چرا پیشرانه بی ام و M8 GTE، بهترین ۸ سیلندر دنیا است؟

 

چرا پیشرانه بی ام و M8 GTE، بهترین ۸ سیلندر دنیا است؟

 
بی‌ام‌و موتوراسپرت جزئیات فنی جدیدی از پیشرانه خودروی مسابقه‌ای بی‌ام‌و M8 GTE منتشر کرده است؛ گفته می‌شود که این پیشرانه بر اساس مدل موجود در نسل کنونی بی‌ام‌و M5 طراحی می‌شود.
 
اواخر شهریور ماه امسال بود که بی‌ام‌و موتوراسپرت در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ از مدل جدید خودروی مسابقه‌ای خود با نام  M8 GTE رونمایی کرد؛ حالا نخستین تصاویر از کوپه سری 8 بی‌ام‌و منتشر شده است، که نشان می‌دهد خود را برای اولین نمایش رسمی در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ آماده می‌کند. عکس‌های جاسوسی از چند ماه گذشته نشان می‌دهد کوپه جذاب بی‌ام‌و سری 8 در مراحل نهایی خود قرار دارد و این خودروی مسابقه‌ای حتی برای مسیر پیست نیز آماده شده است. برند باواریایی در حال حاضر جزئیات فنی جدیدی در مورد پیشرانه کوپه اسپرت بی‌ام‌و M8 GTE منتشر کرده است.
 
خودروی مسابقه‌ای بی‌ام‌و M8 GTE در فصل ۲۰۱۸ مسابقات اتومبیل‌رانی از جمله مسابقات قهرمانی استقامت (FIA WEC) و مسابقات ۲۴ ساعته لمانز  رقابت خواهد کرد. خودرو با استفاده از پیشرانه ۴.۰ لیتری خورجینی هشت سیلندر با کد داخلی P63/1، بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ اسب بخار قدرت (بسته به مشخصات) تولید می‌کند. خودروساز می‌گوید که این پیشرانه کارآمدترین و بهترین پیشرانه مسابقه‌ای بی‌ام‌و موتوراسپرت تاکنون است و توسعه آن نیازمند طراحی حداقل ۵۰۰ نقشه ترسیمی از پیشرانه و حداقل ۵۰۰ ترسیم از سیستم محرکه بود.
 
پیشرانه در واقع بر اساس پیشرانه مورد استفاده در نسل فعلی بی‌ام‌و M5 طراحی شده و با ورودی از بخش M بی‌ام‌و توسعه یافته است. جالب توجه است بدانید برخی از قطعات پیشرانه مانند بلوک سیلندر و سرسیلندر در نمونه مسابقه‌ای بدون اصلاح نسبت به نسخه تولیدی استفاده می‌شود. علاوه بر این پیشرانه خودروی مسابقه‌‌ای با استفاده از تقریبا ۱۰۰۰ قسمت منحصربفرد ساخته می‌شود، که حدود ۷۰۰ تا از آن‌ها به طور خاص برای واحد P63/1 توسعه یافته است.
 
برخی از عناصر سفارشی پیشرانه کوپه اسپرت بی‌ام‌و M8 GTE عبارتند از هندسه اتاق احتراق، از جمله درگاه‌های ورودی و خروجی، سیستم‌های ورودی و خروجی، و توربوشارژرها که به طور کامل بازطراحی شده‌اند. بی‌ام‌و می‌گوید تمام این تغییرات در تولید پیشرانه خورجینی هشت سیلندر همراه با یک واحد کنترل الکترونیکی جدید در پیشرانه است که باعث می‌شود سطح کارایی آن بسیار بالاتر از ۴۰ درصد برسد و پاسخ لحظه‌ای دریچه گاز و تحویل خطی پیشرانه نیز به بهترین شکل ممکن باشد.
 
 
 
 

