عابران پیاده؛ مشکل اصلی خودروهای خودران هستند

 

عابران پیاده؛ مشکل اصلی خودروهای خودران هستند

 
با وجود پیشرفت فناوری خودران، برخی کارشناسان صنعت خودرو اعتقاد دارند؛ بزرگ‌ترین مشکل در توسعه‌‌ی این فناوری، رفتار غیرقابل پیش‌بینی عابران پیاده است.
 
به دنبال افزایش رقابت خودروسازان مطرح جهان در تولید خودروی کاملا خودران و جدی‌‌ شدن فرایند قانون‌گذاری برای تردد این خودروها در مناطق شهری، به تدریج و با پیشرفت این صنعت، محققان بر این باورند که با پیشرفت فناوری خودران، مشکلات اساسی آن‌ به صورت واضح‌تری دیده می‌شود؛ این مشکل همان فهم و درک رفتار و حرکات انسان‌ها به صورت پیاده یا سواره (پشت فرمان) است. 
 
پژوهش‌ کارشناسان در مورد عملکرد خودروهای خودران و تعامل آن‌ها با جاده و مسیر حرکت نشان می‌دهد، هنوز تا رسیدن به مرحله خودمختاری کامل و داشتن منطق فکری برای تعامل با عابران پیاده، فاصله بسیاری وجود دارد. به طور کلی، ماهیت عملکرد خودران (بدون راننده) در صنعت برای جذب سرمایه بسیار اهمیت دارد؛ اما با بررسی دقیق‌ این صنعت و وضعیت فعلی هوش مصنوعی، این موضوع به صراحت روشن می‌شود که هنوز خودروهای خودران هوشمند قابل اعتماد نیستند. 
 
 
کارشناسان صنعت هوشمندسازی خودرو معتقدند که مهمترین مشکل در این صنعت، عابران پیاده و حرکات غیرقابل پیش‌بینی آن‌ها هنگام عبور از خیابان و حتی تردد در راستای خیابان و ورود به مسیر اصلی در هنگام مسدود شدن پیاده‌رو است. نتیجه مطالعات محققان نشان می‌دهد که درک صحیح و اقدام سریع در واکنش به حرکات عابران پیاده، بیانگر عدم هوشمندی کافی خودروی خودران در وضعیت کنونی است. این موارد شامل حرکت در مسیر اصلی در خیابان‌های فاقد پیاده‌رو، گذر از خیابان به صورت ناگهانی، عدم توجه به سرعت وسیله نقلیه و موارد بسیاری از این دست می‌شود.
 
انجمن مهندسی خودرو (SAE) آمریکا به عنوان نهادی برای معرفی استاندارد در زمینه سطح خودمختاری خودروی خودران شناخته می‌شود. خودروسازان بزرگ فعال در صنعت هوشمندسازی خودرو مانند تسلا، اوبر، تویوتا و گوگل نیز به تبعیت از انجمن مهندسی خودرو، پنج سطح برای وضعیت رانندگی خودروی خودران تعریف کرده‌اند. در این سطح‌بندی، کلاس صفر یعنی کنترل کامل توسط راننده و کلاس پنج به معنی کنترل کامل خودرو توسط رایانه است.
 
 
اندرو ان‌جی، محقق یادگیری ماشینی شاغل در صنعت خودرو اظهار داشت:
 
آن‌چه ما به مردم می‌گوئیم، این است که لطفا قانونی رفتار کرده و به هشدارها توجه کنید. به عبارت دیگر، از خیابان عبور نکنید. 
 
با این حال، ایده مقصر بودن انسان‌ها در برخی نقایص فناوری خودران به سادگی نشان می‌دهد که باید چه میزان کار در آینده صورت گیرد. 
 
