نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [ویدئو]

 

نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [ویدئو]

 
تیوولی یکی از متناسب ترین و خوش فرم ترین ساخته های کمپانی کره ای سنگ یانگ تا به این تاریخ است. برخلاف محصولات پیشین سنگ یانگ، تیوولی پیکره ای زیبا و مدرن داشته و از ظاهر مشتری پسندی برخوردار است.
 
این اتومبیل که به بازار ایران نیز راه پیدا کرده، با تکیه بر همین ویژگی کلیدی در کنار کیفیت و قیمت نسبتا متعادل با استقبال بازار روبرو شده و جزو گزینه های پرطرفدار به شمار می رود.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
به تازگی نتایج تست تصادف این خودروی کره ای توسط موسسه یوروانکپ منتشر شده که دارای نکات جالبی است. بر اساس رویه جدید این موسسه خودروها یک بار با تجهیزات استاندارد و یک بار با آپشن ها و تجهیزات ایمنی مورد ارزیابی قرار می گیرند.
 
تیوولی در دو تست برگزار شده موفق به کسب سه ستاره برای نسخه استاندارد و چهار ستاره برای نسخه مجهز به آپشن های ایمنی شده است.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
در تست های انجام شده، تیوولی ضربات ناشی از تصادف را به خوبی جذب کرده و تغییر شکلی در ساختار کابین آن دیده نمی شود. در برخورد قسمتی از جلوی خودرو با مانع نرم (Frontal Offset Deformable Barrier) که با سرعت 64 کیلومتر در ساعت انجام می گیرد، حفاظت از همه سرنشینان راضی کننده بوده و نقصی جدی در این بخش مشاهده نمی شود.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
در برخورد کامل از جلو با مانع سخت (Frontal Full Width) که با سرعت 50 کیلومتر در ساعت انجام می پذیرد، محافظت از راننده به جز در بخش قفسه سینه بسیار خوب است؛ البته میزان حفاظت ار سینه راننده کافی ارزیابی شده است.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
در این تست آدمک موجود بر روی صندلی عقب بیش از حد به سمت جلو حرکت کرده و از ناحیه سر دچار آسیب شده که البته سنگ یانگ قول داده بر روی این مساله تحقیق کند.
 
حفاظت ضعیف از سرنشین عقب باعت شده تیوولی امتیاز زیادی را در تست تصادف از جلو با مانع سخت از دست بدهد.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
در برخورد از کنار با مانع متحرکی که 50 کیلومتر در ساعت سرعت دارد، تیوولی به بهترین شکل ممکن از قسمت های اصلی بدن محافظت کرده و بیشترین امتیاز را کسب کرده است.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
حتی در تست برخورد از کنار با ستون محکم که خودرو را در شرایط بسیار دشواری قرار می دهد، تیوولی توانسته در مجموع به خوبی از عهده حفاظت از سرنشینان برآید.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
در تست واخوردگی گردن که در واقع برخورد یک خودرو از عقب را شبیه سازی می کند، صندلی های جلویی تیوولی محافظت خوبی از گردن آدمک ها داشتند؛ اما صندلی های عقب عملکردی نزدیک به کمترین حد قابل قبول از خود نشان دادند.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
ترمز اضطراری خودکار یکی از تفاوت های بین نسخه استاندارد و نسخه مجهز به آپشن های ایمنی است. عملکرد این سیستم – که در سرعت های پایین و رانندگی در شهر بیشتر کاربرد دارد – در تیوولی بی نقص بوده و توانسته بیشترین امتیاز ممکن را کسب کند.
 
تیوولی با وجود محافظت بسیار خوب از سرنشینان بزرگسال، در حفاظت از سرنشینان خردسال عملکرد چندان قابل قبولی ندارد. در اکثر تست ها، تیوولی در محافظت از کودکان ضعیف ظاهر شده و امتیازهای زیادی را از دست داده است.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
در بخش حفاظت از سر عابر پیاده در برخوردهای احتمالی، کاپوت تیوولی عمدتا عملکرد خوبی داشته و به جز ناحیه ستون های کناری بقیه قسمت ها انعطاف خوبی در برابر ضربه دارند. سپر هم در تست برخورد با پا امتیاز خوب را کسب کرده است.
 
