ایده پردازی های عجیب سایپا؛ تولید خودرو با کیفیت برای عموم مردم

 

ایده پردازی های عجیب سایپا؛ تولید خودرو با کیفیت برای عموم مردم

 
استراتژی سایپا، توسعه و تولید محصولات جدید با آلایندگی کم، قیمت مناسب، کیفیت مطلوب و قابل رقابت است. در همین راستا روابط عمومی سایپا متن زیر را به عنوان استراتژی بلند مدت این شرکت منتشر کرده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.
 
شرکت سایپا در سال 1344 با سرمایه اولیه 160 میلیون ریال با نام «شرکت ایرانی تولید اتومبیل سیتروئن ایران» تأسیس گردید. در تاریخ 15 اسفند ماه 1345 به ثبت و دو سال بعد به مرحله بهره‌ برداری رسید.
 
توسعه محصول جدید به عنوان رویکردی نوین درکاهش ریسک های تصمیم گیری برای مدیران مفید است. هدف از توسعه محصول ،پاسخ به نیاز مشتریان، سازگاری با شرایط بازار، تغییرات محیطی، افزایش سود، رضایت مشتریان و مقابله با سیاست های رقبا است.
توسعه و تولید محصول جدید و تجاری سازی موفق در بازار با محصول بهبود یافته باعث کوتاه تر شدن منحنی عمر محصولات قدیمی و جایگزینی خودروهای به روز خواهد شد. امروزه تولیدکنندگان برای ایجاد ارزش افزوده در مشتریان و ترغیب به خرید در آنها، باید در تمایز و تمرکز بر بازارهای خود یا در توسعه بازارها انعطاف پذیری مناسبی با تکیه بر استراتژی توسعه محصول داشته باشند.
در فرایند توسعه محصول از ایده یابی تا عرضه محصول به بازار، بیشترین اثر مربوط به عامل تیم توسعه محصول است. عوامل زیادی در تصمیم گیری مدیران در فرایند توسعه محصول دخالت دارند این عوامل به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شوند که می توان به شاخص هایی مانند: تشکیل تیم، ایجاد انگیزه در کارکنان تیم، غربال ایده ها و تحت نظر گرفتن سیاست گذاری رقبا ـ که از برنامه های مدیران در این فرایند است ـ اشاره کرد.
 
 
گروه خودروسازی سایپا در دوره جدید با رویکرد تحول در توسعه محصول با شتاب بیشتری به این مقوله مهم در صنعت خودرو توجه می کند به نحوی که مدیرعامل سایپا در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو اشاره کرد که سایپا همواره به تولید محصول اقتصادی که با توان خرید مردم سازگاری داشته باشد، معروف است و از مذاکره با یک خودروساز خارجی برای تولید محصولی جدید با قیمت مناسب وکیفیت بالا خبرداد که این خبر محسن جهرودی را می توان نقطه عطفی در آغاز حرکت رو به جلوی سایپا در توسعه محصول قلمداد کرد.
 
همچنین ایشان در بخش هایی از صحبت های خویش مواردی مانند اقتصادی بودن و کیفیت داشتن محصولات جدید سایپا را مورد تاکید قرار داد که خبر خوشحال کننده ای برای مردم است از این جهت که خودروسازان داخلی با خودباوری و تلاش فرزندان و متخصصان و مدیران این مرز و بوم در مسیری قرار گرفته اند که مى توان بیش از گذشته به آینده صنعت خودروی داخلی و به ویژه سایپا امیدوار بود.
 
در همین راستا سایپا معتقد است که رویکرد مدیرعامل این مجموعه تاکید بر کیفیت و همزمان اقتصادی بودن محصولات است و از این منظر یکی از مزیت های رقابتی سایپا علاوه بر کیفیت محصولات، این است که محصولات این شرکت با توان خرید مردم سازگاری دارد و این رویکرد منجر به تولید و عرضه انبوه خودروی با کیفیت کوییک در آینده ای نزدیک شده است و تولید و عرضه محصول رقابت پذیر و باکیفیت، محور اصلی توسعه محصول در سایپا است که باید منتظر ماند تا خودروهای جدید این خودروساز وطنی را در خیابان های کشورمان ببینیم.
 
آنچه در سطور بالا خواندید، استراتژی رسمی سایپا برای تولید خودروهای آتی این شرکت است که احتمالا مقدمه ای برای عرضه رنو کوئید توسط سایپا نیز محسوب می شود.
 
