کیسه هوای خارجی خودرو آسیب تصادف را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد

 

کیسه هوای خارجی خودرو آسیب تصادف را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد

 
آزمایش‌های جدید شرکت ZF نشان می‌دهد استفاده از کیسه هوای خارجی در خودرو، میزان آسیب به سرنشینان را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. 
 
در گذشته، خبرهایی درباره‌ی تولیدکنندگان کیسه هوای خارجی خودرو شنیده‌ایم؛ اما به‌تازگی ZF برخی داده‌های آزمایش و استراتژی آن را برای فناوری ایمنی خودرو ارائه داده است. ZF ازطریق آزمایش دریافت که ایربگ خارجی می‌تواند میزان آسیب شدید سرنشین خودرو را تا ۴۰ درصد کاهش دهد.
 
این آمار می‌تواند به‌عنوان دلیل درخورملاحظه‌ای برای اجرای فناوری کیسه هوای خارجی در خودروهای تولیدی مطرح شود. کیسه هوای خارجی ZF طوری طراحی شده‌اند که در اطراف خودرو جاسازی می‌شوند و در طول ضربه، به‌عنوان ناحیه‌ی خمشی اضافی عمل می‌کنند. کیسه هوا مانند بالشی بزرگ به‌نظر می‌رسد و شبیه آن عمل می‌کند تا برخی از ضربه‌های تصادف جانبی را به خود جذب کند.
 
بدین‌ترتیب، اجرایی‌شدن کیسه هوای جانبی به‌عنوان یکی از مسائل بزرگ آینده در ایمنی خودرو مطرح می‌شود. خودرو باید بتواند زمان وقوع تصادف را تشخیص دهد و پیش‌بینی کند که چنین زمانی کمتر از یک ثانیه خواهد بود. هم‌اکنون، برخی خودروها سیستم‌هایی برای پیش‌گویی و تشخیص ارائه می‌دهند که اطلاعاتی درباره‌ی اتفاقات پیش رو دراختیار راننده می‌گذارند؛ اما کیسه هوا به زمانی کمتر از عملکرد کمربند ایمنی یا سیستم تعلیق نیاز دارد. به‌عبارت‌دیگر، اگر کیسه هوای خارجی خودرو نتواند در زمان معین عمل کند، بازشدن آن هیچ فایده‌ای برای سرنشین و حیاتش ندارد. نمونه‌های زیادی از این موضوع در گذشته رخ داده است. 
 
 
ZF می‌گوید می‌تواند این کار را باتوجه‌به پیشرفت‌های سریع در سیستم‌های لیدار، رادار، حسگرهای اولتراسونیک و فناوری دوربین انجام دهد. همه‌ی این حسگرها می‌توانند جزئیات مهمی از اتفاقات پیش رو را تشخیص و به‌خوبی واکنش نشان دهند. درست مثل خودروی خودران برای رانندگی در جاده‌های عمومی، این سیستم نیز می‌تواند در آینده به تکامل و کارایی مدنظر دست یابد. کیسه هوایی که ZF در اینجا نشان داده، درحدود کمتر از ۲۰۳ سانتی‌متر طول و ۵۳ سانتی‌متر ارتفاع و ۳۸ سانتی‌متر عرض دارد. این اعداد بسته به اندازه‌ی وسیله‌ی نقلیه تغییر خواهند کرد؛ اما به‌عنوان مرجع این اختراع وزن درحدود ۵.۸۹ کیلوگرم دارد. زمان انبساط ایربگ خارجی ZF به پانزده میلی‌ثانیه می‌رسد که بیشتر شبیه زمان واکنش کیسه هوای موجود در جلوی راننده است. البته، نباید از اندازه‌ی بزرگ و وزن زیاد آن غافل شد که درمقایسه‌با کیسه هوای متداول بسیار بیشتر است. 
 
مشتریان همیشه به‌دنبال خرید خودروهای ایمن هستند و به‌نظر می‌رسد این فناوری آن‌ها را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند. البته، فناوری کیسه هوای خارجی برای استفاده در خودروهای تجاری به بهبود و تکامل نیاز دارد. 
 
