۱۰ خودرو کلاسیک که در نمایشگاه تهران خواهیم دید

تنها یک روز تا برگزاری نمایشگاه خودرو تهران باقی مانده است. در این نمایشگاه علاوه بر برندهای مشهور و خودروهای جدید، نمایشگاه خودروهای کلاسیک هم برگزار می‌شود. شهر آفتاب در تاریخ ۲۶ تا ۳۰ بهمن میزبان نمایشگاه ایران‌ کلاسیکا ۲۰۱۷ خواهد بود. بخشی که دارای غرفه‌های متنوع خودروهای کلاسیک، موتورسیکلت و ماکت است. قرار است در این بخش خودروهای قدیمی و ارزشمند زیادی حضور پیدا کنند. کمیته‌ی کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران مسئولیت برپایی این بخش از نمایشگاه را قبول کرده است. در این نمایشگاه شاهد حضور بیش از ۱۲۰ خودروی کلاسیک، ۴۰ موتورسیکلت و ۲۵۰ ماکت خواهیم دید. خودروهای کلاسیک عموما از برندهای مشهور هستند؛ برندهایی مثل مرسدس‌ بنز، پورشه، ب‌ام‌و، فورد، فولکس‌واگن و شورولت. حالا که به برگزاری نمایشگاه خودرو تهران نزدیک می‌شویم، نگاهی به خودروهای کلاسیکی می‌اندازیم که احتمالا در این مراسم حاضر می‌شوند. پس با ما همراه باشید.

 
مرسدس‌بنز SL
 
۱۰ خودرو کلاسیک که در نمایشگاه تهران خواهیم دید
 
مرسدس‌بنز از جمله خودروسازهای با اصالت دنیا است که خودروهای ارزشمند و به‌یادماندنی زیادی را در طول تاریخ تولید کرده است. قدمت مدل SL به سال ۱۹۵۴ میلادی باز می‌گردد و تا امروز ۶ نسل از آن معرفی شده است. سری SL، یکی از محصولات پرچم‌دار مرسدس بنز است که در کلاس خودروهای رودستر و کروک قرار می‌گیرد. نسل اول SL، به مدل «گالوینگ» (Gullwing) مشهور است. این نام‌گذاری به نحوه‌ی باز شدن درهایی که عمودی باز و بسته می‌شوند، اشاره دارد.
 
در میان نسل‌های مختلف SL، نسل سوم بیشتر از سایر اتاق‌های کلاس خود در ایران حضور دارد و با چهره‌ی آن بیشتر از سایر مدل‌های دیگر آشنا هستیم. این خودرو از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۹ میلادی در طیف پیشرانه‌های ۶ و ۸ سیلندر عرضه شد. خودروی توانمندی که با چهره‌ی جذاب خود توانست جای خود را در دل بسیاری از هواداران خودرو باز کند.
 
ب ام و ۲۰۰۲
 
۱۰ خودرو کلاسیک که در نمایشگاه تهران خواهیم دید
 
مدل ۲۰۰۲ یکی از مشهورترین محصولات ب‌ام‌و است. خودرویی که در کلاس اتومبیل‌های دو در کامپکت کوپه و کروک، طراحی و بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۷ تولید شد. ۲۰۰۲ از یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی با جعبه‌دنده‌های ۴ سرعته دستی یا ۳ سرعته خودکار عرضه شده است. این اتاق به دلیل داشتن پویایی بالا نسبت به سایر رقبای هم‌دوره، از اعتبار و شهرت بیشتری برخوردار است.
 
فولکس واگن بیتل
 
۱۰ خودرو کلاسیک که در نمایشگاه تهران خواهیم دید
 
بیتل، نام یکی از اتاق‌های به‌یادماندنی خودروساز آلمانی فولکس‌واگن است. بیتل در زبان فارسی به معنای سوسک بوده و عناوینی مثل فولکس قورباغه‌ای و کفش‌دوزکی هم به این خودرو نسبت داده‌اند. این خودروی جذاب برای طبقه‌ی متوسط جامعه طراحی و تولید شد. کلاس بیتل در رده‌ی خودروهای ۲ در کامپکت جا دارد و با پیشرانه‌های ۱٫۱، ۱٫۲، ۱٫۳، ۱٫۵ و ۱٫۶ سیلندر عرضه شده است.
 
پورشه ۹۱۴
 
۱۰ خودرو کلاسیک که در نمایشگاه تهران خواهیم دید
 
هروقت که صحبت از خودروی لوکس اسپرت به میان می‌آید، نام پورشه به عنوان یکی از پرچم‌دارهای دنیا می‌درخشد. این خودروساز آلمانی در سال ۱۹۳۱ میلادی (۸۶ سال پیش) توسط فردیناند پورشه، تاسیس شد. اتاق‌های ۹۱۴ و ۳۵۶ از جمله اتومبیل‌های کلاسیک پورشه هستند که ممکن است در غرفه‌ی کلاسیک نمایشگاه خودرو تهران حاضر شوند. در گزارش تصویری دیجی‌کالامگ، از نمونه‌ی ۹۱۴ حاضر در ایران برایتان گفتیم. خودرویی که مدل ۱۹۸۴ آن، از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی با توان ۱۲۵ اسب‌بخار سود می‌برد. ماشینی که ما با آن دیدار داشتیم، متولد سال ۱۹۷۷ میلادی بود.
 
