پشت فرمان سوپر کوپه AMG

 

پشت فرمان سوپر کوپه AMG

 
هنگامی که نسل قبلی C63 بیرون آمد، تنها یک انتقاد به آن وارد بود؛ کمبود لذت رانندگی!
 
مرسدس سریعا این موضوع را قبول کرد و با ارائه ادیشن جدیدی تحت کد 507 نسبت به رفع این مشکل واکنش نشان داد. در واقع موتور C63 AMG EDITION 507 الهام گرفته شده از SLS بود و با 6.2 لیتر حجم در قالب هشت سیلندر V شکل، هر آنچه شما از لذت، قدرت و قابلیت اطمینان می خواستید را با چاشنی صدایی بم و قدرتمند راهی چرخ های عقب می کرد.
 
پشت فرمان سوپر کوپه AMG
 
اما حالا این مدل جاودانه جای خود را به C 63 جدید با موتور هشت سیلندر رژیم گرفته 4.0 لیتری داده است که البته در عوض از دست دادن 2 لیتر حجم، با دو توربوچارجر سرحال مسلح شده است.
 
پشت فرمان سوپر کوپه AMG
 
مرسدس AMG C63 S COUPE 2017 در واقع فاصله فنی زیادی از گذشته خود دارد،اما سوال این است که از نظر احساس رانندگی می تواند در حد و اندازه مدل قبلی خواستنی ظاهر شود؟
 
نکته مهم در دمیده شدن فوت کوزه گری AMG به کالبد بی روح C 63 اولیه است. فوت و فنی که روح سرکش C 63 را به پرواز در آورده.
 
پشت فرمان سوپر کوپه AMG
 
ظاهر جذاب C63 2017 جواب همه انتقاد های وارد بر قیمت 162 هزار دلاری (استرالیا) این خودرو را می دهد. مدل کوپه با زبان طراحی فوق خشن خود فقط در ظاهر در ها، سقف و پادری ها با مدل چهار در خود یکسان است.
 
چیزی که ما از مدل های AMG همیشه انتظار داریم غرور و شهامت خالص آن است که بیشتر از همیشه تاریکی AMG بر روی آن سایه افکنده است. تغییرات بوجود آمده از جلو تا دفیوزر عقب باعث می شوند که C63 نتواند شخصیت واقعی خود رو خیلی پنهان نگه دارد، اما در عین حال نسبت به بخش های انتهایی بدنه، انتقادات طراحی نسبتا جدی ای نیز وارد است.
 
پشت فرمان سوپر کوپه AMG
 
بررسی را در جاده هایی لغزنده و پر پیچ و تاب بین ملبورن و جیندیویک آغاز می کنیم. سر پیچ ها اگر بخواهید شیطنت کنید C63 با سطح تعادل و کنترل کم نظیر خود شما را شگفت زده می کند.
 
در واقع ارتباط چندانی بین سواری اسپرت و دقیق این مدل با سواری نرم و لوکس نمونه سدان وجود ندارد و خودرو کاملا متفاوتی احساس می شود.
مهم نیست بر سر کدام پیچ، چه دنده ای و چه سرعتی فقط کافی است مقداری گاز بیشتری بدهید و از اینجا به بعد، C63 با دقتی فوق العاده، شروع به دریفت کرده و شما را مجنون خود می کند.
 
پشت فرمان سوپر کوپه AMG
 
مقدار زیادی از این حس را مدیون عرض بیشتر، تایر های عقب پهن تر و سیستم تعلیق باز طراحی شده هستیم که همخوانی زیادی با قدرت عظیم موتور هشت سیلندر 4.0 لیتری تویین توربو دارد.
اما چیزی که خیلی توجه مارا به خود جلب کرد سرعت و حساسیت فوق العاده سیستم فرمان الکترونیک این خودرو بود که دقیقا شبیه همان سیستمی شده است که از قبل در سری M بی ام و استفاده می شد.
 
