خودروساز خصوصی ، الگویی برای سایر خودروسازان

 

خودروساز خصوصی ، الگویی برای سایر خودروسازان

 

مهمترین مشکل در زمانبر شدن تعهدات خودروسازان به مشتریان به دلیل عدم واردات قطعات به کشور است. موضوعی که نیاز به دور زدن تحریمها به منظور ورود قطعات به کشور و ادامه روند تولید را ایجاد کرده است. از آنجا که در شرایط تحریم هیچ خودروساز خارجی حاضر به همکاری با خودروسازان داخلی نیست ، براین اساس ، خودروسازان به کمک دولت در حال ایجاد مکانیزم های جدید برای دور زدن تحریمها هستند تا از این طریق بتوانند با واردات قطعات مورد نیاز محصولاتشان به چرخه تولید خودرو در کشور ادامه دهند. در صورتی که این مکانیزم جدید طراحی شود و مشکل در تامین قطعات حل شود، خودروسازان نیز میتوانند تعهدات معوقه خود را به مشتریان تحویل دهند.

موضوعی که فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزارت صمت نیز بر آن تاکید کرده است و در خصوص لزوم اعلام زمان تحویل خودروهای معوق توسط خودروسازان به مشتریان گفته است این مساله، جزء تکالیف خودروسازان بوده و لازم است شرکت های خودروساز با درنظر گرفتن راهکارهای عبور از تحریم ها، زمان تولید خودروهای معوق را برای مشتریان مشخص کنند و ما این موضوع را به خودروسازان تکلیف کرده ایم.

اكنون همه مسوولان متفق القول تاکید دارند که خودروسازان ملزم به رعایت تعهدات خود در قبال مشتریان هستند و براین اساس باید جدول زمانبندی برای تحویل خودرو به مشتریانشان را اعلام کنند. موضوعی که شهرام میرآخورلو معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز به آن اشاره دارد و چند راه حل در این زمینه را ارایه کرده است. به گفته میرآخورلو، هر چند خودروسازان تا بتوانند برای مبارزه با تحریم ها و تامین قطعات مورد نیاز راهکاری پیدا کنند مدتی زمان خواهد برد اما آنچه که مهم است و باید اتفاق بیفتد این است که شرکت های خودروساز باید برای خودروهای پیش فروش سررسید شده، زمان تحویل را برای مصرف کننده مشخص و رضایت مصرف کننده را در این زمینه جلب کند.

بنابر این موارد به خوبی مشخص است که سه مسیر پیش روی خودروسازان قرار دارد: اول اینکه خودروسازان در سبد فروش ، خودروی جایگزین قرار دهند. مسیر دوم فراهم کردن شرایط و امکان انصراف از خودروی خریداری شده و بازگشت مبلغ پرداختی مشتریان و سومین راهکار نیز اعلام زمان حدودی تحویل خودرو به مشتریان است.  

در چنین شرایطی که مسوولان تاکید جدی بر مشتری مداري در شرکتهای خودروساز و برنامه ريزي برای حل مسائل موجود دارند، شرکت صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو) ، با انتشار اطلاعیه ای جدول زمان بندی تحویل خودروهای معوق خود را اعلام کرد. این شرکت از طریق راهکارهایی توانسته مشکل تامین قطعات خود که بر اثر تحریم های بانکی و صنعت خودرو کشور به وجود آمده بود را پشت سر بگذارد و قطعات موردنیاز محصولات خود را وارد کند.  این شرکت در راستای ایفای تعهدات خود به مشتریان نه تنها تغییری در قیمت محصول خود اعمال نکرده بلکه تحویل خودروها را با قیمت های مندرج در قرارداد انجام خواهد داد. موضوعی که این روزها دغدغه اصلی خریداران خودرو محسوب می شود.
در این زمینه عباس تابش رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه بازرسانی در شرکت های خودروساز از سوی سازمان حمایت مستقر شده اند، گفت: مقرر شده که 80 درصد از میزان تولید روزانه خودروسازان برای رفع تعهدات گذشته شرکت و 20 درصد نیز برای مدیریت بازار در قالب فروش فوری عرضه شود.

