اجاره طولانی مدت خودروهای برقی در بازار جهانی، چقدر است؟

 

اجاره طولانی مدت خودروهای برقی در بازار جهانی، چقدر است؟

 
در بازار جهانی، اجاره‌ی طولانی‌مدت خودروهای برقی یکی از کم هزینه‌ترین راه‌ها برای داشتن یک خودرو است.
 
 
هم‌اکنون در آمریکا حدود ۳۰ درصد از معاملات خودرویی را اجاره‌ی طولانی مدت یا لیزینگ (مفهوم لیزینگ در آمریکا با ایران کاملا متفاوت است) به خود اختصاص می‌دهد. این درصد در بازار خودروهای برقی بیشتر است و بسیاری از مشتریان به‌جای خرید یک خودروی برقی نسبت به اجاره‌ی طولانی مدت آن اقدام می‌کنند؛ به طوری که تقریبا ۸۰ درصد خودروهای برقی به‌صورت اجاره‌ی طولانی مدت در اختیار مشتریان قرار داده می‌شوند.
 
 
لیزینگ خودرو مزایای زیادی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به نبود عواقب افت قیمت خودرو و هزینه‌ی ماهیانه‌ی کم‌تر در مقایسه با خرید خودرو اشاره کرد. در خصوص خودروهای برقی این مزایا بیشتر هستند. برای مثال معمولا بیشتر مشتریان، خودروی برقی را برای یک بازه‌ی ۲ یا ۳ ساله اجاره می‌کنند و پس از آن یک خودرو دیگر اجاره می‌کنند. مزیت چنین کاری این است که همیشه یک خودروی جدید سوار می‌شوید و آخرین تکنولوژی‌ها را تجربه می‌کنید. برای مثال حدود ۳ سال پیش بیشتر خودروهای برقی شعاع حرکتی در حدود ۱۶۰ کیلومتر داشتند؛ اما در سال ۲۰۱۹ شعاع حرکتی اکثر خودروهای برقی به بیش از ۳۰۰ کیلومتر می‌رسد.
 
مزیت دیگر لیزینگ خودروهای برقی این است که مشتریان لیزینگ به‌عنوان مالک موقت خودرو از تخفیف‌های مربوط‌به خودروهای برقی هم بهره‌مند خواهند بود. این شرایط و تخفیف‌های مالیاتی برای کسانی که یک خودروی برقی را خریداری کنند، بهتر است؛ اما در لیزینگ نیز می‌تواند هزینه‌های ماهیانه‌ی مشتری را کاهش دهد.
 
هزینه‌های لیزینگ خودرو کاملا به قیمت خودرو و شرایط شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات بستگی دارد. این هزینه برای بسیاری از خودروها زیر ۲۵۰ دلار در ماه است. در ادامه فهرستی از خودروهایی را مشاهده خواهید کرد که پایین‌ترین هزینه‌ی لیزینگ را در آمریکا دارند. ناگفته نماند که این قیمت‌ها مربوط‌به مدل پایه هستند و به مدل‌های فول آپشن مربوط نمی‌شوند.
 
۱. فولکس واگن E-Golf
 
فولکس واگن E-Golf نسخه‌ای الکتریکی از هاچ بک گلف است و می‌توانید این خودرو را با پیش پرداخت ۲ هزار و ۹۹۹ دلار و هزینه‌ی ماهانه‌ی ۲۴۹ دلار برای ۳۶ ماه اجاره کنید. شعاع حرکتی این خودرو ۲۰۲ کیلومتر است که در مقایسه با خیلی از خودروهای برقی بازار زیاد نیست؛ ولی برای استفاده‌ی شهری کاملا پاسخگو خواهد بود. امکان لیزینگ E-Golf در تمام ایالت‌ها وجود ندارد.
 
۲. نیسان لیف
 
نیسان لیف پر فروش‌ترین خودروی برقی جهان محسوب می‌شود. شعاع حرکتی نیسان لیف پلاس با هر بار شارژ ۳۶۵ کیلومتر است و در مدل عادی نیز با هر بار شارژ ۲۴۱ کیلومتر راه می‌رود. نیسان لیف را برای یک بازه‌ی ۳۶ ماهه می‌توان با پیش پرداخت ۲ هزار و ۹۲۹ دلار و پرداخت ماهانه‌ی ۲۴۹ دلار اجاره کرد.
 
