پژو 207 کراس، شاهکار جدید ایران‌خودرو!

 

پژو 207 کراس، شاهکار جدید ایران‌خودرو!

 
همان‌طور که بارها گفته شده، این روزها در سراسر دنیا کراس‌اوورها از محبوبیت خارق‌العاده‌ای برخوردار شده‌اند و فروش بسیار بالایی دارند تا جایی که حتی سدان‌ها را به حاشیه رانده‌اند؛ اما این تب ارتفاع سواری به دنیای هاچ‌بک‌ها هم سرایت کرده و موجب خلق دستهٔ جدیدی از خودروها با نام کراس هاچ‌بک شده است که ازجملهٔ شناخته‌شده‌ترین آن‌ها در بازارهای جهانی می‌توان به سوبارو XV و ولوو V40 کراس کانتری اشاره کرد. از سوی دیگر، محبوبیت عجیب کراس‌اوورها و همین‌طور کراس هاچ‌بک‌ها به بازار خودروی کشورمان هم کشیده شده و این بلندقامتان شهری در اینجا هم فروش بالایی را تجربه کرده‌اند. در بازار خودروی کشورمان در رنج قیمتی زیر صد میلیون تومان عمدتاً کراس‌اوورهای چینی حضور دارند درحالی‌که در بازهٔ قیمتی زیر 60 میلیون تومان نوبت به خودنمایی کراس هاچ‌بک‌ها می‌رسد.
 
در ابتدا پارس‌خودرو رنو ساندرو استپ‌وی را راهی این بخش کرد که به فروش و محبوبیت خارج از تصوری دست پیدا کرد. به همین دلیل، گروه خودروسازی سایپا در قدم‌های بعدی، دو کراس هاچ‌بک دیگر یعنی کوییک و برلیانس کراس را هم به بازار عرضه نمود. از سوی دیگر، ایران‌خودرو هم با عرضهٔ دانگ‌فنگ H30 کراس به سایپا پاسخ داده و سعی کرد بخشی از این بازار پرسود را به خود اختصاص دهد. حال اما به‌تازگی تصاویری از یک کراس هاچ‌بک جدید ساخت ایران‌خودرو منتشر شده است. این خودرو پژو 207 کراس است که به نظر می‌رسد ایران‌خودرو قصد دارد آن‌را به‌عنوان رقیب مستقیم ساندرو استپ‌وی به بازار عرضه کند. البته این اولین باری نیست که پژو 207 به یک کراس هاچ‌بک تبدیل می‌شود چراکه چند سال پیش نسخهٔ کراس این خودرو در چین معرفی و به بازار عرضه می‌شد. 207 کراس که توسط جوینت ونچر دانگ‌فنگ-پژو-سیتروئن در چین به تولید می‌رسد، برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژو 2012 رونمایی شده و با قیمتی بین 74,800 یوآن (معادل 11,900 دلار) تا 105,800 یوآن (معادل 16,800 دلار) در بازار چین عرضه شد.
 
البته همان‌طور که احتمالاً اطلاع دارید، این خودرو در اصل نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ پژو 206 است که توسط شعبهٔ برزیلی پژو ساخته شده و در برخی بازارها مثل ایران، چین و برزیل با نام 207 عرضه گردید. از سوی دیگر، در برزیل نیز مقطعی نسخهٔ کراسی از پژو 207 تولید و عرضه می‌شد. این خودرو اما برخلاف 207 کراس چینی‌ها، بر اساس نسخهٔ استیشن 207 ساخته شده بود و 207 اسکپید (Escapade) نام داشت. به خاطر شکل‌گیری بر اساس 207 استیشن، اسکپید ظاهر بسیار معقول‌تری داشته و استایل آن بیشتر به یک کراس‌اوور نزدیک شده بود. ایران‌خودرو اما برای ساخت 207 کراس، راه آسان‌تر را انتخاب کرده و بجای تولید مدل اسکپید که نیاز به قالب‌های تولید جدید دارد، نسخهٔ کراس را بر اساس همان مدل هاچ‌بک 207 ساخته است. درهرحال به‌زودی طی مطلبی مجزا به‌طور کامل به 207 اسکپید خواهیم پرداخت.
 
