تولید خودروی ارزان محقق می‌شود

 

تولید خودروی ارزان محقق می‌شود

 
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: تفاهمنامه اخیر با شرکت رنو، یک اتفاق مبارک و فرخنده‌ای است که می‌تواند خواست اکثریت جامعه برای داشتن خودرویی با کیفیت و ارزان قیمت را تامین کند.
 
به گزارش ایسنا، منصور معظمی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به مطالعات صورت گرفته در مورد خواست مردم و همچنین ظرفیت بازار خودروی کشور، گفت: براساس این مطالعات، مردم خواهان تولید خودروهایی مناسب و با کیفیت و با قیمت منطقی و متناسب با قدرت خریدشان هستند.
 
وی با تاکید به اینکه امروزه خودرو، دیگر بعنوان یک وسیله لوکس محسوب نمی‌شود، گفت: خودرو جزو وسایل لاینفک مردم شده و ما بعنوان متولیان صنعتی جامعه باید تلاش کنیم خودرویی را تولید کنیم که رضایت مردم را به لحاظ کیفیت و قیمت تامین کنیم.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آنچه در انعقاد قرارداد برای ما مهم بوده، برندهای مطرح جهانی و نه کشور خاصی است، گفت: در جهان ۱۰ الی ۱۵ برند معروف در حوزه خودروسازی وجود دارد که ما با توجه به شروطی که اعلام کردیم، با شرکت رنو فرانسه به توافق رسیدیم.
 
رئیس هیات عامل ایدرو در مورد عدم حضور خودروسازان ایرانی در قرارداد ایدرو و رنو، تصریح کرد: خودروسازان ایرانی هیچ ممنوعیتی یا محدودیتی در عقد قرارداد خودرویی با طرفهای خارجی ندارند و اخیرا ایران خودرو و سایپا با شرکتهای خارجی مانند سیتروئن و پژو قرارداد امضا کردند و سازمان گسترش براساس ماده ۲ و ۷ از اساسنامه خود، وظایفی را به عنوان سازمان توسعه‌ای دنبال می‌کند که از جمله آن ارتقای حوزه صنعت خودرو است.
 
وی افزود: سازمان گسترش قصد ورود به صنعت خودروسازی را ندارد و تنها هدفش ارتقا سطح توانمندی‌های خودروسازان داخلی به منظور بهره‌برداری بهتر و بیشتر مردم از خودروهای با کیفیت‌تر و ارزان‌تر است.
 
وی توضیح داد: ماموریت و وظیفه سازمان گسترش از طریق ایجاد واحدهای صنعتی و توسعه دادن آنها و سپس واگذاری آنها به بخش خصوصی دنبال می‌شود و در مورد قرارداد با رنو، همین روند طی خواهد شد.  
 
رئیس ایدرو تصریح کرد: سال قبل ۶۰۰ میلیارد تومان و امسال ۱۲۰۰ میلیارد تومان از سهام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به بخش خصوصی واگذار شده است که این امر در چارچوب حمایت از بخش خصوصی انجام گرفته است.
 
وی با اشاره به توان و ظرفیت خوب قطعه‌سازی در ایران گفت: در این بخش بیش از ۵۰۰ هزار نفر شاغل هستند و مهندسان جوان و تحصیلکرده و با تجربه‌ای وجود دارند که قرارداد با رنو در بخش قطعه‌سازی و پیوند دادن آن با شبکه جهانی قطعه‌سازی رنو، فرصتهای تازه‌ای ایجاد می‌کند.
 
معظمی با بیان اینکه متن این توافقنامه بگونه‌ای تنظیم شده که منافع کشور در آن لحاظ شده است، گفت: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد خودروسازی، عبارت از استفاده حداکثر از توان داخلی و صدور محصول به خارج است که این امر در قرارداد رنو رعایت شده است.
 
وی در پاسخ به سوالی در مورد عدم تعهد احتمالی رنو به تعهدات خود گفت: در قرارداد بندی راجع به عدم عمل به تعهدات وجود دارد که شامل تعیین خسارت و جریمه است و در این قرارداد از تجارب گذشته استفاده شده که مجددا با مسائل گذشته روبرو نشویم.
 
او در پاسخ به ایراد یک منتقد در مورد معرفی شرکت بن‌رو به عنوان آورده سازمان در قرارداد با رنو گفت: این شرکت بعد از ارزش‌گذاری و به قیمت کارشناسی به عنوان آورده سازمان از سایپا آن هم در قبال مطالبات سنگین ایدرو از سایپا گرفته شده است و در مقابل رنو، آورده خود را به صورت پول و سرمایه خواهد آورد که در مرحله اول حدود ۳۵۰ میلیون تا ۴۰۰ میلیون دلار است و در مرحله دوم از ۷۰۰ میلیون دلار تا ۸۰۰ میلیون دلار خواهد بود.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در توضیح مفاد توافقنامه اظهار کرد: این توافقنامه راجع به یک سرمایه‌گذاری مشترک جوینت ونچر ۴۰ به ۶۰ درصد است و در مرحله اول ۱۵۰ هزار دستگاه و در مرحله دوم ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید خواهد شد و محصولات آن نیو سیمبل و نیو داستر که تا الان اساسا وارد بازار نشده‌اند. از طرفی ۴۰ درصد از تولیدات، ساخت داخل خواهد بود که تا ۶۰ الی ۸۰ درصد ارتقا خواهد یافت. رنو براساس این تفاهمنامه متعهد شده است ۳۰ درصد تولید سالیانه را به بازارهای هدف صادر کند. براساس این توافقنامه رنو قرار است مرکز تحقیق و توسعه منطقه‌ای را در ایران ایجاد کند و تولید موتور، گیربکس و شاسی و همچنین متصل شدن به شبکه خدمات پس از فروش از بندهای دیگر قرارداد است.
 