پشت فرمان سوپر کوپه AMG
 
بگذارید اینگونه توضیح بدهم: C63 هر چه سعی دارد خود را مظلوم نشان دهد بیشتر هیولا بودن خود را فریاد می کشد و مانند هیولایی زخمی پیچ ها را در می نوردد.
چسبندگی نیز در این نسل نسبت به نسل قبل  پیشرفت چشمگیری دارد، وقتی وارد پبچ می شوید و ترمز می کنید دلربایی خاصی از شما می کند. اگر بخواهید کمی سریعتر حرکت کنید، به لطف اکسل های جدید، استقامت و پایداری بالایی از خود نشان می دهد.
 
پشت فرمان سوپر کوپه AMG
 
موتور 4.0 لیتری تویین توربو V8 با توان تولید 502 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن بر متر گشتاور در اختیار شما قرار می دهد. بر خلاف صدای موتور نسل قبلی که دیوانه کننده و بازی دهنده روح و روان هر کسی بود، صدای C63 جدید مقداری مکانیکی تر گوش شما را می نوازد که در واقع صدای جدید و مناسبی بنظر می رسد. وحشی است اما به اندازه یک AMG بلند نیست.
 
پشت فرمان سوپر کوپه AMG
 
جعبه دنده 7 سرعته مولتی پلیت (نه دو کلاچه) در کنار موتور V8 کاملا چابک و خوب عمل می کند، اما با این وجود هنوز به اندازه سیستم دو کلاچه DCT بی ام وه M4 سریع نیست.
 
جعبه دنده و کل سیستم انتقال قدرت برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت پیشرانه را یاری می دهد، این کمک رسانی باعث می شوند که در 3.9 ثانیه به چنین سرعتی دست پیدا کنید. دقیقا به اندازه پورشه 911 Carrera S که در کل زمان بدی نیست.
 
پشت فرمان سوپر کوپه AMG
 
در حالت AMG صفحه نمایشگر روبروی شما قرار دارد حسی به شما القا می کند که شما را مجبور می کند در دور موتور های بالا با آن رانندگی کنید، بنابراین اگر این خودرو را خریداری کردید، مراقب گواهینامه خود باشید.
 
بگذارید اینگونه مثال بزنم اگر با این خودرو آرام رانندگی کنید ضربه روحی شدیدی به خودرو خود وارد می کنید و اگر سریع برانید اعتبار گواهینامه و حساب بانکی تان را به خطر می اندازید.
 
پشت فرمان سوپر کوپه AMG
 
با تمام این ها، C63 S Coupe کاملا یک خودرو اسپرت است که می تواند با کار عای روزانه نیز کنار بیاید.
به لطف سیستم تعلیق قابل تنظیم C63 خیلی راحت می تواند  شما را در شهر همراهی کند و مهم نیست که خیابان پر چاله چوله باشد در هر صورت پشت فرمان، هیچ احساس ناراحتی نخواهید داشت.
 
بهترین اینها هنگامی اتفاق می افتد که شما می توانید سیستم اگزوز را در حالت اسپرت قرار داده و در طول مسیر در حالی که دارید از گشت زدن لذت می برید، V8 برای شما آواز می خواند.
 
پشت فرمان سوپر کوپه AMG
 
سخت ترین کار اشتباه در باره این است که بالاخره برای یک بار سری AMG خودرو بهتر و کامل تری نسبت به سری M باواریایی ها است.
بی ام وه M4 چیزی جز قدرت خالص را به شما انتقال نمی دهد و در واقع همین جا است که باواریایی ها مرتکب اشتباه کوچکی می شوند که باعث می شود اشتوتگارتی ها با سری AMG برنده می شوند و آن طراحی داخلی است.
شاهکار کوپه مرسدس بنز، صندلی های آن است. طرز قرار گرفتن درون خودرو و همه و همه در بهترین حالت ممکن است که باعث می شوند شما مدت زمان زیادی بدون ناراحتی در آن بشینید در حالی که دو نفر نیز می توانند از صندلی های پشتی نیز استفاده کنند. شاید فوقالعاده راحت نباشند و به مرور زمان باعث خستگی شود ولی همین که این صندلی ها بیشتر از دکور هستند، جای تشکر دارد.
 
