معایب و محاسن پژو207 در ایران

 

آیا 207 انتظارات مشتریانش را برطرف می‌کند؟

 

رپورتاژ - خانواده معروف و دوست‌داشتنی 206 برای ایرانی‌ها سال‌ها خاطرات زیادی رقم زد. میزان بالای خرید آن از سوی مردم 206 را تا مدت‌ها در رتبه دوم فروش قرار داد. سال 1390 طمع افزایش فروش خانواده پژو و ایران‌خودرو را وارد همکاری دیگری برای تولید و تشویق به خرید پژو 207 کرد. اما کدام خودرو از کیفیت بیشتری برخوردار است؟ سؤالی که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

اگر یک 206 و 207 را کنار هم بگذاریم تغییرات آن را از چراغ‌ها و آینه بغل متوجه می‌شویم. 207 با مدل انتزاعی و فانتزی طراحی شد تا از قافله طراحی‌های روز جا نماند. اما همان‌طور که ترک عادت موجب مرض است، گروهی انتظار نداشتند که با خودروی ظاهراً متفاوتی روبرو شوند. آنها به همان طراحی قبلی عادت کرده بودند و اعتقاد داشتند که پژو نتوانسته رضایتشان را در این مدل جدید جلب کند.

به گفته منتقدان چیزی که باید بیشتر از همه در 207 مورد انتقاد قرار بگیرد این است که تولیدکننده در زیر بندی خودرو تغییرات زیادی اعمال نکرده است. با تحمیل تحریم‌های یک‌جانبه و غیرعادلانه شرکت پژو همکاری خود را قطع کرد و باعث شد که 207 به جای قطعات فرانسوی، سراغ قطعه‌سازان چینی برود. همین کیفیت 207 را چندین رتبه کاهش داد.

با این حال با امضای برجام خط تولید 207 با توافق پژو و ایران‌خودرو دوباره راه‌اندازی شد و 207i به عنوان همکاری مشترک ایران و فرانسه به بازار قدم گذاشت. خرید پژو 207 از سری جدید با آپشن‌های جدیدتر و تغییرات جزئی در ظاهرش همراه بود.

یکی از تغییرات جزئی صفحه نمایشی بود که به جای نشانگر ساعت در تیپ دو و پنج ظاهر شده بود. طراحی ظاهری 207 از بسیاری از خودروها مانند ساندرو زیباتر است. حجم موتور در 207 بیشتر شده و این به افزایش شتاب آن در مقایسه با 206 تیپ دو کمک کرده است اما از نظر مصرف بنزین مانند یک 206 تیپ پنج عمل می‌کند.

207 جدید چه چیزی کم دارد؟

سری جدید 207 تغییری در حجم خودرو نداده است. یعنی اندازه اتاق آن هنوز برای افراد قد بلند یا درشت استاندارد نیست.

خرید پژو 207 لزوماً به معنای تغییرات گسترده نبود. برای مثال رانندگان آن از صداهای عجیب غریب داخل اتاق شکایت دارند که ناشی از داشبورد و استفاده از پلاستیک خشک برای طراحی المان‌های داخلی است.

اگرچه 207 یک نمایشگر لمسی در سری جدید اضافه کرد اما برخی از رانندگان آن می‌گویند که به مرور زمان صفحه لمسی آن از کار می‌افتد.

گروهی دیگر نیز می‌گویند مشکلاتی در تعویض دنده داشته‌اند که ناشی از گیربکس خودرو بوده است. 207 اتوماتیک نیز به نظر برخی از آنها دنده‌ را با یک توقف کوتاه زمانی عوض می‌کند.

برای خرید پژو 207 باید 47 میلیون (دنده‌ای) و 54 میلیون (اتوماتیک) هزینه کرد. 207 اتوماتیک هم قیمت 206 اتوماتیک بوده اما از نظر توان و شتاب 207 بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. 207 دنده‌ای نیز در حال حاضر حدود 600 هزار تومان گران‌تر از 206 تیپ پنج است. البته به دلیل تفاوت قیمت بازار و نمایندگی این اختلاف بسیار بیشتر می‌شود. طوری که 207 را در بازار به قیمت 72 میلیون و پژو پارس اتوماتیک را 64 میلیون تومان معامله می‌کنند. همچنین اگر 207 دنده‌ای را از بازار بخرید باید 58 میلیون تومان پول بدهید که در مقایسه با تیپ پنج 10 میلیون تومان گران‌تر است.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پژو207 , ویرلن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : 19اسفند در انتظاریم فاکتور بشیم
سوم بهمن : امروز با نمابندگی صحبت کردم گفت اگه تبدیل به سفید کنی زود فاکتور میشه تارا v4 فرسوده تحویل ۳۰ مهر تیتانیوم منتها فقط تیتانیوم میخواستم تبدیل نزدم
و حید : بلشت ، جوابتو دادم ، بازم می پرسی؟
بیگدلی : ببخشید شما چه طرحی هستید؟
شاهین جی ال مهر : سلام لطفا اون عزیزانی که مثل من واریز اول دی پارسال وتحویل هفته چهارم مهر واز اول جی ال بوده اند که اعلام کردند واریزی دوم هم براشون اومده فاکتور شدند یانه برا ما که هیچ خبری از دعوتنامه نیست انگار سایپا سکته ناقص زده کی میخواد دعوتنامه بفرسته مهر اومد
احمد : شک نکنید که پولای دریافتی از مردم از سال ۴۰۲ بجای تولید در بازارهای سودده مثل دلار و طلا رفته من سال ۴۰۲ ۲۹۰ میلیون دادم اگه همون موقع در طلا و دلار برده باشن ببیند سودش چقدر بوده ؟؟؟ ولعنت خدا بر ظالمین . با این حساب سرانگشتی هیچ ورشکستگی در کار نیست .
مهدی : سلام شاهین جی اردیبهشت بودم یکشنبه تبدیل زدم امروز پنجشنبه ماشین تحویل گرفتم. خدانگهدار
اردیبهشت : سلام شاهین جی اردیبهشت بودم یکشنبه تبدیل زدم امروز پنجشنبه ماشین تحویل گرفتم. خدانگهدار انشاالله همه فاکتور بشن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک آر اس : سلام طبیعی هست بعضی وقتا سایتش ایراد داره باز نمی شه درست میشه
حسین : سلام داداش شماره پذیرش چند بود من 90 روزه بود هنوز فاکتور نشده
افشار : تبدیلی کسی فاکتور نشد؟
پیش مرداد : ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد : کدوم سایت زده این قیمتو
سجاد بختیاری : آره سایپا عین خیالشم نیست اگه کسی پیگیر نباشه لطفا اونایی که تهران و کرج نزدیک هستن برن تو خود شرکت زامیاد پیگیری کنن تنها راهش همینه
حسن رانا : زود فاکتور میکنن که جریمه کمتر بدن از این طرف ماشینو تو پارکینگ نگه می میدارن به بهانه استاندارد دیر پلاک میکنن بی شرفا...
سعید : دروغه تحویل نمیدن به این زودی
کوییک ار : من 21 تیرم هنوز هیچ خبری از فاکتور نیست
علی : کوییک های دو رنگ سفید مشکی تا 24 تیر فاکتور شده....