اما عجیب آنکه علیرغم تاکید مکرر بر کیفی بودن خودروهای تولیدی در عین قیمت گذاری آن ها، تاکنون شاهد بهبود کیفی وسیعی در خودروهایی چون تیبا و پراید نبوده ایم و قیمت گذاری سایپا کوییک با قیمتی بین 32 تا 42 میلیون تومان نیز کلیه امید ها برای قیمت گذاری رقابتی را نیست و نابود کرده است.
با این حساب مشخص نیست مدیران سایپا دقیقا بر چه اساسی چنین استراتژی دور از واقعیتی را برای شرکت تحت مدیریت خود ابلاغ می کنند؟
 
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , سایپا , داشبورد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

سامان
1

زنده باد. بالاخره یک نفر آگاه و مطلع پیدا شد و یه نظر درست داد. مردم در فقر بسر میبرند و مسئولین بفکر سود بیشتر
04:31  1397/01/13
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
داریوش : خدا بزرگه من سپردم به اون شما هم بسپار به خدا
J4 : واسه من شاسی شماره خورده و تو مرحله پلاک هست معمولن تحویل خودرو کی میتونه باشه؟
ایگل مشکی : تاریخ ثبت نام ۱۱ اردیبهشت. تحویل بایستی ۲ ماه کاری می بود. هنوز پیامک نیومده، شاسی هم نشده! چقدر تا تحویلش تاخیر داره؟ کسی می دونه؟
علی : به سوم بهمن ببخشید شما پیش فروش عادی بودی یا جایگزین فرسوده؟
طهورا : سلام خدا مرگ شون بده الهی ما هم شاهین g خرداد ماه بودیم اما از بس گفتن قراره گرون بشه و البته همین طورم شد ما تبدیل به gl زدیم بعدش که گرون کردن گفتیم حتما دیگه تکمیل وجه ش زود میاد می تونید تماس بگیرین با نمایندگی که ثبت نام کردین ، بهتون میگن
ستار : هعی خر ما از کرگی دم نداشت خدا کنه ای هفته بقیه فاکتور بشن
شاهین+۱۳ : کنار باتری رو پوسته گیربکس حک شده.
عرفان ۱ اردیبهشت : چی بگم اقا داریوش هر روز ی بازی در میارن اینا ایشالا ک نویت ما هم برسه خسته شدیم از انتظار بسه دیگه اعصاب و روانمون به هم ریخته
شاهین اتومات : متاسفانه با فساد سیستماتیک مواجه هستیم . و عده ای که با تمام وجود سعی میکنن مردم را با حکومت در بیاندازند
امید : دوستان عزیز منم شاهین g ثبت نام کردم از اردیبهشت همینطور سنگ پلخمونمون کردن خدا شاهده راننده بودم دم هتل الان از اول برج دو بی وسیله ام و لنگ در هوا اونم با این وضعیت گرونی ترو خدا صدای ماهم باشین تو اعتراض فرداتون. با تشکر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس 14 : سلام من امروز مرخصی گرفتم و ساعت 5 راه افتادم از آمل ساعت 9 کیلومتر 11جاده مخصوص
رضایی : صفارزاده خفه لطفا
اطلس بهمن : سلام.آذر ماهی تا چندم هستن؟
مهدی کوییک اس : چه خبرشونه اینا کی میخوان فاکتور کنن کشتن مارو اینا کوییک ار اس تا 16خرداد فاکتور شدن
کوییک اس : من 4 خرداد تکمیل وجه 10 خرداد سخا هنوز فاکتور نشدم. رفتم نمایندگی، گفتن آخرین تاریخ 1 خرداد بوده که فاکتور شده
کوییک : من 4 خردادم هنوز نشده
مهدی کوییک اس : کسی خبر داره کوییک اس تا چه تاریخی فاکتور شده من 21خرداد تکمیل کردم هنوز فاکتور نشده؟
کوییک آر اس : سلام من 28 اردیبهشت تکمیل وجه کردم دیشب فاکتور شدم ب امید فاکتورشدن همه عزیزان
فوق العاده بهمن : لطفا هرکس فوق العاده فاکتور شد خبر بده
دنا 5دنده14مرداد تحویل سفید : رنگ سفیدی ؟؟