Lazareth LM 847 ابر موتورسیکلت فرانسوی

 

Lazareth LM 847 ابر موتورسیکلت فرانسوی

 
بسیاری از موتور سیکلت به عنوان هیجان انگیزترین وسیله حمل و نقل یاد می کنند، قدرت بالا، وزن اندک، حجم کم و قابلیت مانور پذیری فوق العاده در کنار ریسک دائمی تصادف و زمین خوردن از جمله مهم ترین دلایل این تفکر است.
 
با این حال موتورسیکلت ها نیز محدودیت های در زمینه سرعت و شتاب دارند، آنچنان که برای مثال در فرانسه، عرضه موتورسیکلت های جاده ای با توان بیش از 100 اسب بخار با محدودیت روبروست و تمامی سازندگان ناچارند حتی در مدل های فوق سریع برای رعایت این قانون از قدرت محصولات خود بکاهند.
 
Lazareth LM 847 ابر موتورسیکلت فرانسوی
 
در چنین شرایطی ممکن است برخی عشاق دنیای موتورسیکلت به فکر راه حل های ابتکاری برای دور زدن قوانین موجود بیافتند.
 
Ludovic Lazareth یکی از این افراد است که البته ید طولایی هم در ساخت وسایل نقلیه متفاوت برپایه موتورسیکلت ها دارد.
 
این صنعت گر خوش ذوق فرانسوی در تازه ترین پروژه خود، دست به کار ساخت یک ابرموتور سیکلت با استفاده موتور 470 اسب بخاری هشت سیلندر مزراتی شده است.
 
Lazareth LM 847 ابر موتورسیکلت فرانسوی
 
او در واقع این موتور هشت سیلندر را در مرکز طرح خود قرار داده و در اطراف آن موتورسیکلتی خارق العاده را با چهار چرخ خلق کرده است.
 
چرخ های اضافه از یک سو به عنوان واسطه انتقال این قدرت عظیم و از سوی دیگر برای دور زدن قوانین موجود در مورد موتورسیکلت ها (دارای دو چرخ) برای LM 847 در نظر گرفته شده اند.
 
البته کلیت این موتورسیکلت جذاب، چندان جدید نیست و سال ها قبل نیز شاهد نصب یک موتور V10 مربوط به دوج وایپر بر روی شاسی چهارچرخ مشابهی توسط دوج بودیم.
 
Lazareth LM 847 ابر موتورسیکلت فرانسوی
 
یک گیربکس تک سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال نیروی موتور را به چرخ عقب بر عهده دارد و برای دنده عقب نیز از یک موتور برقی استفاده شده است.
 
با این حال نوآوری بزرگ در ساخت LM 847 را باید در سیستم تعلیق و نحوه اتصال چهارچرخ به شاسی جستجو کرد که با پیچیدگی و نکات زیادی همراه است.
 
Lazareth LM 847 ابر موتورسیکلت فرانسوی
 
همانطور که می توان تصور کرد، وجود چرخ دوم در عقب، مانع خوابیدن موتور به جناحین در زمان دور زدن می شود. از این رو نحوه راندن LM 847 بیش از آنکه به موتورسیکلت های معمول شباهت داشته باشد، مشابه خودروها خواهد بود.
 
Lazareth LM 847 ابر موتورسیکلت فرانسوی
 
سیستم فرمان نیز به همین شکل عمل می کند و به لطف یک اتصال بازویی و جعبه فرمان، امکان چرخش چرخ های جلو فراهم می شود.
به هرحال کمی بعید است که LM 847 هیچ گاه به یک پروژه تولید انبوه بدل شود اما حجم خلاقیت و ظرافت مهندسی بکار رفته در این پروژه به راستی تحسین برانگیز است.
 
Lazareth LM 847 ابر موتورسیکلت فرانسوی
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , موتور سیکلت , Lazareth LM 847






