت کاسپین خودرو نیز در ارزیابی عملکرد خدمات پس از فروش در سال کاری ۱۳۹۳، مردود شناخته شده بود که البته در گزارش ارزیابی خدمات پس از فروش خودرو در سال ۱۳۹۴ نامی از این شرکت نبوده و در رده‌بندی کیفی غایب است.
 
این وضعیت و ابهام در چگونگی نظارت‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت بر عملکرد خودروسازان و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در حالی است که براساس یک نظرسنجی‌ صورت گرفته مردم نیز از خدمات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در ایران ناراضی هستند.
 
طبق این نظرسنجی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , مرتب خودرو , بازار خودرو , پاژن , هیرو , وانت , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا v1p مشکی : فروش فوری بادموعد تحویل ۴ شهریور ۲۲ شهریور فاکتور شده ولی هنوز تخصیص پلاک نشده
v4 اتومات تیتانیوم : این بی وجود ها بالاخره برای ما روز 23 شهریور فاکتور کردند فروش فوری با موعد تحویل 3 شهریور بود !! الان که دوباره نگاه می کنم می بینم فاکتور رو تغییر دادند و حدود 8 میلیون گران تر فاکتور کردند !!!! عوضی ها الان 2 روزه منتظر تخصیص پلاک هستم و خبری نیست امروز با ویران خودرو تماس گرفتم گفت فراجا فیزیک پلاک تمام کرده باید یک هفته منتظر باشید تا پلاکش بیاد !!!!! دیگه اعصاب ندارم از دست اینها بی لیاقت ها !!! یادتون باشه بابت تاخیر در تحویل بعد از فاکتور شدن هم می تونید شکایت کنید و خسارت بگیرید . ضمنا تعزیرات گفته همه بران تو سامانه 135 نسبت به گران فروشی ایران خودرو شکایت ثبت کنند تا پول های اضافی رو برگردونند !! بعنی پولت زوری هم که ازت گرفتن رو می خوای بگیری باید 100 جا شکایت کنی و التماس کنی
شاهین اسفند : من تکمیل وجه ۱۶ اسفند بود تحویل گرفتم
محمد تقی افشاری : سلام مال شمابعدازفاکتور،چندروزه طول کشیدپلاک بشه
یاسین : تا روز تحویل تو شکایت بنویس حتما میدن،تو خواسته ها خسارت دیرکرد کرد ،هزینه رسیدگی دادگاه، خسارت دیرکرد کرد پرداخت دین حتما بگویید
محمد تقی افشاری : سلام اقا هادی شما تبدیل زدی بعدازفاکتور،چندروزطول کشیدپلاک بشه
شاهین۱۴۰۲ : سلام از کدام قسمت و ادرس سایت میشه رفت تبدیل زد لطفا راهنمایی کنید
شاهین Cvt : دوستان تا چه تاریخی شاهین cvtفاکتر شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نیسان آبی : سلام دوستان درآمد کار با نیسان چطوره لطفا بنده راهنمایی بفرمایید
ال : سلام راست میگن منم 22بهمن ثبت نام کردم ساعت 12فاکتورشدم با آپشن بود
پیش فروش اسفند ماه : دعوت نامه دوگانه بوده فکر کنم
معلم : اگر 24 درصد افزایش خورده 120 میلیون شده باید 15 درصد افزایش می داد که بشه 75 میلیون و به پیش فروش ها 50 درصد افزایش می خوره به جای اینکه 60 میلیون دادیم باید 37 میلیون می دادیم یعنی حدود 22 میلیون از پیش فروش ها دزدی شده و 45 میلیون از فروش فوری دزدی کردن برا 207 پانا فولادی حساب کردم
مهرداد فوق العاده کرج : سوال جهت بیکاری ک سایپا مارو دچارش کرد فک کنم تا 27بهمن داریم بعدش میشه 30بهمن درسته؟
12163914 : 24بهمن تکمیل وجه کردم فوق العاده اما کی فاکتور بشم خدا میدونه
مرداد 19 : سلام من 19 مرداد طرح مادران .فوق العاده. هنوز فاکتور نشدم
Gxl : پاسخ ب مائده خانم ؛ میگم سخا واستون کی اومده ؟
اطلس آذر : خب بریم تجمع و اعتراض کنیم این بنده خدا هم همینو میگه منم حتما میرم با دوتا بچه مدرسه رو واقعا دیگه پولی ندارم برا سرویس و اسنپ گرفتن
مرتضی : بدتر سایپا هیچ شرکتی نیست ... ماشینای اشغال با مدت تحویل طولانی ... یکی نیست بگه خط تولیدت ظرفیت و توان نداره بخشنامه ثبت نام نده... مردم از شدت نداری رو میارن به سایپا ... لعنت بر باعث و بانیش