هفت نکته شگفت انگیز درمورد اتوبان های آلمان

 

هفت نکته شگفت انگیز درمورد اتوبان های آلمان

یک مسئله که آنقدرها هم شگفت انگیز نیست: ژرمن ها برای سریع راندن آماده اند؛ آمریکایی ها نه.
 
با سرعت بالایی به همراه آئودی A3 e-tron در اتوبان بین وین و مونیخ مشغول رانندگی هستیم؛ درعین حال که شاهکار گروه آلمانی Kraftwerk’s به نام «Autobahn» را زمزمه میکنیم.
 
همان طور که می دانید، جاده ها در آلمان  برای رانندگی با سرعت بالا طراحی شده اند و به خوبی از پس این مسئله برمی آیند؛ اما بسیاری از چیزهایی که تا به حال راجع به اتوبان ها در آلمان شنیده اید احتمالاً غلط بوده اند. این شما و این 7 تصور غلط در مورد اتوبان های آلمان.
 
محدودیت سرعت وجود دارد
 
افسانه ها حکایت از این دارند که می توان به دور از هرگونه مجازاتی با سرعت 320 کیلومتر بر ساعت به رانندگی پرداخت؛ اما برخلاف تصورات در اکثر بخش های بزرگراه سرعت 130 کیلومتر بر ساعت روی تابلوها نقش بسته که این رقم در بخش های شهری به 100 نیز کاهش پیدا می کند.
 
 
ساخت اتوبان ایده هیتلر نبوده است
 
معمولاً از آدولف هیتلر به عنوان سازنده اولین بزرگراه (با دسترسی محدود) برای جابجایی سریع نیروهای ارتش در سرتاسر آلمان نازی آن زمان یاد می شود.
 
به راستی نیز این شبکه عظیم ارتباطی در زمان رایش سوم بنیان نهاده شد؛ در گذشته نیز مطرح شده بود. بین سال های 1913 تا 1921 که هیتلر به عنوان یک نقاش ناموفق مشغول رنگ آمیزی آثارش بود، بزرگراه آزمایشی «Avus» در برلین مراحل ساختش را طی می کرد. ایتالیایی ها نیز در 1923  با احداث بخشی از جاده های خود میان میلان و Lake District که امروزه به عنوان «Autostrada» شناخته می شود، گامی کوچک در این مسیر برداشته بودند.
 
بخش اول اتوبان، بین کلن و بن در سال 1932 افتتاح شد و تا سال 1938، 2,976 مایل به آن اضافه شده بود. امروزه این مجموعه طولی برابر با 10,880 کیلومتر را دارا است؛ البته هرگونه برنامه ای در راستای توسعه اتوبان ها با مخالفت حامیان محیط زیست روبرو می شود.
 
 
 
بهانه ای برای بی پروایی در رانندگی وجود ندارد
 
گرفتن گواهینامه در آلمان اصلاً راحت نیست. برای نمونه، کسانی که تمایل به رانندگی دارند باید کلاس های مخصوص آموزش کنترل خودرو در سرعت های بالا را طی کنند.
 
به  دلیل این که رفتار خودرو ها در سرعت های بالاتر از 144 کیلومتر بر ساعت متغیر است. این دوره های آموزشی 12 بخش تئوریک و 14 بخش عملی را شامل می شوند.
 
در مجموع می توان گفت ژرمن ها با توجه به آموزش هایی که می بینند به خوبی از پس اتوبان های کشورشان برمی آیند.
 
رسیدگی فوق العاده به وضعیت جاده ها
 
برخلاف باقی کشورها که جاده های آسیب دیده شان می تواند در سرعت های 160 کیلومتر بر ساعت به بالا مشکل بیآفریند، بخش هایی از اتوبان ها در آلمان که برای رانندگی با سرعت بالا ایجاد شده اند مرتباً تعمیر می شوند و حاصل این تمهیدات، رانندگی به دور از دغدغه در هر سرعتی است.
 
 
 
رفتار خود را کنترل کنید
 
لاین چپ اتوبان ها برای سبقت گرفتن انتخاب شده است، با این حال بهتر است در صورتی که سوار بر خودرویی مانند ای ام سی «Pacer» هستید قید سبقت گرفتن را بزنید.
 
