پهلوانی از شرق: بررسی هاوال H9 مدل 2018

 

پهلوانی از شرق: بررسی هاوال H9 مدل 2018

 
هاوال یکی از سرشناس‌ترین شرکت‌های خودروسازی چین است که به همراه برندهای زیرمجموعه سایک موتورز نظیر MG و LDV، فکر افزایش فروش محصولات خود در بسیاری از بازارها از جمله استرالیا را در سر می پروراند. اما با توجه به وجود تعدد برندها در بازار استرالیا، شرکت‌های چینی کار سختی در پیش رو دارند.
 
 
شاسی بلند پرچمدار شرکت هاوال به نام H9، در نسخه جدید خود برخی از کاستی‌های ورژن قبلی را اصلاح نموده و به دنبال افزایش سهم خود از بازار است. اما وقتی که می‌شود با قیمت مشابه، خودروهایی مانند هیوندای سانتافه سطح پایین، مدل‌های پایه کیا سورنتو و نسخه دیزلی میتسوبیشی پاجرو اسپرت را خریداری نمود، چه دلیلی دارد که سراغ یک برند چینی برویم؟!
 
پهلوانی از شرق: بررسی هاوال H9 مدل 2018
 
 
مدل 2018 شاسی بلند H9 با توجه به نظرات مشتریان محلی بازتولید شده و دارای برچسب قیمتی 41,990 دلار برای نسخه lux و 45,990 دلار استرالیا بابت ورژن اولتیمیت است که نسبت به قبل منطقی‌تر به نظر می‌رسند.
 
پیشرانه این خودرو یک موتور 4 سیلندر دو لیتری توربوشارژ است که توان خروجی آن از 215 اسب بخار به 241 اسب بخار رسیده و گشتاور آن با 26 واحد افزایش، به 350 نیوتن-متر گسترش یافته است. این گشتاور به لطف افزایش نسبت تراکم سیلندر به رقم 1:10، از دور موتور 1800rpm در اختیار راننده قرار می‌گیرد. ظرفیت یدک کشی این خودرو 2500 کیلوگرم بوده و مصرف سوخت آن معادل 10.9 لیتر بر صد کیلومتر است، 10 درصد بهتر از جیپ گرندچروکی.
 
پهلوانی از شرق: بررسی هاوال H9 مدل 2018
 
وظیفه انتقال قدرت در این خودرو به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، ساخت ZF آلمان سپرده شده که به جای نمونه شش سرعته قبلی به خدمت فراخوانده شده است و دارای حالت دستی و اسپرت به همراه پدل-شیفتر است.
 
 
قوای محرکه کار خود را به طرزی قابل احترام انجام می‌دهند و با وجود وزن 2230 کیلوگرمی این جانور، تنها زیر ده ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. پاسخگویی پیشرانه مناسب است و قدرت متعادلی را ارائه می‌دهد. H9 یک خودروی شاسی بلند خانوادگی است که از دیفرانسیل عقب قفل شونده ایتون استفاده می‌کند. سیستم تعلیق در جلو از نوع جناغی دوبل و در عقب به صورت چند اتصاله است که باعث شده تا کنترل بدنه این خودرو در مسیر مستقیم و همچنین هنگام عبور از پیچ‌ها، شایسته یک کراس اوور شاسی‌بلند نباشد.
 
پهلوانی از شرق: بررسی هاوال H9 مدل 2018
 
استفاده از تایرهای کومهو بر روی رینگ‌های 18 اینچی، سواری راحت‌تری را فراهم آورده و عبور از شیارهای کوچک را با نرمی بیشتری همراه نموده است. عملکرد فرمان هیدرولیک با سطح مقاومت پایین، باعث سهولت پیچیدن شده است. اما حین عبور از پیچ‌های متوسط ضرباتی در غربیلک فرمان حس می‌شود و صدای لرزش درب کاپوت در عبور از ناهمواری ها آزاردهنده است.
 
نقطه قوت این خودرو در قابلیت‌های آفرود آن نهفته است که چه در حالت استاندارد و چه با کیت تعلیق آیرون-من، قابل تحسین است. ما با این خودرو موفق شدیم از شیبهای 40 درجه بالا برویم، از آبی به عمق نیم متر گذر کنیم و از مسیر صخره‌ای عبور نماییم.
 
پهلوانی از شرق: بررسی هاوال H9 مدل 2018
 
ارتفاع کف آن از سطح زمین برابر 206 میلیمتر است و حالات آفرود مبتنی بر تکنولوژی در این خودرو موجود هستند که شامل حالت‌های set and forget، مسیر سنگریزه، مسیر برفی و یا گل آلود، و حالت دنده کشی رنج-کوتاه 4L، می‌شود. در ضمن هاوال سیستم HDC را برای کاهش بیشتر سرعت در سرازیری، ارتقا داده است. به جرأت می‌توان گفت که این خودرو از نظر آفرود چیزی از رقبای صاحب نام خود کم ندارد.
 
اما نکته ای که نمی‌توان با قطعیت راجع به آن نظر داد، یه دوام این خودرو در بلند مدت مربوط می‌شود و شاید گارانتی پنج ساله آن، تاحدی موجب تسلای خاطر مشتریان H9 شود.
 
 
در داخل کابین نیز با داشبوردی ساده و بروز مواجه هستیم که از نظر متریال با کابین جیپ گرند چروکی قابل مقایسه است. اهرم تعویض دنده، سطوح تماس و متریال متضاد به کار رفته در کابین، در سطح قابل قبولی قرار دارند. در پشت غربیلک فرمان نیز یک صفحه بزرگ سرعت سنج دیجیتالی TFT با نشانگر الکترونیکی سرعت وجود دارد.
 
