پوسیده اما مُدرن؛ آشنایی با عملکرد شرکت آیکان برای تزریق تکنولوژی به خودروهای فرسوده

 

پوسیده اما مُدرن؛ آشنایی با عملکرد شرکت آیکان برای تزریق تکنولوژی به خودروهای فرسوده

 
در میان عاشقان خودرو افرادی وجود دارند که شیفته مدل های قدیمی و کلاسیک هستند. این دسته معمولا به بازسازی چنین اتومبیل هایی علاقه وصف ناپذیری داشته و وقت و زمان زیادی را صرف آن می کنند. جاناتان وارد (Jonathan Ward) یکی از این افراد است که در عین حال به تکنولوژی های مدرن نیز علاقه وافری دارد. برای ترکیب این دو حس، آقای وارد شرکتی به نام آیکان (ICON) را پایه گذاری کرده است.
 
 
مقر آیکان در کالیفرنیا واقع شده؛ مهندسین این شرکت تازه تاسیس با تجهیز اتومبیل های کلاسیک به پیشرانه ها و امکانات پیشرفته، پیوندی بین گذشته و آینده ایجاد می کنند. محصولات آیکان در چند دسته توسعه می یابند. سری Derelict را می توان جذاب ترین دسته نامید، چرا که مدل های حاضر در این سری بدون بازسازی بدنه از آخرین تکنولوژی های روز بهره می برند.
 
آقای وارد در این باره گفته:
 
ایده اصلی سری Derelict به این شکل است که ما نمی خواهیم کارها و زحمات زیادمان در ظاهر مدل ها نمود پیدا کند. ما خواهان این هستیم که زیباییِ جِرم های سبز رنگی را که با گذشت سال ها زمان ایجاد شده، به نمایش بگذاریم. بنابراین این پوسیدگی های طبیعی، خراش ها، حفره ها و تمامی رنگ های موجود همگی یک سرگذشت را حکایت می کنند.
 
هر یک از سفارش های شرکت آیکان در نوع خود منحصر به فرد است. جالب اینکه نایب رئیس ارشد بخش طراحی صنعتی اپل یعنی جاناتان آیوی معروف یکی از مشتریان آیکان به شمار می رود.
 
آیکان با فرایندی جالب مدل های قدیمی پوسیده را پیدا می کند. به گفته آقای وارد پس از دریافت و تایید نهایی یک سفارش، وی مجموعه یا به عبارت بهتر شبکه ای از افراد را در جریان می گذارد. این افراد وظیفه دارند با چشمان تیزبین خود به دنبال خودروهای کلاسیک رها شده یا بدون استفاده بگردند، حال این خودروها ممکن است در یک گاراژ قدیمی باشند یا یک انباری.
 
 
آنطور که آقای وارد افزوده در این شبکه کارکنانی از سرویس های مربوط به حمل و تحویل کالا و چند آتش نشان حضور دارند. در صورت معرفی یک مدل مناسب، از سوی آیکان حق الزحمه ای به فرد یابنده پرداخت می شود.
 
زمان لازم برای پیدا کردن مدلی مناسب به شانس مشتری وابسته است. این کار امکان دارد تنها 72 ساعت یا 2 سال طول بکشد، حتی مواردی بوده که جستجو برای مدلی خاص بدون رسیدن به نتیجه، ناتمام رها شده است.
 
 
به منظور دستیابی به نتیجه دلخواه آقای وارد، تکنسین ها و مهندسین آیکان از فرایندهای جالبی استفاده می کنند. در کارگاه اصلی این شرکت انواع مختلفی از دستگاه های گوناگون دیده می شوند که از جمله آنها می توان به تجهیزات ساخت هواپیما در اوایل قرن بیستم تا آخرین ماشین آلات تکنولوژی لیزر اشاره کرد.
 
پس از اتمام پروژه، نتیجه کار به شکلی است که گویی همین الان از یک انبار متروکه کشف شده! اما نگاهی دقیق تر به جزئیات، المان های مختلف و عملکرد خودرو زحمات تیم آیکان را آشکار می سازد.
 
 
ایده آقای وارد، یک ایده رادیکال در صنعت خودرو محسوب می شود. وی اعتقاد دارد "بسیاری از مردم مدل های سری Derelict را می بینند و بدون توجه از کنار آن رد می شوند. حال چرا فردی باید پول و زمان زیادی را برای چیزی که ظاهری خیلی بد دارد، صرف کند؟ به خاطر اینکه هر کسی نمی تواند مالک آن باشد."
 
