دلیل محرمانه بودن مذاکره با فیات

 

دلیل محرمانه بودن مذاکره با فیات

 
 در شرایطی که ایران خودرویی‌ها اعلام کرده‌اند فیات-کرایسلر گزینه جدید آنها برای همکاری مشترک است، هیچ خبری در مورد جزئیات مذاکره این دو شرکت به بیرون درز نکرده و مشخص نیست در نهایت شراکت میان آنها شکل خواهد گرفت یا نه.این در حالی است که به گفته منابع آگاه، نه ایران خودرویی‌ها و نه فیات، هیچ‌کدام تمایلی به افشای جزئیات مذاکره با یکدیگر ندارند و این موضوع بیشتر به‌دلیل حساسیت‌های سیاسی است.
 
 
 
فیات در حال حاضر سهامدار کرایسلر آمریکا به حساب می‌آید و این دو شرکت به نوعی یک گروه خودروسازی هستند و بنابراین در تصمیمات یکدیگر اعمال نظر می‌کنند. به گفته منابع آگاه، ازآنجاکه آمریکایی‌ها ید طولایی در تحریم کردن ایران دارند و کرایسلر نیز به هر حال تابع سیاست‌های کلی آمریکایی‌ها است، ایران خودرو و فیات نمی خواهند با افشا کردن مذاکرات، بهانه دست آنها بدهند.
 
به عبارت بهتر، ایران خودرو و فیات قصد دارند مذاکرات خود با یکدیگر را در فضایی آرام و به دور از حاشیه پیگیری کرده و برای در امان ماندن از حاشیه‌های سیاسی، تا حد امکان از رسانه‌ای کردن جزئیات مذاکره خودداری کنند. این در شرایطی است که گفته می‌شود ایران خودرو می‌خواهد بخشی از بازار زیر 50 میلیون تومان خود را با محصولات فیات پوشش دهد و بیشتر بازه قیمتی 30 تا 50 میلیون تومان را هدف گرفته است.
 
سال گذشته بود که‌هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو رسما اعلام کرد فیات به‌عنوان شریک جدید این شرکت انتخاب شده و مذاکرات با آن به‌زودی آغاز خواهد شد. از آن روز به بعد، اخبار ضد و نقیض زیادی در مورد مذاکرات ایران خودرو و فیات مطرح شد که تقریبا هیچ‌کدام ازسوی طرفین ماجرا تایید نشده‌اند.
 
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , فیات , ایران خودرو , تولید خودرو , بازار خودرو , منتاژ خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

کاربر: m&z
1

باید محرمانه باشه تا هر کسی حق سکوت خودشو بگیره و به نفع خودش تغییرش بده بعد علنی بشه
15:09  1395/06/28
پاسخ دادن
بهلول
0

مردم نامحرمن خوب!!!
14:46  1395/06/28
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
6

آره خدا وکیلی! پرایدو چی میگی=)))))
15:00  1392/05/07

کاربر: saeed akbari
3

تکبیررررررررر :-))))
16:02  1392/05/07

کاربر: مسعود جون
1

واقعا مسخرست ، همه دارن خودروهاشون راتغییر میدن ، مثلا بین سوناتا 11 و 12 چه قدر تفاوت هست ، بین پراید هر سال ماهم چه قدر تفاوته !
22:58  1392/05/07

