صدای کم خودروهای برقی و عابرین نابینا؛ چالش جدید دولت ها و خودروسازان

 

صدای کم خودروهای برقی و عابرین نابینا؛ چالش جدید دولت ها و خودروسازان

 
محققان دانشگاه موناش و سازمان ویژن استرالیا به دنبال قانونی شدن استانداردهای ایمنی خودروهای برقی و هیبریدی برای حمایت از نابینایان و کم‌بینایان هستند.
 
 
تعداد خودروی برقی و هیبریدی در سراسر جهان و استرالیا به‌طور روزافزون افزایش می‌یابد؛ برآورد می‌شود که تا سال ۲۰۴۰ بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودروی الکتریکی در جهان وجود داشته باشد. تحقیقات جدید انجام شده در دانشگاه موناش و سازمان غیرانتفاعی ویژن استرالیا نشان می‌دهد که عابران پیاده نابینا و کم‌بینا به دلیل افزایش شمار خودروی برقی و هیبریدی در جاده‌ها، بیش‌تر در معرض خطر هستند. در حالی که این روزها تعداد وسایل نقلیه هیبریدی و الکتریکی در استرالیا و سایر نقاط جهان افزایش می‌یابد، نگرانی‌ها نسبت به سلامت عابران پیاده خاص بیش‌تر شده است. دلیل اصلی این مسئله، صدای کمتر خودروهای الکتریکی و هیبریدی نسبت به محصولات احتراق داخلی ذکر می‌شود.
 
 
محققان دانشگاه موناش از مسئولان استرالیا خواسته‌اند که استانداردهای ایمنی وسایل نقلیه خود را با اروپا هماهنگ کنند و از نصب سامانه‌ی هشدار صوتی خودرو (AVAS) برای تمام خودروهای هیبریدی و الکتریکی، اطمینان حاصل شود.
 
کارن نایت، مدیرکل ویژن استرالیا گفت:
 
خودروهای برقی و هیبریدی در هنگام رانندگی با سرعت ۲۰ کیلومتر بر ساعت یا بیش‌تر، نیاز به سیستم هشدار صوتی دارند؛ این خودروها باید هنگام حرکت به جلو یا عقب، صدای مشخصی تولید کنند تا مشکلی برای عابران پیاده نابینا و کم‌بینا ایجاد نشود. مقامات نظارتی در ایالات متحده و اروپا، مقررات مربوط به استانداردهای حداقل میزان صدا برای خودروی الکتریکی و هیبریدی در هنگام حرکت با سرعت‌ کم را تصویب کردند و ما اکنون معتقدیم که زمان اعمال آن برای استرالیا نیز فرا رسیده است.
hybrid electric vehicle / خودروی برقی هیبریدی
 
اگرچه خودروهای هیبریدی و برقی بسیار کم‌صدا هستند، اما این مسئله خطر مضاعفی برای عابران پیاده نابینا و کم‌بینا به‌همراه دارد؛ زیرا این عابران وابستگی زیادی به صدای پیشرانه و موتور الکتریکی خودروی برقی برای تشخیص بودن یا نبودن خودرو در جاده دارند.
 
کارن نایت افزود:
 
درحالی که خودروهای برقی مزایای بسیاری دارند، اما موتور الکتریکی آن‌ها شرایط دشواری در سرعت‌های کم به وجود می‌آورد. این مسئله برای عابران پیاده نابینا یا کم‌بینا، کودکان و سالمندان مشکل ایجاد می‌کند. 
براساس این تحقیق، اکثر حوادث مربوط به خودروهای برقی و هیبریدی در مناطقی اتفاق می‌افتد که عابران پیاده قصد دارند از جاده (تقاطع‌ها) عبور کنند. یکی از افراد تحت بررسی در این تحقیق،  سه بار به‌دلیل نشنیدن صدای پیشرانه خودروها تا آستانه‌ی تصادف پیش رفت.
 