 
مزایای امروزه اتوبان ها در آلمان نیز حاصل پیروی مردم از قوانین مربوط به خطوط است؛ یعنی تا حد ممکن از لاین  سمت راست استفاده شود، مگر برای سبقت گرفتن.
 
امنیت؟ پاسخ قاطعانه ای وجود ندارد
 
سازمان امنیت حمل و نقل اروپا، (ETSC) در سال 2008 به بررسی 645 مورد مرگ جاده ای آلمان پرداخت. نتایج به دست آمده نشان می داد 67 درصد این حوادث در بزرگراه های بدون محدودیت سرعت اتفاق افتاده است.
 
ممکن است ترسناک به نظر برسد اما لازم به ذکر است، 60 درصد از مرگ های جاده ای آلمان نه در اتوبان، بلکه در جاده های روستایی بوده است.
 
برخی از مقامات آلمان به دنبال ایجاد محدودیت سرعت برای جاده ها هستند؛ البته که وقوع این مسئله بعید به نظر می رسد. در پایان، کشوری مانند آمریکا به ازای هر 100,000 تخطی از قوانین رانندگی، 11.6 مورد تلفات داشته است. آلمان؟ 4.3.
 
انتخابی آلاینده در یکی از سبز ترین کشورهای دنیا
 
سال 1973 در ایالات متحده قانونی تصویب شد که محدودیت سرعت را به 88 کیلومتر بر ساعت کاهش می داد. این قانون در جدا از خشم عموم، مخالفت های دولت مردان را در پی داشت.
 
سرانجام این قانون در 1995 توسط مجلس جمهوری خواه لغو شد. به دنبال آن، سی و سه ایالت بلافاصله محدودیت سرعت خود را افزایش دادند. این مسئله که آن قانون چقدر در ارتقا امنیت جاده ها موثر بود، جای بحث دارد اما بدون شک گامی مثبت در جهت کاهش مصرف سوخت بود.
 
88 کیلومتر بر ساعت بهینه ترین سرعت برای رانندگی است، به طوری که در 128 کیلومتر برساعت مصرف سوخت 28 درصد افزایش می یابد. احتمالاً امروزه به خاطر لغو آن قانون، میلیون ها گالون سوخت بیشتر در آمریکا مصرف می شود.
 
این را هم در نظر بگیرید هنوز در آمریکا قوانین محدودیت سرعت وجود دارد در حالی که آلمانی ها آزادی عملی به مراتب بیشتر دارند. همین موضوع، مصرف سوخت در این کشور را به طور سرسام آوری بالا می برد.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , اتوبان آلمان , قوانین رانندگی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

سعید
1

مقاله بسیار گیج کننده بود.غلط نگارشی هم داره.من الان متوجه نشدم محدودیت داره یا نداره؟هیتلر اولین بزرگراه رو ساخته با نه؟بالاخره امنیت هست یا نیست؟
10:54  1396/01/19
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

با سلام خدمت شما آقا سعید
بله این اتوبانها هم جاهاییش محدودیدت سرعت دارند همه اتوبانها محدودیت سرعت در بسیاری از نقاط را دارند ولی گاها رعایت نمی شه ولی در مورد این اوبانها به شدت این قانون اعمال می شه مقاله آقای فرزانه تو مجله ماشین می گه برخی از مناطقش محدودیت داره ولی بهشت وقتی هست که محدودیت اتمام اونو ببینی که 120 هست یعنی زیر 120 نباید رفت تو این اتوبانها و این اتوبانها خیلی از جاهاش به دستور رایش سوم صورت گرفته اینو تو تاریخچه اینها هم نوشته و البته امنیتش هم علی رغم این سرعت نامحدود در اوبانها آمار تصادفاتش به نسبت این حجم سرعت بسیار پایینه و یه جور این مقاله رو نقض می کرد که به نظر هم میاد درست تر باشه
19:43  1396/01/19

گزارش
خالقی
0

ناموسا 1car خودشم این مقاله هاییکه میذاره رو نمیخونه اونوقت ما میخونیم خخخ
22:33  1396/01/22

گزارش
علی
8

با سلام
والا مقاله خیلی گیج کننده ای بود من اخر نفهمیدم امنیتش علامت سوال دارد یا ندارد؟چون جایی 67 درصد عنوان شده و جایی 60 درصد در جاده های روستایی؟؟؟؟
دوم اینکه این اتوبانها در بسیاری از نقاط به دستور رایش سوم ساخته شده که تو متن هم بهش پرداخته شده ولی در تیتر نه.
سوم در مورد مصرف سوخت که البته با کلیاتش من موافقم ولی بهتره نویسنده این مقاله بیشتر مطالعه کنند در این مورد .... نظر ایشون رو به مقاله مجله ماشین به قلم آقای فرزانه در مورد اتوبانهای آلمان جلب می کنم .
در کل مثل بسیاری از مقالات دیجیاتو که دارای نگارش ضعیف و یا ترجمه نه چندان جالب هستند این مقاله هم مستثنی نبود و صد البته از یه سایت موبایلی بیشتر این انتظار نمی رفت که در مورد مسائل خودرویی بیاد نظر بده
20:34  1396/01/17
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند s : فاکتور نشده این هفته ببینیم چی میشه
J4 اقساطی مرداد ماه سفید ۱۳۶۳ : سلام اقساطی نود روزه بودید. من شاسی نیامده.
امین : من ایکس تری داشتم ۱۵ روز بعد شاسی دادن
masoud : قاعدتا آخر دی ماه میاد
J7 : سلام عزیزم منم مثل شما خانم هستم دیشب دیدم اون آقا نوشته دعوتنامه اومده افزایش خورده نوشتم
J7 : بعد از اعلام قیمت های جدید دعوتنامه ها صادر میشه
مهدی.شاهین پلاس موعد تیرماه : البته نظر شخصی هست مشکی واقعا خاص هستش تو استایل شاهین یه چیز ناب
مهدی.شاهین پلاس موعد تیرماه : پس تیر ماه چی شد یه سری خرداد داریم که مال ارگانها بوده و زیاد نیستن ان شاالله تیر ماه بعدش مرداد و بقیه
شاهین GL : داداش امسال نمیدن دیگه از سال اینده پیامک میدن اونم تازه برا مهر ماهی ها دی احتمالا تا ۱۴۰۶تحویل طول بکشه
امیرمهدی : دوستان چقدر بعد از ریختن مبلغ sbr ماشین فاکتور میشه؟ لطفا اگه اطلاع دارید راهنمایی کنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 تحویل آذر : سلام دوستان مشهدی کسی اطلاع داره ازین تریلی که فقط 207 بار داشته نزدیک مشهد چپ کرده چه خبره و مال کدوم نمایندگی بوده آخه مال من از 22 خروج خورده ولی هنوز تحویل ندادن میگن باقطار میاد
مریم : سلام..تحویل چه موقع و چه طرحی بودید؟
امیر : لعنت به سایپا، کوییک شهریورو تموم نکرده داره مهرو فاکتور میکنه
حسین کوییک اس : داداش به خاطر آپشنه دقیقا برای من هم مثل شماست.با سخا کاری نداره
دنا6دنده : شوخی میکنی😂😂😂 دناهای تحویل اذر هنوز فاکتور نشدن گل پسری موهات سفید میشه اردیبهشت اخه😂😂
علی : سلام من تحویلم اسفند ماهه فرداباید برم تکمیل وجه کنم .امکان تحویل زودتر یا سر تاریخ هستش یا میفته بعد عید ممنون میشم اطلاع بدین
مسعود : درودبه شما.من هم207اتومات سقف فلز تیتانیوم 25فاکتور26 بیمه وپلاک وحمل شده ولی چون تعطیلات بود هنوز نگرفتم تحویل .ایشالافرداشنبه تحویل میگیرم. تحویلی 30 دیماه هستم که جلوتر تحویل میگیرم.ایشالا از شماوبقیه دوستان هم هرچه زودتر تحویل بشه.
علی : کوییک کلا با چندماه تاخیر تحویل میدن
مبارکت باشه مهدی صفایی گرگانی : به خوشی استفاده کنی
احتمالا بخاطر آپشن های اضافیه : چیا اضافه تر زدی؟