نسل جدید بی‌.ام.و M5 در مدل 2018 معرفی شد

 

نسل جدید بی‌.ام.و M5 در مدل 2018 معرفی شد

 
وقتی بی‌.ام.و سری 5 به بازار عرضه شد و تب روزهای اول معرفی آن فروکش کرد، همه منتظر یک M5 بودند و بی‌.ام.و سرانجام هفته گذشته به انتظارها پایان داد و نسل جدید M5 را به بازار معرفی کرد، خودرویی که با سطح بالای فناوری‌های و نوآوری‌های خود، توانسته عنوان سریع‌ترین M تاریخ را از آن خود کند.
 
در زیر درب موتور، یک نیروگاه هشت سیلندر 4.4 لیتری با فناوری TwinPower Turbo بی‌.ام.و قرار دارد که البته به‌طور ویژه توسط بخش M این شرکت به‌عنوان بازوی اسپرت ساز بی‌.ام.و مورد تقویت قرار گرفته است. وقتی صحبت از خودروهای خانواده M می‌شود، باید انتظار قدرت بالای موتور را داشت و وقتی این موتور قرار است بر روی سری 5 نصب شود، باید بهترین باشد، چراکه پیش از این تعدادی از برترین موتورهای بی‌.ام.و از جمله موتور 10 سیلندر این شرکت که از فناوری‌های فرمول 1 در ساخت آن استفاده شده بود (و می‌توانست تا 10هزار دور در دقیقه دوران کند) هم بر روی M5های قبلی نصب شده بودند. برای برآورده کردن انتظار علاقه‌مندان، بخش M بی‌.ام.و نهایت توان خود را به کار گرفته است و به این ترتیب موتور M5 جدید می‌تواند 600 اسب بخار قدرت و 750 نیوتون متر گشتاور تولید کند تا یکی از قوی‌ترین Mهای تاریخ متولد شود. این موتور برای نصب روی M5 تقویت شده است و فشار توربو آن افزایش یافته. به‌علاوه سیستم سوخت پاش هم تغییر کرده و سوخت بیشتری را به سیلندرها می‌رساند. سیستم خروج گازها هم بزرگ‌تر است و یک اینترکولر بزرگ، وظیفه خنک کردن هوای ورودی به موتور را بر عهده دارد.
 
نسل جدید بی‌.ام.و M5 در مدل 2018 معرفی شد
 
برای گیربکس، بی‌.ام.و سنت‌شکنی کرده است و برای نخستین بار در تاریخ M5، گیربکس دستی حتی به‌عنوان یک آپشن هم در دسترس نیست. در اینجا حتی حق انتخاب گیربکس دو کلاچه را هم ندارید و تنها انتخاب، یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک است. مشابه این گیربکس را بر روی دیگر محصولات بی‌.ام.و می‌بینیم، اما برای نصب روی M5 با توجه به ماهیت اسپرت آن، تغییراتی در گیربکس داده شده است تا بتواند فشار زیاد موتور را تحمل کند و به‌علاوه تعویض دنده‌های آن سریع‌تر از نمونه‌های عادی است.
 
گیربکس تنها سنت‌شکنی بی‌.ام.و برای M5 نیست چراکه M5 جدید برای نخستین بار در دوران تولید این مدل، از سیستم چهارچرخ محرک برای M5 بهره برده است و این در حالی است که پیش از این همواره M5ها به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شدند.
 
یک خودروی سدان دو دیفرانسیل بیش از هر چیز برای افزایش پایداری به‌ویژه در زمین‌های لغزنده طراحی و ساخته می‌شود و معمولاً مورد توجه خانواده‌ها و برای استفاده در مناطق برفی و بارانی است اما بی‌.ام.و برای منظور دیگری این سیستم را بر روی M5 نصب کرده است. گشتاور بالای موتور این خودرو می‌تواند به‌راحتی باعث انحراف آن شود و این مسأله در پیچ‌ها، شدیدتر هم خواهد شد. با سیستم کنترل پایداری شاید بتوان از بروز این مسأله جلوگیری کرد اما این سیستم با کاهش توان موتور به‌صورت لحظه‌ای و ترمز کردن، عملاً سرعت خودرو را کاهش می‌دهد و نمی‌تواند گزینه ایده‌آلی برای یک خودروی اسپرت باشد. با بهره‌گیری از سیستم دو دیفرانسیل، عملاً M5 می‌تواند همواره از بالاترین سطح گشتاور استفاده کند.
 
نسل جدید بی‌.ام.و M5 در مدل 2018 معرفی شد
 
یک سدان دو دیفرانسیل قطعاً گزینه مناسبی برای لذت بردن از رانندگی نیست، چون تقسیم توان بین دو محور هرچند پایداری را بالا می‌برد اما امکان انجام مانورها را از راننده می‌گیرد. برای رفع این مشکل، بی‌.ام.و تغییرات زیادی در سیستم دو دیفرانسیل خود موسوم به xDrive داده است و آن را به‌طور مشخص برای M5 تنظیم کرده تا جایی که هم‌اکنون نام آن‌هم به M xDrive تغییر یافته است. در این سیستم به‌طور عادی 90درصد توان موتور به محور عقب می‌رسد تا راننده همواره بتواند با فشردن پدال گاز، مانور بیشتری به خودرو بدهد و تنها در زمان نیاز و به‌عنوان مثال در پیچ‌ها، محور جلو توان بیشتری دریافت می‌کند. با چنین ساختاری، دریفت زدن همچنان دشوار است اما بی‌.ام.و فکر این موضوع را هم کرده است، چراکه با فشردن یک دکمه، می‌توان ارتباط گیربکس با محور جلو را قطع کرد تا خودرو به یک سدان قدرتمند دیفرانسیل عقب تبدیل شود. همه این‌ها البته باعث افزایش وزن خودرو می‌شود تا جایی که M5 جدید 1930‌کیلوگرم وزن دارد اما به لطف موتور پر توانش می‌تواند صفر تا صد کیلومتر در ساعت را تنها در 2.3 ثانیه طی کند.
 
