جیلی gc6 الیت با جیلی gc6 اکسلنت چه تفاوت‌هایی دارد؟

 

جیلی gc6 الیت با جیلی gc6 اکسلنت چه تفاوت‌هایی دارد؟

 

رپورتاژ - جیلی یکی از اولین کمپانی‌های چینی بود که قدم به بازار آشفته ایران گذاشت و با عرضه سدان های نسبتاً باکیفیت توانست خیلی زود در بازار جایگاه خود را پیدا کند. بعد از عرضه موفق چند مدل در سال 95 بم خودرو تصمیم به عرضه جیلی gc6 به بازار ایران گرفت. نسخه اولیه این خودرو قبل از فیس لیفت با نام جیلی gc6 الیت شناخته می‌شود که دارای ضعف‌هایی در بحث طراحی و امکانات بود. بعد از گذشت حدود یک سال از فروش جیلی gc6 در ایران نسخه به‌روزتر این خودرو با بهبودهایی در بخش تجهیزات و ظاهر خودرو با نام اکسلنت نیز توسط بم خودرو معرفی شد. اگر قصد خرید جیلی gc6 را داشته باشید بهتر است ابتدا با تفاوت‌های این دو نسخه آشنا شوید.

جیلی gc6 الیت با جیلی gc6 اکسلنت چه تفاوت‌هایی دارد؟

تفاوت‌های ظاهری جیلی gc6 الیت با جیلی gc6 اکسلنت

در زمان عرضه نسخه اولیه جیلی gc6 به ایران این خودرو نیز مانند سایر خودروهای چینی ارزان‌قیمت از فقر خلاقیت در طراحی خود رنج می‌برد. طراحی خودرو از روبه‌رو بسیار ساده بود و چراغ‌ها، جلوپنجره و مه شکن خودرو دارای کیفیت قابل قبولی نبودند. خوشبختانه شرکت سازنده در نسخه جدید به‌خوبی این مشکلات را شناسایی کرده است و حالا در نسخه اکسلنت طراحی جیلی gc6 چند قدم جلوتر از نسخه قدیمی آن است. طراحی چراغ‌ها حالت تهاجمی‌تری پیداکرده‌اند و با تغییراتی که در سپر و کاپوت خودرو دیده می‌شود جیلی gc6 از آن حالت ساده اولیه فاصله گرفته است. این طراحی هرچند همچنان با زیباترین طراحی‌های موجود در بازار ایران فاصله دارد اما پیشرفت آن قابل‌قبول است.

جیلی gc6 الیت با جیلی gc6 اکسلنت چه تفاوت‌هایی دارد؟

تفاوت داخل کابین جیلی gc6 الیت با جیلی gc6 اکسلنت

اولین تفاوت در طراحی داخل کابین است، جایی که‌تریم دورنگ جلوه زیباتری به نسخه اکسلنت داده است. نکته بعدی اضافه شدن سیستم تهویه مطبوع خودکار است که در نسخه قبلی حضور نداشت. درنهایت نیز به‌روزرسانی در بخش مولتی‌مدیا اکسلنت را کاملاً از الیت متمایز کرده است. کیفی مواد به‌کاررفته در داخل کابین همچنان چندان راضی‌کننده نیست اما حضور یک نمایشگر بزرگ لمسی و تغییر شکل دریچه‌های تهویه به سبک خودروهای فورد توانسته جذابیت‌های اکسلنت را افزایش دهد. به‌طورکلی می‌توان طراحی داشبورد و پنل وسط به همراه اهرم دنده را جزو مزیت‌های اکسلنت برشمرد. جالب است که بر روی فرمان خودرو اثری از پوشش چرمی نیست اما جیلی بر روی اهرم دنده خودرو از چرم استفاده کرده است.

درنهایت صندلی‌های روکش شده با چرم مصنوعی را می‌توان باکیفیت‌ترین بخش درون کابین نامید که به لطف فضای کافی راحتی را برای سرنشینان خودرو به همراه دارند. تنها پسرفت جیلی gc6 اکسلنت نسبت به الیت حذف کنترل‌های مربوط به سیستم چندرسانه‌ای از روی فرمان و عدم قرارگیری روکش چرمی روی فرمان است که ممکن است به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش قیمت جیلی gc6 اکسلنت باشد.

