هیچ کس در قبال سرگردانی ثبت‌نام کنندگان خودرو پاسخگو نیست!؟

 

هیچ کس در قبال سرگردانی ثبت‌نام کنندگان خودرو پاسخگو نیست!؟

 
سکوت واحدهای نظارتی در بازار بلاتکلیف خودرو و افزایش مدام قیمت‌ها باعث شده خریداران خودرو برای احقاق حقوق خود چاره‌ای جز شکایت و تجمع مقابل شرکت‌های خودروسازی نداشته باشند. 
 
چند ماهی است که موعد تحویل بسیاری از خودروهای داخلی و خارجی به مشتریان آغاز شده اما متأسفانه شرکت‌ها همانند روال گذشته خود خلف وعده کرده و خبری از تحویل محصولات آنهم در زمان مقرر نیست.
 
  هیچ کس در قبال سرگردانی ثبت‌نام کنندگان خودرو پاسخگو نیست!؟  
 
نکته قابل توجه در این خلف وعده‌ها درخواست مبالغ بیشتر از مردم است به نحوی که مشتری برای یک خودرو 70 میلیون تومان پیش پرداخت داشته است اما شرکت نوسانات نرخ ارز و افزایش هزینه‌های تولید را بهانه کرده و از مشتریان مبالغ بیشتری برای دریافت خودرو طلب می‌کند این در حالی است که رقم‌های جدید اصلاً برای مردم قانع کننده و حتی به صرفه نیست. متأسفانه در این شرایط هیچ یک از واحدهای نظارتی هم پاسخگویی رفع مشکلات مردم نبوده و همچنان روزه سکوت را گرفته اند. 
 
سکوت واحدهای نظارتی در حالی ادامه دارد که خریداران خودرو برای احقاق حقوق خود چاره‌ای جز شکایت و تجمع مقابل شرکتهای خودروسازی را ندارند و مدام با وعده های متعددی برای رفع مشکلات خود روبه رو می‌شوند. 
 
به عنوان نمونه اخیراً مشتریان خودروی B30 باید مابقی هزینه پیش خرید این خودرو را مطابق با قیمت‌های جدید پرداخت کنند. جالب اینجاست این خودرو در مردادماه امسال 79 میلیون تومان قیمت داشت اما در جدیدترین تصمیم شرکت این خودرو با چند مرحله افزایش قیمت از 106 میلیون تومان به 124 میلیون تومان رسیده است. 
 
در همین رابطه یکی از کاربران می‌نویسد: خودروی بسترن b30 با پیش پرداخت ۴۰ میلیون تومان ثبت نام کرده بودم. در حال حاضر شرکت بهمن خودرو می گوید که باید حدود ۸۲ میلیون دیگر باید پرداخت کنم که به هیچ وجه در توان بنده نیست. بنابراین تصمیم گرفتم حواله خودرو را طبق شرایط قرارداد صلح نمایم که شرکت نمایندگی به من می گوید صلح این خودرو بسته شده است. هر چه من می گویم که شرایط قرارداد را نمی شود یکطرفه تغییر داد، کسی گوشش بدهکار نیست. در واقع شرکت بهمن خودرو می خواهد که من را مجبور کند تا قرارداد را فسخ کنم و آنها تنها سود ۱۲ درصد انصراف را به من بدهند. 
 
کاربر دیگری در همین زمینه می‌نویسد: "در آذرماه سال 96 یک دستگاه خودرو BYD s7 پیش خرید کردیم که اون موقع 129 ملیون قیمتش بود ما 60 ملیون پیش پرداخت کردیم وقرار بود شهریور خودرو را تحویل بگیریم در واقع پیش پرداخت ما مشارکت در تولید بود ولی تاالان خودرو را نداده اند هیچ وقتی هم زنگ میزنیم می گویند ایشالله تا بهمن دستتون میاد ولی باقیمتی بالای 250 ملیون من از شما خواهش میکنم صدای ما رو به مسئولین برسونید که چرا پول ما که باهاش ماشین الات مونتاژ خریدن همون مقدار پارسال باشه با چندر غاز سود ولی قیمت ماشین بروز حساب بشه کجا چنین بی عدالتی در حق مردم میشه؟؟؟ما از کجا باید دو برابر پول ماشین رو بیاریم به اینا بدیم تکلیف ما چیه؟؟؟؟ 
 
