معرفی هشتمین نسل تویوتا کمری

 

2018-Toyota-Camry-XSE-V-6-front-end

 
هشتمین نسل از پرفروش ترین سدان خانوادگی آمریکا، روز گذشته در نمایشگاه دیترویت معرفی شد. صحبت از کمری است، اتومبیلی که همواره به اعتماد بالا و استهلاک کم معروف بوده است.
 
تویوتا ادعا می کند که نسل جدید کمری، پیشرفته ترین خودرویی است که با برند خود تولید کرده است. همانطور که انتظار می رفت، نسل هشتم از این سدان محبوب بر روی پلت فرم جدید و ماژولی تویوتا (TNGA) شکل گرفته که باعث افزایش طول آن به 4,859mm و افزایش 2 اینچی فاصله محوری شده است.
 
همانند آلمانی ها تویوتا نیز سعی کرده با کاهش ارتفاع کلی سقف، مرکز ثقل خودرو را پایین بیاورد. به این منظور حتی ارتفاع کاپوت به اندازه 1 اینچ کمتر شده است.
 
2018-Toyota-Camry-XSE-V-6-front-end
 
طراحی ظاهری کمری نسل هشتم بر اساس زبان طراحی جدید تویوتا و مفهوم “نمای هوشمند” خلق شده است. با وجود این همانند نسخه های مختلف پورشه 911، به خوبی مشابه نسل های پیشین از آب درآمده و شباهت های انکارناپذیری با اجداد خود دارد.
 
Toyota-Camry-2018-1
 
در مقایسه با نسل هفتم، کمری جدید از طراحی پویاتری برخوردار بوده و بسیار اسپورت تر دیده می شود. چراغ های اصلی باریک و کشیده، جلو پنجره عریض، ورودی های هوای بزرگ، کاپوت کشیده، چراغ های عقب بزرگ، اسپویلر کوچک روی صندوق عقب و نمای جانبی کشیده بخشی از مشخصه های ظاهری کمری نسل هشتم هستند.
 
Toyota-Camry-2018-7
 
Toyota-Camry-2018-7
 
در داخل کابین تویوتا با ترکیب داشبورد نسل های مختلف و نیم نگاهی به محصولات لکسوس، به یک طرح نهایی بسیار متفاوت رسیده که عادت کردن به آن کمی زمان می برد. برای مثال سیستم اینفوتینمنت در میان خطوط انحناداری که به سمت پایین جریان یافته اند، احاطه شده و طراحی متمایزی دارد. در این نسل تویوتا بر روی راحتی، آسایش و فضای زیاد کابین نیز تاکید ویژه ای می کند.
 
معرفی هشتمین نسل تویوتا کمری
 
نسل هشتم کمری با سه پیشرانه مختلف ارایه خواهد شد که شامل موتور 3.5 لیتری V6، موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر و یک پیشرانه هیبریدی می شود. وظیفه انتقال نیرو در نسخه های غیر هیبریدی به یک گیربکس 8 دنده خودکار سپرده شده، در نسخه هیبریدی هم گیربکس CVT مسئولیت این کار را بر عهده خواهد گرفت.
 
معرفی هشتمین نسل تویوتا کمری
 
اگر چه تاکنون مشخصات فنی و جزییات دقیق این پیشرانه ها منتشر نشده، اما تویوتا اعلام کرده که هر سه پیشرانه از مصرف سوخت بهینه ای برخوردار هستند.
 
با توجه به عرضه نسل های اخیر کمری در بازار کشورمان، طبیعتا انتظار می رود که پای این نسل جدید ظرف ماه های آینده به ایران باز شود، البته با توجه به قیمت 180 الی 200 میلیونی نسل فعلی تویوتا کمری در ایران و ادامه وضعیت عدم شماره گذاری خودروهای ساخت آمریکا باید منتظر ماند و دید که شرایط عرضه و قیمت گذاری کمری جدید در ایران چگونه پیش می رود.
 
بزرگ تر و کم ارتفاع تر
 
با مقایسه نسل جدید و قدیم می توان عنوان کرد که مدل جدید در حدود 1.2 اینچ به زمین نزدیک تر شده (ارتفاع کمتر)، 0.4 اینچ از لحاظ طولی بزرگ شده و در حدود 1.3 اینچ پهن تر شده.
 
معرفی هشتمین نسل تویوتا کمری
 
تمامی این ها به لطف پلت فرم جدید که با نام TNGA خوانده می شود میسر شده است. سقف و کاپوت خودرو در ارتفاع پایین تری قرار گرفته است که می تواند به بهبود سواری و هندلینگ خودرو کمک کند.
 
سیستم تعلیق کنتر آرم (مندلی، بازوی کمکی) در تمام مدل ها استفاده شده است
 
عرضه یک رانندگی با دینامیک بالا و درگیر کننده از اهداف تویوتا برای توسعه نسل جدید بوده است. از آن جا که تمامی مدل هایی که از پلت فرم TNGA استفاده می کنند مجهز به سیستم تعلیق کنترل آرم در عقب هستند، کمری هم شامل این مسئله می شود.
 
