عابران پیاده؛ مشکل اصلی خودروهای خودران هستند

 

عابران پیاده؛ مشکل اصلی خودروهای خودران هستند

 
با وجود پیشرفت فناوری خودران، برخی کارشناسان صنعت خودرو اعتقاد دارند؛ بزرگ‌ترین مشکل در توسعه‌‌ی این فناوری، رفتار غیرقابل پیش‌بینی عابران پیاده است.
 
به دنبال افزایش رقابت خودروسازان مطرح جهان در تولید خودروی کاملا خودران و جدی‌‌ شدن فرایند قانون‌گذاری برای تردد این خودروها در مناطق شهری، به تدریج و با پیشرفت این صنعت، محققان بر این باورند که با پیشرفت فناوری خودران، مشکلات اساسی آن‌ به صورت واضح‌تری دیده می‌شود؛ این مشکل همان فهم و درک رفتار و حرکات انسان‌ها به صورت پیاده یا سواره (پشت فرمان) است. 
 
پژوهش‌ کارشناسان در مورد عملکرد خودروهای خودران و تعامل آن‌ها با جاده و مسیر حرکت نشان می‌دهد، هنوز تا رسیدن به مرحله خودمختاری کامل و داشتن منطق فکری برای تعامل با عابران پیاده، فاصله بسیاری وجود دارد. به طور کلی، ماهیت عملکرد خودران (بدون راننده) در صنعت برای جذب سرمایه بسیار اهمیت دارد؛ اما با بررسی دقیق‌ این صنعت و وضعیت فعلی هوش مصنوعی، این موضوع به صراحت روشن می‌شود که هنوز خودروهای خودران هوشمند قابل اعتماد نیستند. 
 
 
کارشناسان صنعت هوشمندسازی خودرو معتقدند که مهمترین مشکل در این صنعت، عابران پیاده و حرکات غیرقابل پیش‌بینی آن‌ها هنگام عبور از خیابان و حتی تردد در راستای خیابان و ورود به مسیر اصلی در هنگام مسدود شدن پیاده‌رو است. نتیجه مطالعات محققان نشان می‌دهد که درک صحیح و اقدام سریع در واکنش به حرکات عابران پیاده، بیانگر عدم هوشمندی کافی خودروی خودران در وضعیت کنونی است. این موارد شامل حرکت در مسیر اصلی در خیابان‌های فاقد پیاده‌رو، گذر از خیابان به صورت ناگهانی، عدم توجه به سرعت وسیله نقلیه و موارد بسیاری از این دست می‌شود.
 
انجمن مهندسی خودرو (SAE) آمریکا به عنوان نهادی برای معرفی استاندارد در زمینه سطح خودمختاری خودروی خودران شناخته می‌شود. خودروسازان بزرگ فعال در صنعت هوشمندسازی خودرو مانند تسلا، اوبر، تویوتا و گوگل نیز به تبعیت از انجمن مهندسی خودرو، پنج سطح برای وضعیت رانندگی خودروی خودران تعریف کرده‌اند. در این سطح‌بندی، کلاس صفر یعنی کنترل کامل توسط راننده و کلاس پنج به معنی کنترل کامل خودرو توسط رایانه است.
 
 
اندرو ان‌جی، محقق یادگیری ماشینی شاغل در صنعت خودرو اظهار داشت:
 
آن‌چه ما به مردم می‌گوئیم، این است که لطفا قانونی رفتار کرده و به هشدارها توجه کنید. به عبارت دیگر، از خیابان عبور نکنید. 
 
با این حال، ایده مقصر بودن انسان‌ها در برخی نقایص فناوری خودران به سادگی نشان می‌دهد که باید چه میزان کار در آینده صورت گیرد. 
 
گری مارکوس، استاد روانشناسی دانشگاه نیویورک که در زمینه هوش انسانی و هوش مصنوعی تحقیق می‌کند، گفت:
 
هوش مصنوعی هنوز به تکامل مورد نیاز نرسیده است. افرادی مانند ان‌جی فقط به بازتعریف اهداف برای ساده‌تر شدن کارها فکر می‌کنند و اعتقاد دارند که برای دستیابی به ایمنی خودروی خودران، باید آن‌ها را به طور کامل از رانندگان و عابران پیاده انسانی جدا کنیم. مانند کاری که با قطار انجام دادیم و به علت مشکلات فراوان، ریل قطار از جاده‌ها جدا شد.
 
 
در همین حال رادنی بروکس، محقق و استاد رباتیک دانشگاه MIT، تا حدودی از اندرو ان‌جی در زمینه خودروهای خودران انتقاد می‌کند و می‌گوید:
 
وعده بزرگ خودروهای خودران، کاهش تلفات جاده‌ای و ترافیکی است. در حال حاضر ان‌جی می‌گوید که آن‌ها تا زمانی که رفتار خود را تغییر ندهند، قادر نیستند باعث کاهش تلفات جاده‌ای شوند. چه اتفاقی افتاده است؟
 
با این حال، ان‌جی این‌طور استدلال می‌کند که انسان‌ها همیشه در تعامل با فناوری‌های جدید مانند حمل‌ونقل، رفتار خود را تغییر داده‌اند.
 
