خودروسازان کره ‌ای؛ پیشتاز کیفیت در جهان

 

خودروسازان کره ‌ای؛ پیشتاز کیفیت در جهان

 
دو دهه قبل، دو برند کره ‌ای هیوندای و کیا در بازارهای جهانی جایگاه چندان معتبری نداشتند و بیشتر نشان ‌گر آن بودند که خریداران آن‌ ها از طبقه ‌‌ای از اجتماع هستند که توانایی مالی خرید برندهای اروپایی، آمریکایی یا ژاپنی را ندارند.
 
اما امروز به گفته موسسه جی.دی پاور که سنجش کیفی برندهای مختلف جهان را برعهده دارد، تویوتا، ب‌ام‌و و سایر برندهای مدعی کیفیت، در تلاش برای رسیدن به جایگاه کیفی کیا، هیوندای و برند لوکس جنسیس هستند که در طراحی و مشخصات فنی خود کمترین نقص را دارا اند. براساس رتبه‌ بندی اولیه موسسه جی‌.دی.پاور برای سال 2018 این سه برند کره ‌ای که همگی توسط گروه خودروسازی هیوندای موتور کنترل می‌ شوند، در 100 خودروی جدید خود که به بازار معرفی شده ‌اند، دارای کمترین مشکلات فنی بوده‌ اند.
 
بالاترین امتیاز در این بخش به برند کره ‌ای جنسیس رسیده است و 68 امتیاز از 100 امتیاز را دریافت کرده است. این امتیاز نشان دهنده ی ایراد در هر 100 خودرو است و هرچه عدد آن کمتر باشد بهتر است. کیا که سال گذشته در صدر جدول بود امسال افول کرده و امتیاز در رده دوم قرار دارد. جایگاه بعدی در اختیار هیوندای با 74 امتیاز است.
 
در رده های چهارم و پنجم نیز نام پورشه با 79 امتیاز و فورد با 81 امتیاز به چشم می خورند. بدترین امتیاز جی دی پاور به لندروور رسیده است و 160 امتیاز را دریافت کرده است. در لیست بدترین ها از آخر جگوار با 148 امتیاز و ولوو با 122 امتیاز نیز قرار دارند.
 
عدد متوسط برای صنایع خودرویی در خصوص بروز ایراد در هر 100 خودرو 3 امتیاز است و نشان می دهد که سه خودروساز اروپایی در سطحی پایین تر از متوسط قرار دارند. سه خودروساز نخست آمریکا یعنی جنرال موتورز، فورد و فیات کرایسلر نیز نسبت به سال قبل پیشرفت کرده اند و امتیاز های بهتری را دریافت کرده اند.
 
در صورتی هم که به صورت موردی به خودروها بپردازیم بهترین امتیاز متعلق به پورشه 911 با 48 امتیاز است و این خودرو کم ایراد ترین وسیله نقلیه از دید جی دی پاور محسوب می شود.
 
مزدا در رده بندی امسال در جایگاه 23 ام قرار دارد. البته این خودروساز پیشرفت قابل توجهی کرده است و امتیاز خود را 25 امتیاز بهبود بخشیده است. برندهای دیگری همچون لکسوس، کادیلاک، هیوندای و اینفینیتی نیز خودروسازانی هستند که در مقایسه با رتبه سال گذشته پیشرفت کرده اند.
 
در این خصوص دیور سرجنت معاون بخش جهانی خودروی جی.دی.پاور گفته است که خودروسازان به خوبی مطالبات و گزارشات مصرف کنندگان را زیر نظر دارند و سعی می کنند تا هر سال عملکرد بهتری داشته باشند. همچنان که خودروها پیچیده تر و مجهز تر می شوند خریداران نیز ایرادات بیشتری را در خودروها پیدا و خودروسازان سعی در رفع آنها می کنند.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودروسازان کره ‌ای






