سوء‌استفاده از قدرت خرید پایین مردم در تولید خودروهای بی‌کیفیت

 

سوء‌استفاده از قدرت خرید پایین مردم در تولید خودروهای بی‌کیفیت

 
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد که قدرت خرید پایین مشتریان خودروهای ایرانی عامل مهم و تعیین کننده‌ای در تداوم تولید خودروهای پرمصرف، آلاینده و بی‌کیفیت است.
 
سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: وضعیت خودروهای ایرانی از جنبه آلایندگی و بی‌کیفیت بودن، ماهانه توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بررسی و اعلام می‌شود. براساس اعلام این شرکت خودروهای زیر 40 میلیون تومان ایرانی و چینی فاقد استانداردهای زیست‌محیطی و کیفیت هستند اما ایران‌خودرو، سایپا و دیگر خودروسازان داخلی هیچ علاقه و انگیزه‌ای برای اصلاح وضعیت جاری ندارد. براساس گزارش شرکت مزبور برخی خودروهای چینی که قیمت بیش از 55 میلیون تومان دارند نیز در شمار خودروهای بی‌کیفیت و آلاینده قرار دارند. جای تعجب است که این خودروها با حمایت‌های مالی خودروسازان و اختصاص وام‌های بالا، در حال افزایش سهم خود در بازار خودروی کشور هستند.
 
وی نتیجه بی‌توجهی خودروسازان به کیفیت و آلایندگی بالای خودروهای ایرانی و چینی را به ضرر مردم در کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: بی‌توجهی خودروسازان به گزارش‌های ماهانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد و تداوم تولید خودروهای بی‌کیفیت و آلاینده نوعی دهن‌کجی به استانداردهایی است که خودروسازان مکلف به رعایت این مجوزها در تولیدات‌شان هستند.
 
نماینده مردم قزوین در مجلس سیاست تولید پرتیراژ  را در افزایش آلودگی‌های زیست‌محیطی موثر دانست و افزود: حجم خودروهای فرسوده، تولید پرتیراژ خودروهای آلاینده و بی‌کیفیت و تردد بیش از حد خودروها در کلان‌شهرها به ویژه در تهران موجب مشکلات ترافیکی و افزایش غلظت آلاینده‌های شهری شده است علاوه بر آن ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده در تهران و سایر کلان‌شهرها نیز مزید بر علت است.
 
این عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، مالکیت دولتی شرکت‌های خودرویی را از عمده دلایل بی‌رغبتی و بی‌توجهی خودروسازان به تولید خودروهای باکیفیت ارزیابی و خاطرنشان کرد: وقتی سهام‌دار و بهره‌بردار اصلی شرکت‌های خودروساز، دولت و دستگاه‌ها هستند، نمی‌توان انتظار دلسوزی، اصلاح رویه‌های معیوب و به‌روزرسانی خطوط را داشت چون انحصاری بودن بازار خودرو و فقدان رقبای قوی بخش خصوصی از یک سو و صف خریداران از دیگر سو هیچ اجباری را برای بهبود کیفیت سطح استانداردهای تولید خودروها ایجاد نکرده است.
 
زرآبادی «صف مشتریان» و «قیمت» خودروهای بی‌کیفیت و آلاینده را از دیگر علل تولید پرتیراژ خودروهای زیر 60 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: به نظر می‌رسد قدرت خرید پایین مشتریان خودروهای ایرانی به عامل مهم و تعیین کننده‌ای برای تداوم تولید خودروهای پرمصرف، آلاینده و بی‌کیفیت تبدیل شده است به بیان دیگر خودروسازان با سوء استفاده از قدرت خرید ضعیف مشتریان خود خودروهایی را به آنان می‌فروشند که علاوه بر آنکه به هیچ وجه ارزش قیمت‌های جاری را ندارند در دراز مدت هم از نظر جانی و هم از نظر مالی گرفتاری‌ها و مشکلات زیادی را برای آنان به وجود می‌آورند.
 
وی خصوصی‌سازی خودروسازان دولتی و رقابتی کردن صنعت خودروسازی کشور را از موثرترین عوامل خروج صنعت خودروی کشور از تولید خودروهای گران، بی‌کیفیت و آلاینده دانست.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قدرت خرید پایین , سوء استفاده , بی کیفیت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

کاربر: امیر(سابق)
0

قدرت خرید مردم خیلی هم پایین نیست بفرمایید مسئولین ما بسیار دندان گرد هستند. امروز یک کارشناس آگاه در رادیو جوان میگفت از یک خودر به عناوین مختلف بین 170 تا200 درصد دریافتی دارند یعنی یک ماشین 50تومنی خارج از مرز تو ایران200 میلیون قیمت میخوره. مگه ما از کشورهای تازه استقلال یافته شوروی سابق و یا افغانستان، عراق و سوریه درحال جنگ کمتر قدرت خرید داریم؟ اون چیزی را که باید بگن نمیگن . این آقا هم حتما جیبش خالی شده و چون تریبون داره برای باج گیری داره سروصدا میکنه
14:13  1395/12/04
پاسخ دادن
علی
6

