کورش منصوری ؛ سلطان تیونینگ جهان

 

کورش منصوری ، سلطان تیونینگ جهان

 
شاید هیچ كس فكر نمی‌كرد تیونری جرات كند بوگاتی ویرون كه سریع‌ترین خودروي خیابانی است را تیونینگ كند اما كورش منصوری این كار را كرد شاید همین جرات عجیب این مرد موفق ایرانی است كه وی را تبدیل به یكی از موفق‌ترین مردان در صنعت تیونینگ در جهان و شركتش را تبدیل به یكی از معروف‌ترین نشان‌های دنیای برندهای لوكس كرده باشد. حالا هرچقدر كه برندهایی مانند جورج آرمانی در جهان مد برای همه شناخته شده است اما منصوری هم در جهان اتومبیل برای لوكس سواران نامی آشناست.
 
كورش منصوری متولد 1340 و اهل چالوس است. وی قبل از آن‌كه به آلمان بیاید در انگلستان تحصیل می كرد. كورش منصوری در گفت‌وگو با مجله ماشین گفته است:« سال 1989 بود كه به دلیل علاقه شخصی در شهرمونیخ كمپانی MP Design را تاسیس كردم و تا سال‌ها مشغول تولید قطعات و همكاری با كمپانی‌های بزرگ خودروسازی و تیونینگ آلمانی بودم اما به‌خودم گفتم تا كی باید برای دیگران قطعه تولید كنم؟! حالا زمانی كه است كه باید خودمان هم با لوگو و برند منصوری به بازار بیاییم، سپس كار را با بنتلی آغازكردیم كه بسیار موفق بود و سپس به سراغ آستن مارتین رفتیم.
 
کورش منصوری ، سلطان تیونینگ جهان
 
ما سراغ خودروهایی رفتیم كه تاكنون كسی روی‌شان كار نكرده بود در ضمن مابا تمام تیونرهاي آلمانی دوست و همكاریم، اگر به سراغ مرسدس بنز می‌رفتیم برابوس ناراحت می شد یا اگر به سراغ بی‌ام‌و می‌رفتیم هارت‌گه  یا اشنیتزر از ما دلخور می‌شدند، بنابراین به این نتیجه رسیدیم كه آن‌ها كار خودشان را انجام دهند و ما روی شاخه‌های خالی بیاییم. پس از آستن مارتین نیز به سراغ رولزرویس، سپس فراری و بعد SLR و سرانجام بوگاتی ویرون كه نهایت كار است رفتیم! البته SLR كاملا عضوی از مرسدس بنز نیست و در بسته محصولاتش قرار نمی گیرد زیرا مكلارن SLR است.»
 
کورش منصوری ، سلطان تیونینگ جهان
 
شاید كسی جرات نمی‌كرد خودرویی كه بیش از هزار اسب بخار قدرت داشته باشد را تقویت كند اما كورش منصوری این كار را كرد. وی بین 85 تا 90 اسب به قدرت بوگاتی ویرون اضافه كرد. كورش منصوری چنان موفق بود كه در كمتر از نیم دهه از بنتلی به بوگاتی رسید.
 
منصوری از سال90 با MP Design در بیشتر نمایشگاه‌های خودرویی جهان حضور داشته است. موفقیت شركت منصوری آن‌چنان رو به گسترش است كه حتی در اوضاع بد مالی در جهان نیز شركت منصوری وضعیت خوبی دارد وی گفته است كه ما مشتری‌های خوبی در ابوظبی، دوبی و قطر داریم ( دو نفر از مشتریان سرشناس او پسر امیر امارات و پسر 14 ساله رومان آبراموویچ مدیر روس و متمول باشگاه فوتبال چلسی است).
 
منصوری در جایی گفته است:« قیمت بوگاتی را در حالت پر 700هزار یورو در نظر می‌گیریم، البته بیشترین سود را كمپانی بوگاتی می كند و اگر بخواهیم بگوییم آپشن‌های ما سقف دارد يا نه؛ پاسخ اين است، خیر.
 
