آیا تایرهای زمستانی ارزش خرید دارند؟

 

کلید اشتباه دولت در قفل صنعت خودرو

 
با وجود آنکه زمستان های این سالها به مانند سالهای گذشته، بارش برف و یخبندان شدید را به همراه ندارند، هنوز هم مناطقی در ایران وجود دارد که بارش برف شدید و سرمای استخوان سوز، مالکان خودروها را به فکر خرید تایرهای زمستانی می اندازد. مجله خودرویی کار مگزین، که یک مجله خودرویی معروف در بریتانیاست، در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخته است. 
 
اما تایرهای زمستانی چه هستند؟ در ابتدا باید تفکر رانندگان در مورد این تایرها عوض شود. رانندگان بسیاری در سراسر جهان هستند که فکر می کنند تایر زمستانی یا تایر یخ شکن یا تایر مخصوص برف، می تواند به خودرو کمک کند تا در میان انبوهی از گل و لای، بدون مشکل به مسیر خود ادامه دهد. حال آنکه حقیقت در مورد تایرهای زمستانی، این است که این تایرها می توانند در شرایط رطوبت زیاد و دمای بسیار پایین، بدون مشکل به ایفای وظیفه خود بپردازند و در عبور از معابر برفی و یخی، عملکرد قابل قبولی دارند.
 
 
این تایرها نسبت به تایرهای معمولی، از لاستیک هایی با مواد طبیعی تر ساخته شده اند و به همین دلیل، ساختاری نرم تر و انعطاف پذیرتر دارند. این ساختار طبیعی، به تایر زمستانی کمک میکند در دمای پایین تر از هفت درجه سانتی گراد، که اکثر تایرهای معمولی در دمایی پایین تر از این عدد به مشکل برمیخورند، به فعالیت خود ادامه دهد. همچنین در ساخت این تایرها از کانال هایی استفاده می شود که در سطح خارجی تایر قرار دارند و برجسته تر از تایرهای معمولی هستند. این کانال های کوچک به تایر کمک می کنند تا آب موجود بر سطح خود را با سرعت بیشتری تخلیه کنند و در عین حال به گرم ماندن تایر کمک می کند. یک تایر زمستانی به طور متوسط می تواند 10 برابر بیشتر از یک تایر عادی، آب موجود بر سطح خود را تخلیه کند.
 
 
همانطور که انتظار داریم، تایرهای زمستانی نسبت به تایرهای عادی گران تر هستند و علاوه برآن، تنها برای فصول سرما کاربرد دارند. در بریتانیا اگر مالک بخواهد یک خودروی معمولی نظیر فورد فیستا را به لاستیک های زمستانی مجهز کند، نیاز به پرداخت 400 پوند برای هر چهار چرخ دارد. این رقم در فولکس واگن آرتئون به نزدیک 600 پوند می رسد. بسیاری از رانندگان نیز برای ارزان تر شدن، تنها لاستیک های زمستانی را برای محور محرک خودرو ( جلو یا عقب) تهیه می کنند که کاری اشتباه است، چرا که این کار تعادل خودرو را شدیدا بهم میزند و بیش از آنکه مفید باشد، مضر خواهد بود. تصمیم اینکه آیا این لاستیک ها ارزش خرید دارند یا خیر، بسته به منطقه ای دارد که شما در آن زندگی می کنید. اگر منطقه شما زمستان های کوتاه مدت دارد و سرما به سرعت پایان می یابد، می توانید از هزینه اضافه چشم پوشی کنید. اما اگر در منطقه ای زندگی می کنید که زمستان های طولانی و سرد دارد، بهتر است تا با خرید لاستیک های زمستانی، هزینه های ناشی از استهلاک و خرابی خودرو و استهلاک تایرهای تابستانی خود را کاهش دهید.
 