حال اما بد نیست نگاهی داشته باشیم به پژو 207 کراس ساخت ایران‌خودرو. فعلاً سه تصویر نه‌چندان واضح از این خودرو منتشر شده که به‌احتمال‌زیاد در مرکز تحقیقات ایران‌خودرو گرفته شده است. سازندهٔ وطنی طبق رویهٔ جهانی که برای ساخت کراس هاچ‌بک‌ها وجود دارد، سعی کرده با انجام تغییراتی، نمای 207 را به کراس‌اوورها نزدیک کند. در نمای جلویی خودرو تنها تغییر قابل‌توجه سپری متفاوت با پوشش پلاستیکی است درحالی‌که به نظر می‌رسد در چراغ‌های جلو هم تریم دودی کار شده باشد. در نمای جانبی هم ریل‌های روی سقف و پوشش‌های پلاستیکی در اطراف گلگیرها و همین‌طور روی رکاب دیده می‌شود. علاوه بر این، به سبک اکثر کراس هاچ‌بک‌ها، ارتفاع 207 هم افزایش داشته است اما این افزایش ارتفاع به‌هیچ‌عنوان نمای جالبی را ایجاد نکرده است. این مشکل خصوصاً در بخش چرخ و گلگیر عقب بیشتر دیده می‌شود.
 
در نمای عقبی شاهکار جدید ایران‌خودرو نیز صرفاً سپری جدید به چشم می‌خورد که روی آن پوششی پلاستیکی به همراه محافظی نقره‌ای‌رنگ کار شده است. در این قسمت دو سر اگزوز ذوزنقه شکل هم دیده می‌شود که قطعاً یکی یا حتی هردوی آن‌ها نمایشی است. به‌طورکلی هرچند ایران‌خودرو با ساخت 207 کراس سعی کرده طبق رویهٔ جهانی حرکت کند اما نتیجهٔ ایجاد تغییراتی غیرحرفه‌ای روی خودرویی قدیمی اصلاً جالب از کار درنیامده و نمای ناهماهنگ و غیرمتعارفی را ایجاد کرده است. این در حالی است که تولید 207 اسکپید می‌توانست گزینهٔ بسیار بهتری باشد اما طبق معمول، ایران‌خودرو قصد دارد با کمترین هزینه به بیشترین سود دست پیدا کند؛ بنابراین به‌احتمال فراوان همین 207 کراس نیز در خوش‌بینانه‌ترین حالت با قیمتی چهار تا پنج میلیون تومان بیشتر از 207 معمولی به فروش خواهد رسید.
 
 

source

pedal

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پژو 207 کراس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

اریابهمن
2

اچ سی کراس حرف نداره.بهترین ماشین تا 70م .محکم،جادار،گیربکس ایسین ژاپن،آپشن خوب،تامین لوازم یدکی توسط ایرانخودرو،زیربندی قوی،از همه مهمتر قیمت مناسب.
23:15  1397/01/29
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
5

