خیز سایپا برای افزایش سهم از بازار جهانی

 

خیز سایپا برای افزایش سهم از بازار جهانی

 
حدود ۱۰ ماه قبل و در حاشیه چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران، مدیرعامل سیتروئن گفت که همکاری سیتروئن و سایپا، راهبردی و برای بلندمدت طراحی شده است و امروز شاهد آغاز تولید آزمایشی خودروهای سیتروئن در خطوط کارخانه سایپا-سیتروئن(کاشان) هستیم.
 
همایش خودرو از آن دست رویدادهایی است که اهمیت مذاکرات قبل و بعد از همایش از خود رویداد می تواند بیشتر باشد زیرا مسیر حرکت و سرانجام مذاکرات و تفاهمات را روشن می کند.
 
در همایش بین المللی خودرو در سال ۹۵ که برای چهارمین سال رخ می داد شرکت های خودروسازی ایرانی و خارجی بسیار برای آینده کاری خود در بازار ایران تلاش و البته گفت وگو کردند. بسیاری از این گفت وگوها به تفاهم و برخی به عقد قرارداد منتهی شد که از این قبیل می توان به قرارداد سایپا و سیتروئن اشاره کرد که از نظر اهمیت در درجه بالایی قرار داشت.
 
حضور مدیرعامل شرکت سیتروئن در همایش و حضور مدیران خودرویی کشور و مدیران سایپا راه را برای مذاکرات چهره به چهره باز کرد و به همین دلیل یکی از مهمترین همکاری های خودرویی پس از برجام فی ما بین سایپا و سیتروئن کلید خورد.
 
براساس این گزارش، لیندا جکسون مدیرعامل سیتروئن در خصوص قرارداد همکاری مشترک با سایپا می گوید: این همکاری در استراتژی جامع گروه پژو-سیتروئن جایگاه ویژه‌ای دارد و همانطور که در اظهارات مدیران ارشد مجموعه پژو–سیتروئن اعلام شده است، سیتروئن و سایپا با یکدیگر یک پیوند ۵۰ ساله داشته و کمتر شرکتی در دنیا وجود دارد که سیتروئن با آن چنین پیوند محکمی با چنین قدمتی داشته باشد. ما تلاش می کنیم این پیوند هر سال توسعه بیشتری یابد.
 
اظهار نظرهای مدیران شرکت فرانسوی و استقبال از حضور در صنعت و بازار خودروی ایران این نوید را می دهد که در دور جدید قراردادهای خودرویی این خودباوری در نزد طرف ایرانی به اندازه ای رشد کرده است که دیگر شرکت های طرف قرارداد تنها به فکر صادرات محصول نهایی به ایران نبوده و تولید همراه با صادرات را برای آینده کاری خود انتخاب کرده اند.
 
بی شک برند سیتروئن یکی از محبوب ترین برندهای خودرویی در ایران و جهان است و شاید زانیتا و دلبستگی ایرانیان به این خودرو شاهدی بر این ماجرا باشد که ایرانیان از کیفیت محصولات سیتروئن خاطره بدی به یاد ندارند.
 
فعالیت دوباره سیتروئن و سایپا در قالب یک شرکت جوینت ونچر و تعهد شرکت فرانسوی برای صادرات ۳۰ درصد از محصولات جدید در بازار جهانی، از چند منظر قابل بررسی است.
 
اول آنکه با تشکیل یک شرکت مشترک، بحث استفاده از قابلیت های مجموعه های ایرانی به خوبی دیده می شود و در ادامه راه، طرف فرانسوی می تواند با ورود تکنولوژی و دانش فنی، صنعت خودروی ایران را متحول نماید یعنی درست همان کاری که سال ها پیش رنو در هنگام عقد قرارداد تندر۹۰ انجام داد و بخشی از صنعت خودرو و البته قطعه سازی کشور به روز شدند.
 
همانطور که اشاره شد قطعه سازان طرف قرارداد با سیتروئن نیز می توانند با طرف های ایرانی جوینت شده و موجب حضور ایرانیان در بازارهای بین المللی و البته تقویت کیفیت تولیدات ایشان شود.
 
از طرفی با تولید مشترک سایپا و سیتروئن و صادرات ۳۰ درصد محصولات به بازارهای جهانی، می توان امیدوار بود که سایر تولیدات سایپا در صورت دستیابی به کیفیت و استانداردهای بین الملی، بسیار راحت تر بتوانند راه خود را برای حضور در بازارهای منطقه و شاید کمی دور تر باز کنند.
 
