بررسی  جنسیس G80 2017

 

بررسی  جنسیس G80 2017

هیوندای با الگوبرداری از فرمول همتایان ژاپنی خود تصمیم گرفت محصولات لوکس خود را با برند دیگر تولیدی کند. این کمپانی کره ای در 4 نوامبر سال 2015 با تاسیس برند جنسیس، رسما وارد عرصه خودروهای لوکس شد؛ جایی که آلمانی ها و ژاپنی ها در آن حکمرانی می کنند.
 
 
سدان سایز متوسط G80 یکی از محصولات برند جنسیس است که پس از حضور در سرزمین مادری، قصد ورود به آمریکا را دارد. این سدان لوکس که DNA آن از روی هیوندای جنسیس بازنویسی شده، نه تنها ویژگی های مثبت آن را به ارث برده بلکه تکامل یافته تر نیز شده است.
 
 
چندی پیش هیوندای مشخصات G80 را برای بازار آمریکا منتشر کرد که بر اساس آن مشتریان می توانند از بین موتورهای شش و هشت سیلندر V شکل حق انتخاب داشته باشند.
 
نمونه V6 که حجمی برابر با 3.6 لیتر دارد، قادر است 311 اسب بخار قدرت و 293 پاوند فیت (397 نیوتن متر) گشتاور تولید کند.
 
جنسیس G80 2017
 
موتور  V8 هم با حجم 5 لیتری توانایی تولید 420 اسب بخار قدرت و 382 پاوند فیت (519 نیوتن متر) گشتاور را دارد. نکته عجیب در این قسمت عدم ارایه موتور 3.3 لیتری 6 سیلندر تویین توربو با 365 اسب بخار قدرت در بازار آمریکاست، در حالیکه این گزینه در کره قابل انتخاب است.
 
هر دو این موتورها با یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک ترکیب می شوند. بصورت استاندارد این گیربکس نیروی تولید شده را به چرخ های عقب هدایت می کند، اما در صورت سفارش قابلیت HTRAC نیرو به هر چهار چرخ منتقل خواهد شد.
 
نکته تامل برانگیز مصرف سوخت نه چندان بهینه این سدان کره ای است که برای نسخه های چهار چرخ متحرک 12.37 و 13 لیتر عنوان شده است.
 
 
طبق گفته های مسئولان جنسیس شاسی G80 در پیست معروف نوربرگ رینگ توسعه یافته و در مقایسه با شاسی ب ام و سری 5، مقاومت بیشتری در برابر پیچش و خم شدگی دارد.
 
نسبت توزیع وزن این خودرو عالی بوده و 52 درصد از وزن آن بر روی محور جلو و 48 درصد بر روی محور عقب قرار دارد که به همین دلیل احتمالا هندلینگ خوبی خواهد داشت. برای رانندگی چهار حالت تعریف شده که عبارتند از اکو، نرمال، اسپرت و شرایط برفی.
 
جنسیس G80 2017
 
در داخل کابین جنسیس ادعا می کند که G80 در صندلی های جلو بیشترین فضای پا و سر و در صندلی های عقب بیشترین فضای شانه را بین رقبا ارایه می کند.
 
در بخش صندوق عقب نیز G80 سخاوتمند بوده و 433 لیتر حجم دارد که در مقایسه با صندوق ب ام و سری 5، لکسوس GS و اینفینیتی Q70 بزرگتر است.
 
 
سیستم اینفوتینمنت این سدان کره ای به یک صفحه لمسی 8 اینچی مجهز شده و با اپل کارپلی و اندروید اوتو سازگاری کامل دارد.
 
 
علاقه مندان به موزیک می توانند با استفاده از سیستم صوتی بسیار با کیفیت لکسیکان که به 17 اسپیکر متصل شده از جزییات بالای ترانه های مورد علاقه خود نهایت لذت را ببرند.
 
جنسیس G80 2017
 
صندلی های راننده و سرنشین کناری بصورت گرم شونده بوده و در 12 جهت قابل تنظیم هستند، البته آپشن گرم شوندگی و تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب قابل سفارش هستند. نمایشگر هد اپ دیسپلی نیز جزو آپشن های دیگر داخل کابین است.
 
 
در بحث حفاظت از جان سرنشینان جنسیس سنگ تمام گذاشته و محصول خود را به انبوهی از سیستم های ایمنی تجهیز کرده که از مهم ترین آنها می توان به 9 ایربگ، ترمز اضظراری اتوماتیک، سیستم کمکی حرکت در بین خطوط، کروز کنترل تطبیق پذیر با قابلیت توقف و حرکت مجدد و کنترل نقاط کور اشاره کرد.
 