 
دانا دایسون، کارشناس ویژن استرالیا می‌گوید:
 
افراد باید مراقب یکدیگر باشند و بتوانند ایمنی را برای عابران پیاده ناتوان فراهم کنند. جامعه نابینایان و کم‌بینایان به توجه عمومی برای امنیت و سلامت خود نیاز دارند و  از عصا و سگ برای اطمینان از ایمنی استفاده می‌کنند؛ اما آن‌ها نیاز به مقررات حمایتی در جامعه دارند. البته این موضوع به‌نفع بسیاری از اعضای جامعه من‌جمله افراد سالم، کودکان و نوجوانان نیز خواهد بود.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروهای برقی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : تبدیل اختیاری هست من دارم منتظر شاهین میمونم من ساینا دوگانه هم داشتم که ۶ بار تبدیل به ساینا معمولی برام اومد قبول نکردم تا اینکه فروردین دوگانه تحویل گرفتم
آوین : شما از کجا مطمئنی داداش که با قطعیت صحبت میکنی؟
J4 : اینی ک میگی ۴۰۲ سال ساخت ماشینه
J4 : چطور j4 میدن گمرک مشکل نداره ولی ماشینای دیگه ب گمرک ربط داره؟؟؟
S5 تهران : خدا خیرت بده شما که رفیق رییس جمهوری یک زبان خیر بزار که اس ۵ ها رو هم تحویل بدن چون فقط ایشون به این راحتی میتونه وارد کارخانه ۱۱۰۰۰۰۰ متر مربعی بشه و دپوی خودروها رو ببینه و مدیران کرمان خودرو بهش جواب بدن که تا کی تحویل میشه و بحث تحویل خودروها و مشکل از گمرکه یادمه دفعه قبل وزیر صنعت و معدن هم نتونست از کارخانه بازدید کنه چون مجوز نگرفته بود. بهرحال خدا خیرت بده صبح شاد شدیم.
s3 اراک : داداش خبر خوشی آوردی فقط ۸۰۰۰ تا ماشین یعنی امروز ۱۹ اردیبهشت هست و دو هفته ایام عید بوده کاری به تعطیلات بینشم نداشته باشیم فرض کنیم اسفند هم تعدادی ۱۴۰۳ تولید شده از هر مدل اینا خودشون میگن ماکسیمم تولید هر سالن روزانه ۲۰ تا ۴۰ عدد هست با توجه به محصولاتش باید ماهی ۴۰۰۰ تا تولید کنه ها !!! در ضمن ۸۰۰۰ تا ماشین زیر سایه بان حساب میکنم هر ماشین سدان تقریبا ۷ متر مربع و هر ماشین شاسی حدود ۸ متر مریع یعنی باید تقریبا ۶ هکتار فضای سقف شده داشته باشه البته اگر منظور این سایه بان های توی عکس کرمان بود که اول باران و باد حتی آفتاب هم کج بزنه کامل روشه تصویر های هوایی کارخانه هم چک کردم تصاویر بروز نبود و مربوط به بهمن بود و مشخص بود تعدادی خودرو توی فضای باز هست. امیدوارم قسمت تا دو هفته دیگه تحویل شروع بشه حداقل از حرفها درست باشه
تهران s3 : سلام یکی از دوستان از طریق یک آشنایی در خود کارخانه کرمان موتور سرنوشت خودروها را جویا شدن. اولا این دوست من به خود کارخانه مراجعه کرده و شهادت میده تمام خودروها زیر سایبون هست و از بارندگی و آفتاب و گردو خاک در امان هست . دوما در حدود ۸۰۰۰ خودرو تولید شده و آماده تحویل هست اما به جهت تغییر رئیس گمرک و مشکلاتی که گمرک ایجاد کرده مجوز خروج و بارگیری وجود نداره شخص مسئول و مدیر در کرمان موتور اظهار امیدواری کرده که تا یکی دو هفته دیگه مشکل برطرف میشه و خودرو ها تحویل میشه .