البته نهایت كار آپگرید موتور بوگاتی است كه بین 100 تا150 هزار یورو به قیمت آن می‌افزاید، برای سفارش ویرون حتما باید مشتری به اینجا بیاید تا رودررو قرارداد امضا كنیم.»
 
کورش منصوری ، سلطان تیونینگ جهان
 
شركت منصوری از كمك شركت‌هایی مانند میشلن، دانلوپ، گلاسوریت و ریكاردو استفاده می‌كند. اما از بین این‌ها تنها برای ریكارو قطعه می‌سازد و سایر آن‌ها شركای تجاری- تكنولوژی و شركت‌هایی هستند كه منصوری از آن‌ها برای بهینه‌سازی خودروهایش وسایلی را می‌خرد، برای مثال شركت منصوری به میشلن سفارش نوعی تایر خاص را داده است كه بتواند شرایط وزن و قدرت موتور خودروهای تقویت شده توسط منصوری را تحمل كند، منصوری سفارش در تعداد بالا به آن‌ها نمی‌دهد ولی در اینجا پرستیژ كار مهم است كه آن‌ها دوست دارند با شركت منصوری كاركنند.
 
منصوری در شهرهایی چون اوزاكا، سئول، بورلی هیلز و البته ابوظبی و سنگاپور نمایندگی رسمی دارد. كورش منصوری در شركتش كه امروزه تبدیل به یك امپراتوری شده تكنولوژی و دستگاه ساخت فیبركربن كه در دنیا شاید چند كمپانی بزرگ و معدود خودروسازی و هوافضا داشته باشند دارد و به دلیل دارابودن سالن رنگ مدرن مدل‌های رولزرويس فانتوم را برای كمپانی رولزرویس رنگ می‌كند، همچنین تكنولوژی و توانمندی طراحی و تولید پلت فرم مستقل را داراست و كمپانی منصوری را نه تیونر بلكه امروزه می‌توان یك face liftكننده قهار و تولید‌كننده خودرو لقب داد واین یعنی رسیدن از مرحله تیونینگ به تولید پلت فرم.
 
آقای منصوری پس از سال‌ها به ایران هم باز گشته است حالا شركت دینا منصوری قرار است محصولات این شركت را در ایران عرضه كند. شركت دینا منصوری قرار است اولین خودروهای تیونینگ شده واقعی را در ایران تولید و عرضه كنند؛ كسی چه می‌داند شاید منصوری به‌دنبال تولید یك كیت كامل برای خودروی سمند باشد.
 
 
 
 
 

منبع (source)

bartarinha

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , کورش منصوری , تیونینگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

