تاخیر در تحویل، داد مشتریان خودرو را درآورد!

 

تاخیر در تحویل، داد مشتریان خودرو را درآورد!

 
براساس ارزیابی صورت گرفته بیشترین انتقاد مصرف‌کنندگان از فرایند فروش خودروهای سواری در ایران مربوط به "تاخیر در تحویل خودرو" بوده است.
 
دیگر "تاخیر در تحویل" به واژه‌ای آشنا و البته تکراری و پرغصه برای مصرف‌کنندگان خودرو در ایران تبدیل شده است به‌گونه‌ای که خریداران خودروهای پرتقاضای داخلی و همچنین خریداران خودروهای وارداتی معمولا خودروی خریداری شده را با تاخیر قابل توجهی نسبت به آنچه که در قرارداد قید شده، دریافت می‌کنند.
 
این وضعیت اخیرا در بازار خودروهای وارداتی نمود بیشتری داشته به‌گونه‌ای که با ممنوع شدن واردات خودرو و حدود ۱۴۰۰ قلم کالای غیرضروری دیگر از ابتدای تیر ماه، تقریبا تمام شرکتهای واردکننده خودرو در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده تاخیر دارند.
 
خودروسازان نیز در تحویل برخی خودروهای پرتقاضا به‌ویژه خودروهایی که با مشارکت خودروسازان خارجی در ایران تولید می‌شوند تاخیرهای قابل توجهی داشتند که اخیرا این تاخیرها بیشتر نیز شده و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال داشته است.
 
در این شرایط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارشی از وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در طول سال ۱۳۹۶ منتشر کرده که بررسی آن نشان می‌دهد در سال گذشته نیز بیشترین انتقاد مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در ایران مربوط به "تاخیر در تحویل خودروی فروخته شده" بوده است؛ تاخیری که در ماه‌های اخیر تشدید نیز شده است.
 
اما بعد از تاخیر در تحویل، بیشترین انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته مربوط به "ایراد داشتن خودرو در زمان تحویل" بوده است که اگرچه در گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران توضیح بیشتری درباره این موضوع داده نشده اما احتمالا این مشکل مربوط به خودروهای تولید داخلی بوده که با کیفیت پایینی تولید و عرضه می‌شوند.
 
پس از آن نیز "کم بودن تنوع آپشن‌ها" بیشترین میزان نارضایتی و انتقاد مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.
 
دو موضوع "عدم تناسب قیمت با کیفیت خودرو" و همچنین "تاخیر در تحویل پلاک و مدارک خودرو" نیز دو انتقاد دیگری است که مشتریان نسبت به فرایند فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته، مطرح کرده‌اند.
 
البته با افزایش اخیر قیمت خودروهای داخلی از سوی خودروسازان و همچنین رشد شدید قیمت این محصولات در بازار آزاد به نظر می‌رسد که نارضایتی مصرف‌کنندگان از متناسب نبودن قیمت و کیفیت خودروها در سال جاری نسبت به وضعیت سال گذشته، تشدید نیز شده باشد.
 
در این شرایط باید منتظر تهیه و انتشار گزارش ارزیابی وضعیت رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال جاری (۱۳۹۷) ماند تا دید در این مدت نارضایتی‌ها و انتقادات مشتریان در این حوزه چه تغییراتی نسبت به وضعیت سال گذشته داشته است.
 