حمایت میکنیم از کارزار : رفتم مطالعه کردم اگه 5 هزار امضا بشه رسانه ها مثل 20:30 خبر رسانی و به کارخونه و دفتر کرمان موتور می‌ره حالا مخبر های کرمان موتور هم اینجا جمعشون جوره سریع به مدیرا خبر میدن مثل روزی که قرار بود دم شرکت جمع بشیم مامورها قبل ما اونجا مستقر بودن و پیامک تهدید آمیز دادن از حق خودمون نمی‌گذاریم و باید شفاف سازی بشه دلیل این تعویق ها لطفا برای دوستان خود خارج از این سایت لینک رو بفرستید
ابوالفضل دوگانه اسفند : خدایا بدادمان برس خسته شدیم ماشین ماروبدید
علی شاهین اتوماتیک 90 روزه : چیزی که من حس می کنم اینه که شرکت میخواد افزایش قیمت بده شاهین رو. برای همین حتی حاضر شده که جریمه تاخیر بده ولی سود بلندمدتش رو در نظر بگیره. خیلی منطقی به نظر نمیاد ولی اینکه میگفتن گیربکس ندارن و اینا حرف چرتیه چون که کوییک اتوماتیک رو دوباره بردن توی خط تولید. پس گیربکس دارن. ولی همون کوییک رو دارن 575 میلیون تومن میدن. خب قطعا دیگه شاهین اتوماتیک رو با 650 میلیون نمیدن دست مشتری. حالا ببینید که اینا چه سودی توی این افزایش قیمت دارن که حاضرن ماهی 19 میلیون جریمه تاخیر بدن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایکس 33 اتومات : سلام به همه عزیزان فاکتور خودروها شروع نشده اطف کنید جواب بدهید
ارسام : دوستان تا چند روز روی صدور اسناد باید بچرخه از 16 داره میچرخه کسی میدونه کی حمل تیک میخوره
صابر : دوست عزیز هر فراخوان تموم بشه فراخوان بعدی میاد اینجا کسی از ایران خودرو نیست رضا کارگر هم از پارس زمستانی ها هست چون زمستانی باتجربه هستن فراخوان پاییز را دیدن و می دونن از پاییز پارس سفارشی ندادن و اینکه تا آخر بهار مجوز هست مجبوره تا آخر ماه تا ظرفیت فراخوان بده یا سعی کنه زمستانی ها را تمام کنه رضا کارگر و نمایندگی همین زمستانی ها هستن
مهران : بابا داره دروغ میگه کارگر ایرانخودرو چی؟ اصلا فرض بزاریم کارگر اونجا هم باشه از این بخشنامه‌ها و قیمت‌ها و تحویل که خبر نداره گول حرف اینا رو نخورید.ببینید عقل خودتون چی میگه همون رو انجام بدید منتظر این مجازی ها نباشید
حسین : بله متفاوت هست. از برداشت کارمزد وام مشخص هست که وام واریز شده. همچنین اگر وامتون از بانک صادرات هست توی اپلیکیشن قسمت تسهیلات هم مشخص هست که وام بهتون داده شده.
حسین : 23 اسفند پیام برداشت کارمزد از حساب بانکی اومد و همون روز وام واریز شد. تایید لیزینگ 9 اسفند صورت گرفت.
ایکس 55 : همه مدارکم اومده قراردادم سوم دی بوده و قسط سوم هم داره میرسه اما هنوز از ماشین خبری نیست
همدان : احمدی.نژاد.مرد.بزرگی.بود.خداوند.پشت.وپناهش.باشد
صادقی : سلام چجوری میشه فهمید فاکتور شده؟؟
اکبر رانا موعد 30 بهمن : سلام دوستان دیگه چرا فاکتور نمیکنن دوباره چه مشکلی دارن بعد 13 دیگه خبری نیست