دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران

 

دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران

 
ارتش فرانسوی‌های لوکس ایران درحال تکمیل‌شدن است. DS 4 Crossback، ارزان‌ترین شاسی‌بلند DS، درصدد ورود به بازار کشورمان است.
اگر تا به امروز نیسان جوک توربو لقب گران‌ترین شاسی‌بلند کوچک ایران را داشت، ممکن است تاچندی دیگر به‌جای این ژاپنی، خودرویی فرانسوی این لقب را به خودش اختصاص دهد: دی اس 4 کراس بک در راه ایران است.
هم هاچ‌بک است، هم کوپه، هم شاسی‌بلند!
 
دی اس 4 متولد 2011 است؛ یعنی یک سال دیرتر از هاچ‌بک DS 3 وارد بازار شد، پس می‌توان آن‌را دومین خودرویی دانست که سیتروئن با نام DS ساخته است. DS 4 را با پلتفرم PF2 پژوسیتروئن ساخته‌اند؛ همان پلتفرم نسل دوم C4 (مدل 2010 به بعد) که سال‌ها قبل از این‌دو، در نسل اول پژو 308 (مدل 2008 تا 2013) نیز استفاده شده بود.
 
دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران
 
دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران
 
اساس طراحی DS 4 چیزی شبیه هیوندای ولستر بود؛ فرانسوی‌ها می‌خواستند DS 4 چیزی متفاوت‌تر و خاص‌تر از C4 باشد و به همین دلیل اول از همه دستگیره درب‌های عقبش را مخفی کردند تا نمای جانبی‌اش بیشتر شبیه کوپه باشد تا هاچ‌بک‌. سپس اندکی به ارتفاع تعلیقش اضافه کردند، طوری که فاصله کفی خودرو تا زمین در DS 4 سه سانتیمتر بیشتر از C4 است.
 
شاسی‌بلند آن چه تفاوتی با هاچ‌بکش دارد؟
 
سال 2012 پژو سیتروئن با پلتفرم مشترک میتسوبیشی دایملر، مدل شاسی‌بلندی از C4 ساخت و نامش را C4 Aircross گذاشت. سه سال بعد از این ماجرا، در 2015، نوبت نسخه DS این شاسی‌بلند رسید که با نام DS 4 Crossback به بازار اروپا بیاید. نکته جالب اینجاست که پلتفرم کراس‌ بک علاوه‌بر اینکه با C4 ایرکراس یکسان است با پژو 4008 و میتسوبیشی ASX نیز مشترک است. کراس‌ بک با نسخه هاچ‌بکش فقط در این 5 مورد تفاوت دارد:
 
رینگ‌های مشکی
باربندهای مشکی
زه‌های مشکی رنگ گلگیرها
قاب مشکی برای آینه‌های جانبی
افزایش 3 سانتیمتری ارتفاع تعلیق و نرم‌تر شدن کمک‌ها
 
دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران
 
خاص‌ترین ویژگی‌اش چیست؟
 
دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران
دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران
 
اگر از درب کوچک عقب صرف‌نظر کنیم، خاص‌ترین ویژگی کراس بک این است که پنجره‌های عقب آن ثابت‌اند و نمی‌توان شیشه‌هایش را بالا یا پایین برد. البته این موضوع چیز عجیبی نیست و سال‌هاست که فرانسوی‌ها با شیشه عقب مشکل دارند! اما در فول‌ترین نسخه دی اس 4 کراس بک امکانات زیر در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد:
 
دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران
دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران
 
فرمان برقی حساس به سرعت
ورود بدون کلید / استارت دکمه‌ای
مانیتور 7 اینچی لمسی / نویگیشن / بلوتوث
آینه تاشو برقی با گرمکن / آینه الکتروکرومیک عقب
خروجی 12 ولت / سنسور باران / تهویه اتومات دوگانه
6 ایربگ شامل راننده، سرنشین جلو، جانبی جلو و پرده‌ای
ترمز ABS / توزیع نیروی ترمز / ترمز کمکی / ترمز پارک
کروز کنترل / کنترل پایداری / نقطه کور / کمکی حرکت در شیب
زنون جلو / چراغ‌شور / مه‌شکن چرخشی جلو / اتولایت / دی‌لایت
شیشه‌های دودی عقب / اسپویلر مشکی سقف / رینگ‌های 17 یا 18 اینچی
قابلیت نصب صندلی کودک / پشت سری فعال جلو و عقب / سانروف پانوراما
تنظیم برقی صندلی‌های جلو / گرمکن جلو / ماساژور جلو / روکش چرم فرمان و دنده
 
دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران
دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران
دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران
 
با پیشرانه 4 سیلندر می‌آید یا 3 سیلندر؟
 
کراس بک درکنار سه پیشرانه دیزلی سه پیشرانه بنزینی هم دارد؛ دو پیشرانه آن 4 سیلندرند و یک پیشرانه هم 3 سیلندر است که از DS 3 قرض گرفته. ولی نمونه وارداتی کراس بک خوشبخاته از نوع 4 سیلندر است. هردو پیشرانه 4 سیلندر کراس بک، از سری پرنس (انجین‌های مشترک پژوسیتروئن و ب‌ام‌و) هستند و سیستم S&S (استاپ‌استارت) برایشان استاندارد است. از این پیشرانه نسخه‌های مختلفی با حجم‌های متفاوتی وجود دارد که برخی از آن‌ها روی رنو تلیسمان، برخی روی پژو 508 و بعضی هم برای دی‌اس 5LS استفاده شده‌اند.
چه قیمتی دارد؟
 
بعد از شاسی‌بلند DS 6، هاچ‌بک DS 5، سدان DS 5LS و همچنین مینی هاچ‌بک DS 3 حالا دی اس 4 کراس بک پنجمین عضو خانواده DS در ایران است. این فرانسوی در رده شاسی‌بلندهای کوچک لوکس است و در این رده هیچ رقیبی در ایران ندارد. ولی به لحاظ قیمتی، نزدیک‌ترین رقیبش در ایران نیسان جوک توربو خواهد بود.
رای پیداکردن قیمت DS 4 کراس بک بهترین راه‌حل بازار فرانسه است. این شاسی‌بلند کوچک در آنجا حدود 27 هزار یورو قیمت دارد؛ یعنی 3.5 هزار یورو گران‌تر از مدل هاچ‌بکش و همچنین 2 هزار یورو گران‌تر از جوک توربو. از طرف دیگر در همان فرانسه DS 5 را حدود 29 هزار یورو می‌فروشند، درحالی‌که این خودرو در کشورمان با قیمت 207 تا 217 میلیون تومان فروخته می‌شود. بنابراین با یک حساب سرانگشتی می‌توان حدس زد که در صورت ورود کراس بک به ایران قیمتی بین 170 تا 200 میلیون تومان خواهد داشت.
 
دی اس 4، پنجمین محصول DS برای ایران
 
 
 

