توقف فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت/صنعت موتورسیکلت به فراموشی سپرده شده است

 

توقف فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت/صنعت موتورسیکلت به فراموشی سپرده شده است

 
رئیس سندیکای تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت گفت: فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت متوقف شده و آن هایی که هنوز در حال فعالیت هستند تنها با 20 الی 25 درصد ظرفیت خود مشغول به کار هستند.
توقف فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت/صنعت موتورسیکلت به فراموشی سپرده شده است
ماشاءالله قاسمی‌نژاد رائینی رئیس سندیکای تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت با گلایه از اینکه صنعت موتورسیکلت و قطعه سازی آن به فراموشی سپرده شده است به خبرنگار خودروکار گفت: به نظر می رسد دیگر صنعت موتورسیکلت در لیست اولویت ها و سیاست های دولت و وزارت صمت  قرار ندارد و آنقدر دغدغه های دیگری دارند که صنعت موتورسیکلت برایشان مهم نیست.
 
او ادامه داد: تصورم می کنم با این وضعیتی که وجود دارد صنعت موتورسیکلت اعم از تولید موتورسیکلت و تولید قطعات آن تعطیل شده است زیرا هم تولید موتورسیکلت و هم تولید قطعات از سوی تولیدکنندگان متوقف شده است.
 
قاسمی نژاد افزود: قبلا عنوان می شد صنعت موتورسیکت همانند خودرو مورد توجه مسئولان دولتی است، اگر چه صنعت خودرو هم این روزها با مشکلات و مسائل مختلفی دست و پنجه نرم می کند اما این روز ها مشاهده می کنیم که صنعت موتورسیکلت دیگر اهمیتی برای آن ها ندارد.
 
او با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه قطعه سازی بیان کرد:  هر کیلو نیکل 500 هزارتومان در بازار قیمت دارد و قیمت جهانی آن را اگر نگاه کنید بالاترین قیمتی که وجود دارد 20 دلار است. اگر شما با دلار 15 هزار تومانی هم آن را خریداری کنید، 300 هزار تومان می شود اما  تولید کننده امروز در بازار آن را باید با 500 هزار تومان تهیه کند. این گونه که مشخص است خانه از پای بست ویران است.
 
رئیس سندیکای تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط سندیکای قطعه سازان  توان تامین قطعات بدنه موتورسیکلت را برای تولید کنندگان دارد گفت: آن زمان که سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت، آمادگی خود را جهت تامین قطعات بدنه موتورسیکلت های تولید داخل با استاندارد های جدید به انجمن و وزارت صمت اعلام کرد منوط به این موضوع بود که موتورسیکلت سازان از پس تامین انجین و آن 40 الی 50 درصد قطعاتی که از خارج کشور تامین می شود بر بیایند اما عملا آن ها هم نتوانستند نیاز تولید خود را تامین کنند.
 
او ادامه داد:  تولید تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت تنها به رفع نیاز بازار محدود شده  است و تولید آن هایی که وابسته با کارخانه های تولید موتورسیکلت بودند چند ماه است که متوقف شده است.
 
قاسمی نژاد در مورد اینکه  عنوان شد ترخیص قطعات موتورسیکلت هم از پرداخت مابه التفاوت ارزی معاف شده است گفت: به نظر می رسد هنوز این اتفاق نیافتاده است و بیشتر این موضوع تبلیغاتی بوده است چون تا به امروز خبری از عملیاتی شدن آن به گوش نمی رسد. آنقدر مشکلات دولت زیاد است که این روز ها نگاه دولت تنها به تامین مایحتاج ضروری مردم کشور است. جامعه موتورسیکلت سواران کشور تنها شاید 5 الی 10 درصد از مردم باشد و برای همین این صنعت در اولویت قرار نگرفته است.
 
او  تصریح کرد: فعالیت بسیاری از تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت متوقف شده و آن هایی که هنوز در حال فعالیت هستند تنها با 20 الی 25 درصد ظرفیت خود مشغول به کار هستند که تنها برای رفع نیاز بازار و تقاضایی که برای موتورسیکلت سواران در بازار وجود دارد است. که این موضوع بستگی به نوع قطعه هم دارد. به طور مثال باک موتورسیکلت ها اگر سوراخ شود دچار حریق و اتش سوزی موتورسیکلت می شود بنابراین صاحب آن نمی تواند برای جوش دادن آن اقدام کند و مجبور است آن را خریداری کند. اما قطعه ای که باب ضرورت ندارد تولید آن به صرفه نیست.
 
