شرکت نیرو خودرو آسیا، مرتب خودرو و ایرتویا بدترین‌ها در ایران

 

شرکت نیرو خودرو آسیا، مرتب خودرو و ایرتویا بدترین‌ها در ایران

براساس ارزیابی صورت گرفته سه شرکت داخلی در حوزه خدمات پس از فروش کمترین انطباق را با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو داشته‌اند.
 
به گزارش ایسنا، اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اوایل امسال به تصویب هیات دولت رسیده و از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ابلاغ شده است.
 
این قانون دربرگیرنده الزامات و دستورالعمل‌هایی در خصوص شیوه‌های فروش و خدمات پس از فروش خودرو در ایران است که باید از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو رعایت شود. با این حال ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که برخی شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو چندان به این قانون پایبند نیستند.
 
در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در آخرین ارزیابی خود وضعیت پایبندی شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو در ایران به الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش را بیان کرده است.
 
طبق این گزارش سه شرکت نیرو خودرو آسیا، مرتب خودرو و ایرتویا بدترین وضعیت را در زمینه خدمات پس از فروش خودرو در میان شرکت‌های خودروساز و واردکننده خودرو در ایران داشته و در شرایط  "انطباق کم" با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش هستند.
 
پس از این سه شرکت، شرکت‌های آسان موتور، آلفا موتور، رامک خودرو، آرین موتور پویا، معین موتور، پرشیا خودرو، نگین خودرو و ستاره ایران بدترین وضعیت را در میان خودروسازان و واردکنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش داشته و در شرایط "نسبتا منطبق" با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هستند.
 
شرکت‌های بم خودرو، اطلس خودرو، مدیا موتورز و مدیران خودرو نیز در شرایط "انطباق زیاد" و شرکت‌های ایساکو، مزدا یدک و سایپا یدک در شرایط "انطباق خیلی زیاد" با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش هستند.
 
در این شرایط مصرف‌کنندگان بهتر است هنگام خرید خودرو به وضعیت خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو توجه کنند تا دچار مشکلات احتمالی برای سرویس، نگهداری و تعمیر خودروی خریداری شده نشوند.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

6 نظر

کاربر: نوید جهرمی
1

لاقل امتیازای هر کدوم رو هم میزاشتید معلوم شه کی ب کیه.
16:25  1395/12/12
گزارش
پاسخ دادن
رامين
2

اين خبرتون دروغه مخصوصا در مورد اير تويا .وقت كردين يه سر به نمايندگي جاده ابعلي بزنيد متوجه ميشيد كسايي كه اونجا ميان يابرا سرويس دوره اي ميان يا عمدتا براي صافكاري رنگ يا تعويض اقلام مصرفي هر قطعه اي كه فكرشو بكنيد تو انبار مركزي شون موجوده مثل اسان موتور نيست كه موتور هيدروليك فرمان برقي ماشين سوخت يك هفته طول كشيد از اون ور يا نميدونم از كجا اوردن سه روزم طول كشيد نصب كنن اخرشم٥٧٠٠٠٠٠ برا ما فاكتور كردن به نظر من تويوتا تو تامين قطعات خيلي خوب داره عمل ميكنه
08:52  1395/12/10
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
5

یه گزینه دیگه به( انتخاب بین بد و بدتر) اضافه شده و اون هم بدترین هست. ببین چقدر اوضاعمون خرابه که از بدترینها بشدت استقبال میگنیم
21:39  1395/12/09
گزارش
پاسخ دادن
علي
4

ايرتويا كه تو نمايشگاه جام هاي رنگارنگش رو قطار كرده بود تو غرفش
البته شب عيده ديگه هركي باجشو به موقع داده باشه بيشتر فروش مي كنه
همين خبر مي دونيد چقدر تو فروش اين ايام تاثير داره
17:38  1395/12/09
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
5