وی با تاکید بر اینکه این تفاهمنامه، ارتقای توان و ظرفیت صنعت قطعه‌سازی ایران را در پی خواهد داشت، گفت: ارتقای خودروسازی در ایران، در گرو ارتقای صنعت قطعه‌سازی است.
 
معظمی در مورد قیمت محصولات تولیدی گفت: این خودروها زیبنده مردم ما خواهد بود و قیمت آن متناسب با قدرت خرید مردم خواهد بود و رضایت آنها را تامین می‌کند.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

فرزاد
1

اگه نرخ ارز برای ورود خودرو هم به نرخ ارز دارویی و حتی کمتر از آن که فقط در جیب دلسوزان میهن جای داره برسه، ما هم مثل دلسوختگان میهن البته نه از نظر کیفی و قیمتی ولی حداقل از نظر تنوع محصول میتونیم سوار خودروی دلخواه خود بشیم.
دشمنی خلفا با امامان بخاطر برقراری عدالت و برابری حقوق بین ثروتمند و فقیر بود و نه بخاطر .،.؟
13:41  1395/07/21
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : سلام دوست عزیز من پذیرش ۲۸ آذر هستم اگه تبدیل بزنم زودتر فاکتور میشه یاصبرکنم
شاهین جی : سلام ممنونم از دوستان بابت تجمع واطلاع رساني تون دوستان بنظرشما من پذیرش ۲۸ آذز هستم ارزش صبرکردن داره یاتبدیل بزنم اگه بخام تبدیل بزنم ازکجااقدام کنم
شاهین جی : سلام ممنونم از دوستان بابت تجمع واطلاع رساني تون دوستان بنظرشما من پذیرش ۲۸ آذز هستم ارزش صبرکردن داره یاتبدیل بزنم اگه بخام تبدیل بزنم ازکجااقدام کنم
رضا : تاریخ تحویل سخا رو باید از کجا نگاه کنیم؟ واریزی۱۳ آذرم پذیرش ۱۴ آذر با کد پذیرش ۱۲۰۵۷۵۸۲- زیر۵۰۰نفر جلومه یا بالا؟
مهدی. پلاس 14 اردیبهشت ماه : درود بر شما دوستان عزیز بزرگوارایی که رفتن امور مشتری سایپا چه جوابی دادن چه مشکلی دارن که شاهین پلاس تحویل نمیدن
قم : عزیزان یک سوال دارم ماشین جی ال تحویل تیرماه ۱۵اردیبهشت تکمیل وجه داشتم پیامک بیمه سینا هم آمده شماره شاسی شماره موتور هم برام فرستادن چندروز طول می کشه ماشین بیادنمایندگی؟
شاهین g : جریمه تاخیر پیش فروش نمیدونم ولی جریمه تاخیر فروش ۹۰ روزه ۳۶ درصد کل مبلغ واریزی هست یعنی اگه ۵۹۴ میلیون واریز کردین بعد از ۳ماه جریمه تاخیر حساب میشه ماهی 17820000 تومن میشه
شاهین g : درجواب امیر پذیرش مهم نیست تاریخ تحویل سخا مهمه برای من که سخا ۱۳ اذر هست ۱۷۵ نفر جلوتر از من هستن تو سیستم زد گفتش روزی ۱۳ تا فاکتور میشه روز کاری ۵ روز حساب میکنن واسه تولید من که عمرا تبدیل نمیزنم بعد ۸ ماه واریز وجه این کار منطقی نیست ولی ۳۶ درصد جریمه تاخیر میدن ولی چه دادنی بعد ۸ ماه جریمه میدن که باتوجه به تورم نباید روی جریمه تاخیر حساب باز کرد هیچ چیزی مشخص نیست ممکنه زودتر هم تحویل بدن ممکنه دیرتر تحویل بدن ولی یه چیزی خوب متوجه شدم توی تجمع امروز که مثل سگ از همه ماها و تجمع کننده ها میترسن اگه تجمع ادامه پیدا کنه و تعداد بیشتری بیان و جلوی ساختمان دادستان کل هم بریم شک نکن زودتر فاکتور میشن
شاهین g : درجواب 5252 شاهین g شما همین امروز فردا فاکتور میشی
علی شاهین cvt : سلام دوست عزیز پلاک شدن رو تو سایت میزنه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
عیسی : سلام ثبت نام بهمن طرح فرسوده تکمیل وجه و تحویل خودرو فرسوده 23 خرداد دیروز فاکتور شد امیدوارم به زودی از شر سایپا راحت ش ین.
پلویز : دوستان من دیگه رد دادم بیاد همه باهم بریم در شرکت من لخ لخ شم همشو بندازم بیرون ببینم چرا بهمن فاکتور نمیشه
دنا 5دنده14مرداد تحویل : شما چه رنگی هستی تاریخ کی چطور فاکتور نشدی ؟؟؟؟
محمد : داداش من تبدیل زدم به اطلس جی ال الان 5ماهه تو تاخیره گول نخور تبدیل نزن منم فریب همین وعده های الکیشون خوردم تبدیل زدم
ایکس 55 پرو : تشکر🙏
آقای صبوری : 😂👍
رسول : داداش صبوری خانمه الآنم در اختیاره دوستانه نکنی خیته خدمات میده به بچه ای بهمن واسفند
سورن 13تیر : بعد از فاکتور چقدر طول می کشه تحویل بدن
سپهر : سلام واریزی 9 فروردین مادران فروش فوری تحویل 6 تیر تبدیلی رانا به 207 فلز هنوز فاکتور نشده
دنا5دنده : آقا پارسا کلیه حواله تاریخ تحویل 31 ماه همون پیش فروشن وبقیه فوق العاده