در M5 جدید همه‌چیز به میل راننده قابل تنظیم است که شامل تنظیمات سیستم تعلیق، میزان سفتی فرمان، سرعت تعویض دنده‌ها، میزان بازی دریچه گاز، کارکرد سیستم چهارچرخ محرک و... می‌شود تا جایی که در عمل می‌توان این خودرو را در 2178 وضعیت تنظیم کرد. البته بی‌.ام.و کار را راحت کرده و با چند وضعیت پیش‌فرض، تقریباً تمام تنظیمات را در بهترین حالت قرار می‌دهد.
 

منبع

ایران جیب


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بی ام و , BMW , m5 , 2018






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

Dany
2

به این میگن ماشین !!!!!!
دم سازندش گرمممم
16:24  1396/06/08
گزارش
پاسخ دادن
ali.ph
0

داداش این ماشینی که شما میگی ... هم نیست ماشین فقط پراید وانت
15:15  1396/06/27

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهنام : کسی از 2 اردیبهشت مونده که فاکتور نشده باشه؟
مهراد : محمدآقا کل مبلغ پرداختیتون برایx5چقدربودکه130برگرداندن؟ میخام ببینم x5برای ثبت نامیهاچقدردرمیاد؟ توسایت که قیمتهاتغییری نکرده!!! تیرماهی دومرحله ای هستم!!!باسپاس
j4 : سلام من هم ثبت نام 60 روزه بودم ولی تکمیل وجه هنو.ز زرد مونده و زنگ میزنم میگن احتمال این ماه کاراش اوکی میشه تو آذر تحویل میدن
++ : ناهماهنگی بین راهور و سایپا.
+ : دوست عزیز اگر گزینه تحویل حضوری را فعال کرده باشی،هر زمان خودروی شما آماده تحویل شود،برای شما یک پیامک می‌آید و 3 روز کاری فرصت دارید ،در ساعات اداری ،با ارائه مدارک ،به پارکینگ سایپا در بزرگراه لشگری مراجعه نموده و خودرو را تحویل بگیرید.
محمد : سلام دوستان کسی هست پلاک شده باشه الان تقریبا 2 هفتس فاکتور شده پلاک نمیشه 26 مهر فاکتور شده تکیل وجه 21 خرداد
اردوان : چند ما به اتفاوت میدین؟ برای من دعوتنامه اومده؟خودتون تکمیل وجه میکنین؟
شاهین جی ۱۲اذر : سلام‌دوستان یه قرار بزارید که چه تاریخی بریم در قوه قضائیه همه باهم چه شاهین چه کوییک چه اونایی که تبدیل زدن یا نزدن تا بعدش در سایپا رو تخته کنیم اینطوری بخدا فایده نداره اینجا هی بگیم باید جمع بشیم بریم تجمع کنیم تا حقمون رو بگیریم مگه پول بدبختی کشیدمون رو از اب جوب پیدا کردیم
محمد x5 : خب دوستان پیرو پیام قبلی که گداشته بودم امروز کرمان موتور پیامک زده و تشکر کرده از تکمیل وحه و گفته ۱۳۰ میلیون رو به حساب بر می گردونه اگه خدا خواد.
حسام j4 : سلام کسی از ثبت نامی های 60روزه اول مرداد اقساطی هست که شماره شاسی براش اومده باشه ؟؟امروز نود روز شده ولی هنوز خبری حتی از شاسی شدن خوردو نیست .هر چی هم زنگ زدیم میگن تحویل سیستمی بیستم مهرماه بودین و با تاخیر میدن .ولی چقدر تاخیر رو نمی‌گن.چرا بعد از نود روز هیچ تغییری توی قسمت تکمیل وجه ایجاد نمیشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمیدرضا : تکمیل وجه 23 تیر خبری نیست
جواد : سلام دنا اپشنال مشکی داره روی فاکتور شده/در حال انجام میچرخه کسی مث من هست الان چنروزه روش گیر کرده و بنظر شما چقد طول میده فاکتور بشه
محمدی : سلام دوستان امروز کسی از تبدیلی شاهین جی به کوییک فاکتور شده اگه شده اطلاع بده ممنون
شیما : تحویل کی بودین؟تو کاستومر رفتی ببینی تا کی فاکتور شده؟زده دهه اول مهر.گیری کردیم
کوییک اس : برای دعوتنامه ای ام اس میاد
مجید از تهران : دوست عزیز قبلا هم عرض کردم ارسال دعوتنامه بر اساس تیراژ تولید هست دعوتنامه های آذر ماه فقط برای دوستان ثبت نامی اسفند 403 و فرودین 404 اومده بچه های خرداد و تیرفعلا ارسال نشده
محمد : 207 اتومات سقف فلز با SBR موعد تحویلش دو ماه مونده فاکتور شده این همه دنا و تارا زودتر از موعد داره فاکتور میشه با SBR ربطی نداره به نظر خط تولید پانا شلوغ تره
کوییک اس : آقا اصلا اشتباه اومدند این ساینا ست
کوییک آر اس : من کوییک آر اس تکمیل وجه 23 تیر و سخا 24 تیر هستم هنوز فاکتور نشده
امید رانا تحویل اذر : عاقا.دس وردار تروخدا کدوم تبدیل😂😂