اما دماغه خودرو در برخورد با لگن واکنش های متفاوتی از خود نشان داده و در برخی ناحیه ها امتیاز خوب و در برخی نواحی دیگر امتیاز ضعیف را دریافت کرده است. سیستم ترمز اضطراری خودکار نیز در تشخیص عابرین و اقدام به موقع عملکرد قابل قبولی داشته است.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
همانطور که در بالا نیز اشاره شد، سنگ یانگ تیوولی در نسخه های استاندارد و فول به ترتیب 3 و 4 ستاره ایمنی کسب کرده است. شاید در ابتدا این امتیازها چندان چشمگیر نباشند، اما با توجه به سخت گیری های یورو انکپ و مقایسه امتیازهای تیوولی با نتایج تست های اخیر این موسسه می توان گفت که شاسی بلند کوچک کره ای عملکردی قابل قبول داشته است.
 
برای مثال بد نیست بدانید که فیات تیپو، سوزوکی بالنو، تویوتا هایلوکس و حتی ب ام و Z4 در نسخه های استاندارد همگی موفق به کسب سه ستاره شده اند.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
علاوه بر اینها مواردی که باعث شده اند تیوولی امتیاز از دست بدهد، بیشتر به نحوه طراحی صندلی ها و در نتیجه حفاظت ضعیف از خردسالان مربوط می شود که جزو ایرادات ساختاری نبوده و میتوان با بازنگری در این قسمت ها نقص های موجود را برطرف کرد؛ مساله ای که کره ای ها قول پیگیری آن را داده اند.
 
3 ستاره ایمنی؛ نتیجه تست تصادف سنگ یانگ تیوولی [تماشا کنید]
 
به هر ترتیب سنگ یانگ تیوولی در یکی از معتبرترین مراجع تست تصادف جهان تحت آزمایش قرار گرفته و وضعیت ایمنی آن با آنکه عالی نیست اما در سطح خوبی قرار دارد.
 
البته نسخه های تیولی که در ایران عرضه می شوند به تکنولوژی ترمز گیری خودکار مجهز نیستند و از این رو بیشتر به نسخه 3 ستاره ای شباهت دارند تا مدلی که موفق به کسب چهار ستاره ایمنی شده است.
سوال اینجاست که اگر رقبای چینی تیوولی در این امتحان شرکت کنند، چه نمره ای خواهند گرفت؟! پنج ستاره چینی معادل چند ستاره اروپایی خواهد شد؟
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , سانگ یانگ , تیوولی , بازار خودرو , واردات خودرو , ایمنی خودرو , کیفیت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

عباس
1

آنهائی که دارند لطفا نظر بدهند می خواهم تیوولی بخرم
15:11  1395/09/18
پاسخ دادن
محمد
5

اگه ماشین چینی بود تمام سرنشینان جابجا کشته میشدن.
21:32  1395/09/15
پاسخ دادن
امین
7

