خودروهای آینده چگونه خواهند بود؟

 

خودروهای آینده چگونه خواهند بود؟

 
خانه  فناوری در صنایع  حمل و نقل  خودروهای آینده چگونه خواهند بود؟
خودروهای آینده چگونه خواهند بود؟حمل و نقل, نگاه خبرگان2 8184 بار دیده شده 8
خودروهای آینده  مشابه خودروهای امروز نخواهد بود.
 
تا ده سال آینده صنعت خودرو دستخوش تغییر بزرگی خواهد شد: خودروهایی که در این صنعت ساخته می‌شوند، شرکت‌هایی که این خودروها را می‌سازند و مشتریانی که این خودروها را می‌خرند، کاملاً متفاوت به نظر خواهند رسید. فناوری عامل پیشران این تغییر خواهد بود اما تغییر در چهار زمینه شکل داده خواهد شد. خودروهای سال ۲۰۲۵ اینگونه خواهند بود:
 
خودروهای آینده | خودروهای در حال تغییر
خودروهای سال ۲۰۲۵ مشابه خودروهای امروز نخواهد بود. ذیلاً برخی روندهایی که نحوه رانندگی ما را تغییر می‌دهند ذکر شده‌اند.
 
روند شماره ۱: بنزینی، برقی
 
نگرانی‌ها در مورد گازهای گلخانه‌ای و آلودگی محیط‌زیست صنعت خودرو را از منظر نوع سوخت مورد استفاده خودروها تغییر می‌دهد. قوانین موجود در خصوص انتشار گاز دی‌اکسید کربن خودروسازها را مجبور می‌کند تا موتور خودروها را کاراتر کنند. تا سال ۲۰۲۵ بیست و پنج درصد خودروها موتورهای الکتریکی خواهند داشت (این عدد در حال حاضر ۵ درصد است). اما بیشتر این خودروها هیبریدی خواهند بود و %۹۵ خودروها همچنان بر سوخت فسیلی- به عنوان سوخت یکی از موتورهای خود- متکی خواهند بود. این بدان معناست که خودروسازها باید موتورهای درون‌سوز را بسیار کاراتر سازند تا بتوانند با استاندارهای جدید مطابقت داشته باشند.
توسعه منابع جایگزین انرژی همانند پیل‌های سوختی به افزایش کارایی کلی صنعت منجر خواهد شد اما این در صورتی است که مردم بتوانند از عهده هزینه آنها برآیند. دولت ژاپن قیمت هدف خودروهای دارای پیل سوختی را برای سال ۲۰۲۵ چیزی حدود ۱۸ هزار دلار تعیین کرده است. اگرچه این خودروها سهم اندکی در فروش کل خواهند داشت اما این هدف قیمتی این امکان را فراهم خواهد آورد تا با خودروهای هیبریدی به رقابت بپردازند.
 
روند شماره ۲: سبک‌تر کردن خودروها
 
خودروسازها به منظور افزایش کارایی خودروها همواره به دنبال سبک کردن وزن خودرو بوده‌اند اما استانداردهای سخت‌گیرانه امنیت خودرو عموماً مستلزم قطعات بدنه سنگین‌تر بوده‌اند. این تعارض شروع به فروکش کردن نموده است زیرا شرکت‌ها موادی را کشف نموده‌اند که در عین سبکی، بسیار قوی و مستحکم هستند؛ از جمله آلومینیوم، فولادهای آلیاژی مخصوص و پلاستیک‌های تقویت شده فیبر کربن (سی‌اف‌آرپی).
هرچند این مواد گران هستند. برای مثال سی‌اف‌آرپی اصولاً در خودروهای مسابقه‌ای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طول زمان، فشار برای افزایش کارایی خودرو منجر به افزایش میزان استفاده از آلومینیوم و فولادهای آلیاژی مخصوص خواهد شد.
 
