عزل مدیرعامل سایپا؛ سرنوشت پراید چه می شود؟

 

عزل مدیرعامل سایپا؛ سرنوشت پراید چه می شود؟

 
از سایپا و ایران خودرو به عنوان شرکت هایی خصوصی یا نیمه خصوصی یاد می شود اما تقریبا هر 4 سال یکبار و با هر تغییر و تحولی در ساختمان وزارت صنعت، مدیران ارشد این دو خودروساز نیز دستخوش چالش و عزل و نصب می شوند.
 
ظرف روزهای اخیر خبرهایی از تغییر مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به گوش می رسد. آنطور که از شواهد بر می آید محسن قاسم جهرودی به عنوان مدیرعامل جدید سایپا انتخاب شده است و علیرضا بادکوبه نیز، سمت رئیس هیئت مدیره را بدست آورده است.
 
محسن قاسم جهرودی فارغ التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه امیرکبیر است و پیش از این نیز عهده دار سمت های مختلفی بوده است که از جمله مهمترین آن ها می توان به حضور در میان مدیران ارشد شرکت یاتاقان بوش ایران و شرکت ریخته گری آلومینیوم ایران خودرو اشاره کرد.
 
وی همچنین سابقه عضویت در هیئت مدیره شرکت های ساپکو، ایساکو، شرکت رادیاتور ایران و ریاست هیئت مدیره شرکت لنت پارسیان پیشرو را نیز در کارنامه خود دارد.
 
علیرضا بادکوبه همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت مالی است و احتمالا با توجه به شرایط نه چندان مساعد سایپا، گزینه خوبی برای هدایت این شرکت پر چالش محسوب می شود.
 
 
گفتنی است که مهدی جمالی، مدیرعامل قبلی سایپا تنها 2.5 سال در این سمت حضور داشت و با هدف تغییرات مدیریت مالی به این مقام منصوب شده بود، اما با توجه به زیان انباشته قابل توجه سایپا، ظاهرا تصمیم گیرندگان وزارت صنعت، چندان رضایتی از عملکرد وی نداشتند و تنها پس از چنین مدت کوتاهی او را از این سمت عزل کردند.
 
با این حال می توان گفت که سایپا در دوران مهدی جمالی سرعت حرکت خود در ساخت محصولات جدید را ارتقاء داده بود و با سرمایه گذاری بیشتر بر روی بخش تحقیق و مهندسی، در صدد حذف پراید از چرخه تولید و عرضه محصولات جدید در سال های پیش رو بود.
 
حالا مشخص نیست با این تغییرات مدیریتی، سرنوشت پراید چه می شود، از یک سو در طی ماه های اخیر و پس از انتشار خبر توقف تولید پراید، زمزمه هایی از مخالفت نمایندگان مجلس و مدیران دولتی با این تصمیم به گوش می رسید و از سوی دیگر به نظر می رسد که توقف تولید پراید می تواند از نظر مالی فشار سنگینی را به گروه سایپا وارد کند.
 
