با این کارها به خودروی خود صدمه بزنید!

 

با این کارها به خودروی خود صدمه بزنید!

 
برخلاف سایر کشورها، ماشین در وطن ما حکم سرمایه دارد. پراید را به ۲۰ میلیون می‌خریم و در سال پنجم با ۲۰۰ هزار کیلومتر کارکرد به همان قیمت می‌فروشیم! طبیعی است که در چنین شرایطی نگهداری از سرمایه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و حتی مالک حاضر است در گرما از فشردن دکمه‌ی کولر خودداری کند، که مبادا بلایی سر کولر ماشین نازنینش بیاید! در این بین کسانی نقطه‌ی مقابل این افراد هستند و زحمت زیادی برای اوراق کردن هر چه زودتر ماشینشان می‌کشند! ۱۰ تا از مهلک‌ترین عادات این گروه را برای شما در سایت کارنوتر لیست کردیم، اگر طول عمر خودرو برایتان اهمیت دارد اینجا جای شماست! این عادات را آویزه‌ی گوش کنید و هرگز انجام ندهید!
 
۱. سرویس روغن را به موقع انجام نمی‌دهند
 
درست است که روغن در خودرو حکم خون در اندام انسان را دارد، ولی زیاد برای کنترل سطح روغن وسواس به خرج نمی‌دهند، حتی کیلومتر تعویض روغن و کارکرد روغن برایشان اهمیت چندانی ندارد. تازه گرید و استاندارد روغن کیلویی چند است؟ به عقیده‌ی این دسته از افراد تعویض روغنی‌ها استاد دستورالعمل هستند و خودشان بهترین روغن را برای شما انتخاب می‌کنند.
 
۲. باد لاستیک‌ها را کنترل نمی‌کنند
 
این افراد تنظیم باد تایرها را فقط سالی یکبار قبل از مسافرت‌های نوروزی انجام می‌دهند و برایشان هیچ اهمیتی ندارد که کنترل منظم فشار باد تایرها باعث کاهش مصرف سوخت، عمر بیشتر لاستیک‌ها و مجموعه‌ی فرمان و تعلیق و افزایش قابلیت ترمزگیری می‌شود!
 
۳. توربو راخُنک نمی‌کنند
 
گونه‌های پیشرفته‌ی این دسته از افراد، در پشت رُل خودرو‌های توربوشارژ قرار می‌گیرند، آنها تا حد امکان بر پدال گاز می‌کوبند، در این حالت پره‌های توربو با سرعت ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار دور بر دقیقه می‌چرخند و حرارت بسیار بالایی تولید می‌کنند. برای آنها خنک شدن توربو واژه‌ی غریبی است، پس به محض رسیدن به مقصد خودرو را خاموش می‌کنند و شانس گردش روغن در توربو و خنک شدنش را صلب می‌کنند!
 
۴. خودرو را گرم نمی‌کنند
 
به عقیده‌ی این افراد خودرو به محض روشن شدن آماده‌ی حرکت است، حتی می‌توانید با بیشترین دور با موتور خُنک رانندگی کنید، مگر آهن گرما سرما می‌فهمد؟ آنها متوجه نیستند که خودرو باید بعد از استارت با کمترین دور تا رسیدن به دمای ایده‌آل رانده شود.
 
۵. برای کمترین مسافت هم از ماشین استفاده می‌کنند
 
مقصدشان سبزی فروش سرکوچه هم که باشد با خودرویشان می‌روند، استفاده‌ از خودرو برای مسافت‌‌های کوتاه علاوه بر افزایش استهلاک موتور باعث از بین رفتن کاتالیست کانورتر (کاتالیزور اگزوز) در کوتاهترین زمان ممکن می‌شود، فساد کاتالیزور هم باعث کاهش شتاب و افزایش مصرف سوخت می‌شود و برای جایگزین کردن آن نیاز به کمی دست و دلبازی دارید!
 
۶. دور بالا می‌‌روند
 
به صورت بی وقفه دور بالا رانندگی می‌کنند و پیشرانه را تحت فشار و استرس زیادی قرار می‌دهند.
 