با سلام
به نظر می رسه این نماینده محترم از حالا تبلیغات دور بعدش را شروع کرده . یعنی شما ها اینو نمی دونستید؟کسی هست خداییش این مطالب ایشون رو اطلاع نداشته باشه؟از برکات شیخ ما چه عجب ارده را خورد گفت شیرین است .
12:28  1395/12/03
پاسخ دادن
*
4

از عنایات شیخ ما این است
که عسل خورد و گفت شیرین است
اصلاحیه داش علی
13:34  1395/12/03

سام
5

به برکت انحصار سالهاست که خودروساز هر کاری..........................
11:38  1395/12/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سالار : منم فکر میکردم دروغ میگه تا پیامش رو دیدم من 6 شهریورم فاکتور نشدم ولی محمد 5 شهریور فاکتور شد
Nazi : خوش خبر باشید انشالله ما هم به زودی فاکتور شیم
فروردین : چرا فاکتور فروردین شروع نمیشه خوب اتومات بدن بجای دنده دارن که ...
احمدوند t8 شهرری : سلام به من دیر تحویل دادن از طریق دفتر خدمات قضایی و در شورای حل اختلاف ۳۰ روزه خسارت گرفتم البته تا صدور فاکتور و هزینه دادرسی هم گرفتم
شاهین جی ۱۱ آذر : شماره پذیرش تون چنده؟؟
مهدی پلاس : گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها اعلام کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا حسینی مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. وی ادامه داد: برخی از آمارهای منتشر شده در فضای مجازی با واقعیت فاصله دارد و گروه خودروسازی سایپا از ابتدای امسال حدود 30 هزار دستگاه خودرو تولید و فاکتور کرده است و هیچ مشکلی بابت عرضه خودرو از سوی این گروه خودروسازی وجود ندارد. مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اخذ مجوزهای لازم برای ادامه تولید در شرکت بن رو گفت: با همراهی و درایت مسئولین مربوطه و اخذ مجوزهای لازم از فردا شرکت «بن رو» به مدار تولید برمیگردد و با اضافه شدن تولید در این شرکت، تولید گروه سایپا به مرز 1900 تا 2 هزار دستگاه در روز می رسد. وی تاکید کر
شاهین : من پذیرش 14 آذر هستم ان شاالله ک فاکتور بشیم هر چ زودتر
مهدی شاهین پلاس اسفندی : منظورش روزی1900 الی 2000 می باشد
حسن : شمابین تاراودناانتخابتون کدوم هست داداش؟؟
متخصص : سلام بله ۱۱ آذر فاکتور شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سودا : سلام وقت بخیر شما اطلاعاتتون زیاده خبری هم از شاهین پلاس دارید ؟مناسبند تکمیل وجه کروم
اطلس آذر : روز موعود فرا رسید حق گرفتنی ایست ساعت 10 صبح کیلومتر 9 جلوی درب معاونت بازار یابی
مهدی : شماره رو بزارید زنگ بزنیم
GXR-L - هفته چهارم اسفند : من پنج شنبه تحویل گرفتم از کارخونه سفید مشکی- تکمیل وجه 29 بهمن
دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند : دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند موعد تحویل 31رفروردین بود که در زمان تکمیل وجه گفتند 3 ماه تحویل میدن میشه 5 خرداد تحویل اما 10 اردیبهشت فاکتور شد و 11 اردیبهشت پلاک و الان توی،صدور اسناد
اطلس دی : غلط کردید شما که نمیتونید ماشین بدید ثبت نام کردید پول مردمو خوابوندید تو حساب شرکتسودشو میبرید حرومزادها اگر راست میگید شاهین بدید اطلس ندارید.کوئیک خر سوار میشه؟ باید ماشین مردمو بدید تبدیل هایی که فرستادید به درد عمه تون مبخوره.
کیوان : سلام دوستان ما هفته قبل تجمع کردیم خیلی خوب بود فقط تعدادمان کم بود این بار با نفرات بیشتری اعتراض می‌کنیم وحق خودمون رو میگیریم
حسن دوگانه : حودروی من فکر کنم از سایت تبریز بیاد .خودم سرخس هستم اول میاد تهران بعد مشهد و در نهایت سرخس .فکر کنم بعد از فاکتور دو ماه طول بکشه برسه به دستم کجا برم تو نیمه راه تحویل بگیرم به نظرتون
تبریزی : آره با سود مشارکت میتونی خانه بخری
نیلوفر : دوستان عزیز..کوییک جی اکس ال از تحویلی خرداد کسی دعوتنامه براش صادرشده....؟؟؟؟؟