آیا سرعت مجاز، تاثیری بر میزان تصادفات دارد؟

 

کلید اشتباه دولت در قفل صنعت خودرو

 
تحقیق جدیدی توسط انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل نشان می‌دهد که حتی کاهش کم در محدودیت سرعت، باعث بهبود ایمنی در جاده‌ها و در نتیجه کاهش تلفات تصادفات می‌شود.
با توجه به تحقیقات بین‌المللی، کاهش سرعت مجاز خودروها ایمنی در جاده‌ها بهبود می‌دهد. با اعمال این محدودیت‌ها، سرعت خودرو در مناطق مسکونی و پر از ساختمان (مثل کوچه و خیابان‌های یک طرفه) به حدود ۳۲ کیلومتر بر ساعت نزدیک می‌شود.
 
اخیرا مطالعه‌ای توسط انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل (ITF) انجام شد که در آن ایمنی جاده‌ها را در ۱۰ کشور مورد بررسی قرار می‌دهد. انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل یک سازمان بین دولتی است که به عنوان اتاق فکر برای سیاست‌های حمل‌ونقل عمل می‌کند. در این بررسی، ارتباطی قوی میان سرعت، تعداد تصادفات و تلفات جاده‌ای به دست آمد.
 
طبق گفته ITF، این یافته مطابق با فرمولی علمی است که به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود؛ در این فرمول هر یک درصد افزایش در میزان سرعت متوسط، موجب افزایش دو درصدی تصادفات همراه با صدمات غیرجانی، افزایش سه درصدی در میزان تصادفات مرگبار و افزایش چهار درصدی در تصادفات منجر به فوت می‌شود. مطالعه ITF به این نتیجه رسیده است که کاهش سرعت به مقداری نسبتا کوچک، به شدت خطر تصادف و تلفات را کاهش می‌دهد.
 
انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل به سیاست‌گذاران توصیه کرده است که محدوده سرعت باید در همه‌ی جاده‌ها کاهش یابد و در مناطقی که حوادث زیادی رخ می‌دهد، باید بر اساس سطوح زنده‌ ماندن محدودیت‌هایی برای سرعت خودروها اعمال شود.
 
در تلاش برای تعیین این مقدار، نویسندگان تحقیق ITF، حد مجاز ۳۰ کیلومتر بر ساعت را در مناطق مسکونی و پر از ساختمان پیشنهاد کردند؛ همچنین این رقم برای دیگر مناطق شهری ۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این گزارش همچنین شامل محدودیت ۷۰ کیلومتر بر ساعت در جاده‌های روستایی بدون وجود علائم ترافیکی مشخص است، اما محدودیتی برای بزرگراه‌ها پیشنهاد نمی‌کند.
 
در پایان این گزارش نتیجه می‌گیرد:
 
برای کاهش تلفات جاده‌ای (یعنی تلفات و جراحات)، دولت‌ها باید اقدامات خود را برای کاهش سرعت در جاده‌ها و همچنین برای کاهش تفاوت‌ها در سرعت انجام دهند. از منظر فردی، خطرات ناشی از تصادفات شدید ممکن است به نظر کوچک بیاید، اما از نقطه نظر اجتماعی، هنگامی که میانگین سرعت و اختلاف سرعت در جاده‌ها کاهش یابد، ایمنی قابل توجهی به دست می‌آید.
این تحقیق در برابر یک بررسی متعلق به محققان دانمارکی در سال ۲۰۱۴ انجام شده است، که نشان می‌دهد افزایش محدودیت‌های سرعت باعث کاهش اختلاف سرعت بین سریع‌ترین و کندترین رانندگان می‌شود؛ در نتیجه ایمنی خودرو بهبود می‌یابد.
 