گری مارکوس، استاد روانشناسی دانشگاه نیویورک که در زمینه هوش انسانی و هوش مصنوعی تحقیق می‌کند، گفت:
 
هوش مصنوعی هنوز به تکامل مورد نیاز نرسیده است. افرادی مانند ان‌جی فقط به بازتعریف اهداف برای ساده‌تر شدن کارها فکر می‌کنند و اعتقاد دارند که برای دستیابی به ایمنی خودروی خودران، باید آن‌ها را به طور کامل از رانندگان و عابران پیاده انسانی جدا کنیم. مانند کاری که با قطار انجام دادیم و به علت مشکلات فراوان، ریل قطار از جاده‌ها جدا شد.
 
 
در همین حال رادنی بروکس، محقق و استاد رباتیک دانشگاه MIT، تا حدودی از اندرو ان‌جی در زمینه خودروهای خودران انتقاد می‌کند و می‌گوید:
 
وعده بزرگ خودروهای خودران، کاهش تلفات جاده‌ای و ترافیکی است. در حال حاضر ان‌جی می‌گوید که آن‌ها تا زمانی که رفتار خود را تغییر ندهند، قادر نیستند باعث کاهش تلفات جاده‌ای شوند. چه اتفاقی افتاده است؟
 
با این حال، ان‌جی این‌طور استدلال می‌کند که انسان‌ها همیشه در تعامل با فناوری‌های جدید مانند حمل‌ونقل، رفتار خود را تغییر داده‌اند.
 
ان‌جی افزود:
 
اگر شما به دوران ظهور راه‌آهن نگاه کنید، اکثر مردم آموخته‌اند که در مسیر قطار در حال حرکت نایستند. مردم قبلا یاد گرفته‌اند که هنگام توقف اتوبوس مدرسه، رانندگی نکنند و به کودکان اجازه عبور بدهند. این موضوع باعث اطمینان از ایمنی و سلامت دانش‌آموزان می‌شود. احساس می‌کنم که چنین رفتاری نیز باید در تعامل با خودروی خودران در پیش گرفته شود.
 
در حالی که هر دو طرف این استدلال منطقی به نظر می‌رسند، واضح است که برای پیشرفت فناوری خودروی خودران باید حد وسط دو فلسفه در نظر گرفته شود. 
 
شوچیسنیگدا دیب، محقق سیستم‌های پیشرفته وسایل نقلیه گفت:
 