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , کیسه هوا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: علیرضا 120
8

هزینه بالایی داره و فقط در خودروهای نیمه لوکس و لوکس قابل استفاده خواهد بود... بعیده جزو استانداردهای اجباری بشه...در آمریکا مثلا
23:16  1397/09/15
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
گدا x5 : شب یلدا نزدیکه چطوری دلتون میاد جلوی من گدا که از داردنیا یک x5 دارم برین اجیل و پسته بخرین هعی
امیر : مبارکت باشه همشهری. امیدوارم به شادی و خوشی استفاده کنی. از ما هنوز زنگ نزدن. ممنون که اطلاع دادی.
شاهین جی هفته چهارم شهریور : بستگی به پرداخت اولیه داره..طبق پرداخت دوستان مهر ماهیی که تبدیل به جی ال زدن قیمت تمام شده ماشین 611 ملیون میشه مثلاً خود من 297 ملیون پرداخت کردم با توجه به اینکه الان یک ماه از مرداد ماهی ها میگذره به نظر من برای جی ال حدود 310 ملیون باید پرداخت کنم البته اگه تو این ماه پیامک بیلد
محمد : سلام الان تماس گرفتن براتحویل ماشین انشالله از همه زودتر تحویل بشه
شاهین مهر تبریز : باسلام، خانم شاهین مهر نسرین دعوتنامه شما که اومده چقدر باید واریز کنید؟ منم برا مهر هستم ولی دعوتنامه من هنوز نیومده؟
شاهین مهر تبریز : باسلام، خانم شاهین مهر نسرین دعوتنامه شما که اومده چقدر باید واریز کنید؟
َASHK : با عرض پوزش اصلاح میشود: 21 آذر 1403 مبلغ 297 میلیون تومان واریز شد. به اشتباه 1402 تایپ شد
محمد : سلام نه تحویل نگرفتم ماشین دو روز هست نمایندگی رسیده ولی پلاک ارسال نشده
ASHK : با سلام به هموطنان گرامی بنده خرداد 1402 ثبت نام کردم برای شاهین G قرعه تحویل به زمستان 1403 برام خورد 21 آذر 1402 مبلغ 297 میلیون تومن واریز کرد 21 خرداد طرح تبدیل به GL برام پیامک شد مورخ 31 خرداد واریز وجه نهایی (تکمیل وجه) زدم ولی توی سیستم میگن 2 تیر. چون سخا 2تیر ثبت شده از اونموقع تااااااا الان هم منتظرم.
کوییک sهفته چهارم بهمن : من هم ۱۹خرداد دعوتنامه کی میاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نیسان : سلام احتمالا برای احراز سکونت هست
اردلان : چرا به مردم استرس وارد می کنید. برادر عزیز. فوق فوقش تا اسفند انشاالله تحویل می گیری
اسی آبان ک : تا تکمیل 6 شهریور عکس گذاشتند فاکتور شده
اکستند : سلام دوستان چرا برامن زده آدرس مالک فاقد اعتبار میباشد یکی راهنمایی کنه
م : اردیبهشت خرداد
عاب : نرک بر سایپا
محمد : داداش از خدامه گرون شه نیسان من باکلی زحمت و قسط و قرض ارزش پولم تواین یکسال نسبت به طلایی که فروختم هیچ ،نسبت به بقیه ماشینا هم نصف شده تواین دوماه ساینا 200حداقل رفت روش نیسان قیمتش اومد پایین خوب کار نمی کردم طلامو میدادم ساینا می خریم راحت تر بودم
عاب : شعار امسال 22 بهمن حتما بیایید راهپیمایی شعار میدیم نه تاید داریم نه ریکا مرک بر امریکا
عاب : سایپا فقط طرح مادران که سال گذشته ثبت نام کرده تا پایان سال تحویل میده الباقی به سلامت سال آینده شب عید بدون ماشینیت
ممد کوییکrs : سلام من تکمیل وجه یک مهر هستم ماشین منو بنظرتون کی تحویل میدن طرح فرسوده نوشتم