تست و بررسی MVM X33 S

 

تست و بررسی MVM X33 S

 
فروش فوق العاده خوب ام وی ام X33 سری نخست در سال 89 را می توان سرآغازی برای فراگیر شدن خودروهای چینی در بازار ایران دانست.
 
X33 اولیه، کراس اوور تک دیفرانسیل نسبتا ارزان قیمتی بود که با قیمت اولیه 19.5 میلیون تومان به گزینه ای جذاب و متفاوت در بازار ماتم زده و بی تنوع اواخر دهه 80 تبدیل شده بود و به ازای کمی ریسک، حس تنوع طلبی مشتریان را سیراب می کرد.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
اما خودروسازان ایرانی نه تنها از فروش خوب X33 درس نگرفتند، بلکه حتی با جنبش شاسی بلند سواری جهانی نیز همراه نشدند و حالا پس از گذشت قریب به 6 سال از عرضه اولیه X33 ، تاکنون شاهد معرفی یک کراس اوور شاخص توسط ایران خودرو و سایپا نبوده ایم.
 
جالب تر آنکه دو خودروساز بزرگ کشورمان به جای تلاش برای رقابت با خودروسازان چینی، خود نیز به جمع مونتاژگران محصولات سرزمین اژدهای زرد پیوسته اند و در یکی دوسال اخیر با سرعتی لاکپشت وار محصولاتی نظیر هایما S7 و چانگان CS35 را به بازار معرفی کرده اند.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
در مقابل اما کمپانی چری چین و نماینده ایرانی اش (مدیران خودرو)، تحولاتی برق آسا را تجربه می کنند و هفته گذشته دومین فیس لیفت از X33 را در بازار ایران قیمت گذاری کردند.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
X33 S نسبت به فیس لیفت قبلی، برخی تغییرات در چراغ های جلو، جلوپنجره، رینگ و اضافه شدن نوارهای کرومی در نمای جانبی را تجربه می کند و در داخل اتاق نیز به داشبوردی کاملا جدید و آپشن های رفاهی بیشتر نظیر مانیتور 8 اینچی لمسی و دوربین دنده عقب و …مجهز شده است.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
نمونه فول این خودرو علاوه بر این موارد احتمالا با رنگ متضاد بدنه (سقف و بدنه دو رنگ) عرضه خواهد شد.
 
 اما جالب ترین تغییرات X33 S به مسائل فنی مربوط می شود، جایی که مهندسان چری مجددا تلاش کرده اند تا به وسیله تست در اتاق صدا، عایق کاری بدنه را اصلاح کنند تا نفوذ صدای پیشرانه به داخل کابین در حدود 6 دسیبل کاهش یابد.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
همچنین برای اصلاح مصرف سوخت، مُد رانندگی ECO به بخش های نرم افزاری موتور و گیربکس افزوده شده که با کاهش دور موتور در مواقع غیر الزامی، زمینه کاهش مصرف سوخت و افزایش عمر قطعات فنی را به وجود می آورد.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
مسئولین فنی مدیران خودرو معتقدند که به لطف اصلاحات نرم افزاری، شتاب گیری اولیه این مدل بهبود یافته و لمس سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در حدود 13.0 ثانیه پس از آغاز حرکت ممکن می شود.
 
از طرف دیگر کیفیت متریال استفاده شده در داخل کابین نیز بهبود یافته و با توجه به قیمت حدود 75 الی 77 میلیونی خودرو (بسته به تیپ و آپشن) و سایر خودروهای موجود در بازار، می توان کیفیت کابین X33 S را قابل ملاحظه دانست.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
در شرایط فعلی بازار، مهمترین رقبای فنی این مدل از ام وی ام X33، نمونه تازه معرفی شده از لیفان X60 اتوماتیک و هایما S7 ایران خودرو به حساب می آیند.
 