پهلوانی از شرق: بررسی هاوال H9 مدل 2018
 
نسخه پایه H9 به طرز مناسبی از تجهیزات و امکانات مختلف غنی شده است. سانروف، حسگرهای جلو و عقب، دوربین دید عقب، نمایشگر نقاط کور، هشدار انحراف از مسیر، هشدار ترافیک پشت سر، صفحه نمایشگر لمسی هشت اینچی، مسیریاب ماهواره‌ای، سیستم صوتی با ده بلندگو و تهویه با تنظیمات سه گانه، تجهیزات استاندارد آن هستند. شش ایربگ و قابلیت نصب ایزوفیکس را به آنها اضافه نمایید. همچنین با پرداخت 4000 دلار دیگر می‌توانید از سانروف بزرگتر، صندلی‌های شبه چرمی مجهز به گرمکن و سردکن و ماساژ دومرحله ای، سیستم صوتی اینفینیتی، چراغ‌های زنون و صندلی‌های ردیف سوم با قابلیت تاشدن به صورت الکتریکی را بدست آورید.
 
 پهلوانی از شرق: بررسی هاوال H9 مدل 2018
 
عملکرد صفحه نمایشگر لمسی مناسب است اما کارکردن با منوی آن کمی مشکل است. اثری هم از کارپلی و اندرویداتو مشاهده نمی‌شود. صندلی‌های عقب بزرگ و راحت هستند و در بالای آنها چراغ مطالعه وجود دارد. تهویه قابل تنظیم نیز موجبات آسایش بیشتر سرنشینان عقب را فراهم آورده و دید به بیرون، به واسطه پنجره‌های بزرگ کاملا مناسب است. در ضمن صندلی‌های ردیف سوم هم به اندازه کافی جادار بوده و از تهویه برخوردار هستند.
 
 
هاوال H9 خودروی خوبیست که هم برای مصارف خانوادگی مناسب بوده و هم قابلیت آفرود سطح بالایی ارائه می‌دهد اما با وجود رقبایی نظیر هیوندای و کیا، تصمیم به خرید این خودرو تا حد زیادی مشکل است و اگر شما عزم خود را برای تصاحب آن جزم نموده‌اید، بهتر است بدانید که اصلا کار مضحکی انجام نداده‌اید.
 
 
 
 

منبع

پدال

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , هاوال H9






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

محمد
1

من الان سه سال ماشین چینی دارم (X60) و واقعا ازش راضیم. کیفیتش از ماشینهای ایرانی خیلی بیشتره
12:40  1397/01/19
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یه مقدار دیگه طاقت بیاری مال ما هم میاد فقط عجله نکن لطفا
X5 : سلام دوستان.یه راهنمایی بدید.به نظرتون برا تحویل باید کارشناس رنگ ببرم با خودم؟
نازنین : سلام دوستان مال من اومد مال شما چی هنوز نیومده؟؟؟؟پیام تکمیل وجه رومیگم
شاهین پلاس۱ : وقتی یه شرکت زیر نظر دولت باشه انقدر بی صاحب باشه اوضاع بهتر از این نمیشه چی شون درسته این درست باشه توقع ما هم زیاد اگر این مردم نبودن شماها از گشنگی میمردین شرف ندارید که انقدر این مردم و اذیت میکنید خدا نگزره ازتون
سیاوش x5 : سلام عزیزان ثبت‌نام ۲۸ اسفند تحویل سیستمی۲۸تیر فاکتور ۲۰ مهر ارسال مدارک ۳ ابان شهر بندرعباس زنگ زدن امروز بریم تحویل بگیریم جهت اطلاع
آرش : بدبختی کوییکم معلوم نی کی بدن🤨
آرش : منم جی ال بودم ۲۸۲پارسال واریز کردم موعدم آذر بود که تبدیل به کوییک زدم ۱۵۰ هم واریز کردم حالا خدا داند کی بدن
مهدی : سلام از من به شما نصیحت من الان ۲ ماه هست که ماشین زیر پام هست تلکی منتظر جی نباشین فقط جی ال میدن اونم به زور
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
قنبر نیسان : داداشای عزیز اگه اکستند پلاک شده شماره پذیرش اعلام کنید حداقل بدونیم چی به چیه حداقل اینجا راستشو بگین اینجا فقط یه نفر گفته دیروز غروب اکستند دوگانه پلاک شده
30مهر : من فاکتور نشدم شما شدی؟
دنا 6 دنده : سلام یه هفته نهایتا10روز
پانا 30 مهر : دوستان 30 مهر کسی فاکتور شده پانا رینگ پلاس.اونایی که شدن سبز بزنن
احسان : طرح فرسوده ساینا دوگانه اخرین تحویلی مال تکمیل وجه برج چند کسی میدونه کسانی تازه تحویل گرفتن اطلاعات به ماهم بدید چقدر تاخییر دیگه
سعید اتو فلز 30 دی : بله،من 5 ابان تکمیل کردم،9 تبدیل زدم،12 فاکتور شد و 13 پلاک.
نیسان دوگانه اکستند : نیسان ابی یا اکستند؟
کوییک اس شهریور : الان اونایی فاکتور شدن جلوی شماره گذاری چی نوشته براشون؟من یه هفته فاکتور شدم نوشته در انتظار بازدید افسر
محمدحسین : اگه ب خواد اینجوری پیش بره 31شهریورو آخر آذرماهم نمیدن
محمدحسین : داداش110فایده نداره من ازهمه خواهش میکنم به 136هم زنگ بزنن شکایت ثبت کنن فقط 2دقیقه وقط میگیره