خودروسازان کره ‌ای؛ پیشتاز کیفیت در جهان

 

خودروسازان کره ‌ای؛ پیشتاز کیفیت در جهان

 
دو دهه قبل، دو برند کره ‌ای هیوندای و کیا در بازارهای جهانی جایگاه چندان معتبری نداشتند و بیشتر نشان ‌گر آن بودند که خریداران آن‌ ها از طبقه ‌‌ای از اجتماع هستند که توانایی مالی خرید برندهای اروپایی، آمریکایی یا ژاپنی را ندارند.
 
اما امروز به گفته موسسه جی.دی پاور که سنجش کیفی برندهای مختلف جهان را برعهده دارد، تویوتا، ب‌ام‌و و سایر برندهای مدعی کیفیت، در تلاش برای رسیدن به جایگاه کیفی کیا، هیوندای و برند لوکس جنسیس هستند که در طراحی و مشخصات فنی خود کمترین نقص را دارا اند. براساس رتبه‌ بندی اولیه موسسه جی‌.دی.پاور برای سال 2018 این سه برند کره ‌ای که همگی توسط گروه خودروسازی هیوندای موتور کنترل می‌ شوند، در 100 خودروی جدید خود که به بازار معرفی شده ‌اند، دارای کمترین مشکلات فنی بوده‌ اند.
 
بالاترین امتیاز در این بخش به برند کره ‌ای جنسیس رسیده است و 68 امتیاز از 100 امتیاز را دریافت کرده است. این امتیاز نشان دهنده ی ایراد در هر 100 خودرو است و هرچه عدد آن کمتر باشد بهتر است. کیا که سال گذشته در صدر جدول بود امسال افول کرده و امتیاز در رده دوم قرار دارد. جایگاه بعدی در اختیار هیوندای با 74 امتیاز است.
 
در رده های چهارم و پنجم نیز نام پورشه با 79 امتیاز و فورد با 81 امتیاز به چشم می خورند. بدترین امتیاز جی دی پاور به لندروور رسیده است و 160 امتیاز را دریافت کرده است. در لیست بدترین ها از آخر جگوار با 148 امتیاز و ولوو با 122 امتیاز نیز قرار دارند.
 
عدد متوسط برای صنایع خودرویی در خصوص بروز ایراد در هر 100 خودرو 3 امتیاز است و نشان می دهد که سه خودروساز اروپایی در سطحی پایین تر از متوسط قرار دارند. سه خودروساز نخست آمریکا یعنی جنرال موتورز، فورد و فیات کرایسلر نیز نسبت به سال قبل پیشرفت کرده اند و امتیاز های بهتری را دریافت کرده اند.
 
در صورتی هم که به صورت موردی به خودروها بپردازیم بهترین امتیاز متعلق به پورشه 911 با 48 امتیاز است و این خودرو کم ایراد ترین وسیله نقلیه از دید جی دی پاور محسوب می شود.
 
مزدا در رده بندی امسال در جایگاه 23 ام قرار دارد. البته این خودروساز پیشرفت قابل توجهی کرده است و امتیاز خود را 25 امتیاز بهبود بخشیده است. برندهای دیگری همچون لکسوس، کادیلاک، هیوندای و اینفینیتی نیز خودروسازانی هستند که در مقایسه با رتبه سال گذشته پیشرفت کرده اند.
 
در این خصوص دیور سرجنت معاون بخش جهانی خودروی جی.دی.پاور گفته است که خودروسازان به خوبی مطالبات و گزارشات مصرف کنندگان را زیر نظر دارند و سعی می کنند تا هر سال عملکرد بهتری داشته باشند. همچنان که خودروها پیچیده تر و مجهز تر می شوند خریداران نیز ایرادات بیشتری را در خودروها پیدا و خودروسازان سعی در رفع آنها می کنند.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودروسازان کره ‌ای