البته اگر تاکیدی بر استفاده از گیربکس اتوماتیک نداشته باشد، با پرداخت81 میلیون تومان، جک S5 دنده دستی نیز قابل گزینش خواهد بود.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
اما لیفان به شکل محسوسی از X33 جدید ارزان قیمت تر است و هایما S7 نیز از نظر تعداد تولید و خدمات پس از فروش هنوز به شرایط مطلوبی نرسیده و در مجموع با قیمتی بیشتر از X33 عرضه می شود.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
از طرف دیگر مشکل هایما در شتاب گیری صفر تا صد که توسط نشریات در حدود 20 ثانیه اندازه گیری شده است، مزید بر علت می شود تا کفه ترازو به سمت X33 سنگین شود.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
جالب است بدانید که رکورد تولید خودروهای ام وی ام در کشورمان اخیرا از مرز 200 هزار دستگاه عبور کرده و از این میان، حدود 50 هزار دستگاه سهم خانواده X33 بوده است.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
از طرف دیگر در طول یک دهه گذشته سهم خودروهای چینی در بازار از حدود 1 درصد به حدود 10 درصد افزایش یافته که البته در بازار انحصاری و کم رقابت ایران، رقم قابل توجهی به حساب نمی آید اما از طرف دیگر این رشد 10 برابری، حکایت از تلاش و پیشرفت دائمی چینی ها و افزایش رضایتمندی مشتریان ایرانی از خودروهای چینی دارد.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
ام وی ام X33 S مانند نسل های گذشته خود به یک موتور 2.0 لیتری 139 اسب بخاری مجهز است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس تعویض متوالی (CVT) به چرخ های جلو می رساند.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
مشابه همین مجموعه فنی علاوه بر مدل های X33 در سدان MVM 550 و چری تیگو 5 نیز به کار گرفته شده است و براساس شواهد از دوام مناسبی برخودار است.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
هرچند گیربکس های CVT معمولا از نظر شتاب گیری اولیه کمی کُند عمل می کند و به نظر بسیاری افراد، لذت رانندگی بالایی را ارائه نمی دهد اما در این کلاس قیمتی، استفاده از گیربکس CVT کاملا رایج شده است و مهمترین رقیب X33 S، یعنی لیفان X60 نیز به چنین گیربکسی مجهز است.
 
تست و بررسی MVM X33 S
 
به هرحال آنچه مسلم است اینکه، خودروسازان چینی علیرغم تمام محدودیت ها و سختی رقابت در یک بازار انحصاری، در حال پیشرفت هستند و ایران خودرو و سایپا تنها به لطف قوانین حمایتی گمرکی، بازار خود را در برابر این رقبای سخت کوش حفظ کرده اند.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , ام وی ام X33S , مدیران خودرو , خودرو چینی , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

9 نظر

دهقان
5

من يه ٦ ماهى هست كه از اين خودرو استفاده ميكنم و موردى كه داره نه GPS داره نه صندليش برقيه نسبت به قيمتى كه داره، و ايراد مهم تر اينكه به شدت صداى موتور داخل اتاق مياد.
02:44  1396/01/13
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
0

سلام دوستان من يه خودرو مى خوام بختم ولى نمى دونم چى بخرم و بيشتر شاسى بلند دوست دارم بخرم ، چه خودرويى پيشنهاد مى كنيد ؟ اين خودرو MVM X33 S إز نظر امنيت چند ستاره هست ؟ ، خواهش مى كنم جواب بديد
16:13  1395/08/03
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
3

بازم تبلیغ نرم ماشین چینی
16:24  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
13

این دیگه از نرم رد شده.
داره قشنگ میاد جلو روت.
باز جای شکرش باقیه که چینیها دارن پیشرفت میکنن و ما هم از اونا بهره مند میشیم.
خاک بر سر این خودروسازی
16:03  1395/06/25

گزارش
فرزاد
9

برای دو خودروساز داخلی که باعث افتخار میهن است؟ فروختن خودروی چینی با قیمت جهانی ۱۵ میلیونی در داخل کشور عزیزمان به قیمت ۷۰ تا ۸۰ تومن به مراتب پرسود تر است از فروش تولیدات داخلی حداکثر ۱۰ میلیونی با قیمت ۳۰ تا ۴۰ تومن به مردم است.
بگذاریم تا آنها برای سرما و گرمای سرمان، دست از کلاه برداری و کلاه گذاری برندارند.
15:32  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
امیر
25

اونهایی که می گویند این خودرو اشغال است می توانند 75 میلیون تومان هزینه
کنند و کیا پیکانتو که خودروی کوچک شهری با موتور کم توان است بخرند و دلشان
را خوش کنند که خودروی کره ای خرید کرده اند!!!!!
13:22  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
مهرداد
3

بد بودن ایران خودرو و سایپا دلیلی بر خوب بودن این محصولات نیست.کاش مدیران خودرو این تلاش و تبلیغات را حداقل در مورد خودروهای کمپانی های با کیفیت تر میکرد.دقیقا مصداق از چاله به چاه افتادن هست.
با تشکر
11:16  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
محسن 2
6

زیباست
ولی با موتور تکراری و کم توان
02:01  1395/06/24
گزارش
پاسخ دادن
حسن
17

اتفاقا یکی از نقاط قوتش همین موتوره که هم توی ایران خوب جواب داده و خرابی خیلی کمی ازش گزارش شده هم مصرف مناسبی داره و هم قدرت نسبتا خوبی به لطف گشتاور بالاش داره.در ضمن به دلیل تعدد کاربردش در صورت لزوم تعمیر و قطعه راحتتر گیر میاد.در کل به نظرم این x33s یکی از موفقترین خودروهای سال جادی خواهد بود.
15:27  1395/06/24