باید برنامه‌های آموزشی مناسب برای آشنا شدن با خودروهای خودران و وسایل نقلیه هوشمند، روش‌های ارتباط و استفاده از آن‌ها در دستور کار قرار بگیرد.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : معمولا هر تجمعی که شده همه فاکتور شدن.
کلاغ‌ سفید : اره‌همین‌کار‌کرد‌ 😆
شاهین : بله‌ ۳‌بار‌ قبول‌نکردم
شاهینGخرداد‌تبدیل‌Glاردیبهشت : سلام‌من‌مثل‌شما‌بودم‌ اردیبهشت‌ تبدیل‌زدم‌gl هنوز‌تحویل‌نگرفتم‌ فکر‌میکنم‌ تعداد‌‌ تبدیلی‌ ها‌ به‌glزیاد‌شده‌ باشه و‌بیشتر‌از‌شاهین‌gشده ‌شاید‌الان‌که‌شاهین‌g‌اردیبهشت‌و‌خرداد‌‌کمتر‌شدن‌ تعدادشون واسه‌شما‌ ها‌ دعوتنامه‌gبیاد‌ و‌زود‌تر‌‌ از‌ما‌‌ ها‌ تحویل‌بگیرید خلاصه‌هر‌چی‌‌قسمت‌باشه‌ نهایت‌تا‌آخر‌شهریور‌معلوم‌میشه‌ ‌
شاهین g اردیبهشت : سلام دوستان تروخدا فردا رفتین هر چی شد به ماهم بگین اینجا من خانمم بچه کوچیک دارم نمیتونم بیام
سودابه : من که از نمایندگی پرسیدم گفت ما خبر نداریم، بعدم 7 یا 8 ماه پیامک میاد براتون
X5 محمد : همون رنگ خودتو دعا کن بدن تغییر رنگ پیش کششون
ب امید خدا : آهای مسول مدیر سایپا خدارو خوش نمیاد 5 نفروش اسیر خودت کردی الاهی خیر نبینی توی این جاده شلوق بی پولی همین کارها میکنین خشک سالی ....همین دنیا باید تا پس بدی خودت نشود زنت بچهات همین دنیا کارما هسته 🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲
محمد : چرا باید انصراف بدیم .باید ماشین که 8ماه پولش گرفتن با سود دیر کردش بدن که سالانه 36درصد .پول خودرو از ما کامل گرفتن .انواع ماشین وارداتی وارد کردن .با چند برابر سود دارن میفروشن .بعد الکی میگن مشکل تامین قطعه وارز داریم .اگه مشکل تامین ارز دارین این همه ماشین که وارد میشه پولش از کجا میاد .رسما هما ماسر کاریم .ای بر پد آدم درغگو لعنت .انشاالله .فردا به هیچ وجه کوتا نیایم در مقابل این بی وجدانا .اینا مار خوردن افعی شدن ..اون روز یکی از مدیران سایپا تو تلویزیون الکی میگه مردم مشتریان ولی نعمتهای ما هستن .اگه ولی نعمت بودن .8ماه برا به لگن سر کار نمیذاشتین مردم ..
زمستان 03 : نامه سرگشاده حواله داران دو ساله خودروی شاهین؛ که بلکه نهادهای نظارتی یا رسانه های داخلی و صدا و سیما آنرا پیگیری کنند! وزارت محترم صمت شرکت گرامی سایپا حتما مطلعید که ما دهها هزار نفر حواله داران شاهین از اردیبهشت 402 ثبت نام کرده ایم، نوبت زمستان 403 تعیین کردید؛ همزمان با افزایش 35 درصدی در آذر 403 برای درصد کمی فراخوان شاهین G دادید که متاسفانه هنوز بعد از 8 ماه تحویل نداده اید. به اکثریت هم ماههای مختلف 404 و بعضا 405 تحمیل کردید و علیرغم اینکه بعضا چندبار مشمول افزایش قیمت شده اند یا می شوند ، بازهم اجبارا به آنها تبدیل به شاهین جی ال فرستادید که آنرا هم از تکمیل وجه اواسط اردیبهشت تا کنون تحویل نداده اید. آنهایی هم که پارسال تبدیل به شاهین پلاس رو قبول کردند و از اسفند 403 تکمیل وجه کرده اند، تحویل نداده اید. گروه دیگری هم که از مهر 402 تبدیل به شاهین cvt رو قبول کردند و پیش پرداخت دادند و از اسفند 403 تکمیل وجه کرده اند را هم تحویل نداده اید. برای عده ای هم که تاکنون دعوتنامه نفرستاده اید! البته بهتر است نفرستید چون شما که جریمه تاخیر در دعوتنامه هم ن ...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا : سلام لطفااگه کسی رانافاکتورشداطلاع بده ممنون
تحویل 6تیر : سلام این به روز شدن هیچ ربطی نداره منم هی چک می کردم اما ربطی نداره
بهمن : نه داداش بخدا فاکتور شدم
پیام : سلام ماهم تحویل 5مردادیم واریزی 7 اردیبهشت فرسوده فعلا فاکتور نشدم2500تاخیر خورده امروزم بروز شد برای فاکتور شدن ولی کلا سیستم اینا مشخص نیست برچه اساس فاکتور میکنن
خلیل یاری : دوستان آیا کوییک rs رینگ فولادی مانیتور روش هست یا دکمه های کنترلی روی فرمان داره؟
Sorenn3تیر : سلام بله تاریخ تحویل پرونده که به روز شد فاکتور میشه
5تیر : مادران بودید؟ تاریخ دریافت پرونده کی هست رنگ ماشین؟
مسعود : داداش چقد مابه التفاوت برای رینگ پرداخت کردی
مشدی : ایول الیاس جان تاماروفاکتورنکردی ازاینجانری
مشدی : برواخبارروبخون دوروزقبل رفته چه اولتیماتومی داده