 

جیلی gc6 الیت با جیلی gc6 اکسلنت چه تفاوت‌هایی دارد؟

مشخصات فنی جیلی gc6 الیت و جیلی gc6 اکسلنت

ازلحاظ فنی هر دو خودرو به یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 1.5 لیتری مجهز شده‌اند. خروجی این موتور 105 اسب بخار است که حداکثر سرعت خودرو را به 160 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. تفاوت اصلی بین جیلی اکسلنت و الیت در گیربکس آن‌ها است. بااینکه هر دو مدل به گیربکس 4 دنده‌اتومات مجهز شده‌اند اما گیربکس نصب‌شده بر روی اکسلنت توسط جتکو ژاپن ساخت شده است و عملکرد بهتری نسبت به مدل الیت ارائه می‌کند.

قیمت و ارزش خرید جیلی gc6 الیت و اکسلنت

در بهمن‌ماه امسال شرکت بم خودرو شرایط فروش جیلی gc6 اکسلنت و الیت را باقیمت جدید اعلام کرده است. طبق اطلاعیه این شرکت قیمت جیلی gc6 اکسلنت 125 میلیون تومان تعیین‌شده است. جیلی gc6 الیت نیز 105 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. به‌این‌ترتیب فاصله قیمتی این خودرو حدود 20 میلیون تومان است که کمی زیاد به نظر می‌رسد. بااین‌حال که گیربکس بهتر، ظاهر جذاب‌تر و چند بهبود در بخش امکانات اکسلنت را به انتخاب بهتری تبدیل کرده است اما با توجه به یکسان بودن سایر شرایط دو خودرو این فاصله قیمتی کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , جیلی gc6






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 35 نظر
X33 Cross cvt 28 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سیاوش : ببخشید ۱۹۰۰تا۲۰۰ هزار
سیاوش : خبر از طرف مدیر ارتباطات سایپا رضا حسینی درچندین سایت منتشر شده درگوگل سرچ کن تسنیم و...بامزمون خبر شگفت انگیز ویا خبرتازه وجذاب برای مشتریان سایپا لطف کن سرچ کن و کامنت بزار
شاهین : آبان ماه نوبت دوم واریزیتون هست که براتون اس ام اس میاد
شاهین : مبارک باشه...الهی که به شادی سوارش بشین
شاهین گی : میگن ۱۱ آذر امروز فاکتور شده ،درسته؟؟
مالک : یکم اسفند همون روز اول تکمیل وجه و سخا هم یکم
ایمر x5 : کرمان موتور دزد و ساسان فیروزی کلاهبردار سود تاخیر نمیده حتی با شکایتم یه سال طول میکشه تا سود تاخیر بده دادگاه مفتح طرف اینا هست چون برای اونا ثبت نام سازمانی میکنه تحویل فوری تا رسانه ای نشه مثل مدیران خودرو و ۴ردا موتور این پول نمیدن امسالم با قطعی برق و کمبود قطعه تحویل ها بالای ۴ماه تاخیر دارن یکیش خود من
شاهین جی : سلام خوش خبرباشید مبارکه الاهی شکر بلاخره تلسم شکست من هم فروش فوری پذیرش ۲۸ آذر هستم هنور فاکتور نشده انشالله زودتر فاکترشیم
متخصص : سلام آبان مرحله دوم تازه واریز میکنید دیگه ماشین چقدر تاخیر بخوره خدا میدونه
مالک : یکم اسفندم هم تکمیل وجه و سخا باهم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبریزی : تازه نفس ی دلت خوشه
مریم : کم کمش 5ماه سایپا
سعید : با قیمتهای شما خوب بازار آزاد میگرفتم دیگه
رانا پلاس : سلام رانا پلاس کسی اطلاع داره کی شروع به فاکتور میکنن
اا : سلام مدل قدیم 315 دمای آب اکثر مواقع رو 90 وسط هست طبیعیه
مژگان : سلام ماشین های ساینا با چقدر تاخیر داده میشه
پری : سلام من پیش فروش 6ماه ام پی پرداخت204تپمان ریختم بهمن. ماه تحویل تیر ماه سود مشارکت میدم بهمون یانه
پرستو : سلام من پیش فروشم تحویل 30تیرماه واریز مرحله دوم کی برام پیام میاد
میلاد : سلام دنا تحویل 30 اسفند ام هنوز فاکتور نشده دنا اتومات اپشنال سفید
محمد 19مهر : چه یک نفر چه صد نفر هرکس به خاطر حق خودش بیاد که اونجا منتظریم