۳. هیوندای آیونیک الکتریکی
 
هیوندای آیونیک الکتریکی با هر بار شارژ ۲۰۰ کیلومتر طی می‌کند که در مقایسه با هیوندای کنا الکتریکی جدید تقریبا نصف است. این خودروی ارزان‌قیمت را می‌توانید برای ۳۶ ماه با پرداخت ۲ هزار و ۵۰۰ دلار و هزینه ماهیانه‌ی ۲۳۹ دلار اجاره کنید.
 
۴. فیات ۵۰۰ الکتریکی
 
فیات ۵۰۰ برقی تنها در کالیفرنیا عرضه می‌شود و ظاهر آن فرقی با مدل عادی ندارد. این خودرو با هر بار شارژر می‌تواند ۱۳۵ کیلومتر مسافت طی کند. اجاره‌ی ۳۶ ماه‌ی این مدل ایتالیایی با پیش پرداخت ۲ هزار و ۳۴۹ دلار و هزینه‌ی ماهایانه‌ی ۲۲۹ دلار امکان‌پذیر است.
 
۵. کیا سول الکتریکی
 
نسخه‌ی فعلی کیا سول برقی با هر بار شارژ ۱۸۰ کیلومتر را طی می‌کند؛ اما این برد در مدل ۲۰۲۰ به بیش از ۳۲۰ کیلومتر افزایش پیدا کرده است. اجاره‌ی ۳۶ ماهه‌ی این خودرو با پیش پرداخت ۱۹۹۹ دلار و پرداخت ماهیانه‌ی ۲۱۹ دلار امکان‌پذیر خواهد بود. لیزینگ کیا سول تنها در دو ایالت انجام می‌شود.
 
۶. هوندا کلاریتی الکتریکی
 
عرضه‌ی خودروی برقی و ژاپنی هوندا کلریتی نیز به دو ایالت‌ محدود است. این مدل با هر بار شارژ می‌تواند ۱۴۳ کیلومتر را طی کند. برای اجاره‌ی ۳۶ ماهه‌ی هوندا کلریتی باید ۱۷۹۹ دلار پیش پرداخت و هزینه ماهانه‌ی ۱۹۹ دلار درنظر گرفت.
 
۷. اسمارت EQ فورتو
 
خودروی کوچک الکتریکی اسمارت EQ فورتو توانایی حمل تنها ۲ سرنشین را دارد و برد آن با هر بار شارژ تنها ۹۳ کیلومتر است. اسمارت EQ فورتو ارزان‌ترین خودروی برقی برای اجاره‌ به‌حساب می‌آید. برای اجاره‌ی ۳۶ ماهه‌ی این خودرو باید ۱۴۳۳ دلار پیش پرداخت و ۱۳۹ دلار هزینه ماهانه پرداخت کنید. اگر مدل کابریو بدون سقف را بخواهید این هزینه‌ها به ۱۶۹۳ دلار پیش پرداخت و ۱۹۹ دلار اجاره افزایش پیدا خواهد کرد.
 