۷. دستشان را بر جای نامناسبی تکیه می‌دهند
 
این دسته از افراد از اهرم تعویض دنده به عنوان تکیه‌گاه دستشان استفاده می‌کنند، از آن‌جایی که اهرم تعویض دنده در بیشتر خودروها به صورت مستقیم با مجموعه‌ی جعبه دنده در ارتباط است، انجام این عمل استهلاک شدید مجموعه را به همراه خواهد داشت.
 
۸. پایشان را بر جای نامناسبی تکیه می‌دهند
 
خودروی خود را به صورت نیم کلاچ کردن در سربالایی‌ها مهار می‌کنند و اغلب کلاچ محل مناسبی برای استراحت پایشان است! برای آنها هیچ اهمیتی ندارد که کلاچ در این وضعیت به صورت نیمه درگیر است.
 
۹. دنده نامناسب را انتخاب می‌کنند
در دور بالا یا در دور پایین رفتن به صورت افراطی عمل می‌کنند و دید درستی از انتخاب صحیح دنده ندارند.
 
۱۰. نظافت را رعایت نمی‌کنند
 
ماشینشان معمولا با عبارت‌ “لطفا مرا بشویید” مزین شده است، البته داخل اتومبیل هم دست کمی از بیرونش ندارند و بیشتر شبیه به یک سطل زباله‌ی سیار است!
 
 
 
 
 

منبع (source)

carnoter

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , نگهداری و مراقبت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا دستی فوق العاده مادران : ارومیه
M : تارا طرح فرسوده تحویل 27آبان بوده هنوز فاکتور نشده
مهدی : من شاهین جی ال رو ۴ماه پیش تحویل گرفتم قیمتش اون موقع حدود ۹۰۰میلیون بود الان بعد از ۴ماه شده حدود ۱/۳۰۰ ینی ۴۰۰میلیون افزایش تو ۴ماه
شاهیج جی ال : ینی تا ۲۵خرداد فاکتور شدن؟؟
احلام : ببین دوست عزیز شما تکمیل وجه دومتون برای چه تاریخی هست. از اون تاریخ حداقل شش ماه زمان باید بگذره.
محمد : قطعا باید فاکتور میشدی یه پیگیری کن شاید مشکلژ داشته باشه
رضا : پس برای من که 14 آذر 1403تکمیل وجه کردم تحویل فوری نود روزه ببوده چی میشه تا کی منتظر بمونیم
سهند s : لعنت به سایپا همه رو اسیر کرده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : الکی نگو آقاجان. همه تاخیر دارند.
محمد : سلام دوستان چرا کوییک GX-l رو دیرتر فاکتور می کنن مگه چه فرقی با کوییک s داره؟
حسین : اگه قطعه ندارند چرا بازم طرح فروش میگذارند.
مراد بیگ : درباره جواب ساقی مراد بیگ پس م چکار کنم
کوییک اس تکمیل وجه 9 مهر : سلام .به هرکس که فارسی حرف میزنه نگو " برادر عزیز " یه عده حرومزداده اسراییلی کارشون اینه تو پلتفرمای مجازی برن بین نظرات و مطالبات به حق بقیه ناامیدی و عصبانیت تزریق کنن. اینا تخم یه نفر نیستن .ببخشیدا فقط باید بهشون برینی وضع مملکت خوب نیست مردم عصبانی حق هم دارن. خودمون هرروز از سر ناچاری میایم کامنتا رو چک میکنیم ببینیم فرجی شده یا نه . اما چه کامنتی با چه هدفی نوشته میشه فهمیدنش خیلی مشکل نیست. انشالله هرکس که منتظره، به زودی ماشینشو تحویل بگیره و به خوشی ازش استفاده کنه.
امیر : کسی امروز کوییک اس فاکتور شده؟
حسین : سلام منم 18 شهریور تکمیل وجه کردم. هنوز فاکتور نشده. دیروز زنگ زدم میگه اول باید پیامک SBR بیاد بری سایت ثبت کنی تازه بعد از اون میری تو صف فاکتور
علیرضا GX L : سلام دوستان GX L تا چه تاریخی فاکتور شده لطفا اطلاع رسانی کنید .
مصی : سلام کسی سورن تک فاکتور نشده تحویل دیماه باشه
ساقی مرادبیک : مراد تو مگه قرار نشد بری یه آب بزنی برود و بشینی پیش ابوی داخل بنگاه خیابان ر 3 و یکم فکر کنید بلکه بخود بیاین