Toyota-Camry-2018-7
 
استفاده از این نوع سیستم تعلیق باعث می شود تا هندلینگ و فرمان پذیری خودرو در عین حفظ آرامش سرنشینان میسر شود.
 
کمری همچنان با موتور V6 عرضه خواهد شد
 
شایعات بسیاری مبنی بر عرضه موتور 4 سیلندر توربو توسط تویوتا به گوش می رسید. اما تویوتا با عرضه مدل V6 کمری 2018 به این شایعات پایان خواهد داد.
 
Toyota-Camry-2018-7
 
این موتور مجهز به سیستم D-4S تزریق مستقیم سوخت است. این موتور که در دیگر مدل های این شرکت همچون هایلندر، سینا و لکسوس RX 350  استفاده می شود در حدود 296 اسب بخار قدرت تولید می کند.
 
مدل پایه ای با بسته Dynamic Force عرضه می شود
 
موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر که به عنوان موتور پایه این نسل از کمری شناخته می شود، اولین موتور تویوتا است که مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت و پاشش سوخت در منیفولد هوا است.
 
Toyota-Camry-2018-7
 
نسبت تراکم بالای این موتور باعث می شود تا راندمان حراراتی آن به 40 درصد برسد. همچنین سیستم VVT-iTE که نسخه الکترونیکی سیستم معروف تویوتا با نام VVT-i است و به صورت گسترده در محصولات این شرکت استفاده می شود.
 
جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به صورت استاندارد در می آید
 
این جعبه دنده که در مدل های هایلندر و سینا استفاده شده باعث می شود تا از حداکثر گشتاور تولیدی موتور بهره برداری شود.
 
Toyota-Camry-2018-7
 
این جعبه دنده به صورت مستقیم قابلیت قفل کردن از دنده 2 تا 8 را دارا است که کمک می کند خودرو سریع تر شتاب گیری کند و قدرت را به صورت موثرتری بر روی جاده قرار دهد.
 
مدل هیبریدی قدرتمند و کم مصرف
 
مدل هیبرید نیز همچنان به عنوان بخشی از سبد محصولات کمری برای سال 2018 در نظر گرفته شده است. این مدل همانند گذشته از موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر نیرو می گیرد و موتور الکتریکی و جعبه دنده آپدیت شده CVT به همراه باتری های لیتیوم یونی یا nimh بخش قوای محرکه را تشکیل می دهند.
 
Toyota-Camry-2018-7
 
در نتیجه این تغییرات قدرت این مدل بیشتر شده است و تویوتا قول داده که از لحاظ میزان مصرف سوخت و تولید گازهای آلاینده شبیه به یک تویوتا پریوس باشد.
 
مدل سازگار با محیط زیست اما اسپرتی به سبد مدل ها اضافه شده است
 
علاوه بر دو تیپ LE و XLE کمری 2018 با تیپ SE هم عرضه می شود. این مدل مجهز به جعبه دنده CVT (در مدل هیبرید) است. ولی در حالت اسپرت جعبه دنده نقش یک جعبه دنده 6 سرعته را شبیه سازی می کند و به کمک پدال های پشت فرمان می توان دنده ها را تعویض کرد.
 
Toyota-Camry-2018-7
 
با رفتن به حالت اسپرت میزان شتاب گیری هم بهبود خواهد یافت که این مسئله به لطف قدرت موتور الکتریکی (در مدل هیبرید) است.
 
فضای بیشتر صندوق عقب به لطف جابه جایی باتری ها
 
پلت فرم TNGA کمری هیبرید 2018 مجهز به باتری های لیتیوم یونی یا nimh در تیپ LE است. این باتری ها دقیقا در زیر صندلی های عقب جای گرفته اند.
 
این جای گیری هوشمندانه باعث می شود تا مرکز ثقل خودرو به زمین نزدیک تر شود و این باعث بهبود حرکت دینامیکی خودرو در حین دور زدن ها می شود. اما مهم ترین مزیت را باید در فضای بیشتر صندوق عقب دانست که فرقی با مدل غیر هیبرید ندارد.
 
سیستم ایمنی فعال به صورت استاندارد در آمده است
 
از سال 2017 بود که تویوتا بسته ایمنی فعال خود را به صورت استاندارد درآورد و این مورد در مدل 2018 هم مشاهده می شود. این سیستم که به بسته ایمنی Sense P توسط تویوتا خوانده می شود.
 
 
 
مجهز به کروز کنترل قابل تطبیق، هشدار خروج از خط، سامانه تشخیص برخورد با عابر پیاده که همراه با بسته نرم افزاری هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری و شناسایی عابر پیاده است.
 
سیستم هدآپ دیسپلی به شما اجازه می دهد تا در حین رانندگی حسی شبیه به خلبانان جنگی داشته باشید.
 
کمری هیبرید جز اولین سدان های سایز متوسط است که به سیستم هدآپ دیسپلی مجهز می شود و حسی شبیه به حضور در کابین هواپیما را القا می کند.
 