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
So 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس اردیبهشت : سلام ماشین شما چی بوده .؟همسایه ما برج ۱ ماشین تحویل گرفت واریزی بهمن بود اما ۴۰ روز تاخیر داشت ۱۹ میلیون شده بود
امید شاهین : پلاک پلاک کنید
علی : هنوز واسه شهریور دعوتنامه صادر نشده نه تبدیل نه تکمیل وجه
تبدیل : دوستان من بیست روزه تبدیل زدم، به خاطر اینکه بعد از فاکتور شدن هزینه تأخیر شامل روزهای بعد از فاکتور شدن نمیشه دیگه مهم نیست واسه سایپا، الان بیست روزه خبری نیست، زنگ زدم میگن رفته واسه پلاک، و یک ماه تا 45 روز طول میکشه، من به شخصه اشتباه کردم تبدیل زدم، محض اصلاع دوستان گفتم پیام بزارم
مهراد : دیه والا دیده بودیم برا تحویل ماشین تاخیر کنن ندیده بودیم برا ارسال دعوتنامه هم تاخیر کنن واقعا حالم از سایپا بهم میخوره معلوم نیس چ میخوان کنن تو کل مراحل تاخیر دارن دوستان شهریوری برا شما پیام اومد یا هنوز ن من مهر هستم خسته شدم بخدا اینجوری پیش بره ماشینمون باید سال بعد تحویل بگیریم
شاهین جی ال مهر : سلام ما که از اول جی ال بودیم واقعا ضایع شدیم تمام جی ها وcvt وجی ال های قبل مهر را یا تبدیل زدن ویا فاکتور کردن وتمام بعد مهر را هم تبدیلی بارا جی به جی ال و جی ال ها هم به کوییک انگاری جی ال تحویل مهر یادشون رفته تو برزخ هستن نه بهشتی نه جهنمی خوب لا کردار نه پیام تکمیل میدی نه هیچ خب ی میدی که ببینیم چه به روزگارمان اومده
تارا اتومات سفید تحویل ۳۰ آبان : سلام وقت همگی بخیر تاراسفید تحویل ۳۰ آبان پیش فروش امروز فاکتور شدم
شاهین پلاس : 19 cvt اسفند ، حتما سخا یا نشانی املاک و اسکان مشکل داری ، به نمایندگی مراجعه کنید.
شاهین G تیر ماه : سلام من تیرماه هستم تو واریزی نوشته پیشنهادی به نمایندگی هم زنگ زدم چند بار تاکید کرد که GL پیشنهادی است خواستی واریز کن ..... نمیدانم چکار کنم من حواله رو آزاد گرفتم گران هم خریدم ..........
عادل j7 : سی میلیون تومان کسر شده یعنی مبلغ 12/468/972/000 بابت تکمیل وجه باید واریز شود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
151 : واقعا؟
نیما : 151 بدون لاینر فاکتور 22 مهر تحویل 7 آبان دیروز بردمش تشخیص رنگ گلگیر جلو استوک تعویض بود . ماشیناتونو تحویل گرفتید حتما تشخیص رنگ ببرید .
ساینا اس : هرچی گاوه کارشناس سایپا شده
مصطفی ا : سلام اقایان وقت بخیر هرکسی که تحویل حضوری زده و پیامک براش اومده اعلام کنید
ساینا اس : هر روز برو تو دست انداز خم شو دوزاری برداری شاید اتفاق خوشایندی برات افتاد . الکی استرس به بقیه نده برو رو دست انداز خم شو
ساینا اس : تو کلا مشکل داری برو همون آفریقا بومی بومی کنند دوست نداشتی نمیخریدی آخه تو ساینا خری
نگین : خیر خیلی از ابان ماهیا مونده حتی از مهر هم مونده
207تحویل 30مهر : بله گارانتی ماشینتون باطل میشه میتونید زنگ بزنید نمایندگی خودتون سوال کنید
محسن : دوستان کسی موعد چکش رسیده بگه چکار کرده وقت میدن یا نه احتمالا همون بلا رو سر موعد چک ما هم مییارن از قبل آماده باشیم ممنون راهنمایی می کنید
207 پانا اتومات تحویل 30 مهر خاکستری : سلام دوستان، تحویل 30 مهر بودم، امروز 12 آبان فاکتور شد. امیدوارم برای بقیه هم به سرعت فاکتور و تحویل داده بشه