لزوم ثبات حداقل 10 ساله قوانین

 

لزوم ثبات حداقل 10 ساله قوانین

 
بدون شک در حال حاضر عدم ثبات قوانین و نبود امنیت سرمایه‌گذاری، دو چالش اصلی در جذب سرمایه خارجی به‌شمار می‌روند که اگر خواهان حضور سرمایه‌گذاران بزرگ خارجی در اقتصاد کشور و به بخش خودروسازی هستیم، باید آنها را حل کنیم. این دو چالش در اصل عوامل فراری‌دهنده سرمایه هستند و خودروسازان خارجی، آنها را تهدیدهایی بزرگ می‌دانند. به‌عنوان مثال در بخش قوانین، با موضوعی به‌نام تثبیت قیمت خودرو روبه‌رو هستیم، که خوشایند خودروسازان خارجی نیست و آنها را تحت فشار قرار می‌دهد. همچنین اگر یک شرکت خارجی بخواهد در ایران سرمایه‌گذاری کند، باید زمان خیلی زیادی را صرف این کار کند که اتفاقا این موضوع نیز فراری‌دهنده سرمایه‌گذاران خارجی به‌شمار می‌رود. بنده هم معتقدم برای حمایت از سرمایه‌گذار خارجی، باید تثبیت قوانین داشته باشیم، منتها به شرطی که آن قوانین، درست و در راستای تسهیل حضور خارجی‌ها باشند نه مانعی بر سر راه‌شان.
 
 به‌عبارت بهتر، ما اگر می‌خواهیم ورود سرمایه‌گذار خارجی را به کشور تسهیل کنیم، یکی از اقدامات اساسی در این راستا اصلاح قوانین در جهت هموارسازی مسیر ورود خارجی‌ها به صنعت خودرو است. وقتی این قوانین اصلاح شود، آن وقت باید به فکر تثبیت آنها حداقل برای مدت 10سال باشیم. این مدت زمان 10 ساله البته کم است، اما اگر همین زمان در کشور ما رعایت شود، چشم‌انداز روشنی به سرمایه‌گذاران خارجی خواهد داد.الان یکی از نگرانی‌های خودروسازان خارجی، تغییر یکباره قوانین اقتصادی در ایران به واسطه تغییر دولت‌ها است، بنابراین اگر آنها از تثبیت قوانین موردنظر (البته بعد از انجام اصلاحات لازم)، مطمئن شوند، یکی از موانع اصلی حضورشان در صنعت خودرو کشور برداشته خواهد شد. در غیر این صورت، فضای کسب‌و‌کار داخلی نه تنها به سمت جذب سرمایه خارجی نخواهد رفت؛ بلکه بیشتر و بیشتر درگیر رانت خواهد شد و این به معنای سخت و حتی ناممکن شدن حضور سرمایه‌گذاران خارجی جدید در خودروسازی ایران است.
 
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , تولید خودرو , بازار خودرو , واردات خودرو , ثبات در بازار خودرو , ایران خودرو , سایپا , پارس خودرو , وزارت صنایع






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 : سلام خبری نیست من نقدی ثبت نام کردم ماشین آماده وتمام مدارک آمده تهران تعطیل شده و تنها کار تحویل درب کارخانه
رسول : هیچی . من هفته ی پیش فاکتور شدم ولی هیچ خبری از پلاک شدن و تحویل نیست .
بهارj7 ثبت نام فروردین ماه : سلام دوستان در شرایط وظیفه طرف قرارداد چی هست ؟ایا میشه امیدوار بود یا خیر ؟
علی : از فاکتور نشده های اسفند چه خبر؟
جعفر : ایران خودرو داره فاکتور میکنه، سایپا هم خفه خون گرفته، هشکیم معترض نیست همچی گل بلبل هس
ایگل کرمان : برای من 3 بهمن هنوز شاسی نشدم
تیتان ۲ دی فوق‌العاده : سلام ماشین من پلاک شده سندش هم اومده نمایندگی ولی خودش هنوز بارگیری نشده
شاهین G : بعد از اسفندی ها فروردین فاکتور میشه یا اردیبهشت ؟؟؟کسی فروردین تکمیل وجه انجام داده ؟؟
علی بیدل : سلام آقا با این وضع جنگ اصلا ماشینی هم باقی میمونه که بخوان تحویل بدن ؟ دارم روانی میشم حیف پولم که تو این وضعیت هر لحظه ممکنه بسوزه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
10اسفند : آخرین فاکتور 6اسفنده.شما خودت هروقت فاکتور شدی خبر بده
اریزو6پرو..... : سلام برا ما تحویل12اردبیهشت بود کو دروغ میگن دیروز زنگ زدم صدای مشتری خوب از خجالت خجالتشون دراومدم بعد زنگ زدن میگن پشت گوشتو دیدی خودرو تو دیدی الان تواین شرایط ندن بهتره تا بیارم بیرون بنزین نیست و ....بمونه همونجا بهتره
تیگو 8 : اگه فاکتور شده و بیمه و پلاک وام واریز شده
دانیال : سلام دعوت نامه سایپا آمده واسه بهمن چقدر باید بریزیم
علی : همین الانم خورده
207 : ماهم موندیم نمیدونیم چیکار کنیم..یه شماره ای که پاسخو باشه هم نیست..من پرسیدم از یه نفر گفتن اگه واریز نکنین 100 درصد افزایش قیمت بهتون میخوره در مرحله بعدی واریز
علی : زنگ بزنیم ایرانخودرو مهلت بیشتری بدن برا دعوتنامه مرداد
سورن 31 خرداد : نزدیک فاکتور هستید 31 خرداد آنروز فاکتور و تخصیص پلاک با هم
حمید : سلام دوستان من تحویل 31اردیبهشت بودم فاکتور شده برام دیروز
زینب اپشنال 4 مرداد : سمای عزیز چ تاریخی فاکتور شدید؟