استفاده از تمام ظرفیت خالی مانده سایپا کاشان که حالا با نام سایپا سیتروئن نامیده می شود می تواند به اقتصاد مناطق شهری و روستایی مجموعه خودروسازی کاشان نیز کمک کند و بخشی از سرمایه گذاری انجام شده در شهر کاشان که بی استفاده رها شده بود با تولید خودروهای با کیفیت سیتروئن و با ارزش افزوده بسیار بالا به ثروت ملی کشور بازگردد.
 
بی شک بخشی از صنعت خودروسازی و صنعت قطعه سازی کشور به دلیل برخی اتفاقات اخیر با ضعف های بسیاری رو به رو شده و شاید به همین دلیل نیز بخشی از تولیدات سال های گذشته از نظر کیفی سازی در حد بسیار خوبی قرار نگرفت و فرصت همکاری با برندهای برتر می تواند این ضعف ها و کاستی ها را با سرعتی بیشتر بهبود بخشد.
 
از این رو می توان توافق سایپا و سیتروئن را به عنوان برگ زرین دیگری از فرصت های همایش های بین المللی صنعت خودرو به خصوص همایش چهارم دانست و ابراز امیدواری کرد که در همایش پنجم از این دست اتفاقات مهم و البته بیشتر نیز رخ دهد.
 
 

منبع

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سایپا , سایپا کوییک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سیاوش : ببخشید ۱۹۰۰تا۲۰۰ هزار
سیاوش : خبر از طرف مدیر ارتباطات سایپا رضا حسینی درچندین سایت منتشر شده درگوگل سرچ کن تسنیم و...بامزمون خبر شگفت انگیز ویا خبرتازه وجذاب برای مشتریان سایپا لطف کن سرچ کن و کامنت بزار
شاهین : آبان ماه نوبت دوم واریزیتون هست که براتون اس ام اس میاد
شاهین : مبارک باشه...الهی که به شادی سوارش بشین
شاهین گی : میگن ۱۱ آذر امروز فاکتور شده ،درسته؟؟
مالک : یکم اسفند همون روز اول تکمیل وجه و سخا هم یکم
ایمر x5 : کرمان موتور دزد و ساسان فیروزی کلاهبردار سود تاخیر نمیده حتی با شکایتم یه سال طول میکشه تا سود تاخیر بده دادگاه مفتح طرف اینا هست چون برای اونا ثبت نام سازمانی میکنه تحویل فوری تا رسانه ای نشه مثل مدیران خودرو و ۴ردا موتور این پول نمیدن امسالم با قطعی برق و کمبود قطعه تحویل ها بالای ۴ماه تاخیر دارن یکیش خود من
شاهین جی : سلام خوش خبرباشید مبارکه الاهی شکر بلاخره تلسم شکست من هم فروش فوری پذیرش ۲۸ آذر هستم هنور فاکتور نشده انشالله زودتر فاکترشیم
متخصص : سلام آبان مرحله دوم تازه واریز میکنید دیگه ماشین چقدر تاخیر بخوره خدا میدونه
مالک : یکم اسفندم هم تکمیل وجه و سخا باهم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید : با قیمتهای شما خوب بازار آزاد میگرفتم دیگه
رانا پلاس : سلام رانا پلاس کسی اطلاع داره کی شروع به فاکتور میکنن
اا : سلام مدل قدیم 315 دمای آب اکثر مواقع رو 90 وسط هست طبیعیه
مژگان : سلام ماشین های ساینا با چقدر تاخیر داده میشه
پری : سلام من پیش فروش 6ماه ام پی پرداخت204تپمان ریختم بهمن. ماه تحویل تیر ماه سود مشارکت میدم بهمون یانه
پرستو : سلام من پیش فروشم تحویل 30تیرماه واریز مرحله دوم کی برام پیام میاد
میلاد : سلام دنا تحویل 30 اسفند ام هنوز فاکتور نشده دنا اتومات اپشنال سفید
محمد 19مهر : چه یک نفر چه صد نفر هرکس به خاطر حق خودش بیاد که اونجا منتظریم
محمد 19مهر : گلون قارداش خوش گلیب سیز صابا زیق یاخاجایخ سایپانن قاپوسونا
اف ایکس : ای بابا اینا همه شایعه هست به مرگ میگرن که به طب راضی بشی 100 میگن که به 30 راضی بشی