هفت نکته شگفت انگیز درمورد اتوبان های آلمان

 

هفت نکته شگفت انگیز درمورد اتوبان های آلمان

یک مسئله که آنقدرها هم شگفت انگیز نیست: ژرمن ها برای سریع راندن آماده اند؛ آمریکایی ها نه.
 
با سرعت بالایی به همراه آئودی A3 e-tron در اتوبان بین وین و مونیخ مشغول رانندگی هستیم؛ درعین حال که شاهکار گروه آلمانی Kraftwerk’s به نام «Autobahn» را زمزمه میکنیم.
 
همان طور که می دانید، جاده ها در آلمان  برای رانندگی با سرعت بالا طراحی شده اند و به خوبی از پس این مسئله برمی آیند؛ اما بسیاری از چیزهایی که تا به حال راجع به اتوبان ها در آلمان شنیده اید احتمالاً غلط بوده اند. این شما و این 7 تصور غلط در مورد اتوبان های آلمان.
 
محدودیت سرعت وجود دارد
 
افسانه ها حکایت از این دارند که می توان به دور از هرگونه مجازاتی با سرعت 320 کیلومتر بر ساعت به رانندگی پرداخت؛ اما برخلاف تصورات در اکثر بخش های بزرگراه سرعت 130 کیلومتر بر ساعت روی تابلوها نقش بسته که این رقم در بخش های شهری به 100 نیز کاهش پیدا می کند.
 
 
ساخت اتوبان ایده هیتلر نبوده است
 
معمولاً از آدولف هیتلر به عنوان سازنده اولین بزرگراه (با دسترسی محدود) برای جابجایی سریع نیروهای ارتش در سرتاسر آلمان نازی آن زمان یاد می شود.
 
به راستی نیز این شبکه عظیم ارتباطی در زمان رایش سوم بنیان نهاده شد؛ در گذشته نیز مطرح شده بود. بین سال های 1913 تا 1921 که هیتلر به عنوان یک نقاش ناموفق مشغول رنگ آمیزی آثارش بود، بزرگراه آزمایشی «Avus» در برلین مراحل ساختش را طی می کرد. ایتالیایی ها نیز در 1923  با احداث بخشی از جاده های خود میان میلان و Lake District که امروزه به عنوان «Autostrada» شناخته می شود، گامی کوچک در این مسیر برداشته بودند.
 
بخش اول اتوبان، بین کلن و بن در سال 1932 افتتاح شد و تا سال 1938، 2,976 مایل به آن اضافه شده بود. امروزه این مجموعه طولی برابر با 10,880 کیلومتر را دارا است؛ البته هرگونه برنامه ای در راستای توسعه اتوبان ها با مخالفت حامیان محیط زیست روبرو می شود.
 
 
 
بهانه ای برای بی پروایی در رانندگی وجود ندارد
 
گرفتن گواهینامه در آلمان اصلاً راحت نیست. برای نمونه، کسانی که تمایل به رانندگی دارند باید کلاس های مخصوص آموزش کنترل خودرو در سرعت های بالا را طی کنند.
 
به  دلیل این که رفتار خودرو ها در سرعت های بالاتر از 144 کیلومتر بر ساعت متغیر است. این دوره های آموزشی 12 بخش تئوریک و 14 بخش عملی را شامل می شوند.
 
در مجموع می توان گفت ژرمن ها با توجه به آموزش هایی که می بینند به خوبی از پس اتوبان های کشورشان برمی آیند.
 
رسیدگی فوق العاده به وضعیت جاده ها
 
برخلاف باقی کشورها که جاده های آسیب دیده شان می تواند در سرعت های 160 کیلومتر بر ساعت به بالا مشکل بیآفریند، بخش هایی از اتوبان ها در آلمان که برای رانندگی با سرعت بالا ایجاد شده اند مرتباً تعمیر می شوند و حاصل این تمهیدات، رانندگی به دور از دغدغه در هر سرعتی است.
 
 
 
رفتار خود را کنترل کنید
 
لاین چپ اتوبان ها برای سبقت گرفتن انتخاب شده است، با این حال بهتر است در صورتی که سوار بر خودرویی مانند ای ام سی «Pacer» هستید قید سبقت گرفتن را بزنید.
 
 
مزایای امروزه اتوبان ها در آلمان نیز حاصل پیروی مردم از قوانین مربوط به خطوط است؛ یعنی تا حد ممکن از لاین  سمت راست استفاده شود، مگر برای سبقت گرفتن.
 
امنیت؟ پاسخ قاطعانه ای وجود ندارد
 
سازمان امنیت حمل و نقل اروپا، (ETSC) در سال 2008 به بررسی 645 مورد مرگ جاده ای آلمان پرداخت. نتایج به دست آمده نشان می داد 67 درصد این حوادث در بزرگراه های بدون محدودیت سرعت اتفاق افتاده است.
 
ممکن است ترسناک به نظر برسد اما لازم به ذکر است، 60 درصد از مرگ های جاده ای آلمان نه در اتوبان، بلکه در جاده های روستایی بوده است.
 
برخی از مقامات آلمان به دنبال ایجاد محدودیت سرعت برای جاده ها هستند؛ البته که وقوع این مسئله بعید به نظر می رسد. در پایان، کشوری مانند آمریکا به ازای هر 100,000 تخطی از قوانین رانندگی، 11.6 مورد تلفات داشته است. آلمان؟ 4.3.
 
انتخابی آلاینده در یکی از سبز ترین کشورهای دنیا
 
سال 1973 در ایالات متحده قانونی تصویب شد که محدودیت سرعت را به 88 کیلومتر بر ساعت کاهش می داد. این قانون در جدا از خشم عموم، مخالفت های دولت مردان را در پی داشت.
 
سرانجام این قانون در 1995 توسط مجلس جمهوری خواه لغو شد. به دنبال آن، سی و سه ایالت بلافاصله محدودیت سرعت خود را افزایش دادند. این مسئله که آن قانون چقدر در ارتقا امنیت جاده ها موثر بود، جای بحث دارد اما بدون شک گامی مثبت در جهت کاهش مصرف سوخت بود.
 
88 کیلومتر بر ساعت بهینه ترین سرعت برای رانندگی است، به طوری که در 128 کیلومتر برساعت مصرف سوخت 28 درصد افزایش می یابد. احتمالاً امروزه به خاطر لغو آن قانون، میلیون ها گالون سوخت بیشتر در آمریکا مصرف می شود.
 
این را هم در نظر بگیرید هنوز در آمریکا قوانین محدودیت سرعت وجود دارد در حالی که آلمانی ها آزادی عملی به مراتب بیشتر دارند. همین موضوع، مصرف سوخت در این کشور را به طور سرسام آوری بالا می برد.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , اتوبان آلمان , قوانین رانندگی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

سعید
1

مقاله بسیار گیج کننده بود.غلط نگارشی هم داره.من الان متوجه نشدم محدودیت داره یا نداره؟هیتلر اولین بزرگراه رو ساخته با نه؟بالاخره امنیت هست یا نیست؟
10:54  1396/01/19
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

با سلام خدمت شما آقا سعید
بله این اتوبانها هم جاهاییش محدودیدت سرعت دارند همه اتوبانها محدودیت سرعت در بسیاری از نقاط را دارند ولی گاها رعایت نمی شه ولی در مورد این اوبانها به شدت این قانون اعمال می شه مقاله آقای فرزانه تو مجله ماشین می گه برخی از مناطقش محدودیت داره ولی بهشت وقتی هست که محدودیت اتمام اونو ببینی که 120 هست یعنی زیر 120 نباید رفت تو این اتوبانها و این اتوبانها خیلی از جاهاش به دستور رایش سوم صورت گرفته اینو تو تاریخچه اینها هم نوشته و البته امنیتش هم علی رغم این سرعت نامحدود در اوبانها آمار تصادفاتش به نسبت این حجم سرعت بسیار پایینه و یه جور این مقاله رو نقض می کرد که به نظر هم میاد درست تر باشه
19:43  1396/01/19

گزارش
خالقی
0

ناموسا 1car خودشم این مقاله هاییکه میذاره رو نمیخونه اونوقت ما میخونیم خخخ
22:33  1396/01/22

گزارش
علی
8

با سلام
والا مقاله خیلی گیج کننده ای بود من اخر نفهمیدم امنیتش علامت سوال دارد یا ندارد؟چون جایی 67 درصد عنوان شده و جایی 60 درصد در جاده های روستایی؟؟؟؟
دوم اینکه این اتوبانها در بسیاری از نقاط به دستور رایش سوم ساخته شده که تو متن هم بهش پرداخته شده ولی در تیتر نه.
سوم در مورد مصرف سوخت که البته با کلیاتش من موافقم ولی بهتره نویسنده این مقاله بیشتر مطالعه کنند در این مورد .... نظر ایشون رو به مقاله مجله ماشین به قلم آقای فرزانه در مورد اتوبانهای آلمان جلب می کنم .
در کل مثل بسیاری از مقالات دیجیاتو که دارای نگارش ضعیف و یا ترجمه نه چندان جالب هستند این مقاله هم مستثنی نبود و صد البته از یه سایت موبایلی بیشتر این انتظار نمی رفت که در مورد مسائل خودرویی بیاد نظر بده
20:34  1396/01/17
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس : سلام ، چه تاریخی تکمیل وجه کردی؟
فریبا : منم هفته چهارم مهرم هنوز برام پیامی نیومده
x5 سفید فروردین : سلام. ثبت نام فروردین دو مرحله ای. تکمیل وجه 18 شهریور - هنوز شاسی نشده (مرحله تکمیل وجه زرده)!!!؟؟؟ کسی از ثبت نامهای فروردین تحویل گرفته؟ شاسی شده؟ آیا تا بهمن تحویل می دهند؟
سیاوش x5 : سلام دوستان از ثبت‌نامی اسفندx5 کسی تحویل گرفته؟ ممنون میشم اطلاع رسانی کنید
فریبا : جناب سایپا تکلیف ما هم روشن کن که از اول جی ال بودیم ، چرا فقط داره تبدیل میزنه ؟؟؟؟؟
میثم : سلام دوستان عزیز که هفته چهارم خرداد موعد تحویل خودروشان بوده،،هنوز تکمیل وجه نکردن و تبدیل نزدن لطفا اگه خبری چیزی بود مارو هم در جریان بذارید ممنونتان میشم
رامین : منم دقیقا عین شمام. ماشینو بعد دو سال فروختم. هر موقع زنگ میزنم میگن در لیست پرداختین
فریبا : دوستان چرا ماشین بعضی از شما ترمز ESC و Sbr داره ؟؟؟ مال من تو سایت زده فقط ESC ؟؟؟؟؟
فریبا : سلام ، سایپا دیگه شورش در آورده چرا تکلیف ما که از اول جی ال بودیم مشخص نمیکنه همش داره تبدیل میزنه ، گناه ما چیه که از اول جی ال انتخاب کردیم !!!!!!!!!!
فریبا : سلام ، سایپا دیگه شورش درآورده ، چرا تکلیف ما که از اول جی ال بودیم روشن نمی کنه ، همش داره تبدیل میکنه خوب گناه ما چیه که از اول جی ال انتخاب کردیم و موعد تحویل گذشته !!!!!!!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پیش فروش : اقا کسی شماره کاشان رو داره بزاره
منتظر پلاک : فقط خدا. ریشه سایپا. بکنه که همه مردم را گرفتار کرده ده روزه ماشین من خروج خورده پس چرا نمی رسه نمایندگی
نیسان دوگانه : ده روزه ماشین خروج خورده ولی نمی رسه نمایندگی. اینها. علکی چراغ تحویل را روشن میکنن میگن ماشین حرکت کرده به والا. همشون دروغ میگن. بی پدرا
سرافراز : بچه من زیاد پیگیر نبودم الان نگاه کردم ماشبنم مرحله فاکتور هست تحویل 30دی، پیش فروش بعد فاکتور تا تحویل یکماه میشه؟
دنا 6 دنده تحویل مهر : خدا کنه از امروز مشکی ها رو هم فاکتور کنن
تاخیر : سلام. دوستان از سود تاخیر چقدر کم کردن به خاطر 12 روز جنگ؟؟ فروش فوری تبدیلی طرح مادران
فرسوده : یعنی خاک بر سرت سایپا به امیدی روزی که ورشکست کامل بشی مردم از شرت راحت شوند درد وبلا ایران خودرو و ایران خودرویی ها بخوره تو سر سایپا برید ببیند چطوری داره رگباری فاکتور میکنه
کوییک اس : آقا ممنون اینجوری اطلاع رسانی میکنن بقیه که فاکتور میشن یاد بگیرن.
جی ایکس آر ال : طرح فرسوده هستم چه تاریخی آخرین فاکتور بوده ؟؟؟
ساینا دوگانه مرداد : ما هم برا ماشین دوم میخواییمش . هر وقت دادن دادن مهم نیست هم ارزش پول حفظ میشه هم جریمه تاخیر میگیریم تو غصه نخور😁