چه کارهایی باعث کاهش عمر خودرو می شود؟

 

چه کارهایی باعث کاهش عمر خودرو می شود؟

 
یک صاحب خودرو می تواند با انجام برخی فعالیت های مثبت عمر مفید خودروی خود را تا دو برابر افزایش دهد و گاهی با برخی فعالیت های غلط عمر یک خودرو به نصف کاهش پیدا می کند. به عنوان فردی که علاقمند به خودرو هستید بهتر است با دانستن برخی نکات نه تنها خودرو را محافظت کنید بلکه میزان هزینه ها را نیز کاهش دهید.
 
*تنظیم باد نامناسب: بر اساس تحقیقات مختلفی که تا امروز انجام شده، کم باد بودن تایرها باعث افزایش مصرف سوخت و همچنین بد حرکت کردن خودرو می شود همچنین در زمان پرباد بودن بیش از اندازه تایر آسیب های جدی به سیستم فرمان دهی وارد خواهد شد. همیشه دفترچه راهنمایی خودرو را خوانده و باد تایرها را به درستی تنظیم کنید.
 
*ترمز دیرهنگام: این مورد خیلی آسان حل خواهد شد و تنها کافی است منتظر لحظه آخر برای ترمز کردن نشوید. کوبیدن بر روی پدال ترمز تنها چند ثانیه قبل از برخورد با خودرویی دیگر عمر ترمز و تایرها را کاهش می دهد. پیشنهاد می شود در ذهنتان محاسباتی را برای ترمز کردن داشته باشید تا طی یک مسیر پیش بینی شده به نرمی ترمز نمایید.
 
*گاز دادن بیهوده: بیهوده فشردن پدال گاز و یا تیک آف کردن باعث فشار آمدن شدید به پیشرانه شده و عمر آن را به شدت کاهش می دهد. در این حالت بنزین زیادی به موتور تزریق می شود و فعالیت ها با چندین برابر سرعت انجام می شوند که حتی در قوی ترین خودروهای مسابقه ای هم این عمل منجر به خراب شدن پیشرانه خودرو می شود. همیشه زمان بندی درستی برای شروع کردن حرکت داشته باشید.
 
*خورشید، دشمن خودرو: همانطور که ماندن خودرو زیر برف و باران بیش از اندازه به آن آسیب های جدی وارد می کند، خورشید نیز می تواند باعث خراب شدن بسیاری از بخش های خودرو شود. شاید رها شدن از نور خورشید کار سختی باشد اما همیشه به آن فکر کنید و تا حد امکان خودرو را در سایه قرار دهید. بلند شدن رنگ، ترک خوردن چراغ ها و جلو داشبورد خودرو تماما به خاطر تابش نور خورشید هستند.
 
*کثیف نباشید: کثیف بودن یکی از قاتلان خودرو به شمار می آید. شما به عنوان کسی که هفته ای دو تا سه بار به حمام می روید چرا علاقه ای به شستن خودروی خود حداقل برای 1 بار در ماه ندارید؟ شستن خودرو شاید کار خیلی خاصی نباشد اما در افزایش عمر آن به شدت موثر است.
 
*مشکلات روغن موتور: اشتباه در این مورد بیشترین میزان اثرگذاری را در کاهش عمر خودرو خواهد داشت. بسیاری از مردم روغن موتور اشتباه و ای متفرقه درون خودرو می ریزند، یا در زمان مناسب اقدام به تعویض روغن نمی کنند به همین دلیل عمر موتور خودرو به شدت کاهش پیدا می کند. بهترین پیشنهاد در این زمینه استفاده از روغنی است که کارخانه پیشنهاد داده است.
 