ايرانخودرو هم كه اصلن به حساب نيومده
سفارش كردن اصلن اسمشو نياريد ضايست بگين زير خط " انطباق كم " هستش
17:13  1395/12/09
گزارش
پاسخ دادن
تپل
5

شما که فقط میخوای اظهار نظر کنی، ایساکو شرکت تعمیرات ایران خودرو هست!!
23:51  1395/12/09

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 اصفهان : سلام آقا وحید. شما چه تاریخی فاکتور شدید. لطفا شماره پرونده را هم بنویسید
X5 : دعوتنامه با افزایش میاد وقت گریه کردنتم میرسه بخند حالا🤣
x5 مشکی : وحید چند تیر بودی
وحید : ببخشید ثبت نام اقساطی تیرماه اشتباه نوشتم
وحید : سلام x5 ثبت نام دو مرحله ای تیرماه امروز زنگ زدن برای تحویل نمایندگی کرمان
X5رسول : لطفاً تیر ماه دو مرحله آیی پیش فروش هرکس برایش آمده شماره قرار داد بگه
X5رسول : سلام دوستان دو مرحله ای پیش فروش تیر ماه کسی برایش دعوت نامه آمده تحویل سیستمی دی ماه لطفاً اطلاع رسانی کنید
احلام : ببین دوست عزیز این جور که من فهمیدم شرکت سایپا از روی شماره پذیرش که همراه با تکمیل وجه صادر میشه نوبت میده. به نظر من شما فعلا کلا این ماشین بی خیال بشین و به زندگیتون بچسبید. چون اگه هر روز بیاین اینجا نگاه کنین فقط خودتون اذیت میشین. من این ها رو کشیدم که بهتون میگم. کلا بی خیال باشین حالا اگه فاکتور شدین که چقدر خوب اگه هم نشدین دیگه روح روانتون به خاطره یه ماشین نابود نکردین. نظر من اینه حداقل پنج شش ماه بعد از تکمیل وجه دوم فاکتور میشین. چون خود من سوم اردیبهشت تکمیل وجه کردم و هنوز چشم انتظار
X5رسول : سلام بفرش دیگه چون تیر ماه یا آخر آذر میات یا اوایل دی البته دعوت نامه بیات 15روز وقت داری یعنی شما پیام آمد او موقه بفروش عجله نکن شاید طلا بره بالاتر
زری : دوستان مطلع باشید که علی مدبر قبلا تو یه سایت دیگه ازبس دروغ گفت ومردم گمراه کرد که تبدیل بزنن که دیگه هیچ کس برای حرفهاش ارزش قائل نمیشد وهمه بهش فحش میدادن حالاهم اومده تواین سایت مراقب باشید گول حرفهاشون نخورید خدا لعنتش کنه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا تازه میخواد به امید خدا ثبتنام کنه : آقا قباد خوبی بنظرت من ان شاالله شنبه 1403 سیمی ثبتنام کنم یا 1404 با باربند برقی کدوم بازارش خوبه.
کاشفی : اقا باورم نمیشه که فاکتور شدم
کرگدن زاده : سایپا به ریش ملت میخنده
حسین : من زنگ زدم میگن ساینا دوگانه طرح عادی تا اسفند 1403 فاکتور شده . گفت معلوم نیست کی فاکتور بشه من شهریور تکمیل وجه کردم و ثبت نام دی 1403 بودم
علیرضا : انشالله برنده میشید قربان
پیش فروش بهمن ساینا : نگفت کی فاکتور میشیم؟
ساقی مراد بیک : مراد تو نه کار بکن نه فکر کن هرفکری هم بسرت میزنه تو اون اتاق فکر کاشی سرامیک شده بزار همونجا و بیا بیرون .
ناشناس : آره این هر روز با اسامی مختلف میاد میگه عجیبه و از این حرفها. مال منم ارتقا یافته هست که تاخیر داره.
پیش فروش بهمن : ساینااتک تکمیل وجه 8 شهریور زنگ زدم میگه فعلا فاکتور نمیشین
مرداد بیگ : درسته این از خوانواده ،×200