بزرگترین دورهمی خودرویی سال، جولانگاه داخلی سازان

 

بزرگترین دورهمی خودرویی سال، جولانگاه داخلی سازان

 
نمایشگاه خودرو تهران پس از دوازده سال بار دیگر در محل برگزاری نمایشگاه های دائمی شهر آفتاب برای اولین دوره در سال 1395 برگزار شد. بزرگی و شکوه بیشتر این نمایشگاه مخصوصا از دیدگاه ابعادی تنها تفاوت فاحش آن با سایر نمایشگاه های تکراری ملی در کلان شهر های دیگر چون اصفهان، مشهد و شیراز بود.
 
اوج شکوفایی این نمایشگاه بدون شک در سال 1396 و دوران پسا برجامی به شمار می آید که بسیاری از خودروسازان اروپایی و چینی مستقیما در نمایشگاه حضور بهم رساندند و مستقیما در غرفه سازی ها و صرف هزینه های بازاریابی و تبلیغات نقش داشتند. سال 1396 صنعت خودرو کشور به واسطه عقد قرادادهای جدید خودرویی رو به رشد گذاشته بود و جنب و جوش نمایشگاه خودرو تهران با حضور مستقیم برندهای خارجی نیز خود نشانگر پتانسیل بالای بازار خودرو کشور و اهیمت آن برای خودروسازان خارجی بود.
 
از عرش به فرش
سال 1397 اما از همان ابتدا با سختی هایی آغاز شد که ادامه یافتن آن در طی سال و تاثیری که بر نمایشگاه های استانی مهم چون شیراز و مشهد گذاشت به خوبی نشان داد که امسال برای نمایشگاه خودرو تهران سال دشواری خواهد بود.
 
از بسته شدن سایت ثبت سفارش و خود تحریمی واردات خودرو و قطعات خودرویی تا افزایش نرخ ارز، فرار سرمایه گذاران خارجی و کاهش تیراژ تولید زیر بار تحریم های بین المللی، صنعت خودرو کشور را به جایی کشاند که امروز جز برخی دردانه های خودروسازی داخلی هیچ خودروساز دیگری توان صرف هزینه برای حضور در مهم ترین رویداد خودرویی سال را ندارد چه برسد به وارد کنندهای خودرو که چندین ماه است به کمک خودتحریمی های دولتی با مشتریان ناراضی و پرسنل تعدیل شده دست و پنجه نرم می کنند.
 
علیرضا عاجزی، مسئول برگزاری سومین دوره نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در رابطه با این رویداد مهم خودرویی سال عنوان می کند: «سومین دوره نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در تاریخ 22 تا 26 آبان ماه در محل برگزاری نمایشگاه های دائمی شهر آفتاب بر گزار می شود.»
 
او در رابطه با امکان تلفیق نمایشگاه قطعات و خودرو با یکدیگر در نمایشگاه پیش رو می گوید: «از دو دوره پیشین نیز تصمیم بر آن شد که نمایشگاه قطعات در نمایشگاه تخصصی خودرو ترکیب نشود. از این رو سال جاری نیز تنها نمایشگاه ویژه خودرو برگزار خواهد شد.»
 
مسئول برگزاری سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران با مد نظر قرار دادن شرایط اقتصادی جامعه و وضعیت فعلی صنعت خودرو در رابطه با رونق و استقبال از نمایشگاه خودرو تهران سال 1397 این گونه ادامه می دهد: «امسال شرایط بسیار متفاوت است. بسته بودن ثبت سفارش و منع واردات خودرو به کشور مقداری ریزش در تعداد شرکت کنندگان نمایشگاه در مقایسه با سال گذشته خواهیم داشت.»
 
عاجزی تاکید می کند: «حضور در نمایشگاه صرفا ویژه فروش محصول در نمایشگاه نیست. شرکت های خودرویی می توانند با حضور در این نمایشگاه خدمات پس از فروش خود را به نمایش بگذارند و همچنین با حضور خود پایداری خود در بازار را اعلام کنند و پشتیبان و دلگرمی مشتریان و خریداران خود باشند. اما متاسفانه در کشور ما دلیل اصلی حضور در نمایشگاه بازاریابی و فروش محصول است.»
 