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروهای برقی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سیما : بچه ها امروز برام پیامک شاهین gl اومده نمیدونم بگیرم یا ن دلم سانروف میخواد از اون ور امکان داره ندن یا گرون کنن شما بودین چیکار میکردین؟
S3 تهران : سلام دوستان ثبت نام s3 به تاریخ ۱۴۰۲/۸/۱۴ شماره پلاک و شاسی ۲۶ اسفندماه بود بیمه نامه و کارت ماشین ۲۰ تا ۲۵ فروردین صادر شد تحویل ماشین باید ۳ اسفند میبود که ندادن. ما ۱۵ فرودین اولین چک پرداخت کردیم. امروز ۱۳ ام خرداد ساعت ۵ بعدازظهر تماس گرفتن که ۱۶ چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح بریم برای تحویل ماشین.بعد از چهار ماه دیر کرد. بعد از تحویل ماشین حتما براتون پیام میزارم و بهتون اطلاع میدم از شرایط. انشالله به زودی به همه دوستان تماس بگیرن برای تحویل ماشین.
رضادوگانه : سلام ساناز جان از شما که قشنگ تر نیستیم ما هم از دست این سایپا گرفتار شدیم روزی یه جور بز رقص میدن
پویا : سلام به همه، من این هفته تاراوی وان پلاس فروش فوری رو انتخاب و واریز وجه کردم نوشته تحویل ۹۰روزه، امکانش هست زودتر از این موعد تحویل شه؟نوبت تحویل بر اساس شماره قرارداده؟ممنونم اگه اطلاع دارین پاسخ بدین
علی : با سلام من بهمن ماه ۱۴٠۲ ثبت نام کردم برا چانگان واراداتی الان نه پیامکی ن چیزی دریافت نکردیم ایا کسی اطلاعی داره ببینم مشکل کجاست چرا خبری ب ما نمیدن
فرامرز مهر : سلام ثبنام ۲۷ مهر امروز شاسی شد بنظرتون کی تحویل میدن
سعید : درود بر ما که پیگیر هستین و اخبار را به اشتراک میگذارید
تاراv4تحویل اردیبهشت : سلام تاراv4کسی فاکتور نشده اگر کسی فاکتور شده لطفا اطلاع رسانی کنید
دوگانه : دوستان به نظرتون واریز وجه انجام بدیم یا نه و کی میدونه قیمت تمام شده ساینا دوگانه برا اسفندماه چقدر میشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سلام : شما پیامک تبدیل براتون امده؟
دوگانه : 780
احمد : برو تو سایت چک کن. الان تبدیل تارا فوری و پیش فروش اومده شماره پیگیری رو از قسمت نتایج قرعه کشی میتونی ببینی بعدش برو همون رو تو قسمت واریز وجه بزن
کر بختیاری : سلام دوستان من تحویل آذر بودم 1ماه پیش تحویل گرفتم ساینا دوگانه برا منم 2 بار پیام برا ساینا تک اومد قبول نکردم شما هم قبول نکنید همون دوگانه تحویل میدن منتها یه کمی دیرتر تحویل میدن
4723 : سلام دوستان داره 10روز تمام‌ میشه تبدیل نزدیم‌پارس هم اینجور که خبرامیاد فقط توقف از اول4 اینبار جدی.واین که این بار میگن فقط سورن تبدیل میاد دیگه تارا 207 خبری نیست اولویت سوم زمستانم نمیدونم چیکار کنم بازم صبوری میترسم بعد یه سال نیم امسال همون سورن هم نرسه به ما ...این مدیر ایران خودرو الیمردان چه ادم بی شرفیه انگار میخاد از جیب خودش بده اون از قبل سال که مشتری زنگ زده بود گفت هیچ امید نیه برا پارس اسفند توقف که نصف زدن تبدیل باز 3 ماه تولید قرار شد بکنن بازم نتونستن ماها زمستان رو بدن الان که نمیدونیم چیکار بکنین بیزار بودیم از این ماشین از این زندگی بخاطر یک ماشین دوساله موهام سفید شد
وحید : دلیل تفاوت جریمه تاخیر ایران خودرو برای فروش فوق العاده و پیش فروش چیه؟ ازتاریخ تحویل برای فروش فوق العاده 36درصدسالیانه و پیش فروش 12درصد سالیانه درصورتی که برای پیش فروش سود مشارکت برای مبلغ اولیه(50درصد قیمت خودرو)حذف کردند . از زمانی که مبلغ کامل پرداخت پیشه و تاریخ تحویل میرسه هر دو گروه یکسان هستندواقعا این ایران خودرو کاراش بی حساب برای من15میلیون سود مشارکت حذف کردند و الان 12درصد تاخیر میدند [پرداخت اولیه آذر ماه،تکمیل وجه اسفند،تحویل اردیبهشت،گفتن مرداد فاکتور میشی] 207 ارتقا یافته سقف شیشه ای اول به زور تبدیل کردن ارتقا یافته ،الان هم تا مردادنمی خوان فاکتور کنن
حسین : سلام داداش فروش فوری 19 اسفند بودی شماره پذیرشت بگو ببینیم چندتا دیگه مونده برسه بما من خودم 117379هستم
رضا : تکمیل وجه 2 بهمن تبدیلی 207 امروز فاکتور شدم به امید فاکتور شدن همه یا علی
مصطفی : سلام عزیز شماره پذیرشتو بذار ممنون میشم
آرمین : سلام تاریخ قرارداد تون کی بوده نقدی یا لیزینگ. مدل چند؟؟؟