نقش میزان تحصیلات بر روی وقوع تصادفات شهری؛ تازه ترین آمار تحلیلی پلیس راهور ایران

 

نقش میزان تحصیلات بر روی وقوع تصادفات شهری؛ تازه ترین آمار تحلیلی پلیس راهور ایران

 
بررسی آمار تصادفات درون شهری می تواند نکات زیادی را در رابطه با روش های پیشگیری از وقوع تصادفات مطرح کند. براساس تازه ترین تحقیقات در ایران، میزان تحصیلات بر وقوع تصادفات تاثیر می‌گذارد، براساس اعلام رئیس پلیس ترافیک شهری 43 درصد تصادفات را اقشار بیسواد یا دارای تحصیلات مقطع ابتدایی و 4 درصد تصادفات را دارندگان مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا رقم زدند.
 
سرهنگ «داوود قاسمیان» در شصت و سومین نشست کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی که امروز به بهانه اجرای طرح تابستانه 97 برگزار شد در مورد آمار تصادفات درون شهری 4 ماه نخست امسال گفت:
 
«کشته شدگان تصادفات درون شهری 81 نفر معادل 5 درصد کاهش یافتند که از این تعداد 1065 نفر معادل 83 درصد مرد و 235 نفر معادل 17 درصد زن بودند. 29 درصد از جانباختگان در سر صحنه تصادف‌اند، 7 درصد حین انتقال به بیمارستان و 63 درصد در مراکز درمانی جان می‌سپارند.»
 
طبق اعلام رئیس پلیس راهور ناجا 29.7 درصد کشته‌شدگان عابران پیاده‌اند و 36.9 درصد موتورسیکلت‌سواران بودند و عدم توجه به جلو با سهم 35.7 درصدی مهمترین علت تصادفات بوده و بعد از آن عدم رعایت حق‌تقدم با 21.7 درصد منجر به حوادث رانندگی شده است.
 
جالب است که با توجه به برنامه های شهرداری برای افزایش استفاده از دوچرخه، احتمال افزایش این آمار نیز وجود دارد. چرا که شهرها و فرهنگ ترافیکی ایران مناسبت چندانی با استفاده از دوچرخه ندارد، حتی از روی امار 43 درصدی تلفات کم سوادان نیز می توان گمانه زنی کرد که احتمالا درصد بیشتری از این قشر شامل افراد پیاده، موتور سوار یا رانندگان وسایلی چون وانت بارهای نا امن و قدیمی می شوند.
 
 
این مقام ارشد راهور ناجا با اعلام این مطلب که ماه شهریورماه با اوج سفرها مواجه هستیم، افزود:
 
«با توجه به بازگشایی مدارس در مهرماه افزایش سفرهای درون‌شهری را به دلیل خرید مایحتاج در شهریورماه شاهد هستیم که بر همین اساس تمام نیروهای درون‌شهری اعم از پایور و وظیفه به صورت آماده‌باش صددرصدی هستند.»
 
به گفته سرهنگ قاسمیان طرح تشدید ممنوعیت تردد وسایط نقلیه سنگین و ممنوعیت انجام عملیات‌های عمرانی از 15 شهریور تا 15 مهرماه اجرا خواهد شد.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تصادفات شهری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: علیرضا کبک کانادا
0

دقیقا موارد عالی بعد از مدتها بدرستی مطرح شده... دلیل مرگ و میر فقط ماشین و اسناتدارد نیست و در آمریکا و کانادا و... ماشینهایی میبینین که به راحتی میشه گفت ناامن... فرهنگ رانندگی و فرهنگ پایین زندگی دلیل مرگ و میر هاست...
18:55  1397/06/06
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : سلام.من برام تبدیل اومده به تارا،ماشین خوبیه؟ چه ایرادهایی داره.بنظرتون تارا بهتره یا رانا
تارا وی چهار : اگر ۳۱ فروردین فاکتور شده باشه مسلما از هفته بعد اردیبهشتی ها فاکتور میشن
۱ : سلام مبارک باشه . واسه خودتونه یا از جایی استعلام گرفتید ؟ منم ۳۱ فرودینم ولی فاکتور نشدم
علی : این شرکت مسخره دوماه دیگه منم تی 8,,بیمه شده هیچ خبری نیست
17 بهمن x5 : من حتی فاکتورم نشدم.تعجب میکنم ۱۸ بهمن پلاک شده
ف : کاملا معلوم شد که مدل ۲۰۲۴ هست، همه دارند تبلیغ مدل ۲۰۲۴ برای فروش میکنند
S3 : دوستان عزیز s3 تا کی فاکتور شده؟ ثبت نام سازمانی دی اما خبری نیست
محمد : برای شما دعوت نامه اسفند ارسال کردن
تاراv1p : سلام دوستان امروز تو گروه تارا دیدم چند نفر از تیرماهی ها فاکتور شدن فروش فوری ۱۸ و ۲۰ تیر، از شماها کسی فاکتور شده تیر؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی مرادی : دوستان اینجا کسی میدونه الان ما که دنا پلاس توربو دستی هستیم و هیچ دعوت نامه و هیچ خبری نیست باید چکار کنیم هیچکس هم جوابگو نیست حالا یعنی باید بیخیال بشیم؟
حامد : خوش خبر باشی ایشالا
محمد : شماره ایرانخودرو که بگیریم بعدش باید چه عددی بزنیم که بتونیم سوال بپرسیم منکه امروز هرچی زدم وصل نمیشد به کارشناس
هیراد : سلام دوستان بخدا بهترین موقعیت هستش برا اعتراض بریم اعتراض یا رای گیری درکار نیست مسولین به داد ما برسید
محمد : وقتی یکی رو انتخاب میکنم مینویسه در صورت تایید امکان واریز وجه برای خودرو تبدیلی فعال میگردد و قابل برگشت به خودروی اولیه میسر نمی باشد. این یعنی چی تبدیل هست دعوتنامه دیگه میاد یا چی؟خواهشا یکی بگه
سورن‌بنزینی‌‌تحویل29اسفند : سلام‌کسورات‌یعنی‌از‌قیمت‌کارخانه‌کم‌کردن‌دیگه‌یا‌سود‌مشاروکت‌هست‌بعدن‌میدن؟
محمد : سلام دعوتنامه دنا پلاس اومده تحویل بهمن یا اسفند در حالی که موعد تحویل خودم پاییز هست آیا این دعوتنامه اختیاری هست یا اگه پول پرداخت نکنی حذف میشی؟خواهش میکنم کسی میدونه بگه
رضا : سلام دوست عزیز ی سوال داشتم خدمتتون. هشت اردیبهشت موعد تحویل بوده یا هشت اردیبهشت پوب ریختس ؟
پاسخ به تبدیل به کوییک : اگه پلاک قبلی داشته باشی ،بایدخلافی نداشته باشی
ناهید . ار اتومات تحویل فروردین : اینقدر ازین هفته ها اومده و رفته ک حناشون واقعا رنگی نداره.خدا لعنت کنه همه مسئولین بی لیاقت رو