امیر(سابق)
6

بالاخره چی؟ وقتی یکی از مقامات آمریکایی بیکار بشه و بخواد به این قرارداد گیر بده کلی سرمایه گذاری از بین میره(هر چند که مثل همیشه از جیب مردم هزینه میکنید) و باید دوباره با یه شرکت دیگه از اول شروع کنید. 2. قرارداد این شرکت به دلایل پوچ سیاسی که میفرمایید محرمانه هست قرارداد با پژو،رنو و ..... چی ؟ شما با هر کی قرارداد میبندید به دلیل زدو بند و منفعت شخصی و ظلم به مشتری به دلیل قیمت چند برابری همه را محرمانه اعلام میکنید. اگر ما مردم مثل کارهای امنیتی و دفاعی اندکی غیرت به خرج میدادیم و از خرید آشغالهای شما 6 ماه دست میکشیدیم شما دیگه جرات نداشتید که مردم را صدقه خور بدونید و هر بلایی که دلتون میخواد را سر ما بیارید. به امید روزی که مثل مردم دیگر کشورها به بلوغ فکری برسیم و در مقابل ظلم بی پایان شما واکنش نشان دهیم
14:15  1395/06/28
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ممم : این مدیر کل بی پدر سایپا ،یک اطلاعیه نمیزنه که مشخص کنه کی تحویل میدهند ،فقط آن موقع که پول میخواند برای ثبت نام در دو سه روز پول مردم را می‌گیرد. حالا باید بدوی تا جونمان در آید. کجای دنیا اینطوری خودرو می‌فروشند. عذر میخوام از همه ( تا ابلح در جهان مفلس در نمیماند).
محمد : سلام کسی تونست ثبت نام کنه ؟ پنج نفر امتحان کردیم هیچکدوم موفق به ثبت نام نشدیم از ساعت 10,,تا 3 بعد از ظهر
علیرضا ترک زاده : سلام من امروزتماس گرفتم گفتن تاراوی ۴دارن نیمه دوم اسفندوفاکتورمیکنن
ساینا دوگانه اسفندی : باید از دست سایپت شکایت کرد
عمار : منم تابستان ۱۴۰۳ هستم ولی هنوز خبری نشده
محمد : سایپا برای عرضه خوب پشت سرهم پشت سرهم پیام میده برای عرضه خودروهای، اما وقتی پول مردم بیچاره گرفت دیگه جواب گو نیست . ببنید صبح تا حالا چندتا پیام آمده که عرضه خودرو تا دوروز دیگر تمدید شو ،چون میخواد پول بگیرد.
سجاد اس تری مشکی : این اس تری چرا فاکتور نمیشه خسته شدیم دیگه
عباس - تهران - اس تری سفید : سلام خدمت عزیزان واریز وجه: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ تأیید سیستمی مدارک: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ شاسی: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ با شماره تماس ۰۲۱۴۴۹۸۷۰۱۸ از اداره تحویل تماس گرفتن و گفتن شنبه ساعت ۱۴ برای تحویل مراجعه کنم. انشاألله زودتر همتون به خودروهاتون برسید. حق نگهدار همتون
تاراv4 : والا اینها غیراز دروغ گفتن دیگه چیزی بلد نیستن بگن ....منم ۲۱ اسفند تحویل بوده هنوز فاکتور نشده دو روز قبل زنگ زدم گفت نیمه دوم داره فاکتور میشه
اس فایو : از وقتی شاسی میشه چند روز بعد بیمه و پلاک‌میشه کسی میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نجفی : دوستان سلام ببخشید این پراید وانت ها ضبط دارن یاندارن؟
ساینا 85 گانه واریز 11بهمن : سخا رو 11 بهمن تحویل دادم برادر
4723 : پیامک برات اومده؟
سورن دوگانه : سلام من تکمیل وجه 23 آذرهستم ولی هنوزم فاکتور نشدم
پرهام : سلام ما که خرداد 1402واریز داشتیم چقد دیگه باید بدیم
سورن جدید موعد تحویل 14فروردین : تاریخش عوض میشه،
سورن دوگانه دیماه تبدیل 207 : سلام 19هم تبدیل زدم امروز حمل به نمایندگی تیک خورد24رم پلاک شد
شهید🍂 : سلام به همه ببخشید امروز نشد اصلا سر بزنم اینجا. فردا مجدد در خدمتم.
اپشنال : از موعد تحویلت 40روز تاخیر در نظر بگیر
اپشنال : انتخاب کن حتمن.قیمت تارا تو بازار از دنا اپشنالم بیشتره. و ماشین خوبیم هس