 رئیس سندیکای تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت مشکلات تولید کنندگان قطعه سازان موتورسیکلت را بر شمرد و گفت: بزرگترین مشکل قطعه سازان عملا گرانی مواد اولیه و بالا دستی است و از سویی هنگامی که قیمت تولید و محصول نهایی بالا می رود تقاضا در بازار کم می شود. از سویی ارز مورد نظر نیز در اختیار تولید کننده قرار نمی گیرد در حالی که ارز نیمایی شامل حال آن ها می شود اما برای گرفتن آن مدام پاسکاری می شوند.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: علیرضا کبک کانادا
0

اگر قوانین رو سختگیرانه کنن میتونن از موتور استفاده کنن ملت... فعلا ماشین خیلی لوکس شده در ایران...
17:17  1397/07/13
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
5

وقتی تمام مسئولین با قدرت و دارای جایگاه تصمیم گیری تاجرانی سودجو شده اند و برای حفظ منافع خود بشدت تکرار میکنم بشدت جلوی رشد صنعت و تولیدو میگیرند تا مبادا به تجارتشون صدمه ای وارد شود ، این اتفاقات خیلی هم دور از ذهن نبود و براحتی میشد پیش بینی کرد . ما مردم هم با کارهای نسنجیده حمایتشان میکنیم
15:01  1397/07/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سالار : منم فکر میکردم دروغ میگه تا پیامش رو دیدم من 6 شهریورم فاکتور نشدم ولی محمد 5 شهریور فاکتور شد
Nazi : خوش خبر باشید انشالله ما هم به زودی فاکتور شیم
فروردین : چرا فاکتور فروردین شروع نمیشه خوب اتومات بدن بجای دنده دارن که ...
احمدوند t8 شهرری : سلام به من دیر تحویل دادن از طریق دفتر خدمات قضایی و در شورای حل اختلاف ۳۰ روزه خسارت گرفتم البته تا صدور فاکتور و هزینه دادرسی هم گرفتم
شاهین جی ۱۱ آذر : شماره پذیرش تون چنده؟؟
مهدی پلاس : گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها اعلام کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا حسینی مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. وی ادامه داد: برخی از آمارهای منتشر شده در فضای مجازی با واقعیت فاصله دارد و گروه خودروسازی سایپا از ابتدای امسال حدود 30 هزار دستگاه خودرو تولید و فاکتور کرده است و هیچ مشکلی بابت عرضه خودرو از سوی این گروه خودروسازی وجود ندارد. مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اخذ مجوزهای لازم برای ادامه تولید در شرکت بن رو گفت: با همراهی و درایت مسئولین مربوطه و اخذ مجوزهای لازم از فردا شرکت «بن رو» به مدار تولید برمیگردد و با اضافه شدن تولید در این شرکت، تولید گروه سایپا به مرز 1900 تا 2 هزار دستگاه در روز می رسد. وی تاکید کر
شاهین : من پذیرش 14 آذر هستم ان شاالله ک فاکتور بشیم هر چ زودتر
مهدی شاهین پلاس اسفندی : منظورش روزی1900 الی 2000 می باشد
حسن : شمابین تاراودناانتخابتون کدوم هست داداش؟؟
متخصص : سلام بله ۱۱ آذر فاکتور شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : شماره رو بزارید زنگ بزنیم
GXR-L - هفته چهارم اسفند : من پنج شنبه تحویل گرفتم از کارخونه سفید مشکی- تکمیل وجه 29 بهمن
دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند : دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند موعد تحویل 31رفروردین بود که در زمان تکمیل وجه گفتند 3 ماه تحویل میدن میشه 5 خرداد تحویل اما 10 اردیبهشت فاکتور شد و 11 اردیبهشت پلاک و الان توی،صدور اسناد
اطلس دی : غلط کردید شما که نمیتونید ماشین بدید ثبت نام کردید پول مردمو خوابوندید تو حساب شرکتسودشو میبرید حرومزادها اگر راست میگید شاهین بدید اطلس ندارید.کوئیک خر سوار میشه؟ باید ماشین مردمو بدید تبدیل هایی که فرستادید به درد عمه تون مبخوره.
کیوان : سلام دوستان ما هفته قبل تجمع کردیم خیلی خوب بود فقط تعدادمان کم بود این بار با نفرات بیشتری اعتراض می‌کنیم وحق خودمون رو میگیریم
حسن دوگانه : حودروی من فکر کنم از سایت تبریز بیاد .خودم سرخس هستم اول میاد تهران بعد مشهد و در نهایت سرخس .فکر کنم بعد از فاکتور دو ماه طول بکشه برسه به دستم کجا برم تو نیمه راه تحویل بگیرم به نظرتون
تبریزی : آره با سود مشارکت میتونی خانه بخری
نیلوفر : دوستان عزیز..کوییک جی اکس ال از تحویلی خرداد کسی دعوتنامه براش صادرشده....؟؟؟؟؟
حمید رضا : سلام می خواستم بدونم 6بهمن تکمیل وجه کردم موعد تحویل خودرو 14اردیبهشت هستش مثل اینکه تاخیر داره وهنوز هم فاکتور نشده چطور کسانی که دیرتر تکمیل وجه کردن فاکتور شدن اگه به ترتیب هستش این چه ترتیبیه لطفاً راهنمایی کنید چکار باید انجام بدیم
نویان : درود دوست گرامی چقد کاشان علافی داره تا ماشین تحویل بگیری؟