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد تقی افشاری : سلام آقا سیامک شماتوقراردادتون سودمشارکتتون چقدربوده؟+12درصدسودتاخیرکلا چنددرصدمیشه
سایپا و مسولین دزد : استقلال 7تا از الوصل خورد روزهای روشنی در راه است به امید اینکه سایپا ساینا را تحویل بدهد و دست از جیب من گردن شکسته بردارد،یا الله ای بت بزرگ خودت این افرینندهای فانی را مورد خشم و غصب خودت قرار بده تا دیگر دروغ های گنده نگویند ای الله راضی نیستم که این ها را به سرنوشت استقلال دچار کنی...
مصطفی : سلام دوستان من هفته چهارم شهریور باید پیام بیاد برا تکمیل وجه هنوز پیام نیومده کسی هست هفته چهارم باشه برا تکمیل وجه تو رو خدا جواب بدید ؟
تجمع : دوستان متاسفانه سایپا ورشکست شده😭😭😭😭😭😭
داریوش 2 اردیبهشت : هم ایران خودرو هم سایپا هر دوتاشونم دزدن خودت زیاد خسته نکن داداش گلم دزد دزده فرقی نداره ایران خودرو یا سایپا همین هفته پیش این جریمه بریدن برا ایران خودرو بابت پولی اضافی که از مردم بی گناه گرفته بودن
سهند بهمن : ممنون از عزیزی که 7 اردیبهشت تکمیل وجه کرده و تمام عزیزانی که اطلاع رسانی میکنن و تلاش می‌کنن و پیگیری میکنن دم همتون گرم کاش قدر چنین مردم باصفا رو بدونن یاعلی
تارا دستی تحویل سه ماهه 19 ابان واریز 20 مرداد : بخاطر sbr
علی تاراv1p : راستی ۱۱،۶۰۰ خسارت تاخیرم اومده بود که حالا پیامک اومده ۹،۱۰۰ طلبکاری و نحوه عودت وجه رو بهت اطلاع میدم نمیدونم چرا واقعا ۲،۵۰۰ کم کردن، در حالی که فروش فوری قیمتش قطعی و ثابته!
علی تاراv1p : انتخاب نمايندگي 1404/05/05 پرداخت كل وجه 1404/05/06 دريافت پرونده 1404/06/20 آماده براي صدور فاكتور 1404/06/20 فاكتور شده 1404/06/20 تخصيص پلاک 1404/06/22 آماده جهت تحويل 1404/06/23 صدور اسناد خودرو 1404/06/24 حمل خودرو براي تحويل 1404/06/25 دريافت خودرو توسط نمايندگي تحويل به مشتري 1404/06/26 سلام تارا v1p سفید طرح عادی فروش فوری، موعد تحویل ۴ شهریور قم هستم علت اینکه تحویل به نمایندگی تاریخ نخورده اینه که وقتی تازه ماشینو از تریلی خالی کردن زنگ زدم به نمایندگی و رفتم تحویل گرفتم
علی : سلام عرض کردم اقا من x5دارم سرویس اولیه که گارانتی فعال میکنه باید چند هزار کیلومتر باشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اکبر : بله،درسته
صالح : سیستم کروز هست سواری عالی هست روکش صندلی ها چرم و مخمل هست تودوزی ماشین مخمل هست دکمه مات کننده اینه داره هردو ریموت قفل مرکزی داره فقط صدای فنش بالاس اونم به خاطر قدرت فن هستش
صالح : 14روز داداش
تحویل 31مرداد پیش فروش : محمد رضا شماره قرداد15198944 تکمیل وجه 26/3/1404
محمدرضا تحویل 31 مرداد : سلام دوست عزیز،مبارک باشه،شماره قرارداد و تاریخ تکمیل وجه رو می‌نویسید،ممنون میشم
ساینا اس بهمن : تبدیلی ها حالتان چونه کیف تان کوکه
فوق العاده پذیرش 23 بهمن : مال من امروز پلاک هم شد ، پیامک پیشنهاد تحویل حضوریش هم اومد تو پارکینگ کاشان، پذیرش 23 ام بهمن هم بودم ، یا خودت داری دروغ میگی ، یا کارشناسش تورو گذاشته سرکار
مسعود : این که زنگ زدید گفتن 21 تیر تاریخ فاکتورها نیست تاریخ ارسال دعوتنامه شهریور هست
مسعود : نه آقا همون کوییک اس هم الان بیشتر از 50 روز کاری گذشته و فاکتور نکردن
شهریوری31 : سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید، برای تبدیل اقدام کردم روی سایت می نویسه کلاس خودرو 2. همین 58402 هست؟