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای تهیه گزارش ارزیابی وضعیت رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در طول سال گذشته با ۳۲۳ هزار و ۴۲۳ نفر از خریداران خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، مصاحبه و از آنها نظرسنجی کرده است.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

محمد
4

اهمیت دادن به نظر و رضایت ایرانی و مشتری ایرانی تو ایران سیخی چند ؟؟؟؟!!
تنها چیزی که اصلا تو ایران اهمیت نداره ، نظر و رضایت مردم ایران هست !!!!!!!!
13:19  1397/05/17
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
لعنت 3 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسام : اشنا داشتی میگفتی تحویل هم زود بهت بده اشنات دیگه چرا گلایه داری از سایپا 😂
مال باخته : سلام منم شرایط شمارو دارم پرداخت اول رو انجام دادم تحویل گفتن هفته ۴شهریور۱۴۰۴ولی هیچ خبری نیست
سلگی : درجواب مشهد اره فروش فوق العاده بودم
مریم : راستی تو این تبدیلی که اومده، تو اون قسمتی واریز نوشته این پیشنهادیه
شاهین g پذیرش ۱۷اذر مشهد : در جواب سلگی و شاهین gl بچه ها شما چندم تبدیل زدین و چندم فاکتور شدید اینکه شماره هم فروش فوق‌العاده آذر پارسال هستین که تبدیل زدین
محسن : شما الان کی ماشین رو تحویل گرفتید که این قدر زود ما به تفاوت رو گرفتید؟ یکی از دوستان ۲۶ شهریور تحویل گرفته هنوز مبلغ عودت نشده.
J7 u : با نمایندگی ثبت نامیتون در میان بگذارید ، بی شک عودت داده میشه .
میثم : یعنی امتیازمون سوخته🥺 الان باید چکار کنیم ۱۵۰ دادم حواله خریدم یا خدا
جواد : نه نمی خواد پرداخت کنیم.مثل سود تا خیر میمونه.با قرمز نوشتنش و مثل سود تاخیر ک تو فاکتور قید میشه و پرداختش میکنن اینم همینجور یه.یعنی باید بهمون برگردونن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محسن : واقعا دادگاه رای داده ماشین فاکتور شده دیگه بهانه چی دارند پلاک و تحویل نمی دن
فاطمه : خدا از دهنتون بشنوه ایشالا به زودی فاکتور بشیم خیلی سخته بی ماشینی
رضا : هدفت از این ادا درآوردن چیه با زبون خودت حرف بزن همه مثل خودت احمق نیستن که نمیدونم چه سودی از این کارات میبری دیوانه
امیر آریا نژاد : زمان و مکان تجمع اعتراض به عدم فاکتور و تحویل خودرو های کوییک ، اطلس، ساینا، شاهین علیرغم پر بودن پارکینگ ها📆• تاریخ: یکشنبه 11 آبان 🕒• ساعت: 9 صبح 📍• مکان: کیلومتر 9 جاده مخصوص مقابل واحد فروش سایپا 💥 حضور بهم برسانیم اتحاد و تجمع بیشتر تاثیر گذار تر خواهد بود.
علی : ایشالله تا بهمن میگیرید 😂
زاهد : تجمع اعتراضی عتراض به عدم تحویل عمدی خودروها علیرغم پر بودن پارکینگ ها🚨زمان و مکان تجمع: شرکت سایپا 📆• تاریخ: یکشنبه 11 آبان 🕒• ساعت: 9 صبح 📍• مکان: کیلومتر 9 جاده مخصوص مقابل واحد فروش سایپا 💥 حضور بهم برسانیم
یاور : سلام به همگی ساینا دوگانه قیمتش تو بازار بشدت کاهشی شده و تا عید به 600 تومن میرسه همین الان هم خریداری تو بازار نیس بنظر من تبدیل به تک کنید که زودتر تحویل بگیرید
30 شهریور : شما شمارت 1300 تا بعد از من هست، من هم همون اول ثبت نام نتونستم بکنم، قبل از من زیاد هست 30 شهریوری
محمد : سلام قیمت دوگانه صفر چنده ؟ هر کی یه قیمتی زده تو دیوار یکی زده 970 یکی 1/70 یکی 1 تومن یکی 940 معلوم نی چجوریه کسی اگه قیمت داره بگه بدونیم مرسی
30 شهریور : هنوز 4 شهریور زباد مونده بعدش نوبت 30 شهریوریاس