دلیل حذف تیم ایران از مسابقات خورشیدی استرالیا

 

خودروی خورشیدی غزال

 
مسابقات خودروهای خورشیدی استرالیا با حذف زود هنگام تیم غزال ۴ به عنوان نماینده ایران به دلیل عدم دریافت امتیاز فنی لازم، آغاز به کار کرد.
 
مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی ۲۰۱۷ با هدف تشویق به استفاده از انرژی خورشید در حمل و نقل آینده جهان از روز گذشته در استرالیا آغاز شده است. در این رقابت‌ها بیش از ۴۰ خودروی خورشیدی ساخته محققینی از دانشگاه ها و مراکز علمی مختلف سراسر جهان به رقابت می‌پردازند. این خودروها مسافتی ۳۰۰۰ هزار کیلومتری حد فاصل شهرهای داروین در شمال و آدلاید در جنوب این کشور پهناور را طی خواهند کرد. در این مسابقات تنها خودروهایی که قوانین فنی مسابقات را رعایت کرده و حداقل‌های ایمنی حرکت در جاده را دارا باشند؛ اجازه حضور در مسابقه را دریافت و فرصت دارند تا در مدت ۶ روز مسافت تعیین شده را طی و به خط پایان برسند.
 
 
مسابقات خودروهای خورشیدی هر دو سال یک‌بار و با هدف تشویق و افزایش تحقیقات در حوزه تولید خودروهای با سوخت پاک خورشیدی برگزار می‌شود. مسئولان برگزاری این مسابقات امیدوارند با معطوف کردن توجه جهانیان و به خصوص خودروساز برتر جهانی به این موضوع، آن‌ها را به سرمایه‌گذاری و تولید خودروهای خورشیدی ترقیب کنند. بسیاری از شرکت‌های صنعتی در این دوره حامی این مسابقات بودند که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به شرکت نوپا و موفق تسلا موتورز اشاره کرد.
 
 
مسابقات خودروهای خورشیدی استرالیا در سه کلاس مختلف برگزار می شود. در کلاس ماجراجویی (Adventure) خودروهای سه چرخ تک سرنشین به عنوان ساده‌ترین نوع طراحی قرار می‌گیرند. در کلاس دوم یعنی چالشی (Challenger) خودروهای چهارچرخ تک سرنشین و در کلاس سوم یعنی کروزر (Cruiser) خودروهای چهار چرخ با ظرفیت بیش از ۲ سرنشین قرار دارند که ظاهر این خودروها به خودروهای صنعتی و شهری بسیار شبیه است.
 
 
تیم‌های مختلفی  مانند هاوین، غزال ۲ و غزال ۳ به نمایندگی از کشورمان طی سال‌های اخیر در مسابقات خودروهای خورشیدی حضور داشته‌اند. امسال نیز تیم غزال ۴ از دانشگاه تهران به نمایندگی از ایران عازم مسابقات استرالیا شده است که متاسفانه به دلیل عدم کسب جواز فنی حضور در مسابقات، از رقابت‌ها کنار گذاشته شد. به جز تیم ایران ۲ تیم دیگر نیز در تست‌های اولیه امتیاز لازم برای حضور در رقابت‌ها را کسب نکردند.
 
آپدیت: البته شنیده می‌شود دلیل به هدر رفتن تلاش تیم و عدم شرکت در مسابقات به‌علت تاخیر گمرک و هواپیمایی بوده است.
 

منبع

زومیت


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خورشیدی , غزال , غزال 4 , دانشگاه تهران , تاخیر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: نوید جهرمی
5

اگه مسئول مربوطه میخوای بگه قطعا اینو ربط میداد به مسائل سیاسی و نقش امریکا در این قضیه و بدعهدی اونا در برجام و ... در کل چیزی از ارزش های ما کم نمیکنه.
ولی حاضر نیستن بگن تقصیر خودمون بوده.
22:58  1396/07/17
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شیرین. : ساناز جان بابا ول کن تورا خدا روزی یه جور پیام میدی یه روز میگی اسفندی هستم یه بهمنی تا میگه چرا فاکتور نشدیم شما سریع میگی آره من هم مثل شماهم چرا فاکتور نمیشه آخه دوگانه ای یا بنزینی یکساله ای یا سه ماهه ما نمیدونیم با کدوم سازت برقصیم
رضا : معلومه که همش تاخیر داره ما j4 ثبت نام کردیم بعد ده ماه دادن خیلی امیدوار نباش
احد : سلام . شهریور ۱۴۰۲خودرو J7ثبت نام کرده ام و دی ماه تکمیل وجه شده .تحویلش بهمن ۱۴۰۲بوده . ولی متاسفانه تا حالا تحویل ندادند.کلیه مدارک اومده به غیر از خود ماشین . قبل از عید همه کارهاش انجام شده.الان دو ماهه که هیچ خبری نیس
امیر : سلام پذیرش 23 دی فاکتور نشدم
U : احسنت . ۲ ماه و نیمه .مبلغ قطعی رو به حساب واریز کردیم. و دیگه هیچ مبلغ اضافه ای نمیپردازیم .سایپا سود پول ما رو به جیب زده بازم طلبکاره
محسن x5 : سلام ثبت نام ۱۷ بهمن ایکس ۵ هستم هنوز پیامک شاسی نیومده واسم کسی هست که تو این تاریخ ثبت نام کرده باشه و شاسی شده باشه؟ یا اینکه اطلاعی داره از روند تحویل خودرو ممنون میشم راهنمایی کنید؟
مجتبی S3 : بله امروز چنتا تحویل دادن. کامنت هارو بخونین
S5SHAHRIVAR : بله منم هستم و خیلی های دیگر تکمیل وجه کردیم دیگه خیال شرکت راحته و با نامردی و دزدی تمام داره اقساطی ها را شاسی می‌کنه و تحویل میده
شاهین اتومات 24دی : میشه یه آماری بگیریم ببینیم تو همین سایت چند نفریم که فاکتور نشدیم
رضا : والا منم ثبت نام قدی شهریورم هنوز شاسی نشده کسی ام جوابگو نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا 30 بهمن : دیروز زنگ زدم گفتن اخر خرداد فاکتور میشین امروز فاکتور شدم ولی . دوستان همه تا اخر خرداد فاکتور میشن
ساینا 85 گانه واریز 11بهمن : سلام فروش فوری تک کسی پلاک شد پذیرش 12 بهمن باشه؟ دوستان اصلا افزایش قیمتی در کار نیست تا مهرماه بخدا
جواد : به همین خیال باش از همه هم میگیرن
207 ارتقا : تاریخ چی بروز شد؟
اسفند دوگانه : افزایش قیمت برا ما نیست من پرسیدم گفتن به همون قیمت اسفند میدن تو قراردادم همینو نوشته. شامل ما نمیشه
محسن : پنجشنبه 12 ظهر تغییر رنگ زدم هنوز فاکتور نشده. ای کاش روی همون سفید مونده بودم
پیام : امروز تماس گرفتم گفت یکم فراخوان میدیم بریڈ طلاھاتون رو بفروشید$$€£ 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🥰🤣🤣🤣🤣🤐🤐🤐🤐🤐
رضا : امروز تماس گرفتم گفت یکم فراخوان میدیم بریڈ طلاھاتون رو بفروشید$$€£
رضا : سلام.تاریخش به روز شد
یعقوب : تاریخ ارسال و دریافت دارم ولی هنوز نوشته تخصیص پلاک