خروج فرسوده‌ها تنها از مسیر واردکنندگان؟

 

خروج فرسوده‌ها تنها از مسیر واردکنندگان؟

در حالی به‌دنبال افزایش آلودگی هوای تهران و سایر کلان شهرهای کشور بار دیگر خروج خودروهای فرسوده در مرکز توجهات قرار گرفته که به‌نظر می‌رسد در حال حاضر خروج فرسوده‌ها تنها متکی به واردات خودرو است. به‌رغم آنکه بحث خروج فرسوده‌ها چندان به جدیت گذشته صورت نمی‌گیرد و خبری نیز از نوسازی فرسوده‌ها ازسوی خودروسازان شنیده نمی‌شود؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد که تنها واردکنندگان بار خروج فرسوده‌ها را به دوش می‌کشند.
 
 
 
در شرایطی این موضوع مطرح می‌شود که در گذشته ستاد مدیریت مصرف سوخت با هماهنگی بانک‌ها، مراکز اسقاط و خودروسازان بحث نوسازی خودروهای فرسوده را دنبال می‌کردند.بنابر آمار ستاد مدیریت مصرف سوخت در سال گذشته بيش از 310 هزار دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج شدند و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بيش از 165 هزار دستگاه خودروي فرسوده از چرخه حمل‌ونقل كشور خارج شده است. بنابر قانون واردکنندگان برای اسقاط خودروهای فرسوده باید بر مبنای میزان مصرف سوخت خودرویی که قصد واردات آن را دارند، عمل کنند؛ به‌طوری‌که در پروسه واردات خودروهای سواری تا 6 لیتر مصرف سوخت یک خودرو، از 6 تا 10 لیتر 4 خودرو و از 10 لیتر به بالا، 6 خودرو باید توسط واردکنندگان اسقاط شود.بر این اساس، با وجود آنکه ستاد مصرف سوخت تاکید دارد که روند خروج فرسوده‌ها همچون گذشته صورت می‌گیرد، اما بسیاری از کارشناسان تاکید دارند این روند باید به‌صورت جدی‌تر از سوی واردکنندگان و خودروسازان (برای نوسازی خودروهای فرسوده) دنبال شود تا آثار خود را بر بحث کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا بگذارد.
 
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , خودرو فرسوده , آلودگی هوا , هوای تهران , خودرو وارداتی , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

فرزاد
2

اگر صنعت پیشرفته،ی؟ خودروسازی در کشور حذف بشه هم آلودگی حذف میشه هم گرانی هایی که به دلیل حمایت از خودروسازان ایجاد شده حذف میشه و هم دلایل بی ارزش، حسرت خوردن جوانان ایرانی به دلیل انحصارطلبی بازار خودرو حذف میشه و هم بازار کاذب ارز و هم .،.،.،
12:31  1395/09/01
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکی J7 : الحمد لله عصر تحویل گرفتم برگ کمپانی رو همراه بیمه نامه باتحویل خودرو بهم دادند
Tara v1p : مبارک باشه ۷تا ۱۰روز نهایتش...
زینب : ارسال میکنن نگران نباش توکل به خدا
بنیامین : سلام درصد دیرکرد چقدر می‌باشد اگر اطلاع دارید بگید
زینب : برای طرح عادی هم نوشته بود
علی : چی شد دوستان تا کجا فاکتور کردن کسی اطلاع داره
یه دوست : سلام وخواهشن اون مسعولین سایپا و اون بالاییها به فکر این طبقه های پایین باشید اون بالا یه خدایی هم هست
هیراد : این ماشین ها واسه اونایی که اسفند ماه ۴۰۱ پول بلوکه کرده بودن و اولویت بندی شون رو بهشون اعلام کردن
سعید : وضعیت باید از کجا برسی کرد
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مغان : 141 میلیون
محسن ارمانی : از استکانی یا یکی از سوپاپ خراب شده
تحویل خرداد : سلام دوستان که دعوتنامه و تمکیل وجه کردن تحویل خردادماه کسی هست فاکتور شده لطف اعلام کنید ممنونم
امیر : من اولویت بهار هستم.هیچ خبری نیست.با شرکت تماس هم گرفتم گفتن ما هم نمیدونیم.و منتظر پیام باشین.یا طرح تبدیل اجباری براتون میاد یا واریز.فعلا که ول معطلیم
خداهست : بخدا من از خوزستان دارم میام تهران اما فک نکنم سرساعت برسم ولی حداقل وجدانم راحت میشه ک از حق خودم وبچه هام گذشت نکردم
عبدلی : زمستون 5 ماه تاخیر داشت بهار برج 4 یا 5 فراخوان میاد با 20 درصد افزایش قیمت نزدیک به 600 میلیون آماده کنید اگه فراخوان بیاد
رضا : مثلا خیلی تابلو گفتی فقط تا 30 خرداد مجوذ دارند با این ویس عظیمی که پخش شده محال استاندارد اجازه تولید بده مگه آبرو خودشو ببره اجازه تولید بده با پارس دیگه خدا حافظی باید بکنید فقط تا آخر الویت زمستان پارس تولید میشه تا 20 روز دیگه متوجه خواهید شد درست میگم یا نه
پارس سفارشی زمستان : چرا تکلیف زمستان روشن نمیشه من پارس زمستان بخشنامه 4714هستم پیامک نیومده
مهدی : نه دنده واریزهای اسفند 1401.
کوییک : بابت چی میدن پولو اتومات یا دنده