پورشه ۳۵۶
 
۱۰ خودرو کلاسیک که در نمایشگاه تهران خواهیم دید
 
طراحی اولیه‌ی پورشه ۳۵۶ توسط خود فردیناند پورشه انجام شد اما پس از فوت او، پسرش، فری پورشه به عنوان طراح ظاهری انتخاب شد و اروین کمندا هم مسئولیت طراحی جدید شاسی را بر عهده گرفت تا بتوانند یک اثر جاودانه‌ای برای این خودروساز اشتوتگارتی خلق کنند. این خودرو که در کلاس اتومبیل‌های کوپه، کروک و رودستر جا دارد، بین سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۵ تولید شد. پیشرانه‌ی تخت پورشه ۳۵۶، ۱٫۶ لیتر حجم دارد که می‌تواند قدرتی در حدود ۷۴ اسب‌بخار را تولید کند.
 
فورد ماستنگ
 
۱۰ خودرو کلاسیک که در نمایشگاه تهران خواهیم دید
 
حتی اگر از طرفداران پروباقرص خودروهای کلاسیک نباشید، نمی‌توانید از ظاهر جذاب و قدرت زیاد خودروهای آمریکایی بگذرید. خودروهای پرچم‌داری که آن‌ها را با نام Muscle Cars می‌شناسند. از کمپانی‌های معروف آمریکایی می‌توان به فورد، شورولت و دوج اشاره کرد. در این مراسم، نسل اول فورد « ماستنگ» (Mustang) حضور دارد؛ خودرویی که بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۳ میلادی در کلاس‌های دو در هاردتاپ، فست‌بک و کروک تولید شد.
 
ظاهر خودروهای هاردتاپ همانند کلاس کوپه است و در بعضی از مدل‌ها، حتی می‌توان سقف فلزی را از اتاق جدا کرد تا ظاهری شبیه به اتومبیل‌های کروک پیدا کنند. این اتومبیل در سال‌های ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۳ میلادی تولید شد. تنوع پیشرانه‌های فورد ماستنگ بین ۲٫۸ تا ۴٫۷ لیتری با تعداد ۶ و ۸ سیلندر است.
 
کامارو ۱۹۷۳
 
۱۰ خودرو کلاسیک که در نمایشگاه تهران خواهیم دید
 
کامارو از مدل‌های اسپرت شورولت است که از سال ۱۹۶۶ تا امروز در  قالب ۶ مدل تولید شده است. نسل دوم کامارو از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۱ میلادی تولید و در سال ۱۹۷۳ دست‌خوش تغییرات ظاهری ( فیس‌لیفت) شد. اتاق قبل از فیس‌لیفت دارای یک جفت چراغ، با جلوپنجره‌ی بزرگ و سپر دوتکه بوده که پس از تغییرات ظاهری، چهره‌ی مدرن‌تری به خود گرفت. دو جفت چراغ‌ به همراه سپری کشیده از عناصر اصلی طراحی کامارو است. مدل Z28 اتاق کامارو ۱۹۷۳ به یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر خورجینی با توانایی تولید ۲۴۵ اسب‌بخار مجهز شده است.
 
دوج چارجر
 
۱۰ خودرو کلاسیک که در نمایشگاه تهران خواهیم دید
 
دوج چارجر خودروی هیجان انگیزی است که تا امروز ۷ نسل آن معرفی شده است. نسل اول بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۶ تولید شد. اتومبیل چراغ مخفی که در کلاس فست‌بک قرار دارد. اگرچه نسل دوم ظاهری شبیه به نسل قبل دارد ولی سعی شده تا حد امکان طراحی آن پخته‌تر شود. این خودروی هارد تاپ در پیشرانه‌های ۶ و ۸ سیلندر در طیف گسترده‌‌ای از حجم‌ها بین ۳٫۷ تا ۷٫۲ لیتر طراحی شده است. توان‌ پیشرانه‌های مدل ۱۹۶۹ حدود ۳۳۰ و ۳۸۳ اسب‌بخار است.
 
پژو ۴۰۴
 
۱۰ خودرو کلاسیک که در نمایشگاه تهران خواهیم دید
 
از پژو هم، مدل ۴۰۴ در کلاس‌های سدان و کوپه  به این نمایشگاه پا می‌گذارند. پژو ۴۰۴ در سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۵ در اروپا تولید شد. خودرویی که طراحی شرکت به‌نام پنین فارینا است و در مدل‌های ۴ سیلندر ۱٫۵، ۱٫۶ و ۱٫۹ لیتری عرضه شده است. مدل ۱٫۶ لیتری این خودروی کلاسیک می‌تواند قدرتی معادل ۶۲ اسب‌بخار را در ۵۶۰۰ دور بر دقیقه تولید کند.
 
