تولید مشترک با خودروسازان آمریکایی

 

شرایط تولید مشترک با خودروسازان آمریکایی

 
عضو ناظر مجلس در شورای رقابت گفت: ارتقای صنعت خودروسازی کشور زمانی تضمین می‏شود که با برندهای مطرح بین‏المللی مشارکت در سرمایه‏گذاری و تولید داشته باشیم.
 
ولی ملکی گفت: هر اقدامی در صنعت خودروی کشور انجام می‏شود حتی اگر خودرو وارد می‏شود باید در جهت تقویت خودرسازی باشد و قطعا واردات خودرو به‌صورت سی بی یو (خودروی آماده) از هیچ کشوری راه‏حل نیست. وی ادامه داد: بهترین راهکار برای ارتقای خودروسازی کشور مشارکت با برندهای مطرح خودروسازی بین‏المللی است.
 
به نظر بنده کاری که ایدرو، سایپا و ایران‏خودرو برای تولید مشترک در ایران با کشورهای فرانسه و چین انجام داده‏اند، مدل خوبی است و هیچ ایرادی ندارد که با برندهای مطرح آلمانی، ژاپنی و حتی آمریکایی وارد مذاکره شویم و الگوی قرارداد ایدرو را پیاده کنیم. وی یادآور شد: اگر واردات خودرو از آمریکا را مذمت و نکوهش کردم صرفا به خاطر رفتار دشمنانه و مغرضانه سیاستمداران این کشور است والا اگر مدیران سیاسی این کشور دست از غرض‏ورزی بردارند و منصفانه با سیاستمداران ایرانی پای میز مذاکره بنشینند و فناوری‏های روز را از طریق صنعتگران و سرمایه‏گذاران خود در اختیار صنعت خودرو کشور قرار دهند و با سرمایه‏گذاری که در خودروسازی ایران انجام می‏دهند، تضمین کنند بخشی از تولیدات مشترک را به بازارهای جهانی صادر کنند، هیچ اشکالی در همکاری مشترک با این کشور وجود ندارد.
 
رئیس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر این‏که «در گسترش و تعمیق روابط اقتصادی باید تعصبات را کنار گذاشت»، اظهار کرد: بازار خودرویی کشور بهترین ظرفیت برای سرمایه‏گذاران خارجی است. ارتقای خودروسازی کشور زمانی تضمین می‏شود که با برندهای مطرح بین‏المللی مشارکت در سرمایه‏گذاری و تولید داشته باشیم.
 
با توضیحی که دادم حتما اجازه داریم با خودروسازان آمریکایی به‌صورت مشترک تولید خودرو داشته باشیم. وی واردات خودرو به‌صورت سی بی یو از هر کشوری را نادرست دانست و افزود: وقتی صحبت از یک قاعده می‏کنیم، نباید برخی کشورها را مستثنا کنیم؛ بنابراین واردات خودرو ساخته شده از هیچ کشوری به صلاح نظام اقتصادی، بازار اشتغال و ارتقای صنعت کشور نیست و نتیجه‏ای جز بیکار شدن کارگران و ضربه به چرخه صنعتی و اقتصادی کشور ندارد، خواه کشور صادرکننده آمریکا باشد یا چین، مهم این است که به جای واردات خودروی آماده، فناوری تولید خودرو را با همکاری و شراکت برندهای مطرح همان کشورها به کشور انتقال دهیم.
 
وی با اشاره به یکه‏تازی چین در بازار خودرو کشور، گفت: خودروهای چینی زمانی باید اجازه در اختیار گرفتن سهمی از بازار خودرویی کشور را داشته باشند که به‌صورت مشترک با خودروسازان ایرانی، تولید داشته باشند در غیر این صورت همان زیانی که از ناحیه واردات خودروهای ساخته شده آلمانی، آمریکایی و ژاپنی به صنعت و اقتصاد کشور وارد می‏شود از ناحیه واردات خودروهای چینی اتفاق می‏افتد.
 