تصاویری ک هس برا 207 کراس چینه. همون 207 پلاس خودمون با چن تا تیکه پلاستیک و باربند و چندسانتی متر افزایش ارتفاع.
بعید نیس ایرانخودرو هم ب زودی معرفی کنه و هزینه چندین میلیاردی براش بتراشه و با 15 میلیون قیمت بیشتر نسبت به 207 پلاس بفروش برسونه.
14:45  1397/01/29
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Nazi : خوش خبر باشید انشالله ما هم به زودی فاکتور شیم
فروردین : چرا فاکتور فروردین شروع نمیشه خوب اتومات بدن بجای دنده دارن که ...
احمدوند t8 شهرری : سلام به من دیر تحویل دادن از طریق دفتر خدمات قضایی و در شورای حل اختلاف ۳۰ روزه خسارت گرفتم البته تا صدور فاکتور و هزینه دادرسی هم گرفتم
شاهین جی ۱۱ آذر : شماره پذیرش تون چنده؟؟
مهدی پلاس : گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها اعلام کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا حسینی مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. وی ادامه داد: برخی از آمارهای منتشر شده در فضای مجازی با واقعیت فاصله دارد و گروه خودروسازی سایپا از ابتدای امسال حدود 30 هزار دستگاه خودرو تولید و فاکتور کرده است و هیچ مشکلی بابت عرضه خودرو از سوی این گروه خودروسازی وجود ندارد. مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اخذ مجوزهای لازم برای ادامه تولید در شرکت بن رو گفت: با همراهی و درایت مسئولین مربوطه و اخذ مجوزهای لازم از فردا شرکت «بن رو» به مدار تولید برمیگردد و با اضافه شدن تولید در این شرکت، تولید گروه سایپا به مرز 1900 تا 2 هزار دستگاه در روز می رسد. وی تاکید کر
شاهین : من پذیرش 14 آذر هستم ان شاالله ک فاکتور بشیم هر چ زودتر
مهدی شاهین پلاس اسفندی : منظورش روزی1900 الی 2000 می باشد
حسن : شمابین تاراودناانتخابتون کدوم هست داداش؟؟
متخصص : سلام بله ۱۱ آذر فاکتور شده
رضا : دوستان مدیر ارتباطات شرکت سایپا امروز مصاحبه کرده و گفته طی چند هفته آینده تمام خودروهای مشتری ها بهشون تحویل داده میشه گویا مشکلاتشون حل شده و از فردا روزی ۲۰۰۰ خودرو تولید میکنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند : دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند موعد تحویل 31رفروردین بود که در زمان تکمیل وجه گفتند 3 ماه تحویل میدن میشه 5 خرداد تحویل اما 10 اردیبهشت فاکتور شد و 11 اردیبهشت پلاک و الان توی،صدور اسناد
اطلس دی : غلط کردید شما که نمیتونید ماشین بدید ثبت نام کردید پول مردمو خوابوندید تو حساب شرکتسودشو میبرید حرومزادها اگر راست میگید شاهین بدید اطلس ندارید.کوئیک خر سوار میشه؟ باید ماشین مردمو بدید تبدیل هایی که فرستادید به درد عمه تون مبخوره.
کیوان : سلام دوستان ما هفته قبل تجمع کردیم خیلی خوب بود فقط تعدادمان کم بود این بار با نفرات بیشتری اعتراض می‌کنیم وحق خودمون رو میگیریم
حسن دوگانه : حودروی من فکر کنم از سایت تبریز بیاد .خودم سرخس هستم اول میاد تهران بعد مشهد و در نهایت سرخس .فکر کنم بعد از فاکتور دو ماه طول بکشه برسه به دستم کجا برم تو نیمه راه تحویل بگیرم به نظرتون
تبریزی : آره با سود مشارکت میتونی خانه بخری
نیلوفر : دوستان عزیز..کوییک جی اکس ال از تحویلی خرداد کسی دعوتنامه براش صادرشده....؟؟؟؟؟
حمید رضا : سلام می خواستم بدونم 6بهمن تکمیل وجه کردم موعد تحویل خودرو 14اردیبهشت هستش مثل اینکه تاخیر داره وهنوز هم فاکتور نشده چطور کسانی که دیرتر تکمیل وجه کردن فاکتور شدن اگه به ترتیب هستش این چه ترتیبیه لطفاً راهنمایی کنید چکار باید انجام بدیم
نویان : درود دوست گرامی چقد کاشان علافی داره تا ماشین تحویل بگیری؟
اشتری : چرا چرت میگی.خودم اینترنتی 124 ثبت شکایت کردم تأیید شده
توحید ارومیه : اقا متین شما هم عین علوی که نوشتم هستین.حدودا 12ت