 
هنوز از قیمت جنسیس G80  2017 که از اواخر امسال وارد خیابان های آمریکا خواهد شد، سخنی به میان آورده نشده است.
 
تویوتا و لکسوس، نیسان و اینفینیتی، هوندا و آکیورا و اکنون هیوندای و جنسیس. کره ای ها با ایجاد برند لوکس جنسیس بار دیگر بلندپروازی خود را نشان داده اند.
 
G80 در یکی از رقابتی ترین بازراهای جهان قرار است به مصاف لیست بزرگانی چون ب ام و سری 5، مرسدس بنز E کلاس، لکسوس GS و آئودی A6 برود؛ لیستی که حضور نماینده ای از جنسیس (در اصل هیوندای) در کنار اعضای پر افتخار آن، رویای چند سال پیش کره ای هاست که آرام آرام به واقعیت تبدیل می شود.
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو


 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی , مقایسه , جنسیس , 2017 , G80






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

وحید
0

جالبه که کره جنوبی و ایران تقریبا همزمان وارد عرصه ی خودروسازی شده اند
اما این کجا و آن کجا . . .
20:34  1396/08/18
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
2

راه درازی در رقابت با بزرگان بازار داره.بهتره روی بازارهای نوپا تمرکز کنه. اما هنوز نفهمیدم چه حرف جدیدی بین لوکس ها برای گفتن داره و چه هویت و فلسفه ای رو میخواد برای خودش در پیش بگیره.
21:53  1396/08/08
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 : سلام خبری نیست من نقدی ثبت نام کردم ماشین آماده وتمام مدارک آمده تهران تعطیل شده و تنها کار تحویل درب کارخانه
رسول : هیچی . من هفته ی پیش فاکتور شدم ولی هیچ خبری از پلاک شدن و تحویل نیست .
بهارj7 ثبت نام فروردین ماه : سلام دوستان در شرایط وظیفه طرف قرارداد چی هست ؟ایا میشه امیدوار بود یا خیر ؟
علی : از فاکتور نشده های اسفند چه خبر؟
جعفر : ایران خودرو داره فاکتور میکنه، سایپا هم خفه خون گرفته، هشکیم معترض نیست همچی گل بلبل هس
ایگل کرمان : برای من 3 بهمن هنوز شاسی نشدم
تیتان ۲ دی فوق‌العاده : سلام ماشین من پلاک شده سندش هم اومده نمایندگی ولی خودش هنوز بارگیری نشده
شاهین G : بعد از اسفندی ها فروردین فاکتور میشه یا اردیبهشت ؟؟؟کسی فروردین تکمیل وجه انجام داده ؟؟
علی بیدل : سلام آقا با این وضع جنگ اصلا ماشینی هم باقی میمونه که بخوان تحویل بدن ؟ دارم روانی میشم حیف پولم که تو این وضعیت هر لحظه ممکنه بسوزه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
10اسفند : آخرین فاکتور 6اسفنده.شما خودت هروقت فاکتور شدی خبر بده
اریزو6پرو..... : سلام برا ما تحویل12اردبیهشت بود کو دروغ میگن دیروز زنگ زدم صدای مشتری خوب از خجالت خجالتشون دراومدم بعد زنگ زدن میگن پشت گوشتو دیدی خودرو تو دیدی الان تواین شرایط ندن بهتره تا بیارم بیرون بنزین نیست و ....بمونه همونجا بهتره
تیگو 8 : اگه فاکتور شده و بیمه و پلاک وام واریز شده
دانیال : سلام دعوت نامه سایپا آمده واسه بهمن چقدر باید بریزیم
علی : همین الانم خورده
207 : ماهم موندیم نمیدونیم چیکار کنیم..یه شماره ای که پاسخو باشه هم نیست..من پرسیدم از یه نفر گفتن اگه واریز نکنین 100 درصد افزایش قیمت بهتون میخوره در مرحله بعدی واریز
علی : زنگ بزنیم ایرانخودرو مهلت بیشتری بدن برا دعوتنامه مرداد
سورن 31 خرداد : نزدیک فاکتور هستید 31 خرداد آنروز فاکتور و تخصیص پلاک با هم
حمید : سلام دوستان من تحویل 31اردیبهشت بودم فاکتور شده برام دیروز
زینب اپشنال 4 مرداد : سمای عزیز چ تاریخی فاکتور شدید؟