هدف‌گذاری تولید 5/ 1 میلیون خودرو در سال ۹۶

 

هدف‌گذاری تولید 5/ 1 میلیون خودرو در سال ۹۶

 
معاون وزیر صنعت از هدف‌گذاری تولید 5/ 1 میلیون خودرو در سال ۹۶ خبر داد و با اشاره به تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه در سال ۹۵ گفت: ایران هنوز خودروساز نبوده؛ بلکه تنها یک تولید‌کننده است.
 
 
 
منصور معظمی گفت: هیچ صنعتی در کشور مثل صنعت خودرو نتوانسته از فرصت‌های برجام استفاده کند. یکی از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایدرو، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های برجام بوده است؛ این در حالی است که خودرو، صنعتی است که با همه اقشار مختلف مردم سروکار دارد. امروز مردم از ۱۰ میلیون خودرو استفاده می‌کنند؛ یعنی به‌طور متوسط هر خانوار، دارای یک خودرو است. خودرو امروز یک وسیله لوکس و تشریفاتی نیست؛ ‌بلکه به‌عنوان یک نیاز اساسی و ضروری در زندگی مردم مطرح شده است، بنابراین از جایگاه ویژه‌ای در زندگی مردم برخوردار است.
 
معاون وزیر صنعت افزود: صنعت خودرو در ایران سابقه‌ای ۵۰ ساله دارد؛ اما با وجود این سابقه طولانی، متاسفانه ما خودروساز نیستیم و تنها تولید‌کننده خودرو هستیم و ‌خودروساز بنگاهی است که بتواند خودرو طراحی کند و محصولاتی را که طراحی آن توسط خود بنگاه انجام شده است، به بازارهای جهانی روانه کند. بر این اساس و متاسفانه صنعت خودرو ایران در این شرایط قرار ندارد و خودروساز نیست؛ بلکه تنها تولید‌کننده است. وی تصریح کرد: صنعت خودروی کشور در شرایط فعلی، هیچ راهی جز مشارکت با صاحبان برند برای ارائه خدمات مطلوب و مفید ندارد؛ این در حالی است که در سال ۲۰۱۶، ۹۳ ‌میلیون دستگاه خودرو در جهان ساخته شده است و سهم ایران از این میزان تولید، تنها یک میلیون دستگاه خودرو است. این آمار نشان‌دهنده این است که خودروسازی ایران نمی‌تواند در سطح جهانی اثرگذار و بازیگر باشد. بر همین اساس، پس از برجام خودروسازان ‌داخلی را تشویق کردیم و از آنها خواستیم که ‌با صاحبان برندهای جهانی مذاکره کنند که خوشبختانه با توجه به بازار جاذب ایران برای برندهای معتبر خودرو در جهان ‌توفیقات بسیار خوبی در این زمینه داشتیم. به گفته مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، تا پایان سال ۹۵، شش قرارداد با صاحبان برندهای معتبر خودرو نهایی می‌شود. ‌از این شش ‌قرارداد، دو قرارداد اجرایی شده است و اولین محصول مشارکتی اسفندماه سال ۹۵ وارد بازار شده است. وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ محدودیتی برای مشارکت خودروسازان ایران با صاحبان برند ندارد. البته این عدم محدودیت به این معنا نیست که خودروسازان جهانی طرف قرارداد با ایران تنها برای صادرات محصولاتشان به سراغ ایران بیایند. ‌ وی اظهار کرد: ایران برای همکاری با خودروسازان جهانی چهار شرط را در نظر گرفته است. شرط اول این است که همکاری‌ها در قالب مشارکت انجام شده و طرف خارجی در ایران سرمایه‌گذاری کند. شرط دوم این است که دست‌کم ۳۰ درصد از تولیداتی که در کشور با مشارکت طرف ایرانی دارند، توسط خودروساز خارجی صادر شود. شرط سوم این است که خودروسازان خارجی به شبکه قطعه‌سازان داخلی ایران کمک کنند تا قطعه‌سازان بتوانند محصولاتشان را صادر کنند و ‌شرط چهارم، ارائه خدمات مطلوب فروش و پس از فروش به خریداران در نظر گرفته شده است. معظمی گفت: قراردادهایی که با خودروسازان خارجی بسته شده عبارت است از قرارداد شرکت پژوی فرانسه با ایران خودرو، شرکت سیتروئن با سایپا، رنو با ایدرو، هیوندایی با کرمان خودرو و ‌فولکس واگن با یک شرکت خصوصی ‌و دایملر (مالک چندین شرکت تابعه و برند بزرگ خودروسازی همچون مرسدس بنز، مرسدس آام‌گ و اسمارت) با یک شرکت خصوصی دیگر در ایران است که تا پایان سال ۹۵، شش قرارداد خودروسازان ایران با خودروسازان معروف جهانی بسته شده است. وی افزود: به‌نظر می‌رسد تا پایان سال ۹۵ حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو تولید کرده‌ایم. ‌در یازده ماه سال ۹۵، تولید خودروی ایران نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته است. هرچند این مساله هنوز ابلاغ نشده، اما فکر می‌کنم تولید یک و نیم میلیون دستگاه خودرو در برنامه است. انتظاری که از خودروسازان ایرانی داریم، افزایش کیفیت و بهبود خدمات پس از فروش به مردم است.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تولید خودرو , تولید 96