Toyota-Camry-2018-7
 
صفحه نمایش 10 اینچی که اطلاعاتی همچون سامانه ناوبری، سرعت، جهت حرکت و غیره را دقیقا در میدان دید راننده به نمایش می گذارد. این باعث می شود تا به راحتی بدون این که نیازی به برداشتن دیدتان از مسیر باشد اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید.
 
Entune 3.0 شما را به کمک موبایل به خودرو متصل می کند
 
جدیدترین رابط Entune که نرم افزار چند رسانه ای تویوتا است به صورت استاندارد برای تویوتا کمری در نظر گرفته شده است. این سیستم کنترل از راه دور را میسر می کند به این صورت که اپلیکیشن توانایی این را دارد تا وضعیت عمومی خودرو را به اطلاعاتان برساند.
 
Toyota-Camry-2018-7
 
خودرویاب، باز و بستن درب ها و سیستم ناوبری استاندارد که به کمک لینک GPS کار می کند که در مدل های 4 سیلندر و هیبرید استفاده شده، از قابلیت های این اپلیکیشن است. مدل V6 مجهز به سیستم ناوبری است که از طریق ماهواره آپدیت ها را دریافت می کند.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , تویوتا کمری , کمری 2018 , کمری هایبرید , کمری هیبرید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

علی
4

اینا بچه بازیه فقط پارس سفید اسپرت اینا علکی گرونن فقط پول برندشون رو میگیرن
01:21  1395/10/26
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
آرش : سلام دوستانی که فاکتور میشن توروخدا اینجا اعلام کنن لطف کنید بگید پیش فروش چه ماهی بودی و کی تکمیل وجه کردی ممنون عزیزان
X5 : چرا ثبت نامی های فروردین رو تحویل نمی‌دن توروخدا تحویل بدید بد جور به پولش نیاز دارم
احلام : فعلا که پیام تغییر رنگ برای 26 خرداد آمده
هادی : من تکمیل وجه ۲۴ اردیبهشت هستم ولی هنوز خبری نیست به نظرتون چقدر طول میکشه فاکتور بشه؟
دلارام : فرقی نداره رنگش با هم شاهین بدن قرمز بدن آبی بدن زرد بدن
احلام : شما هنوز خیلی راه داری. به این زودی منتظر فاکتور نباش. هنوز امروز تاریخ 26 خرداد فاکتور شده. و این قدر سرعت فاکتور کند هست بعید میدونم قبل از سال نوبتتون بشه. البته از صمیم قلبم ارزو میکنم هر چه زودتر فاکتور بشی ولی چیزی که تجربه بهم ثابت کرده خرداد به بعد فاکتور میشی
احلام : منم تبدیل زدم به رنگ مشکی. و سریع فاکتور شدم
شاهین GL 26 خرداد مشکی : فاکتور شد تبدیلی مشکی
J4 مرداد90 روزه : منم 11 مرداد ثبت نام کردم ولی هنوز هیچ خبری نیست
محمد ابراهیمی : اسفند 1403، مرحله اول 420میلیون واریز کردم بعد مرحله دوم 1404 دی ماه واریز میکنیم کسی می‌دونه مرحله دوم چقدر واریز میکنیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خوشا به سعادت شما : خوشا به سعادتت یک قربانی حتما بکن از شر سایپا راحت شدی تکمیل وجه 25تیر هستم یک آذرفاکتورشدم و 10آذر پلاک خورده ماشین ولی ازاون تاریخ تا الان ماشین رو تحویل ندادن شما از کدوم شهری بهت تحویل دادن؟؟؟
عرفان : مال منم انوطوری زده
قباد : گفتم این نیسان ابی ها تعدادی مال قبل بوده و شرکت اون وقت مجوز پلاک نداشته الان مجوز پلاک گرفته و زیاد هم نیستند کلا فکر کنم 500 دستگاه یا 1000 دستگاه باشه . کجای این حرف بده دارم مردم را راهنمایی میکنم خبر داشته باشند . اخه عده ای گفتن دوباره تولید میکنه شرکت . زمانه خراب شده با مردم راست حرف بزنی باورت ندارند .
207 پانا اتومات تحویل 30 دی : سلام واریز اول 31 تیر واریز دوم 2 آبان امروز تحویل گرفتم.
شیده : دوستان راهنمایی کنید کارت طلایی بگیرم یا نه ؟
مسعود : داخل وضعیت پلاک زده درانتظار ثبت اصالت خودرو توسط پلیس ؟ این یعنی چی کسی میدونه
مسعود : برادر سامانه سخا امور راهور برای ثبت پلاک و سامانه املاک و اسکان برای احراز محل سکونت هردو را ثبت نام کن تا پلاک بهت تخصیص بدن
میثم : کوییک ار اس تحویل آخر آذر ماه بود. من دعوتنامه واسم 21 آبان اومد اما 28 آبان تکمیل وجه کردم طرح پیش فروش هنوزم منتظرم فاکتور بشه
207 پانا دی قالپاق : 2 آبان
ساینا تک تکمیل وجه 29تیر : 27آبان فاکتور پلاک 9آذرماشین رودیروز تحویل گرفتم