منبع

GSM

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: m&z
1

ماشین جدید بدون خدمات ارزشی نداره
سیتروئن باید خدمات پس از فروش رو تو ایران زیاد کنه
11:39  1395/10/22
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شهرام : بار از ورامین فرستادم ترمینال شده 300 تومن . چرخیش میگه 250 تومن باید بدی واسه 200 متر راه. فقط اگه میخوایین بار بفرستین حتما دو نفری برین. یه مشت دزد بی همه چیز وایسادن جلو پارکینگ
گلمحمد : براشون پیام امده ۵۸۷ تومنی اونهم اجباری
S3 مهدی یزد : سلام من هم اذر ثبت نام کردم هنوز خبری نیست هنوز قسمت تکمیل وجه مونده
محمد : با سلام . دوستان گرامی ایشان درست میفرمایند بله ما قیمت قطعی ثبت نام کردیم و کل وجه را واریز نمودیم . شما اگر یک میلیارد و پانصد را در هر بانکی بخوابانید سود آن حدوداً 120میلیون میشود. شرکت سایپا فکر میکنه با یک مشت مردم بیسواد روبرو میباشد . تنها باید ارزش افزوده اضافه ای که در این سال اضافه شده و مبلغ اضافیه بیمه (گران شدن بیمه در این سال )پرداخت کنیم . پس لطفا نجوید بگذارید دهن سایپا . اگر قرار باشد مبلغ بیشتر از این از ما بگیرد همگی باید به وزارت صنعت و معدن شکایت کنیم.با تشکر از شما
میلاد : سلام منم وضعیت م مثل شما نمی دونم چه بگم خدا لعنتشون کنه
J4 : دوستان کسی راه پیگیری اینکه ماشین کجاست و کی میرسه رو میدونه؟؟هیشکدوم درست ج نمیدن
محمد : من شرایط شما رو دارم شاسی نشده
شاهین اتوماتیک 90 روزه : کسی از فروش فوری های دی ماه برای شاهین اتوماتیک امروز فاکتور شده؟
حسین : امان از بی عدالتی امان از عدم شفافیت امان از بلاتکلیفی امان از ...
محسن : حضوری هم رفتم امور مشتریان فریب خورده ولی باز هم به سچ پاسخی نمی دهند هیچی همینه که هست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فریب خردگان ایرانخودرو : به کجا پناه برم از دست این ایران خودرو
سلمان : ایرانخودرو دوس داره بده استاندارد اجازه نمی ده به ایرانخودرو
عشق : سلام همراه بانک صادرات
سورن پلاس Xu7p : سلام تا این لحظه هنوز فاکتور نشده است . (موعد تحویل طبق قرارداد 1403/02/14 ، موتور xu7p سورن پلاس سفید ، ثبت نام 90 روزه)
تبدیلی رانا به 207 : امروز 14,15,16دی کسی فاکتور نشد، شاید واریزی این تاریخا اینجا نباشه ، کسی هست اطلاع بده خصوصا 14,15
پرهام : ممنون عزیزم حوصله ثبت نام ندارم،هرکی لازم باشه حرف های منو میگیره درباره افزایش قیمت ناراحتن که حق دارن ولی چیزیه که حتمیه
محمد منتظرسورن دوگانه : وقت بخیر دوستان با توجه به تجربه ای دارم عرض میکنم اگر خودتون وارد نیستید موقع تحویل خودرو یک نفر واردباخودتون ببرید اول بدنه حتی شاسی ها وزیر بندی وداخل صندوق وکاپوت و محفظه موتور را چشمی یا رویتی چک کنید اگر به مورد مشکوکی برد خوردی اصلا ماشین و تحویل نگیرید و نهایتا با هزینه خود کارشناس ببرید اگر مسئله جدی غیرقابل گذشت نبود نظریه کتبی کارشناسی را باتفاق سه نفر ومسئول نمایندگی صورتجلسه کنید و بدون تحویل گرفتن ماشین با تصویر مدارک فوق شکایت تنظیم اول به مدیریت فروش ایران خودرو تهران واقع در بزرگراه یادگار امام تقاطع خیابان آزادی مراجعه وحتما درخواست ماشین سالم دیگری بکنید ،،،ادامه دارد
محمد منتظرسورن دوگانه : وقت بخیر دوستان با توجه به تجربه ای دارم عرض میکنم اگر خودتون وارد نیستید موقع تحویل خودرو یک نفر واردباخودتون ببرید اول بدنه حتی شاسی ها وزیر بندی وداخل صندوق وکاپوت و محفظه موتور را چشمی یا رویتی چک کنید اگر به مورد مشکوکی برد خوردی اصلا ماشین و تحویل نگیرید و نهایتا با هزینه خود کارشناس ببرید اگر مسئله جدی غیرقابل گذشت نبود نظریه کتبی کارشناسی را باتفاق سه نفر ومسئول نمایندگی صورتجلسه کنید و بدون تحویل گرفتن ماشین با تصویر مدارک فوق شکایت تنظیم اول به مدیریت فروش ایران خودرو تهران واقع در بزرگراه یادگار امام تقاطع خیابان آزادی مراجعه وحتما درخواست ماشین سالم دیگری بکنید ،،،ادامه دارد
جواد 12 بهمن فروش فوری : فروش فوری 12 بهمن تکمیل وجه 15 فروردین تکمیل وجه با شماره پذیرش 11634892 فاکتور شدم
محسن : اونایی که سنگ پرهام رو به سینه میزنن، بهش بگن که تو سایت ثبت نام کنه که کسی به اسمش پیغام نده