مواد جدید مستحکم‌تر و سبک‌تر هستند اما برای خودروساز‌ها بسیار گران محسوب می‌شوند.
 
افزایش هزینه مواد به تناسب وزن - خودورهای آینده - فردانما
افزایش هزینه مواد استفاده شده به تناسب وزن – خودورهای آینده
 
روند شماره ۳: خودروهای خودران
 
خودروهای خودران که زمانی فقط در فیلم‌‌های علمی- تخیلی دیده می‌شدند در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند. خودروهای آینده می‌توانند منجر به کاهش تصادفات جاده‌ای، کاهش ترافیک و افزایش پویایی و قابلیت حرکت برای عده بیشتری از مردم شوند.
رقابت برای راهبری صنعت در این حوزه، بسیار شدید بوده و بین شرکت‌هایی هم از درون صنعت خودرو و هم از خارج از این صنعت در حال انجام است. خودروهای تماماً خودکار در حال گذراندن آزمایش‌های لازم در جاده هستند و اولین خودروهای تجاری نیمه‌خودکار طی ۱ تا ۲ سال آینده به بازار عرضه خواهند شد.
هرچند این نوآوری ریسک‌هایی را نیز به همراه دارد. واگذار کردن کنترل خودرو به یک نرم‌افزار می‌تواند منجر به مخاطرات امنیتی از منظر هک شدن و یا سایر آسیب‌ها شود و پذیرش مسئولیت چنین ریسک‌هایی چیزی نیست که شرکت‌ها از آن چشم‌پوشی کنند. خودروهای خودرانی که به راننده اجازه مداخله در مواقع اورژانسی را می‌دهند، به نظر یک سناریوی محتمل برای آینده نزدیک می‌رسد.
 
تغییرات تکنولوژیک در خودروها منجر به تغییرات قابل توجهی در شرکت‌‌هایی که این خودروها را تولید می‌کنند نیز خواهد شد.
 
روند شماره ۴: ارتقای زنجیره تأمین
 
نیاز به خودروهایی با قابلیت «راندمان بالا در مصرف سوخت» به طرز چشمگیری هزینه قطعات خودرو را – چیزی بیش از ۲۵۰۰ دلار در هر خودرو- افزایش می‌دهد. شرکت‌های تأمین کننده این قطعات می‌بایست راه‌هایی پیدا کنند که همزمان با پایین نگه داشتن قیمت‌ها بتوانند با این فناوری‌های نوین قدم به قدم حرکت کنند. اگرچه این یک چالش است اما فرصت‌هایی نیز پیش روی تولیدکنندگان قطعات خودرو قرار می‌دهد.
 
 
هزینه‌های کاهش میزان انتشار دی‌اکسید کربن
 
میانگین موزون افزایش هزینه به ازای هر خودرو- به دلار
منبع: آی‌اچ‌اس، مصاحبه با شرکت‌ها، مرکز تحقیقات سرمایه‌گذاری جهانی گلدمن ساکس
 
برای شرکت‌های بزرگ کاهش ریسک به معنای افزایش دادن بودجه تحقیق و توسعه و متنوع‌تر کردن محدوده فناوری‌ها است. در نقطه مقابل، شرکت‌های کوچک می‌توانند تمرکز خود را بر فناوری‌های کلیدی معطوف کنند و در خصوص فناوری‌هایی که خارج از حیطه تخصصی آنهاست به مشارکت با سایر تأمین‌کنندگان بپردازند.
 
روند شماره ۵: رقبای جدید
 
با توجه به پیشتازی صنعت نرم‌افزار و صنایع مشابه آن، جای تعجب نیست که شرکت‌های فناوری عرضه کننده محصولات مصرفی، در حال ورود به صنعت خودرو هستند. در حالی که یک خودرو یک تلفن همراه نیست اما تمرکز اینگونه شرکت‌ها بر طراحی، سهولت استفاده، دستیاری خودکار و افزایش عمر باتری منجر به ورود نوآوری‌های جدید به صنعت خودرو خواهد شد.
یک کاتالیزور برای ورود شرکت‌های نوآور در عرصه فناوری به صنعت خودرو می‌تواند این موضوع باشد که میزان قطعات خودروهای الکتریکی یک سوم خودروهای معمولی است و این امر موانع ورود به عرصه صنعت خودرو را برای اینگونه شرکت‌ها کمتر می‌کند.
 