ان‌جی افزود:
 
اگر شما به دوران ظهور راه‌آهن نگاه کنید، اکثر مردم آموخته‌اند که در مسیر قطار در حال حرکت نایستند. مردم قبلا یاد گرفته‌اند که هنگام توقف اتوبوس مدرسه، رانندگی نکنند و به کودکان اجازه عبور بدهند. این موضوع باعث اطمینان از ایمنی و سلامت دانش‌آموزان می‌شود. احساس می‌کنم که چنین رفتاری نیز باید در تعامل با خودروی خودران در پیش گرفته شود.
 
در حالی که هر دو طرف این استدلال منطقی به نظر می‌رسند، واضح است که برای پیشرفت فناوری خودروی خودران باید حد وسط دو فلسفه در نظر گرفته شود. 
 
شوچیسنیگدا دیب، محقق سیستم‌های پیشرفته وسایل نقلیه گفت:
 
باید برنامه‌های آموزشی مناسب برای آشنا شدن با خودروهای خودران و وسایل نقلیه هوشمند، روش‌های ارتباط و استفاده از آن‌ها در دستور کار قرار بگیرد.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی پلاس 15 اردیبهشت : من رنگ دیگه نمی‌خواستم فقط رفتم دیدم نوشته مشکی صدفی و پز آمدم بیرون عموما قبل از فاکتور شدن پیام تغیر رنگ میاد بعد چند روز فاکتور میشه به سلامتی انشالله همه دوستان زودتر به ماشین نشون برسن راحت بشیم
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : مشکی x5 ، خوبی برادر خبری نشد واسی تحویل ماشین؟؟
x5 مشکی : شرایطمون دقیقا یکیه ولی برای ما ک اهوازیم خبری نیست
۱۵ اردیبهشت : خوب اگه سفید بخایم، چطوری میشه؟ نمیدن؟
V1p ۲۶ دی : جهت اطلاع دوستان تارا v1p واریز وجه ۲۶ مهر تحویل ۲۶ دی امروز فاکتور شد رنگ سفید طرح عادی.انشاله همه ژودتر فاکتور سپس تحویل بگیرن
۱۴ اردیبهشت میلاد : سلام من برام پیامک تغیر رنگ اومد رفتم تغیر بدم نوشته امکان تغیر رنگ وجود ندارد از قبل تو خونه سایت زده بود سفید جربان چی کسی میدونه ؟
جی اتومات تکمیل ۲۵ اسفند : سلام دوستان هرکی تبدیل به SBR نزده برای شاهین تبدیل اومده برین تبدیل بزنین زودتر فاکتور میشه
جعفر کلهری شاهین پلاس اردیبهشت 15 : سلام برا منم اومد خواستم بزنم نوشت تکمیل ظرفیت! شما زدین تعقیر رنگ؟
جعفر کلهری شاهین پلاس اردیبهشت 15 : سلام برا منم همین اتفاق افتاد
خداروشکر : انشالله بسلامتی و قسمت همه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک اس دی ماه : سلام دوستان فرق سفید شیری با سفید چیه که بعد فاکتور داره اضافه میشه به فاکتورها .آیا فرق میکنن
31 شهریوری : یعنی آنقدر آدم بیکار داریم
کوییک اس : دوستان کسی جواب نمیده
Glx : سلام من کویک glx تکمیل وجه 25 مرداد امروز 27 آذر هم sbr فعال شد ام فاکتور شد
ماکان : حرف اینی که میگه فاکتور شده و ش پذیرش نمی گنه رو باور نکنید... اگه راست میگی ش. پذیرش رو بگید. اینها همش کار یک نفره میخواد رو اعصاب شماها راه برود
اطلس دوران جنگ : دوستان یه نگاه کامل و جامع به حال روز زندگی خودتون اطرافیان دو ستان بیندازید متوجه می شوید که مملکت ورشکسته شده اگر کسی ثبت نام بکنه پول باشد طلب های قبلی داده می شود و گرنه منتظران همچنان منتظر خیلی ساده هست فقط نگاه کن و کمی درک همین ببین چه اتفاقاتی افتاده که در سال های قبل نبوده و چقدر زیاد هستند . اقتصاد این حکومت قرص مرگ را خورده ودارز کشیده منتظر مرگ هست به زودی فقط مشکل ماشین نیست بقدری این ورشکستگی بزرگ هست که دیگر کاری از دست کسی بر نمی‌آید فقط باید صبر کرد همین
فاکتور gx : تو این چند روز از gx های دوگانه کسی فاکتور شده یا از مرحله آماده تخصیص تغییر وضعیتی داده اعلام کنه
بهنام : اینم خدمت دوستان عزیزی که قبلا اکانت من رو تو این سایت مشاهده کردن بگم که قبلا یه مزاحم تو این سایت اکانت خودشو به جای اسم واقعی من بهنام جا زده بود و با اکانت فیک میومد هزیون می گفت همونی که گفته بود ده خط متن نوشتی .و خودشیرینی میکنی و از این حرفا . خدا لعنت کنه به هرچی مردم آزاره . اینجور افراد تاوان پس میدن خدا خودش مچشونو میگیره . ایشالا به موقع همه ماشینای خودشون رو سالم تحویل بگیرن.
کوییک اس : کوییک اس هستین ؟چون ماشینتون اینجا معلوم نیست.
جواد جانعلی : مدیر نظر مرا بگذار پس آزادی بیان کجا رفت ای دیکتاتور. مردم علیه سایپا بشورید با پرچم کوییک