 
آیکان هر ساله حدود 250 مدل مختلف در چند سری تولید می کند که از میان آنها سری Derelict جذاب تر و خاص تر از بقیه است. این کمپانی سالانه فقط سه یا 4 دستگاه از سری Derelict توسعه می دهد، به همین خاطر تعداد کل مدل های ارایه شده از آن بسیار محدود است.
 
 
بنیانگذار آیکان در اظهار نظری جالب مدل تجاری و تولید اتومبیل های پوسیده از سری Derelict را احمقانه توصیف کرده و افزوده:
 
به لحاظ طراحی و مهندسی ما بر روی لبه تیغ حرکت می کنیم. ما باید بین توانایی های جاده ای و ظاهر خودرو تعادلی مناسب بوجود بیاوریم و این شکلی از هنر است که ما در عمل نشان می دهیم.
 
 
ناگفته نماند در نمایشگاه خودروی سمای امسال، آیکان با یک دستگاه کوپه مرکوری 1949 حاضر شده بود. همانطور که پیش تر به اطلاعتان رساندیم، این خودرو علی رغم بدنه پوسیده خود از پیشرانه ای تمام الکتریکی با 400 اسب بخار قدرت و 637 نیوتن متر گشتاور بهره می برد.
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , شرکت آیکان , خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 : سلام خبری نیست من نقدی ثبت نام کردم ماشین آماده وتمام مدارک آمده تهران تعطیل شده و تنها کار تحویل درب کارخانه
رسول : هیچی . من هفته ی پیش فاکتور شدم ولی هیچ خبری از پلاک شدن و تحویل نیست .
بهارj7 ثبت نام فروردین ماه : سلام دوستان در شرایط وظیفه طرف قرارداد چی هست ؟ایا میشه امیدوار بود یا خیر ؟
علی : از فاکتور نشده های اسفند چه خبر؟
جعفر : ایران خودرو داره فاکتور میکنه، سایپا هم خفه خون گرفته، هشکیم معترض نیست همچی گل بلبل هس
ایگل کرمان : برای من 3 بهمن هنوز شاسی نشدم
تیتان ۲ دی فوق‌العاده : سلام ماشین من پلاک شده سندش هم اومده نمایندگی ولی خودش هنوز بارگیری نشده
شاهین G : بعد از اسفندی ها فروردین فاکتور میشه یا اردیبهشت ؟؟؟کسی فروردین تکمیل وجه انجام داده ؟؟
علی بیدل : سلام آقا با این وضع جنگ اصلا ماشینی هم باقی میمونه که بخوان تحویل بدن ؟ دارم روانی میشم حیف پولم که تو این وضعیت هر لحظه ممکنه بسوزه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
10اسفند : آخرین فاکتور 6اسفنده.شما خودت هروقت فاکتور شدی خبر بده
اریزو6پرو..... : سلام برا ما تحویل12اردبیهشت بود کو دروغ میگن دیروز زنگ زدم صدای مشتری خوب از خجالت خجالتشون دراومدم بعد زنگ زدن میگن پشت گوشتو دیدی خودرو تو دیدی الان تواین شرایط ندن بهتره تا بیارم بیرون بنزین نیست و ....بمونه همونجا بهتره
تیگو 8 : اگه فاکتور شده و بیمه و پلاک وام واریز شده
دانیال : سلام دعوت نامه سایپا آمده واسه بهمن چقدر باید بریزیم
علی : همین الانم خورده
207 : ماهم موندیم نمیدونیم چیکار کنیم..یه شماره ای که پاسخو باشه هم نیست..من پرسیدم از یه نفر گفتن اگه واریز نکنین 100 درصد افزایش قیمت بهتون میخوره در مرحله بعدی واریز
علی : زنگ بزنیم ایرانخودرو مهلت بیشتری بدن برا دعوتنامه مرداد
سورن 31 خرداد : نزدیک فاکتور هستید 31 خرداد آنروز فاکتور و تخصیص پلاک با هم
حمید : سلام دوستان من تحویل 31اردیبهشت بودم فاکتور شده برام دیروز
زینب اپشنال 4 مرداد : سمای عزیز چ تاریخی فاکتور شدید؟