او در اشاره به تعداد شرکت کنندگانی که تا کنون برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند می گوید: «حتی تحت این شرایط سه شرکت وارد کننده و هشت شرکت خودروساز داخلی تا کنون برای حضور در سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران اعلام آمادگی کرده اند که حضور خود را وابسته به بسته یا باز بودن سایت ثبت سفارش نمی دانند و تا آینده نزدیک که سایت ثبت سفارش خودرو بازگشایی شود، در این نمایشگاه به ارائه شرایط خدمات پس از فروش خود مشغول خواهند بود.»
 
علیرضا عاجزی  در پایان بدون ذکر نام شرکت کنندگان بر حضور عمده خودروسازان داخلی کشور در این نمایشگاه تاکید کرد با اوضاعی که بازار این روزهای کشور پس از پا پس کشیدن برندهای خودروساز خارجی دارد، پیش بینی می شود سومین دوره نمایشگاه خودرو تهران با استقبال همیشگی مواجه نشود و در عوض فرصت بسیار خوبی را به خودروسازان داخلی دهد تا محصولات تاریخی و تکراری خود را برای هزارمین بار و به کمک طرح های فروش مختلف به فروش برسانند.
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
15اردیبهشت : بله ۱۵ اردیبهشت تکمیل وجه کردم
سروش ۱۴ اردیبهشت : برادر شما ۱۵ اردیبهشت تکمیل وجه کردی؟ اخه ما ۱۴ اردیبهشت هستیم تغییر رنگ هم زدم ولی چند روزه فاکتور نشدم😕
دی j7 : از کجا اینقدر میدونی
سهند لعنتی سایپا : معلوم نیست کی تحویل بدن منتظر یه جرقه هستن بزارن برن من تو نوعی دست درحنا بمانیم
سهند لعنتی سایپا : نمیخوان بدن منتظرن یه اتفاقی پیش بیاد پول مردم بخورن برن والسلام
شاهین اردبیل : سلام دوستان بعداز ماه ها امروز ۲ تریلی از سایپا به اردبیل ماشین اومد همه کوییک دوتاش شاهین بود
جی ال : هر چی فحش ونفرین دارید به علی مدبر بدید که با دروغ واطلاعات غلطش باعث شد خیلی ازدوستان تبدیل کنن وخیلی ها از چاله دراومدن توچاه افتادن فکرکنم ایشون ازعوامل سایپا باشه حالا اومده تواین سایت خرابکاری کنه تو سایت دیگه حدود ده مرتبه تاریخهای مختلف به دروغ میگفت فاکتور وبلاک شدم بعد ازچند روز یادش میرفت ومیگفت هنوز فاکتور نشدم ...علی مدبر خدا ازت نگذره این مردم ازسایپا رخم خوردن تو دیگه نمک نباش
محمد : سلام. من ۲۳ اسفند تکمیل وجه cvt بودم و ۱۷ آذر فاکتور شد، ۲۶ آذر رسید به دستم خداروشکر. دوستان تا چه تاریخی سود تاخیر رو پرداخت کردن و ماهی چقدر حساب میکنن؟
سهند s : شماره پذیرش کسی که تازه فاکتور شده رو
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن : ایموبلایزر مشکل داره و سویچ رو تشخیص نمیده . ببین سویچ از دستت نیافتاده
31شهریور : خب شماره پزیرشتو بزار بی زحمت
مهران : سلام دوستان کسانی که تبدیل به منبع بزرگ زدن تا 26 دی فاکتور شده
سعید : سلام قبلا سایپا اینجور نبود الان انگار خیلی تاخیر داره من سری اول بودم برج ده 402 تکمبل وجه کردم 23 اسفند402 فاکتور شد با مدل 403 چندروز بعد رفتم از تهران تحویل گرفتم حتما کمبود یه قطعه داره یا میخاد باج بگیره از دولت دوباره افزایش قیمت بده
کوییک تحویل مرداد : من 22 مرداد فاکتور شدم..پلاک نه .
کوییک تحویل مرداد : تا 22 مرداد
علی : شمار پذیرش کامل بزار بعد بنویس 30روزه هست یا90روزه
شهروزیان : 31شهریور پاششی امروز فاکتور شد تعجب
جعفر : ثبت نام 31 شهریور پراید وانت معمولی پلاک شد
بنده خدا خطاب ب اشکی : لعنت خدا و پیامبرش بر اشکی و امثال اشکی که مردم هرچه بدبختی میکشن از زیر سر همین اکی هاست.