 
 

منبع (source)

khodrokar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تایرهای زمستانی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سالار : منم فکر میکردم دروغ میگه تا پیامش رو دیدم من 6 شهریورم فاکتور نشدم ولی محمد 5 شهریور فاکتور شد
Nazi : خوش خبر باشید انشالله ما هم به زودی فاکتور شیم
فروردین : چرا فاکتور فروردین شروع نمیشه خوب اتومات بدن بجای دنده دارن که ...
احمدوند t8 شهرری : سلام به من دیر تحویل دادن از طریق دفتر خدمات قضایی و در شورای حل اختلاف ۳۰ روزه خسارت گرفتم البته تا صدور فاکتور و هزینه دادرسی هم گرفتم
شاهین جی ۱۱ آذر : شماره پذیرش تون چنده؟؟
مهدی پلاس : گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها اعلام کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا حسینی مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی از مشتریان عزیز بابت تاخیر در تحویل برخی از خودروها گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در‌چند هفته آینده تمامی خودروها به مشتریان گرامی تحویل خواهند شد. وی ادامه داد: برخی از آمارهای منتشر شده در فضای مجازی با واقعیت فاصله دارد و گروه خودروسازی سایپا از ابتدای امسال حدود 30 هزار دستگاه خودرو تولید و فاکتور کرده است و هیچ مشکلی بابت عرضه خودرو از سوی این گروه خودروسازی وجود ندارد. مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اخذ مجوزهای لازم برای ادامه تولید در شرکت بن رو گفت: با همراهی و درایت مسئولین مربوطه و اخذ مجوزهای لازم از فردا شرکت «بن رو» به مدار تولید برمیگردد و با اضافه شدن تولید در این شرکت، تولید گروه سایپا به مرز 1900 تا 2 هزار دستگاه در روز می رسد. وی تاکید کر
شاهین : من پذیرش 14 آذر هستم ان شاالله ک فاکتور بشیم هر چ زودتر
مهدی شاهین پلاس اسفندی : منظورش روزی1900 الی 2000 می باشد
حسن : شمابین تاراودناانتخابتون کدوم هست داداش؟؟
متخصص : سلام بله ۱۱ آذر فاکتور شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : شماره رو بزارید زنگ بزنیم
GXR-L - هفته چهارم اسفند : من پنج شنبه تحویل گرفتم از کارخونه سفید مشکی- تکمیل وجه 29 بهمن
دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند : دنا 6دنده تکمیل وجه 7 اسفند موعد تحویل 31رفروردین بود که در زمان تکمیل وجه گفتند 3 ماه تحویل میدن میشه 5 خرداد تحویل اما 10 اردیبهشت فاکتور شد و 11 اردیبهشت پلاک و الان توی،صدور اسناد
اطلس دی : غلط کردید شما که نمیتونید ماشین بدید ثبت نام کردید پول مردمو خوابوندید تو حساب شرکتسودشو میبرید حرومزادها اگر راست میگید شاهین بدید اطلس ندارید.کوئیک خر سوار میشه؟ باید ماشین مردمو بدید تبدیل هایی که فرستادید به درد عمه تون مبخوره.
کیوان : سلام دوستان ما هفته قبل تجمع کردیم خیلی خوب بود فقط تعدادمان کم بود این بار با نفرات بیشتری اعتراض می‌کنیم وحق خودمون رو میگیریم
حسن دوگانه : حودروی من فکر کنم از سایت تبریز بیاد .خودم سرخس هستم اول میاد تهران بعد مشهد و در نهایت سرخس .فکر کنم بعد از فاکتور دو ماه طول بکشه برسه به دستم کجا برم تو نیمه راه تحویل بگیرم به نظرتون
تبریزی : آره با سود مشارکت میتونی خانه بخری
نیلوفر : دوستان عزیز..کوییک جی اکس ال از تحویلی خرداد کسی دعوتنامه براش صادرشده....؟؟؟؟؟
حمید رضا : سلام می خواستم بدونم 6بهمن تکمیل وجه کردم موعد تحویل خودرو 14اردیبهشت هستش مثل اینکه تاخیر داره وهنوز هم فاکتور نشده چطور کسانی که دیرتر تکمیل وجه کردن فاکتور شدن اگه به ترتیب هستش این چه ترتیبیه لطفاً راهنمایی کنید چکار باید انجام بدیم
نویان : درود دوست گرامی چقد کاشان علافی داره تا ماشین تحویل بگیری؟