مزدا بازگشت موتورهای دَورانی و تولید مدل های برقی را رسما تایید کرد

 

کلید اشتباه دولت در قفل صنعت خودرو

 
سرانجام روزی که بسیاری منتظر آن بودند، فرا رسید. پس از گمانه زنی ها و شایعات فراوان، بالاخره معاون ارشد فروش و خدمات مشتریان مزدا در اروپا تایید کرد که موتورهای دورانی این کمپانی به خطوط تولید بازگشته و نیروبخش برخی مدل ها از سال 2019 خواهند بود. البته در همین ابتدا باید اشاره کنیم که شکل نیروبخشی متفاوت از آن چیزی است که پیشتر شاهد آن بوده ایم.
 
آقای مارتین تن برینک (Martijn ten Brink) در مصاحبه ای که با سایت ZerAuto.nl داشته، ضمن اشاره به موضوع احیای موتورهای دورانی، از مهم ترین برنامه های مزدا برای سال های آتی نیز پرده برداری کرده است.
 
آنطور که آقای برینک گفته، بر اساس استراتژی جدید زوم زوم 2030، مزدا سال آینده یک مدل کاملا برقی به میدان رقابت خواهد فرستاد. درباره جزئیات و مشخصات فنی اولین خودروی تمام الکتریکی مزدا هنوز اطلاعاتی در دست نیست، اما آقای برینک تایید کرده که این مدل با یک افزایش دهنده مسافت قابل پیمایش عرضه خواهد شد.
 
هسته اصلی این افزایش دهنده را موتور وانکل (Wankel) یا دورانی تشکیل می دهد. به اعتقاد آقای برینک با توجه به اینکه مالکین خودروها بطور میانگین روزانه 60 کیلومتر مسافت را برای رفت و برگشت از خانه به محل کار طی می کنند، ضرورتی برای سفارش افزایش دهنده دامنه حرکتی وجود ندارد. اما به هر دلیلی اگر فردی دوست داشته باشد که بدون نیاز به شارژ مجدد در مسافت های بسیار طولانی تر تردد کند، می تواند با سفارش موتور دورانی به خواسته خود برسد.
 
نحوه عملکرد موتور دورانی مزدا
 
این موتور بصورت تک دیسک طراحی شده و فاقد فناوری توربوشارژر خواهد بود. همانند راهکار باواریایی ها برای i3، موتور دورانی مذکور در واقع نقش یک ژنراتور را خواهد داشت. به منظور پایین نگه داشتن مرکز ثقل، مهندسین مزدا این موتور یا به عبارت بهتر ژنراتور را در ارتفاعی پایین و نزدیک به کف خودرو تعبیه خواهند کرد.
 
طبق گفته های آقای برینک ژنراتور افزاینده مسافت قابل پیمایش اولین خودروی برقی مزدا، اندازه ای برابر با جعبه کفش داشته و بدون هر گونه لرزش یا سر و صدا وظیفه خود را انجام خواهد داد، طوری که راننده اصلا متوجه شروع به کار آن نخواهد شد.
 
علی رغم حرکت اجباری به سمت پیشرانه های الکتریکی، آقای برینک معتقد است که موتورهای درون سوز هنوز پتانسیل جذب مشتریان را دارند. وی در این باره گفته:
 
به باور مزدا موتورهای درون سوز هنوز فاصله بسیار زیادی تا حذف شدن دارند. حتی در 15 الی 25 سال آینده این موتورها جزء مهمی از خودروها خواهند بود، زیرا پیشرانه های هیبریدی و هیبریدی شارژی هر دو به آنها وابسته هستند.
 
همانگونه که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، مزدا با توسعه تکنولوژی Skyactiv-X و افزایش راندمان موتورهای درون سوز قصد دارد کماکان این دسته از موتورها را در چرخه حیات حفظ کند.
 
در موتورهای مجهز به تکنولوژی Skyactiv-X خبری از جرقه زنی نبوده و همانند موتورهای دیزلی، فشرده سازی بیش از حد مخلوط سوخت و هوا باعث ایجاد انفجار می شود. مدل های مجهز به این نوع موتورها در چند سال آینده وارد نمایندگی های مزدا خواهند شد.
 
 
 
 
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , مزدا , موتورهای دورانی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : در جواب داریوش منهم ۱۶ مهر همه چیه امده نمایندگی پرسیدم گفت مشکل گمرک است ولی مرکزی زنگ مزنم مگه همچین چیزی وجود ندارد
دوگانه بهمن : سلام طاهره خانم چرا زودتر واریز نکردی دی ماهی ماشینو تحویل گرفتن شما هنوز فاکتور نشدی فردا فاکتور میشی
سلام دوگانه بهمن : سانازجان سلام شما را فراموش نکردن کارها داشت خیلی خوب پیش میرفت باز یه کمی شل شد الان باز دوباره خوب شد دی ماهی سر یکماه ماشینو گرفتن ما الان ۲۲ روزه پول دادیم هنوز فاکتور نشدیم ایشاالله برای اسفندی همین روزها میاد اصلا نگران نباش عزیزم این هم تمام میشه خدا نگهدار
کیان : قابل توجه ما... کجای سهند اس یه سر و گردن از اطلس بالاس میشه بگی ماهم بدونیم سانروف که نداره دوربین دنده عقب نداره مانیتور نداره دکمه رو فرمان نداره اچ اس آ نداره تریم دو رنگ داشبورد جدید نداره فقط ساینا اس با چراغ ها و سپر جدید وسلام
هلیا : دیروز یعنی ۲۹ اردیبهشت کلی ایکس ۵ بار زدن به سمت مقاصدشون.مشاهدات میدانی من بمی.نگران نباشید دارن میفرستنشون.
حسین تارا : واریزی ۹:۲۱هستم سفید هنوز خبری نیس
احمد : تو بیشتر از هرکسی به این نیاز داری که باد به کلت بخوره
اطلس مادران : من زنگ زدم گفتن ۹۰ روز کاری .قبلا هم تیبا گرفته بودم اونم ۹۰ روز کاری بود ۹۷ روزه دادن
ایمان (شاهین اتومات) : سلام دوستانی که فاکتور شدند براشون جریمه تاخیر هم لحاظ شده یاخیر یااینکه کجا مشخص میشه مبلغ جریمه
Bahar : منم پذیرش ۱۹ اسفندم ۹۰ روزه، و خیر، همچنان خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارس : خسارت تگرگ به پارکینگ ایران‌خودرو مشهد به 5000دستگاه پزو پارس
د وگانه : سلام 2و3 روز بعد از فاکتور پلاک میشی
د وگانه : سلام قیمت بنزینی 433 تومن دوگانه 440 تومن شانس ما یکمی ارزون شد بعد 15 خرداد باز یمقدار بالا میره
محمدی : سلام جناب تاج لطفا بفرمایید تاریخ تحویلتون کی بوده؟؟
18 اسفند : شما تغییر رنگ دادید؟
خوزستان شوش : دوستان اسفندماهی ، لطفا کسانی که تحویل خودرو از خوزستان هستند دایره سبز رو بزنن بینم چند نفریم ؟
تاج : مبلغ پرداختی و کسورات ک زده چجوری حساب میشا. از کجا بهمیم چقد سود میدن سقف فلز سفید
دنا تحویل خرداد : سلام من تحویل 4 خرداد هستم و هنوز فاکتور نشدم
مصطفی : وقیمتش تو بازار امروز چنده خواهشا جواب بدید
هادی زارعان : دوستان وقتی چراغ تحویل خودرو روشن بشه ماشین کی میاد