منبع

زومیت

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , پیشرانه , موتور , هشت سیلندر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : قطعا باید فاکتور میشدی یه پیگیری کن شاید مشکلژ داشته باشه
رضا : پس برای من که 14 آذر 1403تکمیل وجه کردم تحویل فوری نود روزه ببوده چی میشه تا کی منتظر بمونیم
سهند s : لعنت به سایپا همه رو اسیر کرده
سروش ۱۴ اردیبهشت : ما هم فاکتور نشدیم فکر کنم چون پیامک تغییر رنگ دادن تا ۲۹ فرصت دادن گذاشتن بعد ۲۹ فاکتور کنن که اونایی که تغییر رنگ دادن با هم فاکتور کنن
تارا دستی فوق العاده مادران : سلام دوستان من زنگ زدم نمایندگی گفت با قطار میارن ماشینو بنظرتون چند روز طول میکشه بیارن اگه کسی اطلاع داره راهنمایی بکنه ممنون میشم ارومیه هستم
X5 : زنگ زدم کرمان گفت هفته دیگه ۲۰۰ میلیون افزایش قیمت قطعی میاد خوشحام واقعا چون من که گرفتم ماشینمو
حسین : میگن درب سایپا تجمع برگزار شده کسی خبری داره که چی شد؟
جی ۷ تیر : این هفته هم تموم شد یه ابلهی هی میومد مینوشت وسط هفته با افزایش قیمت دعوتنامه میاد کو کجاست ، باز میاد مینویسه هفته ی دیگه با افزایش قیمت 🤣🤣
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سایپا حروم خور : ایران خودرو همه کاراش کارشناسی شده هست که مردم و راضی نگه داره ولی مدیران نالایق سایپا مردم و دربه در و بیچاره کردند میدونی چند تا خانواده بخاطر ناکارآمد بودن مدیران سایپا از هم جدا شدند چون به امید اینکه با ماشین درآمد داشته باشند که خرج زندگیشون و بدن. تف بروی مسئول بی کفایت. تف بروی اونی که میتونی کاری کنه ولی از مافیا می ترسه تف بروی مسئول و هیئت نظارتی که داد مردم نمیرسه. الان برو ببین بازار آزاد تا دل بخواد ماشین صفر ریخته. چرا سایپا باید با دلان کار کنه ولی قرداداشو عملی نکنه چون پشتشون پره پنجاه ساله
کوئیک ار اس : رفتیم شکایتم کردیم گفتن قرارداد بستید بهتون دیرکرد میدن دیگه باید چیکار کنیم ؟
امام زمان کوییک : امیدوارم rs هارو به sتبدیل کنن. ما بخاطر یه رنگ مشکی سقف 30میلیون تومن اضافه بدیم. اقا نخواستیم همون s رو برامون تبدیل کنبن
جواد حانعلی : آنکس که در مقابل ستمگر تسلیم می شود نیمی از تقصیر را در ظلم دارد. وای وای مرگ سایپا و پارس خودرو لعنت هر چی ترسو قلبم به درد می آید وقتی این همه بزدل را می بینم. شما ها برای گرفتن حق خود هم منتظر معجزه هستید. وای وای
اطلس جی : سلام منم 25 اسفند 403تکمیل وجه کردم و هنوز خبری نیست الان زنگ زدیم نمایندگی .میگه برید شکایت کنید ما کاره ای نیستیم
علی : آقای محترم نیسان آشغال میزنع اون روز نمایندگی خرم اباد نیسان تحویل دادن بعد از یک ساعت پس اوردن گفت درش بسته نمیشه صاصفکار شرکت اومد گفت ستون ماشین شرمت دو سانت کوتاده زده به همین خاطر بسته نمیشه سایپا عنو ورشکسته شده داره با سود پول مردم میچرخه اون ماشین که شما میکید یا ژاپنی یا فرانسه اینا تولید داخل هستن قطعات مشهد تبریز گلپایکان و کوچهه کرح میزنن ساینا نه فرانسه نه ژاپن داشتم داشتم حساب نیست دارم دارم حسابه نمیتونه بفروش بابک زنجانی شاید مشکل خل بشه سنگ الکی به سنه نزن مردم گرفتارن مسافر کشن بدبختن طلا فروختن مستاجرن بعد تو اومدی میگی سایپا ال بله برو پی کارت عامو
حدیث : بخدا 28 تیر اکمیل وجه کردم فعلا تخصیص گرفتار ششدیم
کوییک ،s : سلام بچه ها ،کسی می دونه بعد از فاکتور شدن چند روز بگذره ماشین رو تحویل میدن؟
کوئیک ار اس : لعنت خدا به پارس خودرو دوماهه ار اس روتیر گیر کرده هیشکی جواب مارو نمیده چی کار کنیم خدا دردمونو به کی بگیم
مسعود : میدونستی نباید سرمایه این مملکتو میبرد توی سوریه و عراق میریخت جلوی بیگانه میدونستی هرشخصی با هزار بدبختی پول ی ساینا جورکرده العان یک ساله بدون ماشین مونده میدونستی با همین پول ساینای آشغال میتونستیم بهترین خودرو روز دنیا را بخریم ولی اینا نمیزارن