امین
10

كسی چه می‌داند شاید منصوری به‌دنبال تولید یك كیت كامل برای خودروی سمند باشد. اینو خیلی خوب اومدی وان کار
فکر کن ___کمپانی منصوری ..همکاری با ابر خودرو سازان بعد کیت سمند
وا مصیبتا
15:04  1396/12/19
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : قطعا باید فاکتور میشدی یه پیگیری کن شاید مشکلژ داشته باشه
رضا : پس برای من که 14 آذر 1403تکمیل وجه کردم تحویل فوری نود روزه ببوده چی میشه تا کی منتظر بمونیم
سهند s : لعنت به سایپا همه رو اسیر کرده
سروش ۱۴ اردیبهشت : ما هم فاکتور نشدیم فکر کنم چون پیامک تغییر رنگ دادن تا ۲۹ فرصت دادن گذاشتن بعد ۲۹ فاکتور کنن که اونایی که تغییر رنگ دادن با هم فاکتور کنن
تارا دستی فوق العاده مادران : سلام دوستان من زنگ زدم نمایندگی گفت با قطار میارن ماشینو بنظرتون چند روز طول میکشه بیارن اگه کسی اطلاع داره راهنمایی بکنه ممنون میشم ارومیه هستم
X5 : زنگ زدم کرمان گفت هفته دیگه ۲۰۰ میلیون افزایش قیمت قطعی میاد خوشحام واقعا چون من که گرفتم ماشینمو
حسین : میگن درب سایپا تجمع برگزار شده کسی خبری داره که چی شد؟
جی ۷ تیر : این هفته هم تموم شد یه ابلهی هی میومد مینوشت وسط هفته با افزایش قیمت دعوتنامه میاد کو کجاست ، باز میاد مینویسه هفته ی دیگه با افزایش قیمت 🤣🤣
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سایپا حروم خور : ایران خودرو همه کاراش کارشناسی شده هست که مردم و راضی نگه داره ولی مدیران نالایق سایپا مردم و دربه در و بیچاره کردند میدونی چند تا خانواده بخاطر ناکارآمد بودن مدیران سایپا از هم جدا شدند چون به امید اینکه با ماشین درآمد داشته باشند که خرج زندگیشون و بدن. تف بروی مسئول بی کفایت. تف بروی اونی که میتونی کاری کنه ولی از مافیا می ترسه تف بروی مسئول و هیئت نظارتی که داد مردم نمیرسه. الان برو ببین بازار آزاد تا دل بخواد ماشین صفر ریخته. چرا سایپا باید با دلان کار کنه ولی قرداداشو عملی نکنه چون پشتشون پره پنجاه ساله
کوئیک ار اس : رفتیم شکایتم کردیم گفتن قرارداد بستید بهتون دیرکرد میدن دیگه باید چیکار کنیم ؟
امام زمان کوییک : امیدوارم rs هارو به sتبدیل کنن. ما بخاطر یه رنگ مشکی سقف 30میلیون تومن اضافه بدیم. اقا نخواستیم همون s رو برامون تبدیل کنبن
جواد حانعلی : آنکس که در مقابل ستمگر تسلیم می شود نیمی از تقصیر را در ظلم دارد. وای وای مرگ سایپا و پارس خودرو لعنت هر چی ترسو قلبم به درد می آید وقتی این همه بزدل را می بینم. شما ها برای گرفتن حق خود هم منتظر معجزه هستید. وای وای
حدیث : بخدا 28 تیر اکمیل وجه کردم فعلا تخصیص گرفتار ششدیم
کوییک ،s : سلام بچه ها ،کسی می دونه بعد از فاکتور شدن چند روز بگذره ماشین رو تحویل میدن؟
اطلس جی : سلام منم 25 اسفند 403تکمیل وجه کردم و هنوز خبری نیست الان زنگ زدیم نمایندگی .میگه برید شکایت کنید ما کاره ای نیستیم
علی : آقای محترم نیسان آشغال میزنع اون روز نمایندگی خرم اباد نیسان تحویل دادن بعد از یک ساعت پس اوردن گفت درش بسته نمیشه صاصفکار شرکت اومد گفت ستون ماشین شرمت دو سانت کوتاده زده به همین خاطر بسته نمیشه سایپا عنو ورشکسته شده داره با سود پول مردم میچرخه اون ماشین که شما میکید یا ژاپنی یا فرانسه اینا تولید داخل هستن قطعات مشهد تبریز گلپایکان و کوچهه کرح میزنن ساینا نه فرانسه نه ژاپن داشتم داشتم حساب نیست دارم دارم حسابه نمیتونه بفروش بابک زنجانی شاید مشکل خل بشه سنگ الکی به سنه نزن مردم گرفتارن مسافر کشن بدبختن طلا فروختن مستاجرن بعد تو اومدی میگی سایپا ال بله برو پی کارت عامو
کوئیک ار اس : لعنت خدا به پارس خودرو دوماهه ار اس روتیر گیر کرده هیشکی جواب مارو نمیده چی کار کنیم خدا دردمونو به کی بگیم
مسعود : میدونستی نباید سرمایه این مملکتو میبرد توی سوریه و عراق میریخت جلوی بیگانه میدونستی هرشخصی با هزار بدبختی پول ی ساینا جورکرده العان یک ساله بدون ماشین مونده میدونستی با همین پول ساینای آشغال میتونستیم بهترین خودرو روز دنیا را بخریم ولی اینا نمیزارن