سراتو، ساندرو و ال90 از اول دی 97 از رده خارج‌ می شوند

 

سراتو، ساندرو و ال90 از اول دی 97 از رده خارج‌ می شوند

 
دبیر انجمن خودرو سازان کشور با بیان این که حدود 13 استاندارد از تاریخ 97/10/01 در ایران اجباری می شود گفت: اگر این استانداردها در ایران اجرائی شود خودروهایی از قبیل .سراتو .ساندرو. ال90 . پراید. پژو و سمند از رده خارج خواهند شد. 
 
احمد نعمت بخش در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: منظور آقای یکه زارع مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو از بیان اینکه کمپانی بنز و بی ام و نمی توانند استانداردهای ما را پاس کنند در مورد خودروهای دیزلی بوده است.
 
  سراتو، ساندرو و ال90 از اول دی 97 از رده خارج‌ می شوند 
 
او ادامه داد: حدود 13 استاندارد از تاریخ 1/ 10/ 97 در ایران اجباری می شود و بدلیل اینکه در اروپا نیست پس خودروهای ما از استانداردهای بیشتری برخوردار خواهند بود و اگر این استانداردها در ایران اجرائی شود خودروهایی از قبیل .سراتو .ساندرو. ال 90 . پراید. پژو و سمند( چیزی حدود 900 خودرو ) از رده خارج خواهند شد. 
 
پیمان پیرایش مدیرکل نظارت براجرای استاندارد صنایع فلزی درسوی دیگر استودیو گفت: استاندارهایی که برای سال آینده اجباری خواهد بود از سال 93 مورد بررسی قرار گرفته و زمانبندی مشخصی برای آن در نظر گرفته شده است. 
 
او ادامه داد: نباید برای هر مشکلی نسخه بپیچیم و زمان اجرا کنار بکشیم . 
 
نعمت بخش در مقابل گفت: خودروسازان شرکتهای بنز و رنو برای ما نامه نوشته اند که 13 مورد از استانداردهای قید شده در لیست استانداردهای جهانی لازم و اجباری نیست. پس چرا ما باید آنها را رعایت کنیم. 
 
زاوه کارشناس صنت خودرو در ارتباط تصویری با این برنامه با اشاره به اهمیت بالای سلامت و جان مردم بحث محیط زیست و مقابله با آلودگی هوا و امنیت سرنشینان خودرو افزود: در لیست استانداردهای اجباری به مواردی اشاره شده که اصلاً زیرساختش وجود ندارد مثل وجود گزینه شناسایی خطوط خیابان ؛ وقتی ما خط کشی منظمی در خیابانها نداریم چطور می توانیم در خودرو های مان گزینه شناسایی خطوط را اجباری بدانیم . 
 
پیرایش در استودیو گفتگوی ویژه خبری گفت: در اروپا هم اجرای استانداردها نیازمند زمان است . 
 
نعمت بخش به دفاع از کمپانی سایپا گفت: خودروهای خانواده پراید همه استانداردهای آلایندگی هوا را پاس می کند و به آن ایرادی وارد نیست . 
 
او ادامه داد: چرا مردم ایران باید با سرانه درآمد سالانه کمتر از اروپایی ها از خودروهای پیشرفته بهره مند شوند، هنوز در ایران زیرساخت بسیاری از استانداردها وجود ندارد و پس اجرای اجباری برخی استانداردها هم ضرورتی ندارد. 
 
مدیرکل نظارت بر اجرای استانداردهای صنایع فلزی سازمان استانداردهم گفت: این سازمان بر اجرای استانداردهای خودرویی تا تاریخ اول دی 97 مصمم است و کوتاه نمی آید. 
 
پیمان پیرایش افزود: از سال 82 سازمان استاندارد‏، استانداردهای خودرویی را در حالی که هیچ زیرساختی نداشتیم به اجرا گذاشت و هم اکنون در 70 درصد استانداردهای خودرو خودکفا هستیم. 
 
وی گفت: با وجود پیشرفت هایی که در استاندارد خودرو داشته ایم باید گفت تست آزمون جاده ای پس از 15 سال همچنان به نتیجه نرسیده است. 
 
دبیر انجمن خودروسازان هم در این برنامه گفت: تصمیمی که سازمان استاندارد برای استاندارد خودروها گرفته است به معنای آن است که یک میلیون خودرو دیگر در کشور تولید نشود. 
 
احمد نعمت بخش افزود: در حالی که درآمد سرانه ایرانیان سالانه پنج تا شش هزار دلار و در اروپا بیش از 45 هزار دلار است چرا باید استانداردهای خودرویی ما از آنان بالاتر باشد. 
 
وی گفت: در تمام دنیا استانداردهای جدید را برای خودروهای موجود در نظر نمی گیرند و این استانداردها برای خودروهای جدید در نظر گرفته می شود در حالی که در کشور ما اینگونه نیست. 
 
نعمت بخش افزود: در دو سال گذشته شورای رقابت تنها پنج درصد افزایش قیمت برای خودروها در نظر گرفت در حالی که در همین مدت قیمت مس 88 درصد‏، فولاد 66 درصد، سرب 46 درصد و پلاستیک 30 درصد افزایش یافت. 
 