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , سرعت مجاز , میزان تصادف






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وحید : فرقی ندارد زیاد، به قیمت نگاه کن ببین کدوم بیشتر سود داره همونو بزن
شاهین دستی : سلام دوستان من شاهین دنده برای پاییز1403 در اومده دوبارهم تبدیل اومد نزدم برای ما پیام واریز میاد ممنون میشم راهنمایی کنین
محمدمهدی : دوستان یه خورده رعایت کنید ، به بقیه چه ربطی داره شما ماشینتون کی قراره تحویل بشه یا چه موقع پلاک شده !!!! اینجا لطف کنید کسانی که دارند از نقاط قوت و ضعفش بنویسند ، بقیه از طریق نمایندگی ها و خود شرکت پیگیر بشید .
T8 بهمن : من ثبت نامی 30 بهمن بودم داخل تکمیل ظرفیت نمایندگی چند نفر انصراف دادن من جایگزین شدم تاریخ 7 خرداد فاکتور شدم تاریخ 9 خرداد بیمه امروزم پلاک شدم البته پلاک پیامش نیومد داخل پلیس من دیدم پلاکمو حالا بنظرتون کی تحویل میدن ؟
ساینا اس دوگانه بهمن : من ۶اردیبهشت تکمیل وجه کردم ۲۱خرداد فاکتور شدم و ۲۴ خرداد پلاک شدم. تحویل حضوری زدم برم کاشان ولی هنوز پیامش نیومده.چقدر زمان میبره؟
محمود : مال ما آذر ثبت نام شده بود ۸ خرداذشاسی ۱۰ خرداد بیمه رد شده ۲۳ پلاک شده وامروزم مدارک تحویل پست شده
محسن x5 : معلوم نیست اصلا هرکی یه حرفی میزنه یکی فاکتور شده یه سری نشدن دوستانی که اعلام میکنن ثبت نامی ۱۷ بهمن x5 هستن و الان شاسی شدن خواهشا بگن که به صورت انفرادی ثبت نام کردن یا اینکه سازمانی که بقیه متوجه بشن تو چه شرایطی هستن ممنونم
پارس تبدیل تارا تیر : والا من تحویل ۸ تیرماه بودم اینا تو سایت زدن ۳۱ تیرماه خیلی بی شرف هستن. حالا کماکان منتظریم
مهدی : سلام.من برام تبدیل اومده به تارا،ماشین خوبیه؟ چه ایرادهایی داره.بنظرتون تارا بهتره یا رانا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ع : اگر اینطور باشه باید به همه تبدیلی ها پارس تیوفایو بدن دروِگو
م : ممنونم اقا امیر
اسفندهفته چهارم ساینادوگانه : شما ماشین گرفته ای اینجا چه غلطی میکنی رودل مبکنی ها
حسین : سلام دوستانی که اعتبار گواهینامشون تموم شده بود با تمدیدد مجدد دوباره واسشون پیام اومد ؟؟ ممنون میشم از نگرانی در بیادین ؟؟
حسین : سلام دوستانی که اعتبار گواهینامشون تموم شده بود با تمدیدد مجدد دوباره واسشون پیام اومد ؟؟ ممنون میشم از نگرانی در بیادین ؟؟
حسین : سلام دوستانی که اعتبار گواهینامشون تموم شده بود با تمدیدد مجدد دوباره واسشون پیام اومد ؟؟ ممنون میشم از نگرانی در بیادین ؟؟
حسین : سلام دوستانی که اعتبار گواهینامشون تموم شده بود با تمدیدد مجدد دوباره واسشون پیام اومد ؟؟ ممنون میشم از نگرانی در بیادین ؟؟
حسین : سلام دوستانی که اعتبار گواهینامشون تموم شده بود با تمدیدد مجدد دوباره واسشون پیام اومد ؟؟ ممنون میشم از نگرانی در بیادین ؟؟
محمد از مشهد پارس بهار 1403 : درجواب«میلاد» داداش برام تمام فراخوان هایی که اومد البته اختیاری بودش ولی با تجربه ای که خودم دارم ودرس عبرتی که از دوستان زمستان گرفتم (الحق که خیلی هم اذیت شدن) هرچی همون اولش بهت دادن سریع بگیر بهم گفتن اگه تمام وکمال همه پولش رو واریز کنی بهت 90روزه تحویل میدن منم سریع تسویه حساب کردم اگه تأخیر داشته باشه جریمه تاخیر میدن ولی خوبیش اینه که دیگه خیالم راحته افزایش قیمت احتمالی بهم نمی خوره! وتارا پلاس 6سرعته دستی به قیمت پارسال زمستان بهم میدن انشاءالله...
محمد از مشهد پارس بهار 1403 : درجواب«بهار 1403تبدیلی» من بارها اینجا به همه دوستان (علی رغم اینکه تهمت های زیادی بهم میزنن) اعلام کردم که کلیه کارهای مربوط به خودرو تون رو در نمایندگی ایران خودرو نزدیک به خونه تون اونجا انجام بدین درکمتر از 10دقیقه تمام مراحل زیر انجام میشه: انتخاب خودروی مورد نظر-واریز وجه(داشتن رمز پویا الزامیست)-ارسال آنی پیام ثبت نام از خود شرکت ایرانخودرو-تکمیل پرونده وارسال به شرکت ایرانخودرو-ثبت نمایندگی ایران-گرفتن برگه قرارداد از نمایندگی و تمام بدون هیچگونه استرس و حرص وجوش