 
 
 
 

منبع (source)

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , نگهداری خودرو , مراقبت از خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: atabak_2129
0

1-نحوه رانندگی با خودرو نیز در عمر موتور آن تاثیر دارد. هر چه موتور تحت فشار بیشتری باشد عمر آن کمتر خواهد شد. 2- مهم ترین عامل افزایش دهنده عمر موتور نحوه رسیدگی به آن است. نگهداری پیشگیرانه در طول عمر قطعات خودرو بسیار موثر است.
10:08  1397/04/07
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا وی چهار : اگر ۳۱ فروردین فاکتور شده باشه مسلما از هفته بعد اردیبهشتی ها فاکتور میشن
۱ : سلام مبارک باشه . واسه خودتونه یا از جایی استعلام گرفتید ؟ منم ۳۱ فرودینم ولی فاکتور نشدم
علی : این شرکت مسخره دوماه دیگه منم تی 8,,بیمه شده هیچ خبری نیست
17 بهمن x5 : من حتی فاکتورم نشدم.تعجب میکنم ۱۸ بهمن پلاک شده
ف : کاملا معلوم شد که مدل ۲۰۲۴ هست، همه دارند تبلیغ مدل ۲۰۲۴ برای فروش میکنند
S3 : دوستان عزیز s3 تا کی فاکتور شده؟ ثبت نام سازمانی دی اما خبری نیست
محمد : برای شما دعوت نامه اسفند ارسال کردن
تاراv1p : سلام دوستان امروز تو گروه تارا دیدم چند نفر از تیرماهی ها فاکتور شدن فروش فوری ۱۸ و ۲۰ تیر، از شماها کسی فاکتور شده تیر؟
207 اتومات سقف فلز : سلام دوستان كسي از ٢٠٧ اتومات سقف فلزخبر نداره كه تا كي فاكتور شده؟ من تحويل ٢٩ اسفندم هيچ خبري نيست ممنون ميشم راهنمايي كنيد لطفا كسايي كه ٢٠٧ اتومات سقف فلز دارن اعلام حضور كنند ببينيم تا چه موعدي تحويل نشده
تارا : دیگه فاکتور شدم راحت شدم گفتم یه حلالیت بگیرم اگه دیر به دیر چک کردم یادم نره😅😂
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد ساینا تحویل خرداد : موعد تحویل کی بودین میشه بگین؟
سورن پلاس 29 اسفند : سلام در انتظار ستاد ماده 10 چند روز طول می‌کشد ؟
سورون تef7 : سلام ازطریق میزخدمت مشتری باهمون کدو رمز وارد شوید
207 پاناما تحویل 31اردیبهشت : سلام .پاسخ به اتومات تیر..بنده 207 ارتقا دستی هستم504توان واریز هستم
دنا آپشنال 8اردیبهشت : من 8 اردیبهشتم سفید فروش فوری امروز فاکتور شدم
X55mehdi : سلام و درود عصری زنگ زدم نمایندگی ، ظاهرا شنبه واسه 55 ثبت نام جدید دارن این به این معنیه که مشکلشون حل شده ، گفتن که از هفته آینده مجوزا برا 55 صادر میشه ان شاالله
ساینا اس 85 گانه بنزینی : من امروز فاکتور شدم واریزی 12 خرداد
سورن دوگانه 30اذر : سلام.انتظار خیلی سخته .برا سورن دوگانه که چند روز طول میکشه تا یک روز جلو بره ازشون سوال کردم فرمودند واریزی آذر تعداد خیلی زیاد هست فرمودند ماه‌های بعدی تعداد کم هست .افرادی که 30اذر هستند اعلام کنند و تجربه ای که هست اینه که تعویض برا هر کس اومد بزنه چون سریع فاکتور میشه وخودرو هم سریع بفروش میرسه وهر خودرویی که بخوای میتونی بگیری ما که اشتباه کردیم الان دیگه بهمون رسیده
X55 مظلوم : منم دقیقا همینطورم 9 اردیبهشت تخصیص خورده شما کدوم لیزینگ هستین؟ واسه من بانک ملته
پاییز : سلام .دوستان برا پرداخت از تمام حساب ها میشه پرداخت کرد یا که ن‌فقط حسابی داخل سایت ایران‌خودرو ثبته باید پرداخت کرد ؟؟؟