دبیر انجمن خودروسازان گفت: در حالیکه برای خودروی دیزلی استاندارد یورو(4) تکلیف شده است سوخت مناسب آن وجود ندارد. 
 
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو هم در این برنامه گفت: قطعه سازان آمادگی ساخت قطعات مناسب با استانداردهای جدید را دارند اما هر کدام از این استانداردها را که بخواهیم برای هر کدام از خودروها پیاده کنیم به طور متوسط هشت میلیون تومان افزایش قیمت خواهیم داشت. 
 
مازیار بیگلو افزود: اگر استانداردهای جدید خودرو از اول دی 97 اجرایی شود شاهد کاهش تولید خودرو خواهیم بود و 700 هزار فرصت شغلی در صنعت قطعه سازی خودرو از بین خواهد رفت. 
 
وی گفت: برای کنار گذاشتن پراید و 405 باید ابتدا به فکر جایگزین آن باشیم.
 

source

car

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سراتو , ال90






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Nazi : خوش خبر باشید انشالله ما هم به زودی فاکتور شیم
فروردین : چرا فاکتور فروردین شروع نمیشه خوب اتومات بدن بجای دنده دارن که ...
احمدوند t8 شهرری : سلام به من دیر تحویل دادن از طریق دفتر خدمات قضایی و در شورای حل اختلاف ۳۰ روزه خسارت گرفتم البته تا صدور فاکتور و هزینه دادرسی هم گرفتم
شاهین جی ۱۱ آذر : شماره پذیرش تون چنده؟؟
مهدی پلاس : گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها اعلام کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا حسینی مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. وی ادامه داد: برخی از آمارهای منتشر شده در فضای مجازی با واقعیت فاصله دارد و گروه خودروسازی سایپا از ابتدای امسال حدود 30 هزار دستگاه خودرو تولید و فاکتور کرده است و هیچ مشکلی بابت عرضه خودرو از سوی این گروه خودروسازی وجود ندارد. مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اخذ مجوزهای لازم برای ادامه تولید در شرکت بن رو گفت: با همراهی و درایت مسئولین مربوطه و اخذ مجوزهای لازم از فردا شرکت «بن رو» به مدار تولید برمیگردد و با اضافه شدن تولید در این شرکت، تولید گروه سایپا به مرز 1900 تا 2 هزار دستگاه در روز می رسد. وی تاکید کر
شاهین : من پذیرش 14 آذر هستم ان شاالله ک فاکتور بشیم هر چ زودتر
مهدی شاهین پلاس اسفندی : منظورش روزی1900 الی 2000 می باشد
حسن : شمابین تاراودناانتخابتون کدوم هست داداش؟؟
متخصص : سلام بله ۱۱ آذر فاکتور شده
رضا : دوستان مدیر ارتباطات شرکت سایپا امروز مصاحبه کرده و گفته طی چند هفته آینده تمام خودروهای مشتری ها بهشون تحویل داده میشه گویا مشکلاتشون حل شده و از فردا روزی ۲۰۰۰ خودرو تولید میکنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند : دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند موعد تحویل 31رفروردین بود که در زمان تکمیل وجه گفتند 3 ماه تحویل میدن میشه 5 خرداد تحویل اما 10 اردیبهشت فاکتور شد و 11 اردیبهشت پلاک و الان توی،صدور اسناد
اطلس دی : غلط کردید شما که نمیتونید ماشین بدید ثبت نام کردید پول مردمو خوابوندید تو حساب شرکتسودشو میبرید حرومزادها اگر راست میگید شاهین بدید اطلس ندارید.کوئیک خر سوار میشه؟ باید ماشین مردمو بدید تبدیل هایی که فرستادید به درد عمه تون مبخوره.
کیوان : سلام دوستان ما هفته قبل تجمع کردیم خیلی خوب بود فقط تعدادمان کم بود این بار با نفرات بیشتری اعتراض می‌کنیم وحق خودمون رو میگیریم
حسن دوگانه : حودروی من فکر کنم از سایت تبریز بیاد .خودم سرخس هستم اول میاد تهران بعد مشهد و در نهایت سرخس .فکر کنم بعد از فاکتور دو ماه طول بکشه برسه به دستم کجا برم تو نیمه راه تحویل بگیرم به نظرتون
تبریزی : آره با سود مشارکت میتونی خانه بخری
نیلوفر : دوستان عزیز..کوییک جی اکس ال از تحویلی خرداد کسی دعوتنامه براش صادرشده....؟؟؟؟؟
حمید رضا : سلام می خواستم بدونم 6بهمن تکمیل وجه کردم موعد تحویل خودرو 14اردیبهشت هستش مثل اینکه تاخیر داره وهنوز هم فاکتور نشده چطور کسانی که دیرتر تکمیل وجه کردن فاکتور شدن اگه به ترتیب هستش این چه ترتیبیه لطفاً راهنمایی کنید چکار باید انجام بدیم
نویان : درود دوست گرامی چقد کاشان علافی داره تا ماشین تحویل بگیری؟
اشتری : چرا چرت میگی.خودم اینترنتی 124 ثبت شکایت کردم تأیید شده
توحید ارومیه : اقا متین شما هم عین علوی که نوشتم هستین.حدودا 12ت