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: نوید جهرمی
3

به جای افزایش تولید فکر افزایش کیفیت و صادراتش باشن.
16:06  1396/01/14
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
خسته : سلام دوستان کسی میدونه که تارا v1تحویل فوری تاخیر داره؟؟؟تحویلش چند وقت طول میکشه؟؟ دخترم خیلی منتظر هست ممنون میشم راهنمایی کنین واریز خرداد هستم گفتن۹۰روزه هست
احسان : یکی از دوستان تو سایپا هست گفت از 20 اردیبهشت خط تولید اطلس فعال شده البته قبلانم فعال بود چون تازه تولید شده ی ذره کند عمل میکرد بازم خوشبحال شماها ما ک تحویل آذر 403 هستیم چی😭
خسته : دوستان تحویل تارا v1نقدی تحویل ۹۰روزه چقد طول میکشه معمولا تاخیر دار؟؟؟ممنون میشم اگه اطلاعی دارین جواب بدین اخه دخترکوچولوم خیلی منتظره ماشین هست
علی : کاملا درست میگی- ولی شما که متوجه شدی چرا نفهمیدی باید رشوه بدی؟؟ من رشوه دادم راحت ثبت نام شدم- تا زمانی قیمت کارخانه و بازار اختلاف داشته باشه ما مردم عادی نمیتونیم ثبت نام کنیم!!! اصلا کثافت خونه ای هست اون سرش ناپیدا
Reza : پذیرش ۲۸ بهمن طرح فرزند آوری تحویل ۹۰ روزه سفید مشکی امروز فاکتور شدم منتظر پلاکم
مجید اصفهان : سلام من مشکی نوشتم خبری نیست
ثبت نام آبان : 8 ماهه کرمان خودرو پول رو گرفته و رفته. به کرمان خودرو اعتماد کردم ماشنی که تو نمایشگاه دیده بودمو نخریدم 8 ماهه اسنپ سوارم . اشتباه
ساناز : اسفندی هستم دیگه ماشین نمیخوام ماشینتون بخوره تو سرتون
محمد مهدی : سلام. دوستان بنده تارا v2 اتومات با ۳ ماه تاخیر تحویل گرفتم. مبلغ برگشتی را ۷ میلیون حساب کردن و کسی اطلاع داره چجوری حساب میکنن.‌ فرمونش هم سفته از بقیه دوستان چجوری.
اس ۳ ، آذر : سلام ، دوستان اس ۳ ثبت نام آذر کسی براش پیامک شاسی اومده ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر207اتومات تکمیل وجه 5 دی تحویل 30 دی : کسی هست تکمیل وجه5دی باشه هنوز تحویل نگرفته باشه
رانا اسفند : هرکی فاکتور شده اطلاع بده
پارس سفارشی 4724 : منم مثل شما هستم زده فاوا برنده نشده اید
محمد : سلام تا برج 5 تحویل میدن
پارس سفارشی 4714 : منم 13روزه فاکتور شده و پلاک نشده .ولی میشه همین چند روزا
زهره : بهاریا لطفا بگید میخواید چیکار کنین تکمیل وجه میکنید یا وامیستید دوباره پیامک بیاد
محمد : سلام دوست عزیز تا بخواد تحویل بشه میشه برج 6
بهار 1403پارس : سلام ب چی تبدیل میزنی
رانا اسفند : اقا حقیقت داره؟
رانا : بهمن خیلی نحس تره