وی تاکید کرد: این روش را تا نهایی شدن تحویل تعهدات دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شرکت صنعت خودرو آذربایجان جدول زمان بندی شده اي را جهت تحویل خودروهای معوق خود اعلام کرده است،گفت: با مدیران این شرکت جلساتی داشتیم و پیشنهادات بسیاری ارایه شده است. سازمان حمایت از مصرف کنندگان بر روند تولید و تحویل خودروهای معوق طبق جدول اعلامی کاملا نظارت خواهد داشت.

وی معتقد است این پروژه می تواند الگویی مناسب برای خودروسازان دولتی و خصوصی دیگر شود. 

 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
لعنت 3 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
۲۳ اردیبهشت : با سلام به همه دوستانی که تحویل می گیرن لطفا اینجا از کیفیت ماشین بگین. ببینیم باید استفاده کنیم یا به فکر فروش و تعویضش باشیم. ممنون
شاهین GL در تاخیر : ایران‌خودرویی ها دو بار پشت سرهم تجمع کردن الان همه ماشین زیر پاشونه
شاهین G : حقمونه بی ماشینیم وقتی نمیاین تجمع دست گذاشتین رو دست یعنی رضایت دارین به اوضاع
آرش : دوستان خردادی که تکمیل وجه نکردن به جی ال،خبری جدید نداری؟ حقیقت داره باید ۴۴۶ دیگه واسه جی ال بی صاحب بپردازیم؟؟؟؟ لطفا ج بدی
شاهین پلاس 3 اردیبهشت : یه سر برو نمایندگی حتما مدارکت ناقصه
معصومه : بله دقیقا شرایط شما رو ما هم داریم، دیروز برای بار دوم پیامک تکمیل وجه اونم برای جی ال که خواسته ما نبود اومد، امروز که به نمایندگی مراجعه کردیم گفتن شما شامل افزایش قیمت نمیشین، 320 تومن دیگه باید واریز کنین، ما هم از سر اجبار که شاهین جی رو نمیدن جی ال رو فردا پرداخت میکنیم، میدونم که همینم حالا حالاها تحویل نمیدن، دعا میکنم شرکت سایپای دزد با خاک یکسان بشه
تارا وی ۱ سفید تحویل ۴ آذر شیراز : سلام.مبارک باشه.چه رنگی؟
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : منم ۹۰ روزه ثبت‌نام کردم x5موعد تحویل سیستمی رسیده ولی هیچ خبری نیست,انگاری شرکت عجله نداره،
شاهین : اره از مبِلع کم میشه حدودا۳۲۰ دیگ باید واریز کنید
میثم : دوست عزیز شما چه ماهی بودی چقدر واریزی داشتی که ۱۳۸ دیگه واریز کردی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فولاد اهواز : وقتی دعوت نامه رو برداخت نمیکردین بعد چند روز دعوت نامه باز براتون ارسال میشد
پاسخ به مسعود : چرا تبدیل به رینگ نزدید منم تحویل شهریور بودم تبدیل زدم 28مهر ماشینمو دادن
محمدحسین : چراداداش
زامیاد 1 : دوگانه بودم هرچی زنگ میزنم میگن پیگیریم
جمشید پیش بهمن : آقا چند روز بعد فاکتور تحویل میدن یکی بگه خواهشا
محسن : دوستان اهل فن میشه این فرمون های دوگانه رو خودمون هیدرولیک کنیم ؟؟؟خیلی داغونه خدایی
دوگانه بی کیفیت : سلام دوستان لاستیک رادیال نیست فرمان خیلی سفته صندلی سنگه دنده خیلی سفته وبه سختی جا میره بیمه 16 ماه در نظر گرفتن وخلاصه بیشتر از 2 ماه انتظار وزجردادن به همه مان یه لکن به اسم نیسان آبی تحویل دادن
دوگانه سوز : میفهممت داداش منم چند روز پیش تحویل گرفتم و واقعا حالم گرفت کیفیت افتضاهش این سفتی فرمون ک قشنگ رو مخه .حیف اون همه پول و انتظار و استرس
نیسان در خواب : من شنبه هفته پیش پلاک شدم ،امروز تحویل گرفتم ، دوگانه آپشنال، واقعا بسیار بی کیفیت ،خود نمایندگی خندش گرفته بود ، کیفیت رنگ افتضاح ، صندلی بسیار بد و بی کیفیت واقعا حالم گرفته شد ،کلاچ مشکل داره ،فرمون خیلی سفته ،خیلی حالم بده
اطلس : کور خونده با بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم.