ابهام در پرداخت مازاد حق بیمه تصادف با خودروهای لوکس

 

ابهام در پرداخت مازاد حق بیمه تصادف با خودروهای لوکس

 
مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه نوین می‌گوید از آنجایی که قانون نقش حمایتی دارد در صورت تصادف یک خودروی متعارف با یک خودروی لوکس شرکت‌های بیمه تا سقف تعهد بیمه‌نامه مسوول جبران خسارت هستند.
 
در پاسخ به این‌که در تصادف‌هایی که با خودروهای لوکس رخ می‌دهد آیا شرکت بیمه باید تا سقف تعهداتش جبران خسارت کند یا متناسب با نصف دیه و قیمت خودرو مسئول پرداخت خسارت است؟ اظهار کرد: در این مورد بین کارشناسان اختلاف نظر وجود دارد. یک عده معتقدند که چون قانون حمایتی است اگر شخصی با خودرویی لوکس تصادفی کند شرکت بیمه تا سقف تعهدات بیمه‌نامه مسوول جبران خسارت است.
 
وی با اشاره به نظر رئیس کل بیمه مرکزی در این مورد، خاطر نشان کرد: رئیس کل بیمه مرکزی سابقا موضوعی را مطرح کرد و گفت که با توجه به این‌که در قانون واژه متناظر آمده باید به تناسب نصف دیه در ماه حرام و قیمت خودرو، خسارت جبران شود ولی در عین حال مدیر حقوقی بیمه مرکزی موضوعی فقهی را در این باره مطرح کرد و گفت که در زمان تصادف با خودروی لوکس نیز شرکت بیمه تا سقف تعهدات بیمه‌نامه مسوول جبران خسارت است. ما نیز در شرکت بیمه نوین در چنین مواردی تا سقف تعهدات، خسارت را جبران می‌کنیم.
 
مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه نوین در پاسخ به این‌که آیا به تازگی تخفیف عدم خسارت در بخش جانی و مالی با یکدیگر تفکیک شده، اظهار کرد: درخصوص بیمه نامه‌های تمدیدی بیمه نوین چون دسترسی به اطلاعات بیمه نامه وجود دارد این تفکیک انجام شده ولی درخصوص بیمه نامه‌های تمدیدی سایر شرکت‌ها چون دسترسی دقیق به اطلاعات وجود ندارد فعلا این کار انجام نمی‌شود.
 
جهان‌دیده اضافه کرد: شرکت بیمه نمی‌تواند تخفیفی بیشتر از آنچه در قانون پیش‌بینی شده (۲.۵ درصد) روی بیمه‌نامه‌ها اعمال کند.
 
وی با اشاره به تاخیر در صدور آیین‌نامه‌های اجرایی بیمه شخص ثالث نیز، گفت: نبود آیین‌نامه اجرایی بیمه شخص ثالث سردرگمی برای شرکت های بیمه به وجود می‌آورد. مثلا ماده ۳ قانون بیمه شخص ثالث جدید گفته است که راننده هم باید دیه بگیرد، ولی هیچ آیین‌نامه‌ای در این مورد تصویب نشده و در دادگاه‌ها نسبت به این موضوع اختلاف‌نظر وجود دارد.
 
مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه نوین، افزود: سامانه جامع خسارت که قرار بود تا ۹ ماه بعد از تصویب قانون جدید راه‌اندازی شود هنوز راه‌اندازی نشده مثلا قانون نیروی انتظامی را مکلف کرده تا اطلاعات خودروها را دراختیار شرکت‌های بیمه قرار دهد، ولی نیروی انتظامی مدتی است این همکاری را قطع کرده این در حالیست که بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه آمادگی ارائه اطلاعات مربوط به خودروهای دارای بیمه به صورت برخط را دارند.
 
جهان‌دیده در پاسخ به این‌که آیا امیدوار است مالیات بر ارزش افزوده بر بیمه‌نامه‌ها در سال ۱۳۹۶ برداشته شود، ادامه داد: در این مورد هر سال قول‌هایی داده می‌شود، ولی هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده شاید این موضوع بتواند به خاطر درآمد بالایی باشد که مالیات بر ارزش افزوده برای دولت دارد.
 
 
 
 

منبع

ایسنا


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , حق بیمه , تصادف , خودروی لوکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
دوگانه بهمن ماهی : سلام منم ۱۲ اردیبهشت تکمیل وجه کردم ولی هنوز فاکتور نشده، هر روزم دارم زنگ میزنم شرکت ولی جواب درستی نمیدن فقط میگن منتظر باشین 096550 خواهشا همگی با ابن شماره تماس بگیرین اول کلید ۳ و بعد ۵ رو بزنید و به اپراتور وصل شید و اعتراض کنید حتی شده روزی چند بارم زنگ بزنید وگرنه ابنا حالاحالاها ماشین بده نیستن از خدا بی خبرا
تارا پلاس مشکی : سلام رنگ مشکی کسی فاکتور شده از خرداد ؟مشکی فاکتور شدین بگین لطفا بدونیم تا چه تاریخی فاکتور شده
تارا v1 پلاس : سلام دوستانی که پلاک شدن لطفا تاریخ فاکتور شدن را هم ذکر کنند ببینیم تا چه تاریخی پلاک شده و چقدر بعد از فاکتور طول میکشه
تاراv1p : درود دوستان مدارک ماشین همراه با ماشین حمل میشه یا جداگانه برای ما پست میشه؟
حمیدی : دوستان برای واریز دوم یعنی تکمیل وجه چقدر باید پرداخت کنیم؟ما تحویل اسفند ۱۴۰۲ هستیم که هنوز دعوتنامه نیومده
مهدی ق : سلام دوستان کسی از بهمنی ها تحویل گرفته ماشینشو ؟
Karimi : سلام برا منم اومده زنگ زدم ایران خودرو گف همین طوری مفرستن چیزی نیس
تارا v4 : امروز زنگ زدم گفتن دهه سوم فروردین داره فاکتور میشه
اس ۳ : ۱۳ آذر ۱۶ خرداد فاکتور ۲۱ خرداد بیمه ثالث ۲۲ خرداد بیمه بدنه
پارس تبدیل تارا تیر : دوستان من یه تبدیل اومده میزنم میگه اطلاعاتی وجود نداره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی مرادی : چرا هیچ خبری از دنا پلاس توربو دستی نیست تموم ماشین ها دعوت نامه اومده جز این دنا پلاس توربو دستی
شهاب : سلام مشخص چه ماشینی تبدیل میخوره من که میزنم صفحه دوباره برمیگرده
پاییز : سلام دوستان برا اتومات نوبت پاییز پیام امد‌.به نظرتون برا من که توربو هستیم خرداد پیام میاد ؟؟؟
اسفند : بله امروز نمایندگی زنگ زد گفت ماشین اومده بیاید تحویل بگیرید ولی 5 شنبه بود تا نیمه وقت موند شنبه برم تحویل بگیرم
6سرعته 4 بهمن : سلام تاریخ من رو زده 4 بهمن دوستان میدونند که چه زمانی پیامک تکمل وجه میاد؟
آرمان : ایشالا تا شنبه یکشنبه شما هم فاکتور میشید
6دنده : دوستان 6دنده حداقل رفتیم تا آخر تیر خبری نیست از فاکتور
دنا اتومات زمستان402 : سلام دوست عزیز مبارکت باشه. با عرض پوزش سود تآخیرت چقدر شده؟
207 اتومات تحویل 30 دی : سلام 207 اتومات تحویل 30 دی 2دی تکمیل وجه هنوز فاکتور نشده!!!
رضا : وقتی نوبت شماها برسه اونوقت تو خودروی ثبت نامی شما به لیست اضاف میشه . فقط مطمئن باش پلاک فعال نداشته باشی و گواهینامت اوکی باشه