اهمیت ایربگ های جانبی اینجا معلوم میشه
20:11  1395/09/15
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : تبدیل اختیاری هست من دارم منتظر شاهین میمونم من ساینا دوگانه هم داشتم که ۶ بار تبدیل به ساینا معمولی برام اومد قبول نکردم تا اینکه فروردین دوگانه تحویل گرفتم
آوین : شما از کجا مطمئنی داداش که با قطعیت صحبت میکنی؟
J4 : اینی ک میگی ۴۰۲ سال ساخت ماشینه
J4 : چطور j4 میدن گمرک مشکل نداره ولی ماشینای دیگه ب گمرک ربط داره؟؟؟
S5 تهران : خدا خیرت بده شما که رفیق رییس جمهوری یک زبان خیر بزار که اس ۵ ها رو هم تحویل بدن چون فقط ایشون به این راحتی میتونه وارد کارخانه ۱۱۰۰۰۰۰ متر مربعی بشه و دپوی خودروها رو ببینه و مدیران کرمان خودرو بهش جواب بدن که تا کی تحویل میشه و بحث تحویل خودروها و مشکل از گمرکه یادمه دفعه قبل وزیر صنعت و معدن هم نتونست از کارخانه بازدید کنه چون مجوز نگرفته بود. بهرحال خدا خیرت بده صبح شاد شدیم.
s3 اراک : داداش خبر خوشی آوردی فقط ۸۰۰۰ تا ماشین یعنی امروز ۱۹ اردیبهشت هست و دو هفته ایام عید بوده کاری به تعطیلات بینشم نداشته باشیم فرض کنیم اسفند هم تعدادی ۱۴۰۳ تولید شده از هر مدل اینا خودشون میگن ماکسیمم تولید هر سالن روزانه ۲۰ تا ۴۰ عدد هست با توجه به محصولاتش باید ماهی ۴۰۰۰ تا تولید کنه ها !!! در ضمن ۸۰۰۰ تا ماشین زیر سایه بان حساب میکنم هر ماشین سدان تقریبا ۷ متر مربع و هر ماشین شاسی حدود ۸ متر مریع یعنی باید تقریبا ۶ هکتار فضای سقف شده داشته باشه البته اگر منظور این سایه بان های توی عکس کرمان بود که اول باران و باد حتی آفتاب هم کج بزنه کامل روشه تصویر های هوایی کارخانه هم چک کردم تصاویر بروز نبود و مربوط به بهمن بود و مشخص بود تعدادی خودرو توی فضای باز هست. امیدوارم قسمت تا دو هفته دیگه تحویل شروع بشه حداقل از حرفها درست باشه
تهران s3 : سلام یکی از دوستان از طریق یک آشنایی در خود کارخانه کرمان موتور سرنوشت خودروها را جویا شدن. اولا این دوست من به خود کارخانه مراجعه کرده و شهادت میده تمام خودروها زیر سایبون هست و از بارندگی و آفتاب و گردو خاک در امان هست . دوما در حدود ۸۰۰۰ خودرو تولید شده و آماده تحویل هست اما به جهت تغییر رئیس گمرک و مشکلاتی که گمرک ایجاد کرده مجوز خروج و بارگیری وجود نداره شخص مسئول و مدیر در کرمان موتور اظهار امیدواری کرده که تا یکی دو هفته دیگه مشکل برطرف میشه و خودرو ها تحویل میشه .
حمایت میکنیم از کارزار : رفتم مطالعه کردم اگه 5 هزار امضا بشه رسانه ها مثل 20:30 خبر رسانی و به کارخونه و دفتر کرمان موتور می‌ره حالا مخبر های کرمان موتور هم اینجا جمعشون جوره سریع به مدیرا خبر میدن مثل روزی که قرار بود دم شرکت جمع بشیم مامورها قبل ما اونجا مستقر بودن و پیامک تهدید آمیز دادن از حق خودمون نمی‌گذاریم و باید شفاف سازی بشه دلیل این تعویق ها لطفا برای دوستان خود خارج از این سایت لینک رو بفرستید
ابوالفضل دوگانه اسفند : خدایا بدادمان برس خسته شدیم ماشین ماروبدید
علی شاهین اتوماتیک 90 روزه : چیزی که من حس می کنم اینه که شرکت میخواد افزایش قیمت بده شاهین رو. برای همین حتی حاضر شده که جریمه تاخیر بده ولی سود بلندمدتش رو در نظر بگیره. خیلی منطقی به نظر نمیاد ولی اینکه میگفتن گیربکس ندارن و اینا حرف چرتیه چون که کوییک اتوماتیک رو دوباره بردن توی خط تولید. پس گیربکس دارن. ولی همون کوییک رو دارن 575 میلیون تومن میدن. خب قطعا دیگه شاهین اتوماتیک رو با 650 میلیون نمیدن دست مشتری. حالا ببینید که اینا چه سودی توی این افزایش قیمت دارن که حاضرن ماهی 19 میلیون جریمه تاخیر بدن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام دوستان امروز کسی 14 دی فاکتور شد اطلاع رسانی کنید لطفا ممنون.
علی دوگانه تحویل 29اسفند : دستت درد نکنه داداش ولی اینا میگن خرداد شاید تیریامرداد 90درصداوکی میشه😂🤣
قاسم : کسی هست که فراخوان شده باشه 4723?
رانا بهمن : سلام من واریز 9 دی بودم تحویل 30 بهمن تبدیل زدم 207 امروز صبح فاکتور شدم
رانا بهمن : من 207تبدیل زده بودم امروز فاکتور شدم
قاسم : کسی میدونه بخشنامه 4723کی فراخوان میشه؟ هر کسی میدونه لطفا بگه
علی : سلام داداش خیلی ممنون
اف ایکس نقدی : بسلامتی و دل خوش استفاده کنید
رانا اسفند1402 : مثل اینکه تبدیلی های موعد بهمن شروع به فاکتور شده
حسین : پیامک خودرو تخصیص ودر برنامه تحویل خودرو قرار گرفته است به زودی به شما تحویل داده می‌شود ،برات اومده ؟