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , تولید خودرو , خودرو آمریکایی , واردات خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

محمد
2

امیدوارم مسولین قدر فرصتهای بدست امده را بدانند و انها را هدر ندهند.
20:20  1395/08/15
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهمن : خب امروزم هیچ خبری نشده؟؟ همچنان 6اردیبهشت فاکتور نشد؟
احمد : سلام انجام ندین صبر کنید .
احمد : سلام شما که دیگه نزدیکه فاکتور cvt هستین به نظر بنده صبر کنید البته باز خودتون صاحب نظر هستین .
M : دوستانی که تبدیل به gl زدید میشه لطفا بفرمایید پولی که باید شرکت عودت بزنه چقدر براشون خورده؟؟؟
M : با سلام تکمیل وجه 23 اسفند ماه. امروز پیام تبدیل اومده برام. به نظرتون تبدیل بزنم یا نه؟
مینا تارا دستی : سلام دوستان تحویلی ابان و اذر، طرح اسقاط داریم دعوت نامه اومده باشه؟
اسماعیل : منم همینطور مثل شما هستم هرچی هم زنگ میزنی نمایندگی اصلا هیچی پس بگو شما چکاره این بخدا اطلاعت اینجا بیشتره
شاهین cvt : بازم معرفت شما. ممنون
مینا تارا دستی : دوستان رنگی بودید فاکتور شدید؟ من تحویلی اسفندم تیتاتیوم ولی هنوز فاکتور نشده
cvt : 18 اسفند امروز باز هم پیام تبدبل به gl آمد.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خبر فوری : اقایون گرامی من با یه فردی که داخل زامیاد کار میکنه پرسیدم قضیه چیه گفت که وزارت صمت بدلیل عدم رعایت استاندارد از سوی شرکت زامیاد تا اطلاع ثانوی اجازه شماره گذاری نمیده و گفت حداقل تا اخر برج 7 این قضیه ادامه دار هست و باید منتظر رمانید و احتمالش زیاده که بخوان تغییر بدن دقیقا دوستان دیگه درست میگن من خودم بنزینی ثبت نام کرده بودم و میخوام انصراف بدم و بنده خدا هم گفت پیشنهاد میکنم انصراف بده چون تا بخواد تعین تکلیف بشه 2ماهی درگیر هستن
تیگو 7 پرو مکس : سلام بعد از صدور بیمه چند روز طول میکشه تا ماشین پلاک بشه
سورن پیش فروش : تکمیل وجه 3 تیر -پیامک تبدیل 18 -فاکتور 19شهریور -پلاک 22 شهریور- تحویل 26 شهریور پیش فروش تحویل 31 مرداد دریچه برقی
سیامک : روز سه شنبه اول مهر ماه ساعت 9 صبح ابتدا جلوی درب دفتر فروش و بازاریابی سایپا تجمع میکنیم در صورت نتیجه نگرفتن به دفتر مرکزی کارخانه سایپا میریم.هر کی میاد بخاطر خودش قدمش روی چشم هر کی هم نمیاد دیگه لطفا در این کانال ناله نکنید چون با نفرین و ناله چیزی عوض نمیشه به این دلیل گفتم اول مهر که اونجا رفتیم با صدای بلند بگیم که تابستون هم تموم شد الان 7 ماهه از تکمیل وجه ما گذشته تکلیف ما چیه لطف تشریف بیارید .یکشنبه اول مهر ساعت 9 صبح .کیلومتر 11 جاده مخصوص .از سمت غرب به شرق باند کندرو .دفتر بازاریابی و فروش سایپا
ساینا : دوستان عزیز، با ناله کردن اینجا کاری پیش نمیره. حالش هم نداریم ت جمع کنیم. یه راه ساده ولی کار آمد رو بهتون پیشنهاد میکنم. البته نه حالا حدود ساعت 9 خدمتتون عرض میکنم
23بهمن : فک نمیکنم
شهروند ایرانی : پسر شما رو خداوند حفظ کند ، خرید مدل جی منطقی تر از جی ال است بازارشم بهتره فقط نزارید سرش رو موقع حرکت از سانروف بیاره بیرون!
6دنده پیش فروش31مردادآلمنیوم : چرا 6ملیون به بهای خالص کارخانه اضافه شده ؟؟؟؟
Ali : دوستان از کجا باید تاریخ تحویل ماشینمو چک کنم؟
6دنده پیش فروش31مرداد : سلام دوستان ماشین بنده بیست و سوم فاکتور شده امروز مبلغ6میلیون اضافه شده به فاکتورم مبلغ قابل پرداخت 797500بود شده 803400 کسی می دونه چیه داستانش؟