با این وجود تاکید رئیس سازمان استاندارد بر توقف تولید پراید و پژو 405 بارها رسانه ای شده و حالا باید منتظر ماند و دید که در نهایت برآیند معادلات پیچیده مسئولان صنعت خودروسازی کشور به چه نتیجه ای منجر خواهد شد.
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , سایپا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد me : دوستان کسی سهند اتوماتیک تیپ ۳ که به اصطلاح فول آپشن هستش رو تونسته این مدت تحویل بگیره یا کلا این ماشین وجود خارجی نداره و اردیبهشت خالی فروشی کردن؟؟؟؟
آرش : در پاسخ جی ال یعنی صبر کنی دعوتنامه جی میاد؟؟
تارا V4 : من هم با آقا مجید موافقم، اگه این اختلاف قیمت وجود نداشت این همه سال قرعه کشی شرکت نمی کردیم، زودتر از این حرف ها ماشین خریده بودیم
تارا V4 : بله کنسول بلندتر شده، من امیدوار بودم که مشکل پرتاب باد سیستم تهویه هم حل شده باشه، چون توی فیلم معرفی تارا توربو ادعا شد که حل شده، ولی مال من اینطوری نبود
محمد : دوستان ببخشیدمن جک s5نیوفیس ثبت نام داشتم اسفند۱۴۰۲با۳ماه تاخیرتحیول گرفتم ازهمون زمان هرچی زنگ میزنم میگن چشم اسمتون وولیست پرداختی هست ممنون میشم راهنماییم کنیداوناییکه خسارت ازین شرکت گرفتن به منم بگن
تجمع : کسانی که موافق تجمع هستن مثبت بزنن
امین Amin : آقا یکی لطف کنه به من بگه ما چه تاریخ هایی ثبت نام و تکمیل وجه داشتیم. الان که دارن اول اردیبهشت رو فاکتور میکنن، اینا که تموم بشه بعدش میرن چه تاریخی؟ میخوام ببینم من که مرداد تکمیل وجه کردم چه تاریخ هایی جلومه؟ هر ماه تکمیل وجهی داره؟
فاکتور 2 اردیبهشت : آقا فردا ما داریم میریم برا تحویل شاهین پلاس امروز از نمایندگی تماس گرفتن ، 24-07 فاکتور 26-07 پلاک و 13-08 تحویل واریز وجه اول 07-06-1403 و تکمیل وجه 1-02-1404 که آخر نفهمیدیم همون یکم حسابمون کردن یا دوم (داخل رسید ها یکم ثبت شده) گفتم اینو بگم و با بهترین آرزوها برای همگی شما عزیزان،،، همتونو به خدای بزرگ میسپارم .
Hx5 : دوست عزیز من خودم وقتی ایکس ۵ میخواستم بگیرم قیمت بازار ۱۸۹۰ و قیمت کارخانه نقدی یکجا ۱۷۰۰ بود این اختلاف سود خواب پول بود حالا وقتی قیمت بازار میشه ۲۳۰۰ چرا شرکت ارزون بفروشه؟ که بره تو جیب دلال؟ خوب صد سال می‌خوام این نباشه، همین جوری شده لاتاری خودرو و سایپا چرا وقتی شاهین دنده ای تو بورس کالا عرضه شد که قبلش هم لاتاری بود، کسی حاضر نمیشد بخره ولی الان اینقدر طالب داره؟ چون اختلاف با بازار داره، نداشت کسی نمی‌خرید و فقط کسی که میخواد سوار شده میخره. مشکل الزاما خودرو ساز نیست، مشکل تقاضای کاذب از سمت دلال هستش، خودرو ساز هم داره موج سواری میکنه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
عرفان : منم 21 مهرم اتومات تیتانیوم فاکتور نشدم
احمد : سلام 207 تحویل مهر هستم مابه التفاوت دوتا بود دوهفته پیش دادم تحویل 30مهر پیش فروش هنوز فاکتور نشده
دی ماه اپشنال : 30مهر
207 تحویلی مرداد : اره بخدا هنوز تحویل نگرفتم همینجوری واسه خودش روی درحال فاکتور میچرخه
مظلومی : اینجا یکی بفکر قبمته ،یکه بفکر پلاک یکی بفکر تحویل، دغدغه شده این بر باعث و بانیش لعنت
زامیاد تک : لعنت به سایپا که این همه فشار روحی داره بهمون میده
کوییک اس : ما از کجا بدونیم گلم .خودمونم گیر کردیم
مظلومی : قباد سهامدار کجایی، کجایی تا کشم دست نوازش بر سرت قباد نفوذی جون کجایی
مظلومی : 24 ابان 79 میلیون چک رسید، ثبت نام 24 تیر فاکتور 7 مرداد ناه🙏😭
میلاد : با این که اون تاریخ من در سفر هستم . سعیمو میکنم که یه روز زودتربرگردم تهران تا بتونم در این تجمع باشم