تاخیر در تحویل، داد مشتریان خودرو را درآورد!

 

تاخیر در تحویل، داد مشتریان خودرو را درآورد!

 
براساس ارزیابی صورت گرفته بیشترین انتقاد مصرف‌کنندگان از فرایند فروش خودروهای سواری در ایران مربوط به "تاخیر در تحویل خودرو" بوده است.
 
دیگر "تاخیر در تحویل" به واژه‌ای آشنا و البته تکراری و پرغصه برای مصرف‌کنندگان خودرو در ایران تبدیل شده است به‌گونه‌ای که خریداران خودروهای پرتقاضای داخلی و همچنین خریداران خودروهای وارداتی معمولا خودروی خریداری شده را با تاخیر قابل توجهی نسبت به آنچه که در قرارداد قید شده، دریافت می‌کنند.
 
این وضعیت اخیرا در بازار خودروهای وارداتی نمود بیشتری داشته به‌گونه‌ای که با ممنوع شدن واردات خودرو و حدود ۱۴۰۰ قلم کالای غیرضروری دیگر از ابتدای تیر ماه، تقریبا تمام شرکتهای واردکننده خودرو در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده تاخیر دارند.
 
خودروسازان نیز در تحویل برخی خودروهای پرتقاضا به‌ویژه خودروهایی که با مشارکت خودروسازان خارجی در ایران تولید می‌شوند تاخیرهای قابل توجهی داشتند که اخیرا این تاخیرها بیشتر نیز شده و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال داشته است.
 
در این شرایط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارشی از وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در طول سال ۱۳۹۶ منتشر کرده که بررسی آن نشان می‌دهد در سال گذشته نیز بیشترین انتقاد مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در ایران مربوط به "تاخیر در تحویل خودروی فروخته شده" بوده است؛ تاخیری که در ماه‌های اخیر تشدید نیز شده است.
 
اما بعد از تاخیر در تحویل، بیشترین انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته مربوط به "ایراد داشتن خودرو در زمان تحویل" بوده است که اگرچه در گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران توضیح بیشتری درباره این موضوع داده نشده اما احتمالا این مشکل مربوط به خودروهای تولید داخلی بوده که با کیفیت پایینی تولید و عرضه می‌شوند.
 
پس از آن نیز "کم بودن تنوع آپشن‌ها" بیشترین میزان نارضایتی و انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.
 
دو موضوع "عدم تناسب قیمت با کیفیت خودرو" و همچنین "تاخیر در تحویل پلاک و مدارک خودرو" نیز دو انتقاد دیگری است که مشتریان نسبت به فرایند فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته، مطرح کرده‌اند.
 
البته با افزایش اخیر قیمت خودروهای داخلی از سوی خودروسازان و همچنین رشد شدید قیمت این محصولات در بازار آزاد به نظر می‌رسد که نارضایتی مصرف‌کنندگان از متناسب نبودن قیمت و کیفیت خودروها در سال جاری نسبت به وضعیت سال گذشته، تشدید نیز شده باشد.
 
در این شرایط باید منتظر تهیه و انتشار گزارش ارزیابی وضعیت رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال جاری (۱۳۹۷) ماند تا دید در این مدت نارضایتی‌ها و انتقادات مشتریان در این حوزه چه تغییراتی نسبت به وضعیت سال گذشته داشته است.
 
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای تهیه گزارش ارزیابی وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته با ۳۲۳ هزار و ۴۲۳ نفر از خریداران خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، مصاحبه و از آنها نظرسنجی کرده است.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

؟؟؟
0

این روکه خودمون میدونیم و بد جور اسیره تاخیر در تحویل هستیم الان 2 ماهه که از موعد تحویل خودروی من گذشته هنوزم خبری نیست به هر دری هم زدیم بی نتیجه بوده خبر جدید چی دارید ما که کل سرمایه زندگیمون و بعلاوه قرض و وام دادیم تا یه ماشین مثلا خوب بخریم تا بتونیم باهاش کار کنیم باید چه خاکی به سرمون بریزیم لطفا این و تو مصاحبتون از مسئولین بپرسید ببینید جوابی دارند...
08:39  1397/05/18
پاسخ دادن
محمد
4

اهمیت دادن به نظر و رضایت ایرانی و مشتری ایرانی تو ایران سیخی چند ؟؟؟؟!!
تنها چیزی که اصلا تو ایران اهمیت نداره ، نظر و رضایت مردم ایران هست !!!!!!!!
13:19  1397/05/17
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7تو‌مرحله بیمه گیر کرده : J7تاریخ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ سلام دوستان کسی اطلاع نداره چرا تمام j7هایی ک در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۸شاسی و فاکتور شدن نزدیک ب ۲ ماهه رو صدور بیمه گیر کرده و بیمه و پلاک نمیشن ؟؟؟؟
ایرج : «درخواست تعیین تکلیف ثبت نام کنندگان شاهین دنده ای زمستان ۱۴۰۳» لطفا جهت افزایش تعداد امضاها، این کارزار را تا جای ممکن برای سایر دغدغه مندان به اشتراک بگذارید: https://www.karzar.net/110333
فرهاد : یادت باشه هیچ وقت نخورده شکر نکن
کیان : یه سوال؟چرا اطلس پر شد اما سهند اس هیچکی نمینویسه
محسن : ما که از 18 بهمن نوشتیم نقدی هنوز تایید نقدی هم نشده
آهوی دشت زنگاری : مگه میشه داداش؟؟؟!!پولت پریده الان همه ثبت نامی های زمان شما ماشین شما تحویل گرفتن تو نوبت گارانتی اولیه ان. احتمالا نمایندگی ت نامعتبر بوده پول دیر یه حساب کارخونه واریز کرده
J7 تاریخ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ : سلام منم دقیقا مشکل شما رو دارم تاریخ۱۴۰۲/۱۲/۲۸شاسی شدم ولی الان دو ماهه تو‌مرحله بیمه گیر کردم هیچ کیم جوابگو‌نیست
تارا v4lx : با سلام من از ایران خودرو پرسیدم گفتن ۱۵ الی ۲۰ روز بعد از پلاک شدن خودرو تحویل داده میشه
J7 صادرات : دوستان ارادت ۲۳/۲ فاکتور شد امروز بیمه خداروشکر سریع دارن پیش میرن بعد شاسی ثبت ناممون هم ۲۲/۸ بوده انشالله خودرویه همه رو تحویل بدن
J7 سحر : من 8 آبان بودم و چهار هفته هست تحویل گرفتم!!! چطور آبانی ها میگن تحویل نگرفتن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سمند سورن دوگانه 30دی تحولی : به نظرم تا اخر برج بارگیری بشه
207اتومات : سلام داداش تحویلی کی بوده ازشما
شایان بهاری : افزایش قیمتی در کار نیست از 15 ام خرداد آماده باش
ایکس 33 اتومات اسماعیل : سلام خبری از فاکتور شدن بدهید ایکس33
علی یار : سلام دوستان چند روز طول می‌کشه بعداز فاکتور پلاک بیاد
علی یار : سلام بعداز فاکتور چند روز طول کشید تا پلاک شدید
شیما : سلام دوستان واسه شما پیامک تکمیل وجه تابستان اومده؟
دنا اپشنال : ممنون از لطف شما. امیدوارم از شما هم زودتر برسه.
حمیدرضا : دوستان اسفند ماهی دوگانه تا 5 خرداد دعوتنامه ها میاد
85گانه : سلام ، دوستان ساینا اس 85گانه بنزین سوز هم با تاخیر دعوت نامه صادر میشه؟