 
 قطعات کمتر = ساخت آسان‌تر
 
راننده در حال تغییر
 
خودروهای آینده توسط دنیای اطراف خود نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. گروه‌های جدید از رانندگان و روش‌های جدید رانندگی فرصت‌های نوینی پیش روی خودروسازها قرار خواهد داد.
 
روند شماره ۶: اینترنت خودروهای آینده
 
اینترنت اشیاء نشان می‌دهد که اتصال وسائل معمولی اطرافمان به یک شبکه چگونه می‌تواند کاربرد ما از آنها را تغییر دهد. اینترنت خودروها نیز کاری مشابه انجام می‌دهد.
خودروهای آینده ، خودورهایی متصل هستند که با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، نه فقط منجر به کاهش تصادفات و کاهش ترافیک می‌شوند بلکه اثر قدرتمندی بر صنعت خودرو نیز خواهند گذاشت. برای مثال شرکت‌های بیمه روش جدیدی برای نظارت بر رفتار رانندگان خواهند داشت و به رانندگان خوب پاداش داده و هزینه‌ها را بین رانندگان بین سرشکن خواهند کرد. همچنین شرکت‌های هم‌سواری (به اشتراک‌گذاری خودرو) به روشی بهتر می‌توانند خودروهای بیکار را به مشتریانی که نیازمند خودرو هستند تخصیص دهند.
 
هم‌سواری ممکن است یک موهبت پیچیده برای صنعت خودرو باشد. اکثر خودروهای موجود در سراسر دنیا برای این منظور مورد استفاده واقع می‌شوند که در یک مسیر کوتاه یا یک مسیر مشخص در طول روز جابجا شده و در ۹۵ درصد اوقات بدون استفاده باشند. اگر رانندگان تصمیم بگیرند از مالکیت خودرو صرفنظر کرده و صرفاً در مواقع لازم از خودرو استفاده کنند ممکن است میزان فروش خودرو کاهش یابد.
خودروهای متصل – به ویژه خودروهای خودران- ممکن است روش استفاده مردم از زمان رانندگی‌شان را نیز دستخوش تغییر کنند. در یک تحقیق که در سال ۲۰۱۳ انجام گرفت بیش از ۵۰ درصد پاسخ‌دهندگان اذعان کردند که به هنگام مسافرت با ماشین ترجیح می‌دهند موسیقی گوش دهند، با تلفن صحبت کنند، ویدئو ببیند و یا در اینترنت به جستجو بپردازند.
 
روند شماره ۷: خودورهای آینده حرکت به بازارهای نوظهور
 
در بیشتر اقتصادهای دنیا مالکیت خودرو زمانی شتاب می‌گیرد که درآمد سرانه به محدوده ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار وارد می‌شود.
تا سال ۲۰۲۵ بسیاری از کشورهای در حال توسعه برای اولین بار به این سطح از درآمد خواهند رسید که تقاضای زیادی برای خودروهای کوچک‌تر، ارزان‌تر و با هزینه نگهداری کمتر ایجاد خواهد کرد.
برای مثال هند تا سال ۲۰۲۵ سومین بازار بزرگ خودرو- با ۷٫۴ میلیون خودرو- خواهد بود. چین که قبلاً یک جهش بزرگ در خصوص مالکیت خودرو را تجربه کرده، به رشد مالکیت ادامه خواهد داد و پیش‌بینی می‌شود میزان هم‌سواری در آن کاهش یابد.
 
بازارهای نوظهور رشد خودرهای آینده را از آن خود خواهند کرد.
 