مدیران خودرو هم اعلام کرده افزایش نرخ ارز مورد استفاده برای واردات قطعات برای مونتاژ خودروها در ایران از نرخ ارز مرجع به نرخ سامانه نیما، باعث افزایش 55 درصدی قیمت‌ها شده است. مابقی شرکت ها هم با استدلال افزایش نرخ ارز و هزینه های تولید نیز همین روال را پیش گرفته و در محصولات مونتاژی و داخلی خود افزایش قیمت ها را اعمال کرده‌اند. 
 
به عنوان نمونه خریداران ساندرو، پژو207 ،کوئیک، پژو2008 ، ال 90 ، سیتروئن C3 و حتی محصولات پژو206 هم با بدقولی شرکت‌های خودروساز روبه رو و حتی نتوانسته محصولات خود را تحویل بگیرند جالب اینجاست در برخی از محصولات شرکت اعلام می‌کند این خودرو امکان تحویل نداشته و مشتری باید محصول دیگری را از شرکت تحویل بگیرد.
 
 
 

source

car

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: حقوقدان
4

پاسخ دادن
حسن
14

با تشکر از همه دوستان عزیزان طی مصوبه ۱۳۹۵/۰۱/۲۸ شماره ۷۴۱۵ هیئت وزیران اولا هنگام پیش فروش اطمینان از تامین ckd ,cbu توسط عرضه کننده الزامی است یعنی باید شرکت اول مطمئن باشه تامین قطعه میتونه بکنه بعد پیش فروش کنه دوم حداکثر زمان پیش فروش ۱۲ ماهه سوم فقط با رضایت مشتری میتونن خودرو جایگزین کنن و اینم خودرو در حد خودش . دوستان میتونید با استناد به این مصوبه قبل از هرگونه تغییر در دستورالعمل سریع دادخواست تنظیم کنید و حقوقتون ضایع نشه انشا الله همگی برید دفتر قضایی و دادخواست در مورد عدم تحویل بموقع خودرو طی مصوبه هیئت وزیران تنظیم و شکایت خود رو اعلام کنید با تشکر
23:55  1397/09/08
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تجمع : دوستان متاسفانه سایپا ورشکست شده😭😭😭😭😭😭
داریوش 2 اردیبهشت : هم ایران خودرو هم سایپا هر دوتاشونم دزدن خودت زیاد خسته نکن داداش گلم دزد دزده فرقی نداره ایران خودرو یا سایپا همین هفته پیش این جریمه بریدن برا ایران خودرو بابت پولی اضافی که از مردم بی گناه گرفته بودن
سهند بهمن : ممنون از عزیزی که 7 اردیبهشت تکمیل وجه کرده و تمام عزیزانی که اطلاع رسانی میکنن و تلاش می‌کنن و پیگیری میکنن دم همتون گرم کاش قدر چنین مردم باصفا رو بدونن یاعلی
تارا دستی تحویل سه ماهه 19 ابان واریز 20 مرداد : بخاطر sbr
علی تاراv1p : راستی ۱۱،۶۰۰ خسارت تاخیرم اومده بود که حالا پیامک اومده ۹،۱۰۰ طلبکاری و نحوه عودت وجه رو بهت اطلاع میدم نمیدونم چرا واقعا ۲،۵۰۰ کم کردن، در حالی که فروش فوری قیمتش قطعی و ثابته!