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین بدبخت : باید تجمع کنیم دیگه هیچ کاری فایده نداره اینا راحت دارن پولای مارو بالا میکشن
اردیبهشت : سلام وارد سایت سایپا بشید قسمت پنل کاربری وارد گزینه تغییر رنگ و مدل خودرو بشید
اردیبهشت : سلام منم چند روز پیش خودم را راحت کردم
امیر : والا من دارم هر روز زنگ میزنم دیگه کاری از دستمون بر نمیاد
وحید : سلام دوستان ۲۰ مرداد مرحله دوم تکمیل وجه کردم هنوز ماشین پلاک نشده تحویل ندادن الان ۳۸ روز کسی هم جوابگو نیس رنگ مشکی نمایندگی تلاش خودرو تبریز ثبت نام کردم بنظرتون کی تحویل میدن؟؟؟
عرفان ۱ اردیبهشت : واقعا خیلی بی عرضه ایم پولمونو ک با بدبختی و هزار جور گرفتاری دادیم دست اینا نه پولمونو میتونیم بگیریم نه ماشینمونو حالم دیگه از خودم بهم میخوره
تارا v1p مشکی : فروش فوری بادموعد تحویل ۴ شهریور ۲۲ شهریور فاکتور شده ولی هنوز تخصیص پلاک نشده
v4 اتومات تیتانیوم : این بی وجود ها بالاخره برای ما روز 23 شهریور فاکتور کردند فروش فوری با موعد تحویل 3 شهریور بود !! الان که دوباره نگاه می کنم می بینم فاکتور رو تغییر دادند و حدود 8 میلیون گران تر فاکتور کردند !!!! عوضی ها الان 2 روزه منتظر تخصیص پلاک هستم و خبری نیست امروز با ویران خودرو تماس گرفتم گفت فراجا فیزیک پلاک تمام کرده باید یک هفته منتظر باشید تا پلاکش بیاد !!!!! دیگه اعصاب ندارم از دست اینها بی لیاقت ها !!! یادتون باشه بابت تاخیر در تحویل بعد از فاکتور شدن هم می تونید شکایت کنید و خسارت بگیرید . ضمنا تعزیرات گفته همه بران تو سامانه 135 نسبت به گران فروشی ایران خودرو شکایت ثبت کنند تا پول های اضافی رو برگردونند !! بعنی پولت زوری هم که ازت گرفتن رو می خوای بگیری باید 100 جا شکایت کنی و التماس کنی
شاهین اسفند : من تکمیل وجه ۱۶ اسفند بود تحویل گرفتم
محمد تقی افشاری : سلام مال شمابعدازفاکتور،چندروزه طول کشیدپلاک بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک آر اس : اون چیزی که موقع ثبت نام بهتون اعلام کردن تقریبی هست ممکنه زودتر دعوتنامه بیاد و ممکنه خیلی دیرتر چاره ای جز اینکه صبر کنید نیست.
207 فرسوده تحویل آذر ماه : سلام دوستان که ثبت نام نام طرح فرسوده 207 برنده شدند تحویل آذر ماه هستند اگر براتون پیامک اسقاط خودرو آمده خبر بدین ممنون
ساینا 24 بهمن ماه رو مخ : خبری شد به ما هم اطلاعی بده
مریم : سلام پیش فروش دهه فجر کسی دعوتنامه براش اومده شماره پزیرش من12 16تحویل مردادماه ساینا تک سوز
اطلس کجایی : برادران عزیز برای آخرین بار میگم تا اعتراض نکنیم سایپا به ما ماشین نمیده حالا هر کی دوست داشت و مالش براش ارزش داشت روز شنبه 29 شهریور ساعت 10 صبح جلو نمایندگی به خدا من از همدان می خوام بیام همراهی کنید تا نتیجه بگیریم
تحویل 31مرداد پیش فروش : عزیزی. که ماشینش 19تبدیل زد مثل من سایت کرمانشاه بود تحویل گرفت چند روز بعد از حمل باربری ماشینشو تحویل گرفتن میشه لطف کنید جواب بدی
فرسوده اردیبهشت 1404 : دوستان پذیرش اردیبهشت طرح فرسوده بازم کسی هست 26تیر تکمیل وجه کرده باشه؟ بنظرتون 27تیر که تعطیل بوده کسی تکمیل وجه کرده؟
تحویل 13مرداد : 15شهریور فاکتور شده. هنوز رو صدور اسناد می چرخه تابستون تموم شد ما هنوز. معطل مسخره بازی ایران خودرو ایم
سمند جدید : سلام اگر سیمی می خوای تبدیل نزن اگر مهم نیست سیمی یا برقی تبدیل بزن
سید مصطفی : داداش یعنی میشه چند صد تا شماره بعد شماره پذیرش من باشه از ما بپره بفیه رو فاکتور کنن مگه له ترتیب نیست من دیروز زنگ زدم نمایندگی گفت تا 12 بهمن فاکتور شده بلاخره یکی این وسط دروغ میگه 😂😂