سیتروئن DS
 
۱۰ خودرو کلاسیک که در نمایشگاه تهران خواهیم دید
 
خودروهای کلاسیک عموما طراحی‌ جالبی دارند. در این میان سیتروئن DS دارای منحصربه‌فردترین زبان طراحی به همتایان خود است. این خودرو لوکس در کلاس‌های ۲ در کروک، ۴ در سدان و ۵ در استیشن طراحی شده است. زمان تولید DS به سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۵ برمی‌گردد. مدل ۱٫۹ لیتری DS دارای قدرت ۷۰ اسب‌بخار است. در سال ۱۹۹۹ مجله Classic & Sports Car، DS را زیباترین خودروی عصر معرفی کرد.
 
 
 
 

منبع

دیجی‌کالا

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , کلاسیک , نماشگاه تهران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
زبل خان : من مشکلی با گول خوردن ندارم، خوشم میآد.
مخلص امیرمهدی : منهم مشکل دارم،زود و ساده گول میخورم. خیلی بده.
دوست امیر مهدی : امیر مهدی جان،من جدا عذر میخوام که زود و ساده گول خوردم،شما به بزرگی خودتان ببخشید.عزت زیاد.
امیر مهدی ، شاهین پلاس تکمیل وجه اول اردیبهشت : حالا صحبت از ایران خودرو کردن دوستان ، سایپا میگه سانروف نداریم . دنا پلاس توربو ایران خودرو داره تحویل میده اونم سانروف داره، چطور سایپا نداره ایران خورو داره؟ چطور آریا میخوان تولید کنن؟ چطور دوره های بعد اگه کمبود سانروف داشتن دوباره ثبت نام کردن ؟ مشکل ما مردم اینه زود و ساده گول میخوریم .
شاهین 1403 : نکبت این فروش فوری های آذر همه رو گرفته من نمیدونم همه با هم شرکت کردن چرا اینا فروش فوق العاده شدن هم نظم g به هم ریختن هم gl
تارا : دستی بودین یا اتومات؟
مرتضی : تحویل ۱۸ اسفند برای من هم دوباره تبدیل اومده .من هم تبدیل نمی زنم.ممنون از همه دوستان
علی : سلام دوستان. من تارا خاکستری متالیک ثبت نام کردم فروش فوری تحویل ۳ شهریور بودم. ۲۴ شهریور بهم تحویل دادن. بسیار بسیار ماشین نرم و بی صدا هست برخلاف اون چیزی که میگفتن. تا سوارش نشید متوجه نمیشید. پارس و سمند داشتم یه سروگردن از اونا بالاتره
تارا وی۴ تحویل ۲ابان : سلام.تاریخ تحویل شما چه تاریخه؟
Saeed : نه من ۶ اردیبهشتم فاکتور نشدم هنوز
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خخ : بگو بهمون ندن نه بهتون پس خودت بگیری ما نگیریم 😂😂
اطلس : دوست عزیز تکمیل وجه دی از 23 اردیبهشت تا 21 خرداد همه روزه بود بعد بهمن و اسفند فکر کنم از 24 تیر تا 21 مرداد ادامه داشت
کاهش قیمت خودرو : طبق نظر کارشناسان قیمت خودرو در هفته ها یا ماه های آتی به شدت کاهش پیدا میکنه به دلیل کاهش قدرت خرید.
ساینا پیش فروش : زنگ میزنی سایپا میگه پیش فروش ها تا 30 فروردین فاکتور شده ماهایی که پذیرش 24 بهمن هستیم و اردیبهشت تکمیل وجه کردیم پس کی میخاد فاکتور کنه !!!؟ شماره پذیرش ها هم که دوستان از ماه های خرداد و تیر می زارن از شماره پذیرش ما پایین تره نمیدونم واقعا سایپا داره چیکار می کنه.
کویبک : سلام روزی حدودا 370 هزار ، ماهی 11میلیون
پیش فروش 15بهمن : خبرموثق اصلی بنظرت کی پیش فروش بهمن شروع به فاکتور میکنن
جادوگر98 : دوگانه تا چه تاریخی فاکتور شده
ثبت نامی 27مرداد : اگه پلاک بشن همه باهم میشن نگران نباش
دنا اپشنال شهریور : سلام ما 8 تیر واریز وجه دوم رو انجام دادبم 20 شهریور فاکتور شد رنگ مشکی . آپشنال سفیدا 20 روز زودتر فاکتور شدن
ابی : تکمیلی.سود مشارکت 16 درصد سود تاخیر 12 درصد