علی تاراv1p : انتخاب نمايندگي 1404/05/05 پرداخت كل وجه 1404/05/06 دريافت پرونده 1404/06/20 آماده براي صدور فاكتور 1404/06/20 فاكتور شده 1404/06/20 تخصيص پلاک 1404/06/22 آماده جهت تحويل 1404/06/23 صدور اسناد خودرو 1404/06/24 حمل خودرو براي تحويل 1404/06/25 دريافت خودرو توسط نمايندگي تحويل به مشتري 1404/06/26 سلام تارا v1p سفید طرح عادی فروش فوری، موعد تحویل ۴ شهریور قم هستم علت اینکه تحویل به نمایندگی تاریخ نخورده اینه که وقتی تازه ماشینو از تریلی خالی کردن زنگ زدم به نمایندگی و رفتم تحویل گرفتم
علی : سلام عرض کردم اقا من x5دارم سرویس اولیه که گارانتی فعال میکنه باید چند هزار کیلومتر باشه
مهدی : اینهمه در انتظار بودیم دیگه ذوقی نمونده که هیچ موندیم بعد تحویل نگهداریم یا نه معلوم نیست چی از آب در بیاد 19اسفند تکمیل وجه در انتظار شاهین سی وی تی دوستانی که تحویل گرفتن آیا ارزش نگه داشتن داره ؟
علی مدبر : دوستان اگه این سایپا تو یک کشور خارجی بود الان اتیشش زده بودن با مدیرانش ملت ایران بی بخارن خاصیت یک ترول هم نداریم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید شهریورواریزی 21تیر : رفقای که تحویل گرفتن راضی هستین از نظر رنگ موتوری .جان ما یکی یک توضیح سازنده بده . صدای موتور صداهای اضافی ریموتاش از سواریش ممنون میشیم
حمید شهریورواریزی 21تیر : داداش نگو متوجه نشدم مگه میشه متوجه نباشی از نمایندگی بهت زنگ میزنن اعلام میکنن که دعوتنامه اومده.کاستومر داری بری داخلش تو پیشخوان نوشته شده 2مرتبه پیامک میاد تبدیل رنگ پیامک میاد.حیفه مواظب باش و پیگیر.ولی شده دیگه واسه منقضی ها دوباره پیامک واریز میاد .مشکلی نیست.
وحید ازنا لرستان : سلام علی آقا.. بسلامتی فاکتورشدی؟؟منم امروزظهرتبدیل زدم ولی فاکتور نشد،احتمالش هست فردا فاکتوربشه به نظرت؟؟؟
سجاد بختیاری : سلام چه سودی تحویل میگیره تو هم دلت خوشه ها اینا راحت میزنن زیرش تا بخوای ثابتش کنی عمرت و وقتت رفته
حسن پیش پانا مرداد : بفرما تحویل بگیرید. موتور خودتون رو مفت برداشتن یه موتور مثل همون گذاشتن جاش بیست میلیون دارن اضافه تر میگیرن بری به کی بگی فقط. با بیست میلیون بهترین و اصولی ترین تقویت رو میشد رو این موتور کرد صدتای اینم قدرت و شتاب و گشتاور گرفت. البته اگه گفته دوستمان درست باشه و انقدر بخوان. برا ما که نیومده
پاناقالپاق فرسوده 13مرداد : کلاه گذاشتن سرمون.من پرسیدم میگن ماشین نیست یک ماه صبرکنید
دنا 5دنده تحویل شهریور : از من برعکس کم شده بود
فوق العاده 23بهمن : عزیزان توروخدا فاکتور شدین بگید
علی پانا فوق العاده مرداد : منم 18م تبدیل کردم هنوز فاکتور نشده
سامان : سلام مبارکتون باشه،درسته خودروی من هم از مازندران بود موقع تحویل وروشن کردن موتور چراغ چک روشن شد .ولی همونجا بهشون اطلاع ورفع عیب شد. در بعضی مواقع موقع مونتاژ سوکتهای (نر وماده )درست قرار نگرفتن وباعث بروز عیب میشه باوصل کردن به دیاگ عیب مشخص میشه و به راحتی رفع میشه.