وقتی درآمد سرانه افزایش پیدا می‌کند، بازارهای نوظهور سهم اصلی میزان فروش خودروهای نو را به خود اختصاص می‌هند.
 
حضور خودروهای هوشمند آینده در فیلم‌ها هم رواج پیدا کرده است. به عنوان مثال در فیلم آپگرید می‌بینیم که یک خودرو میتواند از دور به راحتی کنترل شود.
 
 
 

منبع (source)

fardanama

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودروهای آینده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j7تیر۴۰۴ : ای سایت مسئول ندارع که اینجا شده جای لودگی و مسخره بازی؟
X5تیر : کسی ماشین تحویل نگرفته؟باید نگران ماشینامونم باشیم که تو جاده و این هوا اتفاقی براش نیافته خدا نکرده موقع ارسال خدا کنه ماشینهای همه رو بخوبی تحویل بدن دیگه خستمون کردن ذوقمون کور شد والا
گدا x5 : شب یلدا نزدیکه چطوری دلتون میاد جلوی من گدا که از داردنیا یک x5 دارم برین اجیل و پسته بخرین هعی
امیر : مبارکت باشه همشهری. امیدوارم به شادی و خوشی استفاده کنی. از ما هنوز زنگ نزدن. ممنون که اطلاع دادی.
شاهین جی هفته چهارم شهریور : بستگی به پرداخت اولیه داره..طبق پرداخت دوستان مهر ماهیی که تبدیل به جی ال زدن قیمت تمام شده ماشین 611 ملیون میشه مثلاً خود من 297 ملیون پرداخت کردم با توجه به اینکه الان یک ماه از مرداد ماهی ها میگذره به نظر من برای جی ال حدود 310 ملیون باید پرداخت کنم البته اگه تو این ماه پیامک بیلد
محمد : سلام الان تماس گرفتن براتحویل ماشین انشالله از همه زودتر تحویل بشه
شاهین مهر تبریز : باسلام، خانم شاهین مهر نسرین دعوتنامه شما که اومده چقدر باید واریز کنید؟ منم برا مهر هستم ولی دعوتنامه من هنوز نیومده؟
شاهین مهر تبریز : باسلام، خانم شاهین مهر نسرین دعوتنامه شما که اومده چقدر باید واریز کنید؟
َASHK : با عرض پوزش اصلاح میشود: 21 آذر 1403 مبلغ 297 میلیون تومان واریز شد. به اشتباه 1402 تایپ شد
محمد : سلام نه تحویل نگرفتم ماشین دو روز هست نمایندگی رسیده ولی پلاک ارسال نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پروانه : 207 پانا مشکی واریزی اول 05/21 واریزی دوم 08/12 فاکتور نشدم
دوگانه 2 : هرچی هست به خودش مربوطه پول ما رو گرفته ماشین نمیده اگه برلش نمیصرفه جمع کنه نه پول مردم بگیره وهیچی تحویل نمیده
استپ دستی : استپ دستی حواله کسی خریدار هست ؟
پانا سفید دی : واریزی دوم 14 ابان دوستان فاکتور نشدم هنوز
سعید : به امید خدا به این زودی فاکتور میشی
مراد بیگ : چی کشیده ساقی تو عوض کن
مسعود : سلام ثبت نام 20 آبان پذیرش 13 آذر فاکتور 18 آذر العان پلاک انلاین شد اکستند دوگانه
Rs : داره حقیقت رو میگه چه استرسی،تکمیل وجه های تیر هنوز تموم نشده که وارد تکمیل وجه های مرداد بشه بعد چطوری تکمیل مهر می خواد اسفند فاکتور بشه،تازه اونم با این فاکتور کردن پارس خودرو
علیرضا : سلام دوستان برای کوییک s تا چه تاریخی توی شهریور واریزی داشتن؟
نیسان : سلام احتمالا برای احراز سکونت هست