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : معمولا هر تجمعی که شده همه فاکتور شدن.
کلاغ‌ سفید : اره‌همین‌کار‌کرد‌ 😆
شاهین : بله‌ ۳‌بار‌ قبول‌نکردم
شاهینGخرداد‌تبدیل‌Glاردیبهشت : سلام‌من‌مثل‌شما‌بودم‌ اردیبهشت‌ تبدیل‌زدم‌gl هنوز‌تحویل‌نگرفتم‌ فکر‌میکنم‌ تعداد‌‌ تبدیلی‌ ها‌ به‌glزیاد‌شده‌ باشه و‌بیشتر‌از‌شاهین‌gشده ‌شاید‌الان‌که‌شاهین‌g‌اردیبهشت‌و‌خرداد‌‌کمتر‌شدن‌ تعدادشون واسه‌شما‌ ها‌ دعوتنامه‌gبیاد‌ و‌زود‌تر‌‌ از‌ما‌‌ ها‌ تحویل‌بگیرید خلاصه‌هر‌چی‌‌قسمت‌باشه‌ نهایت‌تا‌آخر‌شهریور‌معلوم‌میشه‌ ‌
شاهین g اردیبهشت : سلام دوستان تروخدا فردا رفتین هر چی شد به ماهم بگین اینجا من خانمم بچه کوچیک دارم نمیتونم بیام
سودابه : من که از نمایندگی پرسیدم گفت ما خبر نداریم، بعدم 7 یا 8 ماه پیامک میاد براتون
X5 محمد : همون رنگ خودتو دعا کن بدن تغییر رنگ پیش کششون
ب امید خدا : آهای مسول مدیر سایپا خدارو خوش نمیاد 5 نفروش اسیر خودت کردی الاهی خیر نبینی توی این جاده شلوق بی پولی همین کارها میکنین خشک سالی ....همین دنیا باید تا پس بدی خودت نشود زنت بچهات همین دنیا کارما هسته 🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
محمد : چرا باید انصراف بدیم .باید ماشین که 8ماه پولش گرفتن با سود دیر کردش بدن که سالانه 36درصد .پول خودرو از ما کامل گرفتن .انواع ماشین وارداتی وارد کردن .با چند برابر سود دارن میفروشن .بعد الکی میگن مشکل تامین قطعه وارز داریم .اگه مشکل تامین ارز دارین این همه ماشین که وارد میشه پولش از کجا میاد .رسما هما ماسر کاریم .ای بر پد آدم درغگو لعنت .انشاالله .فردا به هیچ وجه کوتا نیایم در مقابل این بی وجدانا .اینا مار خوردن افعی شدن ..اون روز یکی از مدیران سایپا تو تلویزیون الکی میگه مردم مشتریان ولی نعمتهای ما هستن .اگه ولی نعمت بودن .8ماه برا به لگن سر کار نمیذاشتین مردم ..
زمستان 03 : نامه سرگشاده حواله داران دو ساله خودروی شاهین؛ که بلکه نهادهای نظارتی یا رسانه های داخلی و صدا و سیما آنرا پیگیری کنند! وزارت محترم صمت شرکت گرامی سایپا حتما مطلعید که ما دهها هزار نفر حواله داران شاهین از اردیبهشت 402 ثبت نام کرده ایم، نوبت زمستان 403 تعیین کردید؛ همزمان با افزایش 35 درصدی در آذر 403 برای درصد کمی فراخوان شاهین G دادید که متاسفانه هنوز بعد از 8 ماه تحویل نداده اید. به اکثریت هم ماههای مختلف 404 و بعضا 405 تحمیل کردید و علیرغم اینکه بعضا چندبار مشمول افزایش قیمت شده اند یا می شوند ، بازهم اجبارا به آنها تبدیل به شاهین جی ال فرستادید که آنرا هم از تکمیل وجه اواسط اردیبهشت تا کنون تحویل نداده اید. آنهایی هم که پارسال تبدیل به شاهین پلاس رو قبول کردند و از اسفند 403 تکمیل وجه کرده اند، تحویل نداده اید. گروه دیگری هم که از مهر 402 تبدیل به شاهین cvt رو قبول کردند و پیش پرداخت دادند و از اسفند 403 تکمیل وجه کرده اند را هم تحویل نداده اید. برای عده ای هم که تاکنون دعوتنامه نفرستاده اید! البته بهتر است نفرستید چون شما که جریمه تاخیر در دعوتنامه هم ن ...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا : سلام لطفااگه کسی رانافاکتورشداطلاع بده ممنون
تحویل 6تیر : سلام این به روز شدن هیچ ربطی نداره منم هی چک می کردم اما ربطی نداره
بهمن : نه داداش بخدا فاکتور شدم
پیام : سلام ماهم تحویل 5مردادیم واریزی 7 اردیبهشت فرسوده فعلا فاکتور نشدم2500تاخیر خورده امروزم بروز شد برای فاکتور شدن ولی کلا سیستم اینا مشخص نیست برچه اساس فاکتور میکنن
خلیل یاری : دوستان آیا کوییک rs رینگ فولادی مانیتور روش هست یا دکمه های کنترلی روی فرمان داره؟
Sorenn3تیر : سلام بله تاریخ تحویل پرونده که به روز شد فاکتور میشه
5تیر : مادران بودید؟ تاریخ دریافت پرونده کی هست رنگ ماشین؟
مسعود : داداش چقد مابه التفاوت برای رینگ پرداخت کردی
مشدی : ایول الیاس جان تاماروفاکتورنکردی ازاینجانری
مشدی : برواخبارروبخون دوروزقبل رفته چه اولتیماتومی داده