پشت فرمان سوپر کوپه AMG
 
خوشبختانه در دوره خوبی از ارتباط میان خودرو ها و تکنولوژی هستیم و مرسدس نیز جز شرکت هایی است که همیشه سعی داشته تا از بهترین تکنولوژی ها درون خودرو خود استفاده کند، به طور مثال می توان به Apple CarPlay و Android Auto اشاره کرد ( این تجهیزات همچنین در کلاس های A و B وجود دارند).
بهر حال C 63 S Coupeخودرو مورد علاقه ما در سری تولیدات AMG است، سوپر کوپه ای که بر خلاف تصور بسیاری از علاقه مندان، حتی از سری 507 نسل قبلی نیز سریعتر، پایدارتر و دوست داشتنی تر جاده ها را در می نوردد.
 
پشت فرمان سوپر کوپه AMG
 
تنها یک مشکل برای خرید C63 وجود دارد، با توجه به تیراژ تولید و تعداد بالای تقاضاها باید حدود شش ماه در لیست انتظار باشید تا خودرو سفارشی خود را تحویل بگیرید…
 
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , مرسدس بنز , AMG , بنز C63 , سوپر خودرو , خودرو اسپرت , تیونینگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

سعید
7

جعبه دنده مولتی پلیت چیه؟فرقش با دو کلاچه ها چیه؟
10:56  1395/07/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سیاوش : ببخشید ۱۹۰۰تا۲۰۰ هزار
سیاوش : خبر از طرف مدیر ارتباطات سایپا رضا حسینی درچندین سایت منتشر شده درگوگل سرچ کن تسنیم و...بامزمون خبر شگفت انگیز ویا خبرتازه وجذاب برای مشتریان سایپا لطف کن سرچ کن و کامنت بزار
شاهین : آبان ماه نوبت دوم واریزیتون هست که براتون اس ام اس میاد
شاهین : مبارک باشه...الهی که به شادی سوارش بشین
شاهین گی : میگن ۱۱ آذر امروز فاکتور شده ،درسته؟؟
مالک : یکم اسفند همون روز اول تکمیل وجه و سخا هم یکم
ایمر x5 : کرمان موتور دزد و ساسان فیروزی کلاهبردار سود تاخیر نمیده حتی با شکایتم یه سال طول میکشه تا سود تاخیر بده دادگاه مفتح طرف اینا هست چون برای اونا ثبت نام سازمانی میکنه تحویل فوری تا رسانه ای نشه مثل مدیران خودرو و ۴ردا موتور این پول نمیدن امسالم با قطعی برق و کمبود قطعه تحویل ها بالای ۴ماه تاخیر دارن یکیش خود من
شاهین جی : سلام خوش خبرباشید مبارکه الاهی شکر بلاخره تلسم شکست من هم فروش فوری پذیرش ۲۸ آذر هستم هنور فاکتور نشده انشالله زودتر فاکترشیم
متخصص : سلام آبان مرحله دوم تازه واریز میکنید دیگه ماشین چقدر تاخیر بخوره خدا میدونه
مالک : یکم اسفندم هم تکمیل وجه و سخا باهم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبریزی : تازه نفس ی دلت خوشه
مریم : کم کمش 5ماه سایپا
سعید : با قیمتهای شما خوب بازار آزاد میگرفتم دیگه
رانا پلاس : سلام رانا پلاس کسی اطلاع داره کی شروع به فاکتور میکنن
اا : سلام مدل قدیم 315 دمای آب اکثر مواقع رو 90 وسط هست طبیعیه
مژگان : سلام ماشین های ساینا با چقدر تاخیر داده میشه
پری : سلام من پیش فروش 6ماه ام پی پرداخت204تپمان ریختم بهمن. ماه تحویل تیر ماه سود مشارکت میدم بهمون یانه
پرستو : سلام من پیش فروشم تحویل 30تیرماه واریز مرحله دوم کی برام پیام میاد
میلاد : سلام دنا تحویل 30 اسفند ام هنوز فاکتور نشده دنا اتومات اپشنال سفید
محمد 19مهر : چه یک نفر چه صد نفر هرکس به خاطر حق خودش بیاد که اونجا منتظریم